Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

CustomMadeOrgan

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 jan 2013 23:56

Re: Custommadeorgan

Hoi Peter

Ik heb ooit heel lang geleden op een audioshow wel eens Magnat speakers gehoord met een rondstralende plasma tweeter erboven op en ik weet nog wel dat ik daar behoorlijk van onder de indruk was. Dus ik heb ze ooit weleens kort gehoord alleen nooit in een Hauptwerksysteem. Begrijp me goed ik probeer de rondstralers niet af te kraken absoluut niet want ik verwacht dat ze fantastisch klinken en ik vindt ze er prachtig uitzien. Ze hebben alleen een ander afstraal gedrag en luister karakter dan direct stralende speakers en ze hebben wat meer ruimte nodig om goed te functioneren dus je moet ze wel goed kunnen plaatsen. Het is zoals jij opmerkt een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik heb mij wel geërgerd aan de folder waarin de boxen worden voorgesteld als een nieuwe ontwikkeling, het ei van Columbus! Dit soort boxen bestaan al decennia dus het is niet anders als oude wijn in nieuwe zakken. Ook het plaatje van twee conventionele boxen waarin je maar in een heel klein gebied van perfect stereo kan genieten is erg suggestief want je kan stereo boxen gewoon naar elkaar toe draaien om het stereo gebied te vergroten. Maar ja ergens wel begrijpelijk want ze moeten verkocht worden. Als ik nog eens op Urk kom dan ga ik ze zeker beluisteren want ik ben wel nieuwsgierig hoe ze klinken.
Ik hoop dat je er veel zult verkopen aan ons Hauptwerk liefhebbers.

Groet Jan

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 14 jan 2013 08:41

Re: Custommadeorgan

:arrow:
Laatst bijgewerkt door Peter op 26 apr 2017 19:05, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 14 jan 2013 20:49

Re: Custommadeorgan

Hallo Hauptwerk spelers,

Ik ben zaterdag ook op de orgeldemonstratie geweest bij Custommadeorgan Urk geweest ,het was geweldig .
Gerwin van der Plaats speelde zelf een paar stukken ,en voldeed graag aan de vele verzoeken uit het plubliek .

om van dichtbij te zie hoe deze organist met het orgel omgaat op de klavieren en met de registers ,was een lust voor het oog.
en inderdaad Peter, de opstelling zoals hij zaterdag was ,ik vraag mij af kan het eigelijk wel beter ,het was prachtig ,heb dan ook een mooie orgelmiddag gehad.

De hartelijke groeten Willem Bakker

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 17 jan 2013 14:00

Re: Custommadeorgan

:arrow:
Laatst bijgewerkt door Peter op 26 apr 2017 19:05, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jan 2013 16:44

Re: Custommadeorgan

Leuk!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 19 jan 2013 10:53

Re: Custommadeorgan

:arrow:
Laatst bijgewerkt door Peter op 26 apr 2017 19:05, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 21 feb 2013 23:24

Re: Custommadeorgan

Deze week leverden wij een gemidificeerd Monarke orgel af.
Laatst bijgewerkt door Peter op 18 apr 2017 19:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 22 feb 2013 00:16

Re: Custommadeorgan

Heel mooi! Kunnen daar niet drie klavieren in?
Zijn het dezelfde klavieren als die ik heb? De trekkers ook midi?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 22 feb 2013 08:54

Re: Custommadeorgan

Ha Kees,

Dit zijn inderdaad ook Klop klavieren. De trekregisters moeten tzt gedaan worden.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 01 maart 2013 20:46

Re: Custommadeorgan

CustomMadeOrgan breidde een DOMUS uit met Hauptwerk en het installeerde het sampleset van het Hoofdorgel van de Laurenskerk uit Rotterdam.

Het audio deel bestaat uit handgemaakte Prestant speakers in stereo opstelling terwijl voor de rear weergave kleine actieve speakers worden gebruikt. Subwoofer is overbodig!

Afbeelding

Deze Domus met Hauptwerk en de Laurens klinkt subliem!
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 02 maart 2013 00:06

Re: Custommadeorgan

Ik zie dat je me al voor bent, Peter :D

Ziet er goed uit hè!! En het klinkt nog zo ook!!
Topwerk geleverd. Nu mijn vrouw (nog een keer) lief aankijken voor Tholen..... :roll:

Groet

Jos

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 23 maart 2013 17:05

Re: CustomMadeOrgan

Verkocht:

Gemidificeerd HOFBERG pedaalharmonium:
Laatst bijgewerkt door Peter op 12 jun 2013 20:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 maart 2013 19:48

Re: CustomMadeOrgan

Peter schreef:Te koop:

Gemidificeerd HOFBERG pedaalharmonium:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr


Mooi ding, vooral omdat het harmonium gewoon intact is, maakt hebberig. Complimenten.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 23 maart 2013 19:56

Re: CustomMadeOrgan

Ik heb er op gespeeld. Het heeft mechanische klavierkoppeling! Als dàt geen goed studie instrument is, dan weet ik het niet meer...
Als je goed naar de foto's kijkt, zie je meteen de mooiste boxen, die je je maar kunt bedenken! Die lichtbruine rondstralers, och och, wat zijn dàt mooie dingetjes!!! Ik had nog nooit zulk mooi geluid gehoord!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 24 maart 2013 01:45

Re: CustomMadeOrgan

Kees Hoekman schreef:Ik heb er op gespeeld. Het heeft mechanische klavierkoppeling! Als dàt geen goed studie instrument is, dan weet ik het niet meer...
Als je goed naar de foto's kijkt, zie je meteen de mooiste boxen, die je je maar kunt bedenken! Die lichtbruine rondstralers, och och, wat zijn dàt mooie dingetjes!!! Ik had nog nooit zulk mooi geluid gehoord!


Het lijkt sterk op een Visaton Fontana / Fontanella (of iets in die richting) Mijn zwager heeft zo'n set gebouwd, 2xfront, 2xrear, centre en sub. Zijn dan echter niet vierkant of rechthoekig, maar zeskantig. Dan zijn ze nog niet iets mooier.
Hij heeft ook de kegels zelf gedraaid op de draaibank.

gr Jan

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 03 apr 2013 18:37

Re: CustomMadeOrgan

:arrow:
Laatst bijgewerkt door Peter op 26 apr 2017 19:06, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 03 apr 2013 23:27

Re: CustomMadeOrgan

Zo te zien voor samplesets met een hele kleine klavieromvang ;-) Zonder gekheid, wat zit er in/onder de lat die boven de toetsen is gemonteerd? Magneetjes oid?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 09 apr 2013 16:45

Re: CustomMadeOrgan

Van harte Proficiat Peter!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 13 apr 2013 14:58

Re: CustomMadeOrgan

Ik ben ook wel benieuwd hoe de contacten worden gemaakt voor dit nieuwe klavier. Als je heel veel moeite doet om de aanslag natuurgetrouw te maken, dan zou het toch zonde zijn om er vervolgens plastic contactjes onder te plakken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 13 apr 2013 15:30

Re: CustomMadeOrgan

Plastic kontaktjes?? Is dat dan van geleidend plastic ofzo?? Ik kende ze nog niet.

HG

Geert

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 13 apr 2013 17:22

Re: CustomMadeOrgan

CustomMadeOrgan leverde vorige week een Domus 1132 op.
Laatst bijgewerkt door Peter op 18 apr 2017 19:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 14 apr 2013 10:29

Re: CustomMadeOrgan

Nee, je hebt een rails met plastic contacten die ingedrukt moeten worden. Dit geeft dus extra druk, ook als je her contactpunt al voorbij bent. Mijn houten klavieren gebruiken dit ook, maar het gaat voortdurend stuk, dus ik ben nog op zoek naar een beter systeem.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 09 mei 2013 10:49

Re: CustomMadeOrgan

Orgeldemonstratie van het Sampleset Van Dam Orgel uit Tholen bij

CustomMadeOrgan in Urk



Zaterdag 18 Mei geeft CMO een presentatie van het onlangs verschenen sampleset van het "Van Dam Orgel uit de Grote kerk van Tholen" dit met een uitgekiend luidsprekersysteem wat exclusief bij CMO verkrijgbaar is.

Marien Stouten van Voxus Organs zal vanaf 13:00 aanwezig zijn om het sampleset te demonstreren en ook organist Laurens Schaak zal het orgel bespelen en laten horen wat de mogelijkheden zijn van dit schitterende instrument.


Showroom is open vanaf 10:00 uur tot 17:00 uur

Ook heeft CMO een PC "Tholenpakket" samengesteld met een speciale actie prijs voor deze dag, met deze PC bent u verzekert van een ultieme werking van het sampleset in de hoogst mogelijke bitsresolutie.

Tevens kunt u kennis maken met het luidsprekersysteem welke uit drie modellen bestaat, de kleinste van de drie is de "Octaaf" de middelste is de "Prestant" en de grootste heet de "Bazuin" wat al bij verschillende klanten is geïnstalleerd naar volle tevredenheid.

Hartelijk welkom op zaterdag 18 Mei bij;


CustomMadeOrgan

Schulpengat 5

8321 WC Urk

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 17 mei 2013 19:39

Re: CustomMadeOrgan

Helaas kan ik morgen niet aanwezig zijn bij de demo van het Tholen set bij CMO. Aangezien ik graag Tholen wil aanschaffen en nog een nieuwe PC nodig heb vroeg ik me af of jullie de aanbieding van de "Tholen PC" kunnen specificeren. Ik ben erg benieuwd.

Groeten Gertjan
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 18 mei 2013 22:41

Re: CustomMadeOrgan

Kom net uit Urk vandaan. Ben bij Lubbert de Vries (CMO) naar de Tholen opstelling wezen luisteren.

Als je de ultieme opstelling wilt horen, moet je écht in Urk gaan luisteren!
Lubbert had heel uitgekiend het Rugwerk en Hoofdwerk apart op ieder 2 Prestantspeakers aangesloten. Voor de Pedaalregisters 2 Bazuinspeakers en voor het Bovenwerk 2 Oktaafspeakers (de kleinste in de range) Als rearboxen Tannoys (welke weet ik niet) achter tegen het plafond aan geplaatst.

Zoals al eerder is opgemerkt is Tholen een orgel wat zich niet snel prijsgeeft. Dit kan een beperking zijn, maar kan zeker ook een uitdaging zijn!!
Met deze opstelling waren alle registers stuk voor stuk duidelijk waarneembaar en toch één geheel.
Het ultieme Hollands Koraalorgel!? Weet ik niet... maar Laurens Schaak speelde het meer populaire repetoire en dit klonk op Tholen overtuigender dan op Utrecht!
Marien liet het orgel meer van de klassiekere kant horen met literatuur met wat meer diepgang en dit is dit orgel op het lijf geschreven!

Eén ding weet ik nu zeker: ze kunnen bij Voxus wel orgels opnemen! Ben zelf een maand geleden nog in Tholen wezen spelen. Het was vandaag net of ik weer in Tholen in de kerk stond...

Elders op het forum wordt erg verlangd naar Tiel. Weer een heel ander type orgel, maar ons wachten zal heus niet beschaamd worden nu ik Tholen écht goed gehoord heb.

(En wat betreft rondstralers: tja............) ;)
VorigeVolgende

Keer terug naar Aangeboden door commerciële aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com