Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen: bert

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 30 jul 2012 18:46

Even voorstellen: bert

Mijn naam is Bert en ik woon in Apeldoorn, in het dagelijks leven ICT-er, en verder organist van een tweetal PKN gemeenten (niet dat ik iedere zondag speel).
Ik lees al zeer lange tijd mee op dit forum en het leek me een goed idee me maar eens te registeren.
Jaren geleden ben ik al op het spoor gekomen van hauptwerk. Toch kwam het er nooit echt van om er serieus aan te beginnen; het bleef steeds bij de free version downloaden/installeren en even wat uitproberen.
Kort geleden heb ik besloten dat het er maar eens van moet komen: we gaan hauptwerken. Ik denk dat ik misschien een wat omgekeerde volgorde van werken aanhoud, want ik ga nl. eerst een console/orgelkast bouwen en dan pas pc en hauptwerk aansluiten. Tot die tijd red ik me nog gewoon op m'n Johannus (wel digitaal, maar ik ga 'm niet voor hauptwerk gebruiken). Ondertussen ben ik begonnen aan de bouw van de orgelkas. 't Ontwerp heeft wel wat weg van het orgel van gjschipper - alleen ik ga zeker niet zo snel als dat hij ging met de bouw. T.z.t. zal ik proberen wat plaatjes te uploaden en probeer ik, behalve vragen te stellen, zo af en toe iets nuttigs bij te dragen aan het forum.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 30 jul 2012 19:29

Re: Even voorstellen: bert

Welkom Bert,

Succes met de bouw, ik volg dat soort dingen altijd met veel bewondering. Zelf begin ik er zelf niet aan. Als ik eenmaal begin te timmeren, is de kans groot dat ik de komende 3 weken niet meer kan orgelspelen. :roll:

't wordt druk met al die doe-het-zelvers hier. Toch wel grappig om te zien dat bijna iedereen hier (behalve ik?) een grote orgelkast wil/heeft. Volgens mij is dit typisch een hautpwerk hobby. Ik zie niet zo veel mensen die een "gewoon" elektrisch orgel hebben en dat gaan verbouwen.
Misschien werkt dit forum aanstekelijk voor de zelfbouwers.

Heb je al een idee welke orgels je wilt installeren?

Groetjes,
karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 30 jul 2012 19:58

Re: Even voorstellen: bert

Welkom Bert!
Leuk weer een Apeldoorner erbij.
Over welke PKN kerken heb je het precies?
En zoals je weet zijn foto's van de bouw van een nieuw HW orgel verplicht hier! ;)
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 30 jul 2012 20:30

Re: Even voorstellen: bert

@Karel van Ingen: ik heb wel een idee van samplesets maar ben er nog niet uit. Momenteel twijfel ik tussen Zwolle, Kampen, Utrecht en misschien Tholen. 'k Heb gelukkig nog even tijd om te beslissen (allemaal is natuurlijk geweldig, maar dat kan "bruin niet trekken"). Tja, en die zelfbouw-orgelkasten - geheel in stijl met andere forumleden wordt de kast bij mij ook uitgevoerd in een bepaalde wit-tint; dit vanwege het vrouw-vriendelijkheidsgehalte (dan mag 't orgel nl. in de woonkamer).
@mbouwheer: ja, 't wordt nog druk met al die Apeldoorners. De PKN-kerken waar ik speel zijn: Wilhelminakerk Beemte [Witte, 2P/9] (ok, niet echt Apeldoorn, maar valt kerkelijk wel onder Apeldoorn-Noord), en Julianakerk Deventerstraat [van Leeuwen, 2P/23]. Nou ja, waar ik speel... waar ik behoor te spelen; momenteel sta ik vanwege een schouderblessure even op non-actief. Overigens speel ik lang niet elke zondag een dienst; ik heb in de Beemte 4 en in de Julianakerk 3 goede collega's. Foto's komen echt wel, maak je geen zorgen, maar ben momenteel even druk met andere (familie-)zaken die veel tijd vragen, dus de bouw ligt momenteel nagenoeg stil.

Bert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 jul 2012 21:21

Re: Even voorstellen: bert

Hoi Bart,


van harte welkom op dit forum,

leuk om te lezen dat er weer een zelfbouwer bijkomt, 10 jaar geleden kocht je "gewoon"een orgel, en nu rijzen de mooiste zelfbouw creatie's uit de hauptwerk grond :lol:

en tja een WIT kleurtje(voetje) halen bij de vrouw doet het altijd goed


veel succses met je project

groeten


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 30 jul 2012 22:30

Re: Even voorstellen: bert

Welkom op 't forum Bart!
Weer een zelfbouwer...ik begin me steeds meer te schamen...maar goed, ik heb mn snijwerk WEL zelf gemaakt!
En WEER een witte kast....ik wordt steeds witter om mn neus...met mn bruine kast!

Maar goed...het is te hopen dat je net zoveel "Hauptwerkplezier" krijgt al ik!
Hartelijke groet uit Dordrecht,
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 30 jul 2012 22:49

Re: Even voorstellen: bert

Hoi Bert,

Ook vanuit het Zeeuwse hartelijk welkom!
En nee, ik heb geen groot orgel, qua kast dan, wel qua geluid 8-)
Ook geen zelfbouw, gewoon een oudje van 30, waar wat aan is bijgewerkt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 01 aug 2012 14:30

Re: Even voorstellen: bert

en tja een WIT kleurtje(voetje) halen bij de vrouw doet het altijd goed


Dan heb ik een probleem, want mijn console is. jawel, zwart.
Zie de fotogalerij. Het dekt goed en staat deftig, het is dus een deftig orgel, hoewel ik zelden Zwart speel.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 aug 2012 16:56

Re: Even voorstellen: bert

GarretP schreef:
en tja een WIT kleurtje(voetje) halen bij de vrouw doet het altijd goed


Dan heb ik een probleem, want mijn console is. jawel, zwart.
Zie de fotogalerij. Het dekt goed en staat deftig, het is dus een deftig orgel, hoewel ik zelden Zwart speel.



ooooooooooooooo................ nu ja zo zwart - wit moet je het ook weer niet zien Garret 8-)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 01 aug 2012 17:48

Re: Even voorstellen: bert

Vandaar dat ik mijn HW orgels grijs speel.... ;)

Gerrit.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 01 aug 2012 20:10

Re: Even voorstellen: bert

Ja duh....

En als ik teveel fouten maak, erger ik mij groen en geel.
Hebben we ze nu allemaal gehad????


En je ziet het Bert.... de Hauptwerk-toon is gezet. :?
Muziek maak je met je oren.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com