Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Vayne High-end audio

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 19 okt 2012 18:39

Vayne High-end audio

Vayne High-end audio
Broederweg 10
8261 GT Kampen

http://www.vayneaudio.com

Petra@janvayne.nl
Petra van Hazendonk
06-12705410

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 08 jan 2015 18:33

Gert van Hoef

Gert van Hoef bespeelde recentelijk in de Punt te Voorthuizen het Laurensorgel op 32 voets beleving voor de huiskamer.
http://www.vayneaudio.com/#!services1/c16db
Laatst bijgewerkt door Vayneorgan op 08 jan 2015 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jan 2015 19:31

Re: Gert van Hoef

Vayneorgan schreef:Gert van Hoef bespeelde recentelijk in de Punt te Voorthuizen het Laurensorgel op 32 voets bereik voor de huiskamer.
http://www.vayneaudio.com/#!services1/c16db




16Hz in een woonkamer?????????

dan zal dit toch een wel heel royale woonkamer zijn


dit is dus weer eens misleiding van het hoogste niveau.............
, zonder kunstmatig ingrijpen is dit niet mogelijk
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 08 jan 2015 19:39, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 08 jan 2015 19:38

Re: Gert van Hoef

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 06 dec 2017 21:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jan 2015 19:44

Re: Gert van Hoef

Peter schreef:Ha Jan Wim,

Je vergeet: onze gepatenteerde Home Series. (van de website)

Misschien zit daar het geheim. Ik kan alleen het patent niet vinden.



Ha Peter,


het patent zal dan wel inhouden dat de natuurkundige wet aangepast is , of dat de woonkamer 25 meter lang geworden is :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jan 2015 19:53

Re: Gert van Hoef

De snelheid van het geluid is 1200 km/u = 330 m/sec.
Een geluidsgolf (de sinus) van 20 Hz heeft dus 330 : 20 = 16,5 meter nodig.
16Hz tipt al infrasoon geluid aan

Met andere woorden, om een toon van 20 Hz te horen heb je een woonkamer van 16,5 meter lengte nodig. Anders krijg je staande golven.

dan heb ik het nog niet over het verschil tussen hoorbare harmonische, en grondtoon van een 32 voet
en welke zijn dat 1e,2e,of 3e orde?
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 08 jan 2015 19:59, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 08 jan 2015 19:57

Re: Gert van Hoef

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 06 dec 2017 21:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jan 2015 20:03

Re: Gert van Hoef

Peter schreef:Ha Jan Wim,

En dan moeten de speakers nog juist opgesteld staan!



inderdaad, en hoe linear is het dan?

ik snap best dat Vayne reclame wil maken,
maar dan zonder misleiding, of geblaas............. over 32 voets bereik voor de huiskamer

uiteraard kan elke speaker een 32 voeter weergeven, maar op welk -Db niveau dit zich afspeelt word er niet bij vermeld
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 08 jan 2015 20:12

Re: Gert van Hoef

Ach, eind van de maand is er een show in Kampen met mooie relatief kleine woonkamers in de kosterswoning. Ik zou zeggen wanneer je de uitnodiging ziet: weest allen welkom en laat je eens verrassen! Je hebt helemaal geen hele golf nodig om het te "voelen". Theoretisch is tegenkoppeling in een versterker ook beter en toch ontwerpen wij ze juist zonder tegenkoppeling. 2 verschillende merken condensatoren die hetzelfde technisch meten klinken vaak heel verschillend. Ik zou dus zeggen langskomen! En, misschien hoor je ondanks de opname wel de potentie die de audio in zich heeft. O ja, geluidskaarten gebruiken we ook niet maar apart gevoede DAC's met een I2S kaart.
Laatst bijgewerkt door Vayneorgan op 08 jan 2015 23:00, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jan 2015 20:15

Re: Gert van Hoef

Vayneorgan schreef:Ach, eind van de maand is er een show in Kampen met mooie relatief kleine woonkamers in de kosterswoning. Ik zou zeggen wanneer je de uitnodiging ziet: weest allen welkom en laat je eens verrassen! Je hebt helemaal geen hele golf nodig om het te "voelen". Theoretisch is tegenkoppeling in een versterker ook beter en toch ontwerpen wij ze juist zonder tegenkoppeling. 2 verschillende condensatoren die hetzelfde technisch meten klinken vaak heel verschillend. Ik zou dus zeggen langskomen! En, misschien hoor je ondanks de opname wel de potentie die de audio in zich heeft.



:roll: :roll: :roll: :roll:
Vayneorgan schreef:
Je hebt helemaal geen hele golf nodig om het te "voelen".



Jawel de trukendoos gaat open....................

inderdaad heb je voor de beleving geen 'hele golf" nodig
maar die zelfde beleving kan ik ook met Reaper maken.


ik zou je ook bij mij willen uitnodigen, zonder fase beïnvloeding kan ik ook makkelijk een 32 voets beleving creëren.



kom op we zijn allemaal volwassen, zet dan ook je product volwassen en eerlijk op de markt

dus in plaats van:

Gert van Hoef bespeelde recentelijk in de Punt te Voorthuizen het Laurensorgel op 32 voets bereik voor de huiskamer.


maak er dan gewoon eerlijk van:

Gert van Hoef bespeelde recentelijk in de Punt te Voorthuizen het Laurensorgel op 32 voets beleving voor de huiskamer.


dan ben je eerlijk, en verkoop je ook wat het product kan in een huiskamer
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 08 jan 2015 20:34

Re: Gert van Hoef

Jan Wim schreef:
Vayneorgan schreef:Ach, eind van de maand is er een show in Kampen met mooie relatief kleine woonkamers in de kosterswoning. Ik zou zeggen wanneer je de uitnodiging ziet: weest allen welkom en laat je eens verrassen! Je hebt helemaal geen hele golf nodig om het te "voelen". Theoretisch is tegenkoppeling in een versterker ook beter en toch ontwerpen wij ze juist zonder tegenkoppeling. 2 verschillende condensatoren die hetzelfde technisch meten klinken vaak heel verschillend. Ik zou dus zeggen langskomen! En, misschien hoor je ondanks de opname wel de potentie die de audio in zich heeft.



:roll: :roll: :roll: :roll:
Je hebt helemaal geen hele golf nodig om het te "voelen".


Jawel de trukendoos gaat open

inderdaad heb je voor de beleving geen 'hele golf" nodig
maar die zelfde beleving kan ik ook met Reaper maken


ik zou je ook bij mij willen uitnodigen, zonder fase beïnvloeding kan ik ook makkelijk een 32 voets beleving creëren.



kom op we zijn allemaal volwassen, zet dan ook je product volwassen en eerlijk op de markt

dus in plaats van:

Gert van Hoef bespeelde recentelijk in de Punt te Voorthuizen het Laurensorgel op 32 voets bereik voor de huiskamer.


maak er dan gewoon eerlijk van:

Gert van Hoef bespeelde recentelijk in de Punt te Voorthuizen het Laurensorgel op 32 voets beleving voor de huiskamer.


dan ben je eerlijk, en verkoop je ook wat het product kan in een huiskamer



Top. Je hebt gelijk, dat is inderdaad beter en krachtiger dan bereik! Beleving zegt inderdaad meer over wat het werkelijk kan. Bereik zijn specs, wij maken ze waar doordat je ze ook daadwerkelijk beleeft! Bericht inmiddels aangepast!
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 09 jan 2015 09:30

Re: Gert van Hoef

eind van de maand is er een show in Kampen met mooie relatief kleine woonkamers in de kosterswoning. Ik zou zeggen wanneer je de uitnodiging ziet: weest allen welkom en laat je eens verrassen!


Als Kampenaar houd ik me aanbevolen...
Zijn er al meer gegevens bekend?
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 jan 2015 15:28

Re: Gert van Hoef

Dit was ik nog vergeten:

https://www.youtube.com/watch?v=woU6_Pexoj0

Voor als je meer wlt weten over audio. Helaas in het Engels. En: Helaas heb ik de meeste metingen die hier genoemd worden, ook mogen doen, vandaar mijn misprijzen over verhalen...sorry, maar ik kan he dus niet anders zien......
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 09 jan 2015 16:24

Dit was wellicht het einde van mijn bijdragen hier op het forum;

HG[/quote]

Hoi Geert,

dat zou nou echt jammer zijn , want ik zou je ironische , snedige , met de beide benen op de grond zettende commentaren echt gaan missen ;) :D

Dus , trek je er niets van aan , er blijft gelukkig nog genoeg leesbaars op dit mooie forum

Trouwens waarom staat Vayneorgan niet bij de Commerciele Aanbieders ? ... :o ,daar hoort ie tenslotte thuis 32 voet of niet 8-)

met oprechte HW groeten

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 21 feb 2015 01:28

Kampen

Vandaag vanaf 10 uur in de St Annakapel te Kampen doorlopende demonstraties met Hauptwerk door Gert van Hoef en Jan Vayne met aandacht voor audiosystemen voor kerken en thuisgebruik.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 21 feb 2015 02:15

Re: Kampen

Ik zag het zojuist op TV Oost.

Succes morgen.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 21 feb 2015 09:13

Re: Kampen

Vanwege droevige familie-omstandigheden kan ik vandaag niet komen.
Gisteren ben ik wel even binnengelopen. Dank voor de vriendelijke ontvangst.
Om anderen niet teveel te hinderen in hun ervaring zal ik een korte impressie van mijn eigen indrukken - zowel wat ik sterk vond als waar ik nog winst te behalen vind - nog even 'opschorten'.

Mijn eerdere aanbod van de orgelsleutel van de Nieuwe Kerk gaat door de al genoemde familie-omstandigheden niet door, ik heb het bericht dan ook verwijderd.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 22 feb 2015 23:57

Re: Kampen

Was een item in een tv uitzending van op rtvoost:

http://youtu.be/qy_YICM6pOU
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 23 feb 2015 08:12

Re: Kampen

Kijk, een Kampenaar die van Hauptwerk houdt en maar drie straten van de Annakapel woont kan natuurlijk zo'n open dag niet voorbij laten gaan.
Een paar indrukken.

1. Over de home-set.
Visueel fraai. Het oog wil ook wat. De eigen DAC ziet er strak uit. Ook de afwerking van de luidsprekerzuilen is zeer hoogwaardig. Deze installatie zou ik uiterlijk best in mijn huiskamer willen neerzetten.
Ik vind dat ik op basis van het bezoek van vrijdag geen oordeel kan geven de geluidseigenschappen van de home-set. Deze stond opgesteld in een te grote ruimte en de capaciteit werd dan ook overvraagd. De volumeknop moest te ver open, met alle gevolgen van dien: bij volgrepig spel op het volle werk 'kraakte' de installatie en dichtbij de speakers trad 'luistermoeheid' op, omdat het geluid gewoon te hard was, terwijl achterin de kapel het geluid ontoereikend was, de ideale klankwerking vond ik op ongeveer 3 meter van de luidspekers, midden voor. Voor een huiskamer is dat goed te doen. Daarom zou ik, om een eerlijk oordeel te kunnen vormen, liever in de consistoriekamer van de kapel hebben zitten luisteren.

Aardig van de opstelling van de home-set in de kapel is wel dat je nadrukkelijk de verschillen kon horen tussen de home- en de chapel-installatie.
Belangrijkste waarneming: de draagkracht en geluidsspreiding van de chapel-serie is beduidend beter en zelfs realistisch te noemen.

2. Over de chapel-set.
De geluidsspreiding was prima in orde. Ik ben verschillende rondjes door de kapel gelopen en het geluid is ongeveer evenredig verdeeld. Bewust ben ik ook even onder de galerij gaan staan, akoestisch de moeilijkste plek (onder het balkon waar de luidsprekers stonden). Het viel me vooral op dat het orgelgeluid zich onder de galerij gedroeg zoals een normaal orgel: de grondtonen bleven ongeveer gelijk terwijl de boventoonontwikkeling nadrukkelijk afnam. Wat dat betreft 'gedraagt' het geluid uit de Chapel-set zich zoals pijporgelgeluid.

Sowieso is de draagkracht goed te noemen. Waar de home-set tot luistermoeheid leidde en de ruimte overduidelijk niet evenredig kon vullen, kon de chapel-set dat wel. De geluidsspreiding was in orde (zie vorige alinea). Het sterkste punt van de installatie vond ik de helderheid en de draagkracht in de bas. De bas voelt erg natuurlijk aan. Je kunt er goed op zingen.
Ook goed vond ik de spreiding C/Cis. Dichter op de luidsprekers hoor je nadrukkelijk de herkomst van de tonen, terwijl voorin de kapel de tonen min of meer samensmolten. Ook wat dat betreft is een goede opstelling gerealiseerd en een realistische nabootsing van het pijporgel gegeven.

Mijn belangrijkste minpunt vond ik de helderheid in de boventonen.
Op de chapel-set was de sampleset van Menesterol aangesloten, een barokimitatie. Ik miste de brilliantie van het oorspronkelijke orgel.
Met name in het begin vond ik het geluid gewoon dichtslibben. Een blik op de touchscreen leerde dat Gert van Hoef (de bespeler van die avond) een plenumregistratie had opgebouwd met prestanten en fluiten. En dat moet niet op een barokorgel. Daarom vroeg ik of hij een plenum kon opbouwen met alleen prestantregisters. Toen klonk het orgel al een stuk helderder. Maar toch bleef ik het geluid als wat 'mat' ervaren. De fluiten werden zeer realistisch weergegeven, de tongwerken kwamen - zeker solistisch - ook goed over, maar de prestantregisters kwamen toch minder kernachtig over dan je zou verwachten. Ook bij weglaten van de fluiten bleef de klank van het plenum wat 'dof'. Eigenlijk had ik gewoon meer brilliantie verwacht bij zo'n barok orgeltje.

Belangrijkste aandachtspunt voor mij zou dan ook zijn om naast deze krachtige weergave van grondtonen de boventonen meer in evenwicht te krijgen.
Ik ben te weinig techneut om te kunnen zeggen of dit een intonatiekwestie is (bijwerken van de samples), een kwestie van andere componenten of nog iets anders is.
Toen ik dit besprak met één van de aanwezige medewerkers (die ook op dit forum actieve Abco) begreep ik dat dit ook een aandachtspunt was en dat inmiddels in is gewerkt aan een installatie met supertweeter om deze brilliantie te bereiken.

Maar ik zou o.b.v. vrijdagavond samenvattend willen zeggen: de toen beluisterde kapel-installatie overtuigt in geluidsspreiding en draagkracht, maar in helderheid/brilliantie/transparantie van met name de prestantweergave zou voor mij een aandachtspunt zijn (en dat is het blijkbaar ook). Dat laatste is een goede zaak gezien de ambitie de installatie te plaatsen in drogere, akoestisch minder-klinkende ruimtes dan de Annakapel.
De met Abco besproken verbeteringen maken nieuwsgierig naar de installatie met supertweeter. Wie weet komt het er nog eens van die te beluisteren of zelf te bespelen.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 feb 2015 10:06

Re: Kampen

jaco schreef:Maar ik zou o.b.v. vrijdagavond samenvattend willen zeggen: de toen beluisterde kapel-installatie overtuigt in geluidsspreiding en draagkracht, maar in helderheid/brilliantie/transparantie van met name de prestantweergave zou voor mij een aandachtspunt zijn (en dat is het blijkbaar ook). Dat laatste is een goede zaak gezien de ambitie de installatie te plaatsen in drogere, akoestisch minder-klinkende ruimtes dan de Annakapel.
De met Abco besproken verbeteringen maken nieuwsgierig naar de installatie met supertweeter. Wie weet komt het er nog eens van die te beluisteren of zelf te bespelen.


Jiri blogt:http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/placing-virtual-organ-in-church/
7) I found out that it is often necessary to boost the high frequencies very much when using speakers (monitors), I am not speaking now about the PA boxes! The high frequencies disappear very soon in normal speakers since they are usually made for near listening. Hence, you need to boost the heights enormously (12 dB is not much in these cases sometimes we went to almost 20 dB on high boost! Well, of course we blew up the tweeters very soon, but this is the life, the replacement tweeters are not that expensive) to get the natural "air" hiss through the pipes

Herkenbaar / vergelijkbaar?
Jan

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 23 feb 2015 12:16

Re: Kampen

Twee mooie dagen waren het in Kampen. Het kerkorgel speelt lineair 16 hz tot 20 khz. Dat is verder goed. de set in Kampen stamt uit 2012 en sinds 2013 zijn de Cathedral sets uitgerust met een "supertweeter". Deze wordt inmiddels standaard toegepast. De set die afgelopen vrijdag en zaterdag in Kampen stond wordt weer vervangen door een nieuwe net gefabriceerde Cathedral. We lenen zo nu en dan ook wel eens sets uit, en een nieuwe Cathedral hadden we niet meer op voorraad. De verschillen in het hoog met een supertweeter zijn marginaal maar geven net dat kleine stukje extra in de kapel in Kampen. De set die dit weekend in Kampen speelde hebben we in andere ruimtes gehoord waar het hoog sprankelend en in evenwicht speelde. Het "absorbtievermogen" van de ruimte van de kerk bij Jan in het hoog is een bepalende factor. Leuk je gesproken te hebben Jacco. Zodra de nieuwe set er weer staat krijg je wel even een berichtje van me. Overigens wanneer je op het originele pijporgel in de kapel speelt kom je er snel achter dat ministerol dry mooier klinkt dan het echte pijporgel. Ook dat originele pijporgel zal wanneer je het in een andere ruimte zet denk ik beter presteren dan in de kapel. We hebben nog gedemonstreerd met 1 persoon op het pijporgel en 1 op het Hauptwerkorgel. Eigenlijk hadden we achteraf dat de hele dagen door moeten doen als referentiekader.

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 23 feb 2015 12:35

Re: Kampen

De homeset hoort niet in de kerk te staan. We kregen het orgel echter niet de trap op :D in de kosterswoning dus hebben we het in de kerk geplaatst. Daar is het niet voor bedoeld alhoewel het voor grote prestaties in staat was. Gert speelde het natte Laurens op de home zoals je thuis speelt en de mensen stonden achter het orgel, maar wel in de kerk zelf. De reflecties van de ruimte van de kerk hoorde je daar niet maar zodra je verder naar achter liep of opzij ging de grote galm uit de kerk mede een rol spelen. En een droge sample op 2 meter afstand is ook niet mooi. Vandaar.

We gaan de trap afbreken :D om de spillen toch boven te krijgen. Zal Jan leuk vinden.......

Dus volgende keer homeset en orgel in de kosterswoning met natte samples, in de kerk alleen droog omdat de kerk zelf de rest doet. Maar je hebt altijd geinteresseerden die even de Dom Utrecht willen horen. Nee zeggen is lastig maar het klinkt vreselijk in de kapel galm op galm. Ik heb ook continu geprobeerd dit zoveel mogelijk te voorkomen. Maar ja veel publiek alles door elkaar, uitproberen wat iemand vraagt, zo gaat dat. Open dagen....

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 feb 2015 17:10

Re: Kampen

jaco schreef: De eigen DAC ziet er strak uit



hiermee doel je denk ik op de DAC die "ontwikkeld" is door Vayne Audio ??


dan heb ik nog een vraagje aan Abco

wat is het verschil tussen de Vayne variant en de Pink Faun???
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 23 feb 2015 22:05

Re: Vayne High-end audio

hiermee doel je denk ik op de DAC die "ontwikkeld" is door Vayne Audio ??

Beste Jan Wim,
Ik bedoel de afwerking van de apparatuur tussen pc en luidsprekerzuilen (trouwens: ook de afwerking van de zuilen zelf). Als ik het goed begreep zat in de m.i. fraaie metalen kast de converter en versterker. Maar misschien zit ik ernaast.
Ik ben iemand met een vrouw die niet zomaar elk stuk in haar optiek onooglijke apparatuur in huis tolereert. Het oog wil ook wat, dat was de achtergrond van mijn opmerking.

Herkenbaar / vergelijkbaar?

Beste Jan,
Ik kan je vraag niet beantwoorden.
Misschien is met een simpele 'boost' zoals Jiri schrijft mijn ervaring te ondervangen.
Maar of en hoe de hogere frequenties in de Annakapel zijn 'geboost' weet ik niet.


P.s. ik zie dat de discussie over de locatie van dit topic tot de nodige emotie leidt.
Daar houd ik mij liever niet mee bezig.
Liever heb ik het over de inhoud. Zijn er meer mensen wezen luisteren?
Laatst bijgewerkt door jaco op 23 feb 2015 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 feb 2015 23:26

Re: Vayne High-end audio

jaco schreef:Liever heb ik het over de inhoud. Zijn er meer mensen wezen luisteren?


Ik had 's middags een afspraak in Apeldoorn. Ik had gepland op de terugreis even in Kampen te gaan kijken en luisteren.
Helaas bleek er toch te weinig tijd.

Jan
Volgende

Keer terug naar Aangeboden door commerciële aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com