Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hank stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 18 okt 2012 17:00

Woonplaats: Hilversum

Bericht 01 nov 2012 10:52

Hank stelt zich voor

Hallo allemaal,

Ik ben Hank (ja het klopt met een a geschreven), woonachtig in Hilversum. Ik ben vanaf een puberjaren gefascineerd door het orgel. Haar vorm en klank heeft mij altijd een diepe indruk gemaakt. Daarom ben ik begonnen met muziekles toen ik een jaar of 16 was. In 1987 ben ik begonnen aan het Conservatorium te Groningen bij Johan Beeftink en later bij Nico van der Hoven te Utrecht. Helaas heb ik mijn studie niet af kunnen maken. Na mijn studieperiode heb ik veel concerten gedaan op solo gebied en ook heel wat koren begeleid. In het beginjaren van de 21ste eeuw is daar een eind aan gekomen omdat ik vanuit het noorden naar Hilversum verhuisde. Pas in januari 2012 heb ik een tweedehands Johannus orgel gekocht en wilde ik mijn hobby weer gaan oppakken. Na wat telefoontjes kwam ik terecht bij Piet van der Steen om mij de Franse Romantiek te leren zeker omdat er op het conservatorium helemaal nooit grondig naar gekeken is. Ook hoorde ik voor het eerst iets over Hauptwerk en de mogelijkheden. Inmiddels draai Caenv2 met een 3930K six core en 32GB ram, en man wat klinkt Caen toch gigantisch echt. Mijn Johannus sound waar ik zo verliefd op was heb ik aan de kant geschoven.

Na wat verder rondgekeken te hebben, kwam ik op de mensen van Mixtuur uit. Ze gaan voor mij de vier klaviers orgel bouwen en ik hoop dat het allemaal rond gaat komen ergens in de zomer van 2013. Foto zal ik dan erbij zetten.
Ik hoop hiermee wat kennis gemaakt te hebben. Ik probeer ook zo veel mogelijk te lezen en mijn steentje bij te dragen. Alvast bedankt voor het leeswerk dezer bericht.

Groetjes
Hank Dwayne Matray
Op youtube zul je wat materialen van mijn vinden toen ik weer net begonnen ben met orgel spelen.

Voor de mensen die graag wil weten welke computer ik gebruik:
3930K CPU
32GB 1600Mhz Corsair Vengeance ram
SSD drive
Echo MidiMIA geluidskaart (is aangepast naar RME UCX)

Orgel : Johannus Sweelinck II (Mixtuur special made organ)
Laatst bijgewerkt door HDM op 24 feb 2015 16:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 01 nov 2012 18:00

Re: Hank stelt zich voor

Hallo Hank,

Van harte welkom op dit forum, veel plezier!

André Kaptein
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 nov 2012 19:57

Re: Hank stelt zich voor

Hoi Hank,

van harte welkom op het forum, zo te lezen een "zwaargewicht" met betrekking tot je muzikale achtergrond/opleiding.

dan voel ik me altijd maar een grote klungel :oops: , maar goed op mijn manier beleef ik ook plezier aan het orgelspelen

ik denk dat laatst genoemde ook het belangrijkste is.

dus veel plezier nogmaals en good luck met hauptwerk( werkt niet verslavend hoor) :lol:

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 01 nov 2012 20:26

Re: Hank stelt zich voor

Ook deze klungel heet je van harte welkom. Zo te lezen kun je een behoorlijke inbreng leveren als musicus en Hauptwerk-expert ;)
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 01 nov 2012 21:09

Re: Hank stelt zich voor

Hank,

Van harte welkom hier.
Vanwege je opleiding zul je vast niet veel muziek-gerelateerde vragen hebben. Vanwege de orgelbouw door Mixtuur zul je ook wel niet zoveel technische vragen hebben. Maar je weet maar nooit. En als je dan toch zo'n prangende vraag hebt, dan kun je hier op het forum goed terecht. Ennuh, onze vragen mag je natuurlijk ook gerust beantwoorden ;)

mvg,
bert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 nov 2012 11:18

Re: Hank stelt zich voor

Ook vanuit Zeeuwland welkom!
Bevalt je pc nu beter?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 11

Geregistreerd: 18 okt 2012 17:00

Woonplaats: Hilversum

Bericht 05 nov 2012 08:59

Re: Hank stelt zich voor

Bedankt voor de warme welkom van iedereen. Nu is het niet zo belangrijk of je zwaargewicht ben of dat je een klungel ben. Het gaat om de muziek en je eigen gevoel daarin en vooral je eigen plezier erin...

Berichten: 11

Geregistreerd: 18 okt 2012 17:00

Woonplaats: Hilversum

Bericht 24 feb 2015 13:14

Re: Hank stelt zich voor

Dag mensen,

tijdje geleden alweer mijn Mixtuur orgel in huis, hier even wat foto's. Speelt erg fijn en heeft een mooi uitstraling.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 feb 2015 16:00

Re: Hank stelt zich voor

hoi Hank,

dat ziet er gelikt uit.

kan me voorstellen dat je er blij mee bent
is de lessenaar van Lexaan gemaakt? met gravering of folie?


in ieder geval een degelijk mooi stuk werk


gr
jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 11

Geregistreerd: 18 okt 2012 17:00

Woonplaats: Hilversum

Bericht 24 feb 2015 16:32

Re: Hank stelt zich voor

Dag Jan-Wim,

de lessenaar is van een dik soort plexiglass met een laser gravering dus in gevreesd aan de achterkant. Dit is bij mixtuur besteld en in de houten gedeelte waar de lessenaar invalt daaronder zit een LED strip met RGB. Mooi gezicht. Het logo is bekend maar ik heb dit helemaal moeten opbouwen zodat het strak en recht is.. Heeft mij een paar maand gekost maar dan heb je ook wat..
Nee het orgel is fantastisch en mixtuur is wel het bedrijf hiervoor om net een iets andere standaard orgel te laten bouwen.

Zo zag de tekening voorbeeld er uit nadat mixtuur alle gegevens binnen had:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 11

Geregistreerd: 18 okt 2012 17:00

Woonplaats: Hilversum

Bericht 24 feb 2015 16:47

Re: Hank stelt zich voor

Nog even paar foto's erbij
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 27 feb 2015 01:34

Re: Hank stelt zich voor

Dat plexiglas lessenaar met CC logo en RGB leds is toch wel erg mooi!
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 feb 2015 13:39

Re: Hank stelt zich voor

Mooi hoor!
Ik houd daar wel van, mooi strak met weinig tierelantijnen maar dan wel met zo'n mooi logo in de lessenaar.
Veel plezier ermee.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 02 maart 2015 20:24

Re: Hank stelt zich voor

Gaaf die lessenaar!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com