Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 15 aug 2013 18:34

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Boeiend topic dit, vooral omdat ik, gezien de enthousiaste verhalen van Jan Loosman ook het idee heb om ARC (ooit) icm met Hauptwerk te gaan gebruiken.
Maar omdat ik ook geen ervaring heb met Reaper kan ik misschien beter wachten totdat ARC rechtstreeks vanuit Hauptwerk te benaderen of aan te sturen is. Heeft iemand een idee of dat ooit gaat gebeuren? Of is dat technisch onmogelijk en zal er altijd een stap met een programma als Reaper tussen moeten zitten?

groet,
Auke
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 aug 2013 21:45

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Auke

Arc is ontworpen als Vst en heeft dus altijd een host programma zoals Reaper nodig.
Voor zover ik weet zijn er geen plannen om Arc als standalone software uit te brengen.
Het draaiend krijgen onder Reaper kan soms wel wat hoofdbrekens geven maar tot nu toe is het iedereen gelukt evt. Met wat hulp. Als het eenmaal draait dan heb je er verder geen omkijken meer naar!
Mocht je het eventueel toch willen proberen dan zijn er genoeg mensen op dit forum en op het Engelstalige forum die je kunnen helpen.


Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 aug 2013 22:25

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

We wachten in spanning af........

Nog even over dat al of niet Reaper gebruik: Als je het eenmaal hebt draaien, voegt het zoveel handige dingen toe, dat dit ALTIJD handig is om ertussen te hebben. Geen gedoe meer, met allerlei andere software, zoals Cantabile, als je eens iets wilt opnemen, het kan allemaal realtime in Midi, stereo, multichannel, en dan finalisen, omzetten naar MP3 or whatever, dynamiek-compressie of juist expansion, U noemt het maar.

En als je eenmaal de zaak doorhebt, zit het vaak logischer in elkaar dan sommige HW-instellingen.

En, zoals Jan ook al aangaf, VST is gewoon VST, dwz dat daar in de professionele audio wereld zo veel mee wordt gewerkt, dat er een onnoemelijk aantal VST plug-ins beschikbaar zijn voor als je wat wilt doen met je audio. Ik heb jarenlang gewerkt met VST en Steinberg (Cubase, Nuendo) sequencer software, maar vaak is die veel moeilijker te doorgronden, EN het kost honderden euro,s.

Hier scoort Reaper, door zijn prijs, maar vooral ook door de veel gebruikersvriendelijker user-interface.

HW zal onmogelijk dit alles kunnen integreren, maar het zeker ook niet willen.

De Audio Sampler software ( wat HW in feite ook is) staat duidelijk apart van het sequencer-gebeuren. Zo kan ik bv als ik eens een Hammond wil bespelen, gewoon ipv de HW-VST plug-in, de zeer goed gelukte Native Instruments B4 als VST in Reaper laden, en daar dan weer verder mee spelen. Of , als ik piano wil spelen, daar dan een plug-in voor laden. Enz enz.......
Het kan zelfs tegelijkertijd....Je ziet weleens dat men op een Johannus even een panfluit erbij trekt. Fluitje van een cent als je een sequencer hebt draaien.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 aug 2013 23:11

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Waar ik Reaper ook voor gebruik is galm toevoegen op de rear kanalen om de stereo sets zoals Pab en Ladegast meer ruimte te geven. Ik gebruik daarvoor in een apart rear kanaal Sir2 nagalm Vst en voed het met de front kanalen, ik zet daar een impuls respons in van een kerk of kathedraal waarbij ik de verhouding tussen galm en directe signaal zo regel dat het directe signaal volledig gemute is en alleen de galm wordt weergegeven. Dit klinkt zeer overtuigend! Bijna zo goed als echte surround sets.
Dit kan allemaal met Reaper. Echt een stukje toegevoegde waarde voor Hauptwerk als je het eenmaal goed hebt draaien.
Nog een enthousiast gebruiker van Reaper dus :D

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 aug 2013 23:53

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Jan, dit doe ik PRECIES ZO! Dus dat de rear channels alleen de reverb krijgen.
Laat de professor het maar niet horen! Maar tgeeft Ladegast net dat beetje meer body.
Ik doe bij Caen WET ook nog een klein beetje extra galm achter, plm 9 dB down.
maar natuurlijk niet zoveel, dattie op Metz gaat lijken, brrr......(hoewel velen toch weglopen met de Metz; waarsch zijn die ook verzot op Kampen??) :oops: :oops:

Ik heb een crossmix gemaakt voor de rear channels, zodat, als er een set geladen wordt die ook echt rear samples heeft, dat die dan uiteraard ook naar de rear gaan, ipv de generated reverb.

Leuk dat Jan-Wim nu ook zo aan de gang gaat met die geluidsverbetering!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 aug 2013 00:18

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Geert

Zo kan je het ook doen met een crossmix. Ikzelf heb de verschillende configuraties opgeslagen als project files.
Als ik Ladegast speel dan selecteer ik " stereo met reargalm" projectfile.
Je zegt bij Metz brrr! Deze set heeft samen met kampen erg veel galm. Sets met veel galm verliezen altijd wat aan detaillering en als je ook nog meer details verliest door storende kamerresonanties dan laat je dit soort sets al snel links liggen. Op het Engelstalige forum heeft Patrick geschreven dat dankzij de correctie met Arc, Kampen weer een van zijn favoriete sets is geworden. Dus verkoop dit soort sets niet gelijk, met Arc correctie kan je dit soort sets behoorlijk verbeteren/ speelbaarder maken.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 16 aug 2013 13:18

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Geert schreef:maar natuurlijk niet zoveel, dattie op Metz gaat lijken, brrr......(hoewel velen toch weglopen met de Metz; waarsch zijn die ook verzot op Kampen??)


:lol: Geert, daar ben ik er 1 van, maar... de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik door mijn nauwe samenwerking met Johan van de Waal van Dijk ook de directe samplesets ben gaan waarderen. Ze hebben allebei wat en het mooie is dat je gewoon 'even' kunt switchen.
Als ik het allemaal zo lees, lijken Reaper en ARC een 'winning team'. Met ARC kun je dus Kampen 'beter' krijgen en met Reaper zou je dan iets extra galm kunnen maken op rear kanalen... ja, ik meen het echt; iets extra galm over Kampen (sorry Geert :oops: ). Op Youtube staat ergens een filmpje waar toevallig en demo'tje van mij destijds gebruikt is met daaroverheen wat extra galm. De tremulanten gaan dan ineens een stuk overtuigender klinken en als 'tremulantengek' vind ik dat een enorme verbetering voor de sampleset. Ik heb ARC al gekocht maar ben nog bezig met een nieuwe pc dus als straks alles in kannen en kruiken is, 'huur' ik je graag een keer in om het geheel in te regelen. Als ik je tenminste niet te erg in je principes gekwetst heb met mijn idee...

Gr. Christian

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 aug 2013 16:08

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Volgens mij is dit al ter sprake geweest hier, maar kon het niet zo snel terug vinden.

Maar klopt het dat ARC de instellingen niet onthoud ? of is dit een bug van Reaper

nu moet er elke keer na opstarten van de pc, de filters worden geactiveerd in Reaper/ARC


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 aug 2013 18:00

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Dit is de 3e keer dat ik probeer te antwoorden maar wij zitten nu in een vakantie huisje en elke keer als ik het antwoord wil versturen blijk ik ineens uitgelogd te zijn. Dus nogmaals :?
Het beste is om de metingen te doen met de subwoofer op de front kanalen aangesloten. Het mooie van Arc is dat hij het als een geheel ziet en dus een slechte aansluiting van de sub. Bijv frequentie verdubbeling uitmeet en automatisch corrigeert. Arc zorgt dus voor een perfecte aansluiting van de sub op de mains.

Arc heeft inderdaad een bug maar je kan dit omzeilen.
Ga naar de simpel interface ( druk op Ui) en selecteer op de onderste slider de juiste filtersettings en save alles in je project. Het maffe is dat dit alleen lukt als je kan kiezen uit meer dan 2metingen. Toen ik nog 2metingen had gedaan lukte het niet maar later heb ik nog een paar metingen gedaan ik kan nu kiezen uit 4correcties en nu is alle perfect gesaved.
Een beetje vreemde bug :roll:

Doe je de Arc proef opstelling op je eigen systeem? Zo ja dan ben ik benieuwd naar je ervaringen.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 aug 2013 18:27

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Het is weleens eerder ter sprake geweest op dit topic maar als je voor het eerst gaat spelen met Arc dan lijkt het soms of de hoge tonen te fel zijn en de bas te zwak. In de meeste ruimtes heb je te maken met een geleidelijke afval van de hoge tonen en versterking van de lage tonen door resonanties in het bas gebied(waar wij in de loop der tijd aan gewend zijn geraakt) door de correctie met Arc krijg je binnen de marges van 1db een volledig vlakke frequentie karakteristiek op de orgel bank en dat is wel even wennen. Het klinkt eigenlijk meer als spelen met een koptelefoon qua klank indruk. Het geluid met Arc klinkt super strak en erg transparant maar dus wat mager in de bas en fel in de treble. Als je het te vlak vindt klinken dan kan je de equaliser in Arc gebruiken door bijv. De lage tonen met bijv. 3db wat te versterken en evt. De treble iets te verzwakken (alles naar smaak) de winst van Arc blijft, Het geluid blijft dan toch strak en transparant klinken maar wel met iets meer buttkick :D :D

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 16 aug 2013 22:56

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Ik zal het hier thuis ook even maken, JanWim. Wel interessant.

Ik neem aan, dat je vanuit alle VST kanalen naar een sub wilt. Dan moet je een extra strip maken (gewoon dubbelklikken in de vrije ruimte) en ide dan SUB noemen ( namen kanje ingeven door daar bovenin een strip ergens teklikken).

Vervolgens maak je vanuit alle strips een send naar deze strip. En in de io van de Sub strip maak je een hardware output kanaal aan waarop natuurlijk de sub staat te blazen.

Nu gaan we naar de FX van deze strip en daar kiezen we voor Rea-eq. Dit doe ik even vanuit een camping, dus geen reaper in de buurt. Het zou kunnen dat er nog andere filters aanwezig zijn.
Maar in Rea eq zit al zoveel....je kan eenbandfilter maken, maar natuurlijk ook apart een low-pass, en een high-pass. Jaja, een highpass, voor evt het subsonisch laag tegen te houden.

Ook. Kan je natuurlijk gewoon deze mono mixdown met volle bandbreedte naar de sub sturen en gebruik maken van de filtering in die sub. Misschien beter, als die filters aldaar altijd aan staan en niet uitschakelbaar zijn, want twee filterscachter elkaar is nix.

In diezelfde FX kan je natuurlijk een extra instantie van de ARC plugin draaien.

EN Nu heb je meteen een gemakkelijk hanteerbare volumeslider voor je sub gemaakt.....

Cristiaan....jouw voorliefde voor veel glam komt natuurlijk omdat jij organist bent te Hoornaar en niet in de ND Paris..... :oops:

Ja ik was al eens begonen bij jou thuis, dus stuur maar eens een uitnodiging als het je uitkomt....lekker gevaren??

Hg

Geert

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 16 aug 2013 23:42

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hallo allemaal.

Ik probeer de beide programma’s ook te installeren, dat lukt maar om het spel ingaan te krijgen heb ik toch veel problemen ( ben er maar mee gestopt, te ingewikkeld en altijd in die engelse taal).

Zou het niet gemakkelijker zijn om het ARC programma te integreren in een volgende update van Hauptwerk
Ik bedoel dus niet het programma zelf maar dat het door iets te activeren in Hauptwerk dat ARC wordt herkend, want als ik het zo hoor en lees op de forums is het een wonder programma waar iedereen op zit te wachten.

Wilem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 17 aug 2013 00:07

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Willem, ARC is, zoals veel audio software, een VST-plugin. En HW is niet ingericht voor VST plugins. Het is meer een software sampler.

VST plugins horen thuis in een audio sequencer, die is er speciaal op gebouwd.

Theoretisch zou men HW wellicht kunnen aanpassen cq ombouwen. Maar waarom, als er al die VST link is gemaakt??
Bovendien zouden velen dan ook graag de andere voordelen van een sequencer ook geintegreerd willen hebben in HW, en dan wordt het toch een beetje een kind met een waterhoofd, dat dan ook noodgedwongen complexer kwa bediening is.

Verder moet je niet vergeten, dat we het hier over commerciele software hebben, waarvoor iederen dan zou moeten meebetalen en ht zou HW NOG duurder maken.

Ik stem: tegen! Het is echt niet zo moeilijk hoor, Reaper, of Cantabile, Audacity, etc.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 aug 2013 00:39

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Willem

Arc is zeker geen wonder programma.
Een aantal mensen hebben er problemen mee omdat bijv. De polyphonie is afgenomen of de latency is toegenomen.
Veel mensen hebben ook problemen met de toegenomen complexiteit om Arc in Hauptwerk te integreren.
Aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen die behoorlijk voordeel ondervinden van Arc omdat de transparantie enorm is toegenomen en omdat veel hinderlijke resonanties niet meer aanwezig zijn. In mijn geval heeft de toepassing van Arc zeker positief uitgepakt. Ik zet ter vergelijking Arc wel eens uit in Reaper en als ik het dan weer aanzet dan realiseer ik mij hoeveel beter Arc correctie klinkt. Ook ondervind ik in mijn setup geen hinder van een afgenomen polyphonie en toegenomen latency. Met name het onderscheid van individuele pijpen is met Arc correctie enorm verbeterd. Lees maar eens de revieuw van Don Vlasny op het Engelstalige forum.
Arc is dus geen wondermiddel maar als je Hauptwerk speelt in een ruimte die veel akoestische problemen geeft dan kan je soms verbaasd zijn over de verbeteringen die Arc kan geven.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 aug 2013 10:34

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Ik hoop dat ze dit in een toekomstige update oplossen. In principe is het maar 10 sec. Werk om even de juiste filtering aan te vinken in Reaper voordat je start met spelen maar toch zou het prettig zijn als dit verholpen zou worden.
Welke versie heb je, er is versie 2.1 beschikbaar.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2013 18:49

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Fijn om te horen, Jan-Wim! En ook een goed verhaal over die akoestische wand. Zouden ze nog eens moeten uitvinden, akoestisch verantwoord glas......

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2013 19:36

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Als je in de Audio settings de "Request Sample Rate" aanvinkt, kun je zelf sample rate en block size instellen, maar als je het onaangevinkt laat, kun je ook in de software van je geluidskaart dit doen.

Reaper gaat daar gewoon in mee, en je kunt dus zelfs naar bv 192 kHz gaan.

Maar ik neem aan, dat je wel dezelfde sample rate wilt gebruiken, als waarmee de samples zijn opgenomen in de HW instrument file??

OF ik snap je vraag niet.... :oops:

mag ik nog even vragen, Jan-Wim, of jullie bij het toepassen van Reaper nog geluidsverschillen of latencyverschillen ( bij identiek ingestelde audio parameters natuurlijk) hebben bemerkt?? Ik zou je visie zeer op prijs stellen.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2013 20:38

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Jan-Wim, ik heb het nog even getest, in mijn geval met Ebersmunster, die ook 48 kHz is.

ECHTER: Mijn Focusrite Saffire wenst zelf de baas te zijn over de sample rate, zoalng hij geen SPDIF extern signaal binnenkrijgt.

Als ik dus in de Saffire van 48 kHz naar bv 44.1 ga, wordt de toonhoogte te laag. Op 48 ( en natuurlijk de pitch in HW ook op 440 Hz staande..), dan istie precies goed ( was ook te verwachten).

Konklusie: sommige audio devices laten zich niet door externe software naar een andere samplerate dwingen.
Overigens geeft Reaper in de KOPREGEL netjes aan, wat de IN USE samplerate is, in dit geval dus NIET bepaald door wat er in Request Sample Rate staat ingesteld....!!

Lees eens de handleiding van Reaper, daar staat op pag 79, chapter 3.46 exact hoe je bv een internet audio stream kunt opnemen.

En uiteraard kun je dus een mixerstrip aanmaken die kontakt heeft met de fysieke inputs van je audio device, voor als er eens iemand wil meezingen en dat opgenomen moet worden........ :oops:

Ik heb nog niets ontdekt dat NIET kan met Reaper. O ja, ben nu bezig met losslessaudio compression, en dan merk je ineens, dat veel van de bekende formats gewoon in Reaper al aanwezig zijn, zoals FLAC, WavPck, Monkey, etc etc.

het mooie van lossless compression is, net als bij ZIP files, dat je altijd de origin WAV weer kunt terugdecoderen; er gaat geen bit verloren!

Handig is, een paar dedicated Reaper projectfiles aan te maken, die je dan met een eenduidige benaming saved.

Heb je ook al de handige opnamefacititeiten ontdekt, dat je bv gewoon alle audiokanalen tegelijkertijd kunt opnemen, etc etc??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 aug 2013 21:56

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Goed zeg!! dat je bij je kennis nu een goed bespeelbare setup hebt gerealiseerd.
Ik was zelf al wel bang zoals ik al eerder aangaf dat Arc het probleem niet zelfstandig kon oplossen omdat niet alleen kamerresonanties maar ook galm een probleem was, en dat ligt niet helemaal op het terrein van Arc.
Je kan dan toch niet om zo'n akoestisch scherm heen, dus dat was het ei van Columbus. Fijn dat je Arc toch bent gaan waarderen, en de excuses die je maakt zijn natuurlijk onzin :!: Wat jij deed is gewoon de discussie aangaan met een gezonde dosis nuchterheid en scepsis, iets waar ik alleen maar veel waardering voor kan opbrengen.
Ik ben benieuwd of je in je eigen setup nog voordeel van Arc gaat ondervinden?
Wat betreft de sample rate bij mij staat alles dus ook in Reaper op 48 khz.
Heeft je kennis ook rear kanalen en heb je die ook apart uitgemeten en met Arc gecorrigeerd?
Nog even over de metingen die je gedaan hebt. Als je de metingen over een groot oppervlak uitspreid dan corrigeer je een groot gedeelte van de luisterruimte en dit is handig als er luisteraars zijn. Maar zo'n meting over een groot gebied gaat vaak ten koste van de precisie op de orgelbank alleen (sweet spot) . Dus als je kennis vaak alleen speelt dan kan je ook nog een 2e set metingen maken alleen op de orgelkruk. Dit kan de geluids kwaliteit nog meer verbeteren.

Groet Jan
Laatst bijgewerkt door Loosman op 27 aug 2013 10:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2013 22:23

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Jan, wat weet jij toch veel van ARC. Leuk dat het ook overdraagbaar is!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2013 22:33

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Ja, dat is idd wel even opletten, met die samplerates. eigenlijk jammer, dat er nogsets op 44.1 in omloop zijn.

Nogmaals, bij twijfel even op de ( grijze) kopregel van reaper kijken, die neemt de stand van je geluidskaart over.

Ik heb voor elk orgel twee Reaper projectfiles gemaakt, 1 voor koptel en 1 voor lsp weergave. Dat is wel een nadeeltje als je extra software gebruikt: als ik dus van orgel verwissel, moet ik ook even een andere projectfile laden.
Het is natuurlijk ook mogelijk om alles met 1 file te doen, als je toch geen op de sampleset afgestemde parameters toepast.
Je kunt alle reaper-strips in opname zetten, door op het ronde knopje record arm/disarm te drukken.

De daadwerkelijk opname start dan, zodra je in de transport bar ook hetzelfde rode knopje indrukt. Verder werkt natuurlijk die transport bar zoals de aloude tape-decks.

HG

Geert

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 02 okt 2013 17:45

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Het eerste waar ik aan denk: wordt reaper onder licentie gebruikt of wellicht de time limited trial version?
Groet,
Fokko
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 okt 2013 18:25

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Ik denk dat Arc niet goed geregistreerd/geactiveerd is bij Ik multimedia. Josq had ook dat probleem en na een goede registratie /activatie was dat over.
Heb je zelf nog met Arc geexperimenteerd?

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 okt 2013 19:39

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Ik heb nog eens op het Ik multimedia forum gekeken en het is echt een kwestie van een niet goede authorisatie.
In de verpakking staat ergens een serialnummer dat je moet gebruiken. Toen ik Arc2 installeerde kreeg ik eerst een melding dat ik de authorisatie software moest updaten en daarna ging de authorisatie verder zonder problemen.
Ik denk toch dat je in demo versie hebt gespeeld die nu verlopen is.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 okt 2013 20:29

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Je hebt heel wat hobbels moeten nemen om alles draaiende te krijgen. Dit kleine hobbeltje kon er nog wel bij, maar nu zal alles probleemloos blijven draaien. ;)

Groet Jan
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com