Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 15 feb 2011 20:42

PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zich voor

Hoi iedereen,

Ook even aansluiten bij deze goede gewoonte. Ik ben 49 lentes jong (en ben al jarig geweest; dit jaar dus nog geen 50 :D ). Het orgelspelen maakt al heel lang deel uit van mijn leven. Noten leren lezen van mijn vader en ook het eerste simpele begin van het spelen heeft mij geleerd toen ik een jaar of 7 was. Het orgel thuis was door mijn vader zelf in elkaar gesoldeerd vanuit bouwpakketten. Ik vind dit altijd nog een leuke gedachte.

Eerst een aantal jaren gewoon wat aangerommeld en vanaf mijn 11de jaar echt op les. Eerst 5 jaar op elektronisch orgel. Hierna op Muzieklyceum in Amsterdam lees gaan nemen bij Jos van der Kooij in de Engelse Kerk op het begijnhof. Van hem heb ik ruim 6 jaar les gehad. De laatste twee jaar was in de Westerkerk op het nog niet gerestaureerde (herbouwde) orgel. Hierna bij Leo van Doeselaar, Dick Koomans (beviel niet) en Herman van Vliet les gehad tot ongeveer mijn 27/28 jaar. Hierna wel altijd blijven spelen, maar toch minder (en dat was jammer). Sinds juli vorig jaar heb ik weer les. Nu bij Christine Kamp in Weesp. Was wel weer wennen om aanmerkingen te krijgen na zoveel jaar. Ik merk wel dat het weer zeer stimulerend werkt om les te krijgen. Afgelopen weekend zei mijn vrouw (zij houdt ook van orgelmuziek) toevallig: er komt meer rust in je spel sinds je les hebt.

Waar ben ik organist: nergens! Het is voor mij een vreemde combinatie daar ik niet geloof. Ik kom alleen voor orgelconcerten in de kerk, maar niet voor diensten. Er is mijn wel eens gevraagd of ik toch niet diensten wilde spelen. Ik heb daar voor bedankt. Een organist heeft een belangrijke functie in een eredienst en daar hoort voor mijn gevoel geen ongelovig iemand te zitten.

Zelf heb ik sinds juli 2009 een hauptwerk orgel. Hoffrichter speeltafel met drie manualen en pedaal. Heerlijk: ik zou niet meer terug willen naar mijn digitale orgel (ook al vond ik die ook al mooi). Samplesets: Kampen (volledig), Metz (Cavaille-Coll), Vollenhove (Bosch/Schnitger), Dortmund (Sauer), Freiberg (Silberman) en nog enkele kleinere. De hier genoemde orgels zijn wel de meeste door mij gebruikt. Metz is werkelijk prachtig; heerlijk Franck kunnen spelen met de klank zoals het zou moeten klinken. Iedere keer nog steeds genieten.

Zo als er nog meer vragen zijn, schroom niet en stel ze gewoon.

Met vriendelijke groeten,
Paul Haagsma.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 15 feb 2011 21:00

Re: PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zicht voor

Leuk Paul,
Je hier te lezen, je hebt me een paar jaar geleden nog gastvrij ontvangen.
Ik ben zo vrij om hier een linkje te maken naar je contrebombarde account: http://www.contrebombarde.com/concerthall/user/281
Kunnen anderen horen dat je goed speelt!
vrgrt,
Gert

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 15 feb 2011 21:11

Re: PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zicht voor

Hoi Gert,

Ook jij hebt mij gastvrij ontvangen in mijn aanloop naar Hauptwerk. Ik was toen nog met de keuze bezig of ik wel Hauptwerk zou gaan aanschaffen. Ik heb daar prettige herinneringen aan overgehouden.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 feb 2011 22:28

Re: PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zicht voor

Welkom op dit forum, Paul.
Zou je wat (technische) gegevens met evt. foto willen plaatsen op dit forum?
Ik vraag dit met name omdat mijn "Hauptwerkorgel" in de maak is met tot nu toe 12 GB werkgeheugen.
Ik zit echter te dubben of het verstandig is dit direkt uit te breiden tot 24 GB. Is volgens mij maar
ruim 200 euro extra. Wegen de voordelen op tegen dit bedrag?

gr. Ron

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 17 feb 2011 12:04

Re: PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zicht voor

Hallo Ron,

Daar zul je absoluut geen spijt van krijgen.
Ik heb zelf 6x 4GB DDR3 op een Gigabyte GA-X58A-UD7 en speel Kampen 24 Bits zonder enige beperking.
Het ligt er wel aan wat voor moederbord je hebt.
Met 6 geheugensloten kun je latjes van 4GB gebruiken.

Groet,
Dirk

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 17 feb 2011 21:07

Re: PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zicht voor

Ron,

Ik heb 20Gb intern en moet net een paar registers van Kampen niet met hoogste kwaliteit laden. Hiervoor pedaal registers uitgekozen. Bij nieuw zou ik zeker voor 24GB gaan.

Mvg,
Paul.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 16 apr 2019 20:49

pahasoft (Paul Haagsma) - Hauptwerk orgels ter overname

Vanmiddag kreeg ik van de vrouw van Paul Haagsma het droevige bericht dat hij 16 maart overleden is ten gevolge van een hersenbloeding.
Paul was een goede organist en al sinds 2011 een actief lid van dit forum.
We hebben zijn vrouw gecondoleerd met het grote verlies.

Pauls vrouw vraagt of er iemand is die haar kan helpen om een nieuwe eigenaar te vinden voor:
- 3-manuaal’s Hoffrichter orgel (waarvan vast wel de specificatie’s ergens op jou forum staan)
- een zelfbouw-orgel met GrandOrgue

Het Hauptwerk-orgel heeft ook vele samplesets en een Hauptwerk licentie.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 apr 2019 21:14

Re: PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zich voor

Wat is een mens………. ik wordt hier stil van

Naast een goede organist was Paul ook vermaard om zijn software voor de modelspoorbouw
gecondoleerd met dit onverwachte verlies aan de familie van Paul Haagsma en heel veel sterkte
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 16 apr 2019 22:25

Re: PaHaSOFT (Paul Haagsma) stelt zich voor

Hier schrik ik enorm van. Ik ken hem naast 'Hauptwerker' ook van Koploper (zoals Jan Wim al opmerkt), maar ook als software-ontwikkelaar bij een automatiseringsbedrijf in Woerden die programmatuur leverde aan één van mijn klanten.
Wat is dit verschrikkelijk ... en slechts 57 jaar.
Dit is de rouwkaart : http://www.koploperforum.nl/Download/ro ... aagsma.pdf
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com