Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Folkert stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 01 jan 2013 20:08

Folkert stelt zich voor

Allereerst iedereen een goed nieuwjaar.
Voor mij extra speciaal omdat ik 31 dec 2012 vader ben geworden van een prachtige dochter "Anjana".
Ik ben al een paar weken aangemeld en lezende hier, maar zal ik me toch maar eens voorstellen.
Ik heet Folkert, en ben al vanaf jonge leeftijd gepakt door het orgel, de techniek, en natuurlijk de klanken zoals geen ander instrument dat kan.
Op mijn 22e heb ik zelf een pijporgel gebouwd met hulp van een oude vriend en zelf orgelbouwer. Uiteindelijk is het na acht jaar klaar, en is het een 8 stemmen tellend orgel geworden, verdeelt over twee klavieren, en een vrij pedaal (subbas 16'). Helaas sloeg het noodlot toe en ben ik geveld door twee zware nekhernia's, en heb het orgel verkocht omdat mijn linkerhand half gevoelloos was :cry: .
Doch door een wonder is het gevoel zover terug nu, dat ik op mijn 41e maar weer eens begin met spelen. Ik heb een prachtig Heyligersorgel verbouwd, en daar een derde klavier aan toegevoegt.
Een Core I7 met 24 gig ram, en twee samsung 830 serie SSD's heb ik zelf gebouwd, en die gekoppeld aan twee Marrantz PM-17 versterkers, als speakers vloerstaande Canton Ergo RCL, als subwoofer een Rel Strata II.
De Audio digitaal/analoog conversie wordt gedaan door een DAC van Cambridge audio. Dit alles klink echt alsof je in de kerk zit te spelen, zeker met 1885 Cavaille-Coll 1885 St Etienne Caen, en Forcalquier, France
1627-2000.
Ik hoop dat ik mijn les na enige tijd weer kan voortzetten.
Omdat hifi/audio mijn hobby is kan ik dit mooi combineren met het orgel nu.
Een echt pijporgel is een rijk bezit, maar de omstandigheden in een woonhuis maken dat het nooit erg tot zijn recht komt.

Een droom is dat het prachtige van Dam orgel hier in Ternaard (1864)
opgenomen wordt tot sampleset, dat is echt de moeite waard vind ik.
Maar zal wel bij dromen blijven denk ik.

Groeten Folkert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 jan 2013 20:22

Re: Folkert stelt zich voor

hoi Folkert

van harte welkom,

gefeliciteerd met je vaderschap, en zeker wonderlijk dat je gevoel weer terug gekeerd is( dan is er voor ons mede forum lid Kees ook nog hoop)


heb je misschien een foto voor ons van je orgel??

veel succses

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 02 jan 2013 00:11

Re: Folkert stelt zich voor

Hoi Folkert,

Welkom en gefeliciteerd met je dochter!

Jos Biesheuvel

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 70 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com