Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

orgelitis stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 24 feb 2018 22:29

orgelitis stelt zich voor

Hoewel ik geen HW orgel heb maar een Andante P45 (een door Orgelcentrum Andante gemodificeerde Viscount Sonus P235), stel ik mij hier toch voor omdat ik, min of meer per ongeluk, verzeild ben geraakt in een discussie over beleving van samplesets en een vergelijk tussen HW en ‘klassieke’ digitale orgels.

Ik speel al jaren orgel, ook als kerkorganist, maar niet zoveel als ik zou willen omdat ik ook een baan heb. Ik speel graag Sweelinck, Buxtehude etc, Pachelbel etc, Bach, (helaas vallen de grote werken buiten mijn technisch kunnen), Franse Barok, beetje romantiek (helaas valt veel Franse en Duitse romantiek ook buiten mijn kunnen), en psalm- en liedbewerkingen van bijvoorbeeld Asma, De Jong, Niewenhuijse, Sanderman, Schippers en Zwart.

In de topic ‘Digitaal orgel versus Hauptwerk’ hoop ik volgende week een antwoord te geven op de vragen die gerezen zijn bij mijn keuze voor een DO en niet voor HW.
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 24 feb 2018 23:35

Re: orgelitis stelt zich voor

Welkom!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com