Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Ik heb een orgel geërfd, wat nu?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 03 feb 2021 23:22

Bericht 05 feb 2021 17:33

Ik heb een orgel geërfd, wat nu?

Hallo iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig (en hoop dus dat ik op het juiste topic zit :roll: ). Onlangs heb ik van mijn oma een elektrisch orgel geërfd. Zelf spelen heb ik niet echt interesse in. Daarom ben ik mij nu aan het orienteren wat ermee te doen. Ik heb ook zelf totaal geen verstand ervan, dus wilde ik vragen of iemand mij hiermee kon helpen. Ik vraag me af wat de specificaties zijn om op te letten (wat zijn goede-, wat zijn mindere specificaties) en wat ongeveer de waarde zou zijn van het orgel.

Het gaat om een Technics sx-G7 elektrisch orgel. Zie de foto's van de handleiding voor meer informatie! Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties en als iemand aanvullende info nodig heeft om een gerichter advies te geven, hoor ik het graag! :D

Jorn
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 feb 2021 17:41

Re: Ik heb een orgel geërfd, wat nu?

hoi Jorn

Als je zelf niet de intentie hebt om het orgel te spelen, kan je hem verkopen, maar of dat veel oplevert ?

volgens mij is dit een gelijkwaardig type

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr


Een doorsnede hauptwerker heeft niet zo veel aan dit type instrument
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 05 feb 2021 22:43

Re: Ik heb een orgel geërfd, wat nu?

Dit is een orgel voor popmuziek uit de jaren ‘80, zonder midi. Hiervan staan er honderden op marktplaats en meestal kun je ze gratis ophalen, want er is vrijwel geen vraag meer naar. Dit was wel een van de duurdere en luxere uitvoeringen, want er zit zelfs een sequencer op. Ook heeft het manualen van 4 octaven in plaats van de gebruikelijke 3,5. Waarschijnlijk daarom is er nog meer dan 100 euro op geboden - ik zag precies deze foto op marktplaats - en ik denk dat je daar blij mee mag zijn.

Berichten: 2

Geregistreerd: 03 feb 2021 23:22

Bericht 06 feb 2021 13:26

Re: Ik heb een orgel geërfd, wat nu?

Dankjulliewel voor de hulp! Zal inderdaad geen jackpot zijn als ik het zo zie, maar dat geeft niks en alles is mooi megenomen.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com