Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Reinier de Vaal

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 07 jan 2013 23:46

Reinier de Vaal

Beste Hauptwerk liefhebbers,

Het moet er dan maar eens van komen, heb al zoveel gelezen op dit forum:
Ik ben Reinier de Vaal (38) woonachtig in Dordrecht, was voorkort in het bezit van een johannus opus 10
Deze heb ik verkocht omdat ik naar een drieklaviers orgel wil.
Doordat ik geinfecteerd ben door een buurman (grapje Andre) :lol: met Hauptwerk zag ik op deze site bij de fotos een orgel staan met touschreens wat mij wel lijkt. Heb sinds november een Heyligers gekocht, deze staat nu nog in een kerk, maar verwacht hem eind januari. Had eerst het idee om deze te gaan verbouwen, maar ik kon niet wachten.
Heb toen een kledingkast gekocht( die is gek) gelijk een stukje goedkoop eikenhout, heb deze in afmetingen aangepast, en wacht nu op m'n Heyligers voor de klavieren en pedaal.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, maar met zoveel professionals op dit forum zal het wel gaan.
Zal in een wat verder stadium nog wat fotos plaatsen.

Groeten uit Dordrecht
Reinier de Vaal
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jan 2013 00:13

Re: Reinier de Vaal

hoi Reinier,

van harte welkom op het forum, zoals ik proef hauptwerk gek gemaakt door buurman Andre K. :lol:

en ja wat vertel je dan thuis: "" ik heb een kast gekocht"" en vervolgens word de kast een orgel ;)

maar even alle gekheid op een stokje, lijkt me ook een uitdaging om er een orgel van te maken

veel succses ermee

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 08 jan 2013 01:43

Re: Reinier de Vaal

Ha (over-) buurman!! Eindelijk uit de kast gekomen ;) Het HW virus heeft voluit toegeslagen.
Je kwam kijken naar mijn pijporgel, vond je wel leuk, maar toen ik je HW liet horen via mijn keyboard was
het meteen raak!! een 2e liefde gevonden!!
Samen naar de Heyligers wezen kijken, gekocht, nu nog wachten tot tie komt, inmiddels al een 3e klavier aanwezig!
Ook een kast, nou wat het gaat worden weet ik niet, maar zoals mijn orgelleraar altijd zegt, het doel is niet belangrijk, de weg er naar toe is spannender! Zal je volgen, helpen en van het resultaat meegenieten!!

Veel bouw, knutsel en speelplezier, als ik over de rivier ga kijken bij JW dan mag je vast wel mee!
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 jan 2013 13:25

Re: Reinier de Vaal

Hee zwager,

Leuk je via dit forum te kunnen ontmoeten.

Ondanks dat jij degene bent geweest, die MIJ met HW hebt besmet, wil ik je toch heel veel succes wensen met je bouwproject!!
Dordrecht en omgeving begint steeds meer HW-besmet gebied te worden. Wellicht is het tijd voor een preventieve HW-vaccinatie in de Drechtsteden!!


Tot snel!

Arie
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 jan 2013 19:55

Re: Reinier de Vaal

Hoi Reinier

Welkom op het forum. Misschien moet er nu een apart gedeelte op het forum worden ingeruimd voor Hauptwekers uit de Drechtsteden omdat jullie behoorlijk in de meerderheid komen.
Slim idee zo'n kast ombouwen, hoe ben je zo op het idee gekomen? Ik denk wel dat je een hele nieuwe categorie orgels heb't uitgevonden naast de kist orgels heb je nu ook de kastorgels. :lol:
In ieder geval veel plezier gewenst op het Hauptwerk forum en veel speelplezier op je Hauptwerk orgel.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 17 jan 2013 00:13

Re: Reinier de Vaal

Ha Reinier....welkom op het forum....fijn dat je uit de Hauptwerkkast gekomen bent.
En ja ...het Hauptwerkvirus grijpt steeds verder om zich heen hier in Dordrecht! :shock: ;)
Groetjes uit DORDRECHT!
RON

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 05 feb 2013 21:43

Re: Reinier de Vaal

Hallo HW-ers,

Van het kastje naar de ...............
Was zeer positief begonnen met het bouwen van een orgel, door tijdgebrek heb ik besloten om het kastje dicht te doen.
Wel wilde ik graag een drieklaviers orgel, deze heb ik gevonden een Eminent 9000 nu kan ik gelukkig weer spelen.
Ga nu uitkijken voor een goede pc met touchreens.

met vriendelijke groet,

Reinier

lds

Berichten: 22

Geregistreerd: 21 dec 2011 23:37

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 05 feb 2013 23:01

Re: Reinier de Vaal

Hoi Reinier,

Ik voel mij aangesproken door alle hauptwerkvrienden die al gereageerd hebben uit de Drechtsteden: ook ik wens jou vanuit Sliedrecht heel veel goede tijden toe met je virtuele orgel. Wees gerust: het is wel een goedaardig virus waar ze het allemaal over hebben!!!

Gr. Leo.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 feb 2013 09:28

Re: Reinier de Vaal

En uiteraard heeft Reinier nog allerlei onderdelen te koop! Dat vergeet hij te vermelden ;)

André (de overbuurman)
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 14 feb 2013 16:53

Re: Reinier de Vaal

Hoi Reinier,

Nou, 't 3e bericht blijft ook bij postvak uit staan, dus maar even via deze weg: ben zeer geinteresseerd in je midi-aanbieding, maar de vraag van mij is hoeveel toetsen kun je aansturen per klavier? 4,5 of 5 octaaf? en is 't een bouwpakket of is 't al door Nico Goes gebouwd en getest?

Groet en alvast dank,
Dirk-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 15 feb 2013 00:38

Re: Reinier de Vaal

De matrixen van gino-midi kunnen 56 toetsen Max aansluiten. ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 feb 2013 16:57

Re: Reinier de Vaal

Folkert schreef:De matrixen van gino-midi kunnen 56 toetsen Max aansluiten. ;)


Dan heeft Reinier waarschijnlijk hele bijzondere want hij kan er 64 stuks op kwijt.
André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 15 feb 2013 22:46

Re: Reinier de Vaal

Zo bijzonder is dat vast niet ;-)
Want als je op Nico's site kijkt is het ook al 64 wat de klok slaat.
bert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 feb 2013 23:07

Re: Reinier de Vaal

Klopt Gino Midi is gebaseerd op 8x8 matrixen( dus 64 per eenheid)


gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 16 feb 2013 01:09

Re: Reinier de Vaal

Vaak heb je klavieren met 56 toetsen, en dat heb je nog 8 contacten vrij op deze matrix om van alles en nog wat aan te koppelen, b.v. registers. Met 3 klavieren en pedaal heb je al gauw 30 vrije contacten over voor registers, pistons enz.......
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 16 feb 2013 01:14

Re: Reinier de Vaal

Is overigens een pakket voor 3 klavieren, pedaal en registers dus totaal 5 matrixen, een midi print, kabels enz.

m.a.w. een pakket om een 3 klaviersorgel te midificeren, is gebouwd en getest door Nico.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 17 feb 2013 01:23

Re: Reinier de Vaal

Andre_Kaptein schreef:
Folkert schreef:De matrixen van gino-midi kunnen 56 toetsen Max aansluiten. ;)


Dan heeft Reinier waarschijnlijk hele bijzondere want hij kan er 64 stuks op kwijt.
André


Haha erg stom van mij, heb ze zelf ook, maar was even de rekendraad kwijt, en inderdaad is het 64. Mijn klavieren hebben 56 toetsen en was daardoor in de fout hier.
Sorry voor de verwarring :oops:

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 jul 2013 17:23

Re: Reinier de Vaal

Beste Hw-ers,

Nadat ik gestopt ben met mijn bouwproject, ben ik op zoek gegaan naar een geschikt orgel voor HW.
Allereerst een Eminent omegan 9000 aangeschaft, maar hiervan waren de registers niet midi gestuurd, daarna
voor heel weinig een Johannus Sweelinck 30 aangeschaft, deze dacht ik te houden maar ondertussen begonnen trekregisters ook te jeuken, bleef uitkijken naar weer iets anders, doordat je elke dag blijft zoeken kom je af en toe toch leuke dingen tegen, en ja hoor een domus jub.45 voor weinig, had dus inmiddels 2 orgels in mijn woonkamer staan.
Toen zag ik een orgel bij een muziekcentrum in Wezep, jawel een johannus met trekkers.
de 2 orgels ingeruild met een zeer kleine bijdrage voor het bezorgen, en ik had wat ik wilde.

Toen op zoek gegaan naar een goede pc:
i7 - 4770 met 2tb, 32 gb ram ddr3 en windows 7 prof.
Echt een aanrader voor niet al te veel geld, en een uitermate stil systeem (goedkoper dan Alternate)

Mijn versterker heb ik aangesloten op een nieuw aangeschafte geluidskaart, hier heb ik mijn zuilspaekers op aangesloten, voor de rear heb ik 2 surroundboxjes achter mijn hangen met een digitale content versterker, de traktuurgeluiden komen achter de lessenaar vandaan en als laatste nog een subwoufer aangesloten, heb de demo Rotterdam erop gezet, helemaal top!!!

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 jul 2013 17:25

Re: Reinier de Vaal

hier een foto van mijn nieuw aanwinst
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 jul 2013 17:28

Re: Reinier de Vaal

en nog een foto,

Ook heb ik een 24 inch monitor erbij gekocht.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jul 2013 18:25

Re: Reinier de Vaal

Hoi Reinier,

je hebt goed geinvesteerd, geweldig man.


achter je lessenaar zie ik ook een speaker?, voor tractuur geluiden denk ik

wat voor speakers gebruik je?



gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 jul 2013 23:17

Re: Reinier de Vaal

ha Jan Wim,

Voor de stereo gebruik ik een marantz versterker met mission zuilen, voor de rear een dig. content versterker met surround boxen van infinity en een sub ook van infinity, achter de lessenaar is een marantz versterker met ingebouwde speakers, dit ding kreeg ik toen der tijd bij de andere versterker erbij, komt nu goed van pas voor de traktuur geluiden

groeten,
Reinier
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 19 jul 2013 23:51

Re: Reinier de Vaal

Ha Reinier,
jou orgelbezit is zo wisselvallig als het weer...haha ;) Ik kan het nauwelijks bijhouden.
En dat alleen vanwege een "trekregisterfobie :shock:

Maar...dit is inderdaad een heel mooi geheel zeg!
Veel speelplezier!
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 20 jul 2013 10:14

Re: Reinier de Vaal

RonD schreef:Ha Reinier,
jou orgelbezit is zo wisselvallig als het weer...haha ;) Ik kan het nauwelijks bijhouden.
En dat alleen vanwege een "trekregisterfobie :shock:

Maar...dit is inderdaad een heel mooi geheel zeg!
Veel speelplezier!
Ron


Haha, ik heb het laatste half jaar heel wat orgels de straat in en uit zien gaan. Geloof wel dat dit een blijvertje is.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 22 jul 2013 16:39

Re: Reinier de Vaal

Hallo Reinier.
toen ik las dat je het orgel in Wezep had gekocht dacht ik even verder kijken en ja hoor hij heeft jaren touwe dienst bij mij gedaan. de regestratie loopt anders om en er zit nog een register op zonder naam
Dat het geluid van boven uit komt is extra mooi maar ik ging verhuizen en kwam in een laag plavon
vandaar dat het de deur uit moest. :(
veel suxses gewenst met die mooie aanwinst
groeten Dick.
Volgende

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com