Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Jacob stet zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 06 jul 2012 19:24

Jacob stet zich voor

Hallo,

Inmiddels maak ik ongeveer 1,5 jaar gebruik van het forum. Ik had me nog nooit echt voorgesteld.
Mijn naam is Jacob van Oostenbrugge en ik woon in Bruinisse. Ongeveer 2 jaar terug kwam in aanraking met Hauptwerk. Zoals zo velen ben ik begonnen met de free versie en vanaf hier is het hauptwerk systeem verder uitgebouwd.

Eerst werd een midi-kabel aangeschaft en free versie van Hauptwerk gedownload op de huis pc (toevallig stond die reeds naast mijn digitale orgel de Eminent DCS 300). Als box gebruikte ik een Bose wafe systeem. Snel daarna is de basic versie en het samplet Kampen deel 1 aangeschaft . Voor het registeren van de diverse sampleset gebruikte ik de registers van het digitale orgel. Het Bose systeem is al snel ingeruild voor een tweetal Tannoy 501 Reveal boxen. Deze boxen stonden bovenop het digitale orgel.

In de loop van dit jaar heb ik mijn digitale orgel verkocht en ben op zoek gegaan naar een nieuw Hauptwerkorgel . Daarvoor ben ik bij diverse orgelbouwers langs geweest. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Hauptwerkorgel van Noorlander Orgels. Prettig was ook dat Kees Noorlander de mogelijkheid bood de reeds aangeschafte spullen door mijzelf aan te laten leveren. De Tannoy 501 Reveal boxen gebruik ik nu als surround boxen naast het Noorlander Orgel.

Hierbij een foto van de Menuet lll.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Groet,

Jacob

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jul 2012 19:30

Re: Jacob stet zich voor

hoi Jacob,

je bent dus al een "oude' nieuwkomer zeg maar :lol:

maar officieel van harte welkom op dit geweldige forum.

je hebt een mooi orgel, maar dat is ook wel aan Noorlander toe vetrouwd.


veel speel plezier

gr



Jan wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 jul 2012 20:46

Re: Jacob stet zich voor

Ja...dat is mooi Jacob...je na een paar jaar forumgebruik voorstellen :shock:
Doe ik met mn verjaardag ook altijd....scheelt gebak.

Proficiat met je mooie orgel...ik heb de foto's van Noorlanders orgels bekeken.....schitterende kasten!
Veel speelplezier!
Ron

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 06 jul 2012 20:54

Re: Jacob stet zich voor

Bedankt

@ron,

Beter laat dan nooit toch? :oops:

Gr. Jacob
Groet,

Jacob

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jul 2012 21:21

Re: Jacob stet zich voor

RonD schreef:
Doe ik met mn verjaardag ook altijd....scheelt gebak.


en dan blijf je jaren lang jong Ron.... ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jul 2012 21:27

Re: Jacob stet zich voor

Trouwens Joost, het geeft niet hoor beter laat dan nooit, maar je kan het nog goed maken hoor

trakteren op gebak dat gaat niet , dat snap ik ook wel, maar ik dacht meer aan een digitale traktatie,

als je nu eens alle forum leden trakteert op de aanstaande sample set
van Tholen....................

weet zeker dat niemand je dat kwalijk neemt.................. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

fijne avond

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 06 jul 2012 21:48

Re: Jacob stet zich voor

Welkom en een mooi orgel heb je. De surround speakers staan op de grond en waar staan de front speakers? En welke type gebruik je daarvoor?

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 06 jul 2012 22:03

Re: Jacob stet zich voor

De front speakers zitten bovenin het orgel achter de kroonlijst. Ze staan beetje schuin naar boven gericht zodat het geluid over je heen gaat. De speakers horen bij het orgel, weet niet welk merk hier voor gebruikt wordt :?
Groet,

Jacob

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com