Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen

Bericht 24 apr 2015 23:15

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Beste Jan,

Ik begrijp je beslissing, maar ik betreur hem ook.

Jammer dat je dit besluit genomen hebt. Je hebt zoveel goede en bruikbare informatie op het forum gezet, bruikbaar en toegepast door en voor vele mensen.

Je hebt het ARC II systeem onder de aandacht gebracht van velen en ARCII is ook voor velen die plezier in het orgelspelen hebben een uitkomst om op een betrekkelijk eenvoudige manier ongewenste bijverschijnselen van het geluid veroorzaakt door de niet ideale ruimte waar de meesten van ons in moeten spelen recht te trekken.

Daarnaast heb je samen met o.a. Jan Wim onderstreept het belang is van een goede audio.
Niet voor iedereen haalbaar, maar jullie hebben wel laten zien wat mogelijk is.

Ik hoop dat je terugkeert op het forum (Trouwens dat hoop ik van Geert ook nog steeds).

Hartelijke groet

André

Bericht 25 apr 2015 09:29

Bedankt voor al jullie sympathieke reacties.
Zet mij toch weer aan het twijfelen. Las in ieder geval een forum break in en na de zomer vakantie zie ik het wel weer.
Fijne zomer maanden toegewenst!

Groet Jan

Bericht 26 jul 2016 13:33

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Loosman schreef:Hoi Jan Wim

Ik heb je een pb gestuurd.
Ik zelf heb Hauptwerk via Reaper geleid met asio rearoute. Het voordeel is dat je de midi instellingen intact kan laten omdat alleen de geluidskanalen worden gerearoute. Omdat de Hauptwerk vst nog wel eens problemen geeft (lees de post van Fokko) m.b.t. Polyphonie en latency is het denk ik wel het best om eerst deze optie te proberen.

Groet Jan

Dag Jan,

Kun je me vertellen hoe dat werkt (sorry, leek!) instellen met asio rearoute?

Met vriendelijke groet,

Albert

Bericht 27 jul 2016 16:37

Hoi Albert.

Ik ben nu op vakantie dus ik hoop het goed te verwoorden want ik kan het niet nachecken.
Het begint met de installatie van Reaper waarbij je een vinkje moet plaatsen bij de rearoute optie, anders worden de rearoute drivers niet geinstalleerd.
Als reaper correct geinstalleerd is dan zie je bij de audio drivers in Hauptwerk naast de drivers van je geluidskaart ook asiorearoute staan. Deze drivers gebruik je dus voor kanaal 1/2 gebruik je asioreroute 1/2.
In Reaper maak je een track aan bijv. front track en als inkomend signaal gebruik je reaoute 1/2. en als uitgang de asio divers van je geluidskaart.
Vergeet niet rec (monitoring only)aan te zetten anders wordt het geluid niet doorgegeven.

Groet Jan
Vorige

Keer terug naar Audio software