Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

even voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 13 jan 2019 11:45

Bericht 17 jan 2019 20:27

even voorstellen

Dag iedereen,

Ik ben Richard en speelde in mijn jeugd op een electronisch orgel. In de loop van de jaren ben ik steeds meer kerkorgel gaan luisteren en ben ik op gegeven moment de bibliotheek ingedoken voor bladmuziek. Dit eindigde toen ik een jaar of 17 was. Toen is er een hele lange time out geweest en wil ik op mijn 46ste jaar mijn oude hobby weer oppakken.

Ik heb voor een habbekrats een electronisch orgel op de kop kunnen tikken, de Yamaha Electone HX-3. Dit was in de jaren 80 een modulair orgel. Dit systeem heeft 2klavieren rechtboven elkaar en 2 octaven aan pedalen.

Het orgel heeft een midi-aansluiting. Op moment heb ik het orgel aangesloten op een M-audio midisport 2x2, Verder heb ik een Onkyo TX-sr600E dolby surround versterker, hierbij heb ik 2 Zuil speakers van B&W MATRIX2 series 2 op aangesloten. Indien nodig kan er nog een subwoofer en surround speakers op aansluiten. M.b.v. Hauptwerk demo versie heb ik het even getest. Ik kwam tot de conclusie dat er erg veel vertraging in zit, tijdens aanslaan toetsen, hierbij een kanttekening dat de geluidskaart een creative audio kaart is.

Is het namelijk al voldoende om de basis hauptwerk + focusrite geluidskaart aan te schaffen, zodat de latency al een stuk beter wordt? Is het verder ook mogelijk om met de basis hauptwerk de surround kanalen aan te sturen via deze versie voor in de toekomst?

Ik denk ongeveer aan een budget van 500-600 euro.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jan 2019 20:36

Re: even voorstellen

Richard

welkom op het forum en in de wondere wereld die Hauptwerk heet.

Wat de latency betreft: je gebruikt waarschijnlijk geen ASIO driver, maar de Windows driver. En waarschijnlijk de geluidskaart van je PC

Als dat zo is, moet je ASIO4ALL (http://www.asio4all.com) downloaden en installeren (is gratis).
In HW moet je dan bij de audioconfiguratie kiezen voor ASIO4All (menu General Settings | Audio Outputs en dan in het uitklapmenu 'Audio Output Device').
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 17 jan 2019 23:02

Re: even voorstellen

Ha Richard, welkom hier!
We zijn hier dol op foto's ;)
Ik zou even doorsparen voor HW advanced. Met basic kun je max 4 GB gebruiken en dat heb je al gauw. Maar eerst basic en later upgraden kan natuurlijk ook.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 3

Geregistreerd: 13 jan 2019 11:45

Bericht 20 jan 2019 20:22

Re: even voorstellen

De volgende configuratie:

- B&W- speakers (matrix 2 series 2) front
- Mission- speakers ( model 733) surround
- Mission - speaker (M7c2) center
- Phonar (Active Subwoofer)
- Onkyo (TX-SR600E)
- M-audio (midisport 2x2)
- PC (i7 16GB intern)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 jan 2019 23:14

Re: even voorstellen

Je zit goed in de audio! Mooi hoor.
En ik dacht nog wel dat ik een modern orgel had.... ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com