Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

eindelijk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 23 feb 2018 14:10

eindelijk

Beste mensen,

Dan wordt het eindelijk wel tijd om mijn verzuim goed te maken, met welgemeende excuses. Elke keer denk ik, als het klaar is , ga ik dit doen. Maar het is nooit klaar _) .
Afijn, mijn naam is Albert Hoogenboom, bijna 64 jaar oud. Ik woon in Almere, maar kom uit Rotterdam. Ik ben, zoals toen velen, opgegroeid met het harmonium thuis en ging er al jong achter, beetje proberen, daarna op cijfers en vervolgens orgelles van de organist uit de kerk, Lau den Butter. CGK Rotterdam -W, met het karaktervolle G. van Leeuwen en zn orgel, waarover wellicht later meer. Mijn droom was dat te bespelen en de gemeente te begeleiden. dat is wel gelukt, alhoewel ik geen goede student was, ik rommelde teveel zelf, lekker improviseren. Later zelf een pedaal-harmonium, heerlijk, nog steeds een goed gevoel bij (daarom graag de sampleset van dat van Piet van Egmond uit het museum)!. Met Feike Asma en Piet van Egmond opgegroeid, maar steeds breder, ook liefhebber van Franse en Engelse orgel en koormuziek, naast Bach natuurlijk. Op 14 jarige leeftijd ging ik graag zaterdagsmiddags naar de Doelen, voor een concert van bv Arie J. Keizer, die ook prachtig kon improviseren. (het vijftig jarig jubileum van het orgel wordt volgende maand gevierd). Na jaren het weer opgepakt, eerst een Johannus 225, en ca 3 jaar terug De festivamente 25 van Stolk, is een fraaiere jubileum Johannus 10. Toen ik daar mee bezig was ben ik op het spoor van Hauptwerk gekomen en nu aardig ingevoerd in de materie. Bij Pim Gotschalk heb ik mijn computer gekocht(i7-5820K
– 64 GB RAM werkgeheugen– 500 GB SSD, 1 TB SSD) prima en prettige service. Van oudsher had ik prachtige boxen (KLipsch) die voldoen nog steeds met twee Philips rear boxen, Komplete audio 6 kaart en multi channel versterker van Sony (45 euro, kringloop) en een 17I Elo touchscreen) Ik heb Zwolle, dat gebruik ik dagelijks, heerlijk orgel, Apeldoorn, en Anloo gekocht en verder wat gratis natuurlijk. Ik denk nog aan bv AIX , Rotterdam 2x, en Salisbury bv.
Improviseren doe ik nog graag, het Geneefs Psalter blijft inspireren ook al ben ik niet gelovig meer.

De hele opbouw en installatie heeft me heel wat hoofdbrekens gekost, ook vanwege hardware problemen. het forum heeft me prima geholpen, met name ook Jan Loosman ook dmv team viewer.

Vanwege de gezondheid (hart) ben ik meer aan huis gebonden en ben ik erg blij met deze onuitputtelijke hobby.

Misschien later wat plaatjes, ik heb geen moeite besteed aan een fraaie opbouw, het gebeurt allemaal in een kleinere kamer, waar ik heerlijk mn gang kan gaan.

Met vriendelijke groet,

Albert
Laatst bijgewerkt door Alho op 23 feb 2018 18:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 feb 2018 14:39

Re: eindelijk

opnieuw hartelijk welkom Albert,

leuk om je verhaal te lezen, mooi dat je op "afstand" hulp gehad hebt.


veel plezier
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 24 feb 2018 23:40

Re: eindelijk

Welkom! Ben benieuwd naar de plaatjes. (En een mooie klank zit m niet in een fraai meubel.. ;) )

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 01 maart 2018 14:15

Re: eindelijk

Zoals een beloofd een paar plaatjes, nieuwsgierig naar details? dan hoor ik het wel.

groet
Albert

IMG-4825.JPG
IMG-4827.JPG
IMG-4829.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 maart 2018 15:02

Re: eindelijk

Hoi Albert,

Ziet er mooi strak uit proficiat, absoluut geen kritische noot maar meer nieuwsgierig , nu blazen de tweeters hoog over je heen, heb je al eens geprobeerd de speakers op zijn kop te zetten , tweeters meer onderin?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 01 maart 2018 15:15

Re: eindelijk

Jan Wim schreef:Hoi Albert,

Ziet er mooi strak uit proficiat, absoluut geen kritische noot maar meer nieuwsgierig , nu blazen de tweeters hoog over je heen, heb je al eens geprobeerd de speakers op zijn kop te zetten , tweeters meer onderin?


Leuk! bedankt Jan Wim, ga ik proberen. :D
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 01 maart 2018 17:53

Re: eindelijk

Geluidsweergave op oor- hoogte is idd meer gewenst :D
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 maart 2018 14:31

Re: eindelijk

Mooie setup Albert! Wat voor speakers zijn het? Klipsch of zelbouw?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 03 maart 2018 14:49

Re: eindelijk

[/attachment]
Jaap380 schreef:Mooie setup Albert! Wat voor speakers zijn het? Klipsch of zelbouw?


Inderdaad Klipsch Jaap, ik heb ze al zo'n 20 jaar, de audio installatie is al ter ziele , maar deze voldoen perfect.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 03 maart 2018 14:54

Re: eindelijk

[/attachment]
Alho schreef:
Jan Wim schreef:Hoi Albert,

Ziet er mooi strak uit proficiat, absoluut geen kritische noot maar meer nieuwsgierig , nu blazen de tweeters hoog over je heen, heb je al eens geprobeerd de speakers op zijn kop te zetten , tweeters meer onderin?


Leuk! bedankt Jan Wim, ga ik proberen. :D



Inderdaad Jan-Wim, het is geen gezicht, maar het klinkt veel beter, helderder. Als ik weer es aan de slag ga, ben ik wel van plan wat meer ruimte te maken en dan de boxen op oorhoogte net naast het orgel te plaatsen. Misschien ook verhullen met een foto op canvas ervoor. :)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 maart 2018 15:03

Re: eindelijk

Alho schreef:[/attachment]
Alho schreef:
Jan Wim schreef:Hoi Albert,

Ziet er mooi strak uit proficiat, absoluut geen kritische noot maar meer nieuwsgierig , nu blazen de tweeters hoog over je heen, heb je al eens geprobeerd de speakers op zijn kop te zetten , tweeters meer onderin?


Leuk! bedankt Jan Wim, ga ik proberen. :D



Inderdaad Jan-Wim, het is geen gezicht, maar het klinkt veel beter, helderder. Als ik weer es aan de slag ga, ben ik wel van plan wat meer ruimte te maken en dan de boxen op oorhoogte net naast het orgel te plaatsen. Misschien ook verhullen met een foto op canvas ervoor. :)


het zit soms maar in kleine details Albert, inderdaad visueel zijn we speakers op zijn kop niet gewend, knijp je maar een oogje toe in dit geval ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 03 maart 2018 19:40

Re: eindelijk

Dag Albert,

Fijn om te lezen dat je toch een mooi klinkend instrument hebt gekregen.
Ik herinner nog onze kennismaking bij een open dag van Content Orgels. Daarna heb ik jouw broer nog een keer gesproken, kreeg de boodschap mee dat jij toch ernstige gezondheidsklachten had, des te meer ben ik blij voor je dat het er toch van gekomen is. (Dit kan je dus wel geloven...) Ik wens je veel speelplezier toe,

Gr. Huib van der Geer
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 16 okt 2019 13:00

Re: eindelijk

Beste mensen,

Mijn oude Sony surround versterker begint kuren te vertonen, dus ik kijk naar een andere ,niet al te dure, oplossing.
Ondertussen heb ik mijn rear speakers voordelig kunnen vervangen voor een paar Klipsch, dus nu alles KLIPSCH.

Kunnen jullie me adviseren bij de aanschaf van een nieuwe versterker?

vast bedankt
Groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 18 okt 2019 09:09

Re: eindelijk

Ik zit naar de DENON PMA-800NE te kijken. Zou dat wat zijn voor mijn systeem ?
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 okt 2019 10:36

Re: eindelijk

Alho schreef:Ik zit naar de DENON PMA-800NE te kijken. Zou dat wat zijn voor mijn systeem ?

Je zou ook via Marktplaats kunnen proberen met een Yamaha, een Denon en een ander type. De een of de andere versterker kan een flink verschil in geluid geven.
Bij mij kwamen Marantz en Kenwood er goed uit. Het hangt er ook van af hoe kieskeurig je speakers zijn.
Ik heb de indruk dat versterkers met een wat hoger vermogen (meer dan 80W RMS/continue) beter presteren.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com