Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Auke stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 23 feb 2013 23:13

Auke stelt zich voor

Hallo allemaal,

Mijn naam is Auke Jongbloed en ik heb Hauptwerk een maandje geleden ontdekt. Of eigenlijk herontdekt. Vijf jaar geleden was ik er al eens tegenaan gelopen, maar mijn toenmalige computer was geen partij voor dit programma. Maar een maandje geleden schoot het me plots weer te binnen en sindsdien ben ik verslaafd. Ik heb het een en ander aan kabeltjes gekocht om mijn huidige computer aan te kunnen sluiten op mijn orgel en er is een wereld voor me open gegaan. Voorlopig speel ik slechts de probeerversie van Hauptwerk, met een paar trialversies van sample sets en een aantal gratis. Als liefhebber van het Frans romantische orgelwerk ben ik vooral weg van de trialversie van Cean. Oké, die *TING* die ik er de hele tijd doorheen krijg in de probeerversie van Hauptwerk is niet iedaal, maar het is nog even sparen voor ik én Hauptwerk én Caen kan kopen.
Maar wat er u uit mijn orgel komt is zoveel mooier dan ik gewend was, dat ik opeens weer dagelijks studeer. Geweldig.

Vooralsnog speel ik gewoon op mijn Johannes, maar wie weet kom ik er in de toekomst toe zelf iets nieuws te bouwen. Inspiratie genoeg op dit forum.

Nog even een fototje van mijn setup: een Johannus opus 35, gekoppeld aan een zelfbouw computer met een i7 2600K en 16GB intern. Het beeldscherm is geen touchscreen, de bediening van Hauptwerk gaat ouderwets met de muis.

Afbeelding

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 feb 2013 23:30

Re: Auke stelt zich voor

Auke

welkom in HW land en op het forum.

Wat betreft Caen: misschien even hier kijken: http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=6&t=908. Dit is een uitgebreide demo van Anton, die in de freeware versie (dus zonder TING) te gebruiken is

Wat betreft je Johannes: 3 manualen, menig HW freeware versie eigenaar zou jaloers zijn. Ik zou het geld liever reserveren voor een sampleset dan (tzt) iets nieuws te bouwen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 feb 2013 23:37

Re: Auke stelt zich voor

Hoi Auke,

zoals het jouw vergaat is het ons allemaal vergaan, de eerste aanraking met hauptwerk het tingeltje er doorheen.

en voor je het weet is er geen weg meer terug(gelukkig) :lol:

veel plezier

gr
Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 24 feb 2013 08:34

Re: Auke stelt zich voor

Evert-Jan schreef:Auke

welkom in HW land en op het forum.

Wat betreft Caen: misschien even hier kijken: http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=6&t=908. Dit is een uitgebreide demo van Anton, die in de freeware versie (dus zonder TING) te gebruiken is

Wat betreft je Johannes: 3 manualen, menig HW freeware versie eigenaar zou jaloers zijn. Ik zou het geld liever reserveren voor een sampleset dan (tzt) iets nieuws te bouwen.


Bedankt voor de tip. Dat speelt toch iets rustiger.
Voorlopig houd ik het inderdaad bij m'n Johannes. Er zijn nog genoeg andere zaken om eerst te doen of aan te schaffen, voordat ik aan zelfbouw toe kom. De lijst is best lang: hauptwerk zelf aanschaffen en een sample set, een nieuwe meerkanaalsgeluidskaart, subwoover, wellicht boxen voor surround, uitbreiding geheugen, Hauptwerk aansluiten op een muzieknotatieprogramma, en natuurlijk: lekker studeren.

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 12 jun 2013 08:32

Re: Auke stelt zich voor

Is het niet mogelijk de registers en duimpistons van het Johannus te gebruiken om te registreren?

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 14 jun 2013 21:54

Re: Auke stelt zich voor

De registerknoppen van de Johannus geven midi-signaaltjes, dus ik zou ze kunnen gebruiken om mee te registreren. Ik weet alleen geen manier om te voorkomen dat tevens de interne registers van de Johannus worden ingeschakeld. En hoewel het soms leuk is om de interne Subbas 16' van het pedaal bij te schakelen, hoef ik de overige registers er niet bij te horen.

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 maart 2011 13:13

Bericht 14 jun 2013 22:03

Re: Auke stelt zich voor

Hallo Auke,

Dit is vrij simpel te doen door gewoon en verloop Jack in de koptelefoon aansluiting van orgel te stoppen. Het geluid naar de speakers van je orgel wordt dan uitgeschakeld.

Groeten,

Klaas Twigt

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 15 jun 2013 16:56

Re: Auke stelt zich voor

Dat zou een goed idee zijn, ware het niet dat ik vooralsnog de boxen van de Johannus gebruik voor de geluidsweergave vanuit Hauptwerk.
Echt een ramp vind ik het niet om de registers niet te kunnen gebruiken. Met mijn tablet kan ik ook Hauptwerk bedienen. En sommige functies van Hauptwerk heb ik toegewezen aan toetsen in het hoogste octaaf van de manualen. EN zo, met muis, manuaal en tablet, kom ik een heel eind... :)

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com