Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 jan 2014 13:10

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Hoi Joost.

Gaat er erg mooi uit zien. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Met zulke boxen denk ik niet dat je snel behoefte zal hebben aan een subwoofer. Wat mooi is aan je boxen is dat de speakers in d'apolito opstelling staan waardoor vooral reflecties naar de vloer en plafond minder problemen zullen geven dan conventionele speaker opstellingen. Ook het fase gedrag is beter, dus ik denk dat dit soort boxen uitermate geschikt zijn voor Hauptwerk. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke bevindingen.
Je receiver is meer kanaals en heeft een analoge 7,1 ingang, je kan dan gaan biampen tenminste als je boxen daar ook geschikt voor zijn. Je hebt dan veel meer versterker vermogen tot je beschikking omdat de midden en boven tonen hun eigen versterker hebben en de lage tonen ook hun eigen versterker en dat komt de totale geluids kwaliteit enorm ten goede.

Groet Jan

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 05 jan 2014 13:40

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Nou Joost, is je "hulpje" een meubelmaker misschien, want de orgelkas komt er wel heel fraai uit te zien. Complimenten.

mvg,
bert
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 08 jan 2014 23:58

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Vandaag zijn de registers geplaatst
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 18 jan 2014 14:12

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Na ruim drie maanden kan er weer gespeeld worden in huize De Keijzer :D :D :D . Ben er echt SUPER blij mee. Tis alleen nog wat behelpen met registreren omdat ik de registerstroken nog niet heb.
Wil de originele registerstroken van Utrecht gebruiken maar weet niet of de kleur mooi gaat staan bij het meubel. Misschien dat ik toch voor zwart ga. Dat moet ik nog even bekijken.

Bovenin het orgel, achter het luik, staat een I7 4820K / 3.7 GHz. Verder een Marantz versterker SR7300 en een Focusrite Saffire pro 40. Achter de neerklapbare lessenaar bevindt zich het touchscreen.

Als sampleset gebruik ik SP Utrecht. Wil daarnaast nog wel een studieset hebben maar weet nog niet goed welke.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Joostdekeijzer op 18 jan 2014 14:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 18 jan 2014 14:15

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

En nog wat foto's ;)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 18 jan 2014 15:40

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Sjonge jonge Joost, het is wel een blikvanger geworden.

Veel speelplezier ermee!

Vraagje, die 4 ornamentjes, zijn die speciaal gemaakt of kant en klaar gekocht?
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 18 jan 2014 15:58

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Erg mooi geworden. Mooie vormgeving en maatvoering!
In welke kleur is het geschilderd? Lijkt richting grijs-bruin te gaan maar kan ook door de foto's/belichting komen.

Veel speelplezier!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 jan 2014 19:33

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Edwin, ik zie dat je de Midibox spullen hebt gebruikt; ik neem aan dat je ook zelf de printen hebt opgebouwd, en een stuk programmering hebt uitgevoerd.

Deze spullen zijn enorm flexibel en uitgebreid; kun je wellicht even kort je ervaringen hiermee delen? En heeft het volgens jou veel toegevoegde waarde? Ook ben ik benieuwd of je nog vanuit HW een Midi return channel in gebruik hebt, voor bv displays of leds?/

HG

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 18 jan 2014 19:37

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Heel mooie! ,Joost
Staat heel goed ,geen speaker doek in de kast zelf,maar de speakers ernaast.!
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jan 2014 19:38

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Joostdekeijzer schreef:En nog wat foto's ;)




Joost

Ik vind het echt prachtig, eerlijk waar een stuk waar je trots op mag zijn,

als het de kleur heeft van de laatste foto's dan is dat helemaal geweldig.


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 18 jan 2014 21:47

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Jan Wim en Edwin: de kleur is inderdaad zoals op de foto's te zien is. Grappige is dat mijn vrouw deze kleur op haar werk had gebruikt om een kastje mee te schilderen. Bij het zien van dit kastje vond ik het zo'n mooie kleur dat ik dit ook op mijn orgel wilde hebben. Had eigenlijk al besloten om het orgel wit te maken. Gelukkig heb ik daar niet voor gekozen omdat ik dit wel erg goed vind uitpakken.
De kleur is volgens mij officieel Taupe.

Gerrit: de ornamenten zijn kant en klaar gekocht.

Pedro: de speakers wilde ik eerst wel in het orgel plaatsen totdat ik mijn huidige speakers kocht waarna ik besloot om ipv speakersdoek er panelen in te plaatsen. Gelukkig paste alles net in mun " orgelhoekje " :)
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 21 jan 2014 20:27

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Edwin, ik zie dat je de Midibox spullen hebt gebruikt; ik neem aan dat je ook zelf de printen hebt opgebouwd, en een stuk programmering hebt uitgevoerd.

Deze spullen zijn enorm flexibel en uitgebreid; kun je wellicht even kort je ervaringen hiermee delen? En heeft het volgens jou veel toegevoegde waarde? Ook ben ik benieuwd of je nog vanuit HW een Midi return channel in gebruik hebt, voor bv displays of leds?/


Beetje off topic, maar ok: ik heb inderdaad midi box gebruikt. Printen kant en klaar gekocht in de USA via midi box forum. Wel zelf in elkaar gesoldeerd. Bestaande code was niet gemaakt voor 3 manualen + klavier dus heb ik enigzins aangepast. Verder functies toegevoegd om met toetscombinaties de dender delay voor toetscontacten in te kunnen stellen (wel eens handig als de laukhuff borstelcontacten na verloop van tijd wat vervuild raken en je nog niet aan schoonmaken toekomt). Verder had ik het idee om functies te bouwen voor sub/super/manuaal/pedaal koppels. Maar dat was met de komst van hauptwerk v4. niet meer nodig. Ik gebruik geen Midi return functies voor displays of leds, is overigens wel mogelijk met de hardware. Ik ben prima tevreden met deze controller, erg stabiel. werkt altijd zonder problemen.
Destijds wat dit prijs/technisch een goede keuze omdat ik hiermee zonder een diodematrix te bouwen de laukhuff contacten met common ground makkelijk kon aansluiten. Kant en klare producten kopen zou me toen veel meer geld gekost hebben. Nu zijn er veel meer midi controllers te vinden die betaalbaar zijn (bijv midi-hardware.com). Dus ik weet niet of ik nu weer dezelfde keuze zou maken.
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 03 feb 2014 18:35

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Afgelopen weken de laatste hand gelegd aan het orgel. De registerstroken zijn geplaatst.

Heb net als anderen op het forum gebruik gemaakt van magneetband en metaalstrip waarop geplastificeerd fotopapier zit met de registernamen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 36

Geregistreerd: 09 aug 2012 18:47

Woonplaats: Rhenen

Bericht 03 feb 2014 20:04

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Is mooi geworden Joost! ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 04 feb 2014 13:04

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Beter zo maatje!!! met die plank boven de lessenaar.

Wat jullie allemaal niet weten is, dat we vrijdag jongstleden de rearspeakers geinstalleerd hebben. Daarvoor moest Joost onder de vloer van zijn huis kruipen om de kabels netjes weg te werken onder de vloer.... en Joost is nogal bang voor spinnen (!) :lol: :lol:
Laat er nou net eentje bij de ingang onder het vloerluik zitten :mrgreen:

Was in een kwartiertje gepiept. Klinkt nu als een huis!
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 04 feb 2014 21:22

Re: Joost stelt zich voor ( bouwverslag nieuw orgel )

Haha...niet alles geloven wat Jos zegt mannen :lol: Maar er zit een kleine kern van waarheid in. ;)
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com