Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

problemen bij afstelling de dom Utrecht

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 08 nov 2013 18:53

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

alles gedaan maar dat is het ook niet .

avg uit gezet

wiffi driver uit gezet

enz enz help allemaal niks.

leek me ook al sterk voor deze processor stelt dat helemaal niks voor als dat draaid op de achtergrond.

heb wel redelijk verstand van pc"s
heb er altijd in gewerkt 4 jaar terug. maar dit is een probleem waar ik niet uit kom. :(

zou het kunnen dat het aan hauptwerk zelf ligt

heb de free versie gedoawnload van internet die stond al op mijn pc voor ik de dogel binnen had heb die gewoon in de pc gehangen en toen werkte alles gelijk :roll:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 nov 2013 19:28

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hromkes schreef:alles gedaan maar dat is het ook niet .

avg uit gezet

wiffi driver uit gezet

enz enz help allemaal niks.

leek me ook al sterk voor deze processor stelt dat helemaal niks voor als dat draaid op de achtergrond.

heb wel redelijk verstand van pc"s
heb er altijd in gewerkt 4 jaar terug. maar dit is een probleem waar ik niet uit kom. :(

zou het kunnen dat het aan hauptwerk zelf ligt

heb de free versie gedoawnload van internet die stond al op mijn pc voor ik de dogel binnen had heb die gewoon in de pc gehangen en toen werkte alles gelijk :roll:



de free versie heeft een polyfonie beperking, dus ook een lagere belasting voor je cpu

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 08 nov 2013 20:45

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hromkes schreef:heb de free versie gedoawnload van internet die stond al op mijn pc voor ik de dogel binnen had heb die gewoon in de pc gehangen en toen werkte alles gelijk :roll:

Je downloadt niet de gratis versie, maar gewoon HW. Er is maar 1 versie. Je licentie bepaalt vervolgens hoeveel je ervan kunt gebruiken. Dus nee, hier ligt het niet aan.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 08 nov 2013 21:44

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Als ik dit alles zo lees, denk ik dat het moeilijk wordt om nog een passende oplossing te vinden, zonder het grootser aan te pakken.
Als ik met de systemen op het werk moeilijk oplosbare problemen heb dan maak ik er weleens een dualboot systeem van. Dit kan namenlijk aanzienlijk minder tijd kosten dan alles uit te proberen als alle mogelijke al is gedaan.
Ik doe dit omdat je dan namenlijk dingen kan uitsluiten, doordat je alles één voor één installeerd, en dan tussendoor probeert of Hauptwerk in jou geval nog goed werkt.

Ik ga ervan uit dat je de nodige kennis hebt (zoals je zegt) om het volgende te doen.

Ik zou het zo doen:

1 Maak een tweede partititie aan voor een schone windows 7 installatie.
2 Installeer windows 7, en zorg dat deze schone installatie goed draait zonder geinstalleerde extra drivers en software.
3 Maak hiervan een systeem image met bv Acronis trueimage of een ander merk.
Je kan dan namenlijk de schone image in een handomdraai terug zetten als het misgaat.
4 Begin nu de drivers te installeren die specifiek zijn voor je systeem en de hardware die erin zit.
5 Installeer nu de geluidskaart drivers en daarna Hauptwerk met alles wat erbij hoort.
Let op !! verder niks op je systeem installeren wat niks met je geluid en Hauptwerk te maken heeft.
6 Test nu of Hauptwerk goed draait zonder in het rood oplopende processen.
Als alles goed draait maak je weer een image van het systeem zodat je ook direct terug kunt naar een complete en werkende installatie mocht het nodig zijn.
7 Je kunt nu je systeem meer aankleden, of je houd deze dualboot, en gebruikt de andere installatie voor andere doeleinden, zo niet dan verwijder je de verkeerde installatie, en zet je met bv EasyBCD je dualboot uit, en start je op vanaf de nieuwe installatie (partitie).

Ik weet dat dit omvangrijk is, maar als je zegt er verstand van te hebben moet je dit minimaal kunnen (aandurven)

Gr Folkert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 nov 2013 21:52

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hoi Hendrik

Windows heeft ook een systeem herstel optie waarmee je kan terug keren naar een oudere configuratie waarbij Hauptwerk wel goed draaide.
Misschien kan je dat proberen.

Groet Jan

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 08 nov 2013 23:40

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Een image is eigenlijk onmisbaar om windows te kunnen behe(e)r(s)en. Ik gebruik true image (Folkert) al jaren voor de
windows computers thuis, ik zou bijna gek worden van de installatie cd's en procedures…
Ik zelf ben al 7 jaren over op Mac en heb die ongein op Mac nog niet een keer meegemaakt.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 11 nov 2013 19:18

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

ik denk dat het tog in de geluidskaart zit ik heb even de handleiding bekeken. maar bij mij staat de sample rate standaard op 44100 en de asio/wdm bufer size op 256

het vreemde is ik kan die sample rate niet omlaag krijgen?

:roll:
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 nov 2013 19:37

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hendrik

De samplerate moet juist omhoog naar 48000 dat is de sample rate waar Hauptwerk meestal op werkt. de buffer staat goed.
Ik hoop dat dat het probleem is!

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 nov 2013 19:40

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hromkes schreef:ik denk dat het tog in de geluidskaart zit ik heb even de handleiding bekeken. maar bij mij staat de sample rate standaard op 44100 en de asio/wdm bufer size op 256

het vreemde is ik kan die sample rate niet omlaag krijgen?

:roll:



de samplerate moet je ook niet omlaag zetten 44100 is eigenlijk al te laag, ik zou hem eerder op 48000 zetten, zeker voor een sampleset als Utrecht,

Omdat de meeste samplesets ook op 48000 draaien

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 17 nov 2013 17:40

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

beste mensen het probleem is bijna opgelost na lang zoek werk :roll:

met veel bruikbare tips :D is het probleem verholpen. het zat inderdaad in de geluidskaart.

de sample rate op 48000 gezet en nu beweegt de processor maar een heel klein beetje mee. de polyfone die blijft nog steeds stil staan die balk blijft leeg tijdens het spelen terwijl ik hem op zijn hoogst heb in gesteld..
als ik de polefony op 4000 zet gebeurd er ook niks ik de polefony balk
de audio balk loopt ook niet meer in het rood die gebruik ook maar de helft aan streepjes tijdens het spelen en het volume staat gewoon weer op -3 prefect zo of moet ik nog ergens anders op letten of rekening mee houden de audio buffer staat in hauptwerk nog steeds op 42.7 die gaat niet omlaag nu ik de sample rate op 48000 heb aan gepast in de software van mijn geluidskaart

hartelijk dank voor jullie bruikbare tips :)

gr hendrik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 29 nov 2013 23:10

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

:( :( :( :( :( :(

zucht zucht zucht. :)

het probleem is nog steeds niet opgelost.. gister iemand even op mijn orgel laten spelen en wat denk je :cry:

kraak knetter knetter de cpu weer in het rood..zucht.

heb in de software van m audio de buffer op 48000 gezet en de cpu loopt rustig in hauptwerk. tenminste zo lijkt het.

gister trok ik bijna alle registers open en begon te spelen en toen ging het weer mis de sample raid blijft in hauptwerk op 42.7 staan zie foto. nog iemand tips.

denk dat ik anders om een andere geluidskaart ga.. zat te denken jan dat ik wel iets heb veranderd die geluidskaart heb ik vervangen. er zat eerst een m audio delta 1010 in die heb ik weer verkocht omdat er geen volume knop op zat.

heb toen de m audio 410 in gebruik genomen een firmware kaart gekocht want die zat niet op mijn moederbord van mijn pc aangesloten en draaien maar volgens mij geeft die geluidskaart alleen maar problemen. :?:

gr hendrik

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 30 nov 2013 00:22

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hromkes schreef:heb toen de m audio 410 in gebruik genomen een firmware kaart gekocht want die zat niet op mijn moederbord van mijn pc aangesloten en draaien maar volgens mij geeft die geluidskaart alleen maar problemen. :?:


Welke chipset zit op de firewire kaart. Dit is van belang omdat hauptwerk niet met alle chipsets overweg kan.
Ik meen dat dit een Texas Instruments moest zijn.

Gr. Jeroen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2013 00:32

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hendrik

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt: sample rate en buffer size
De sample rate wordt bepaald hoe jij de sampleset in Hauptwerk geladen hebt: bij 16 bit 44100 Hz en bij 20 en 24 bit 48000 Hz. De geluidskaart volgt altijd deze sample rate; je kunt dit daar dus NIET instellen.
Daarnaast heb je buffersize: de grootte van het audiobuffer tussen Hauptwerk en je geluidskaart. Dit wordt in Hauptwerk bij jou aangegeven als 42,7. Het audiobuffer stel je in de geluidskaart in.

Als ik in de handleiding op blz. 21 kijk (FireWire410-Manual.pdf) dan zie ik op de Hardware page van het M-Audio programma, dat je daar de sampleset kan uitlezen (dus niet instellen!!) en dat je wel het audiobuffer kan instellen.
Ik zou dit voor de test even op een grote waarde zetten (bijv. 1024), trek alle registers open en ga spelen zoals je gister gedaan hebt. En kijk op de Hardware page of deze de juiste samplerate displayed (zoals je Utrecht dus geladen hebt).

Verder moet de Clock op INTERNAL staan; deze dus aanvinken bij "Sync Source" op die Hardware page van het M-Audio programma.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 nov 2013 14:46

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

bedankt voor de snelle reactie..

allereerst evert jan.

ik heb even gekeken naar de audio hardware heb daar de instellingen zo gezet als op de foto hier is afgebeeld.

heb nog even gekeken in de handleiding op bladzijde 19 hardware instellingen maar ik kom niets tegen hoe ik mijn sample uit kan laten lezen zie ook in de software van m audio niets staan ..

ik heb gedaan wat je hebt gezegd de buffer op 1024 gezet en de sample rate staat op 48000
maar het probleem blijf zig voordoen.. en veranderd ook niets in de sample utrecht
ik kan ook niets veranderen in de hardware van m audio als hauptwerk geladen is moet eerst de instellingen veranderen in de geluidskaart en dan pas hauptwerk /utrecht laden.

als ik de sample rate hoger als 48000 zet loopt de cpu bij het laden van utrecht gelijk weer in het rood. het valt wel op dat hij dan minder last heeft van stotteren maar het blijft wel aanhouden..

zou je me anders nog eens in stappen kunnen vertellen wat ik nog anders kan doe of moet veranderen?
tot mijn spijt kan ik slecht engels :? alvast hartelijk bedankt voor je hulp..


ik zal ook nog eens gaan kijken naar die firmware kaart jeroen kan best gelijk hebben dat dat het probleem ook kan veroorzaken. alleen vind ik het vreemd dat verder de geluidskaart wel naar behoren werkt.

gr hendrik
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 nov 2013 15:15

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Moet Asiodirect monitoring niet op enabled staan?

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 nov 2013 15:33

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

had ik aangevinkt maar die staat gewoon op enable :)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2013 16:02

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hendrik
jij hebt toch een iets andere interface dan dat in de handleiding staat. Zie plaatje
Wat ik ook vreemd vind is dat jij de samplerate kan instellen. Normaal volgt deze de samplerate zoals in HW is ingesteld (omdat jij de "Sync source" op internal heb staan (wat goed is).

Vijf punten om te doen.
1)
Asiodirect monitoring moet op disabled staan. Als het enabled is, dan zou vanuit Hauptwerk allelei zaken zoals mixer en effecten in de audiokaart kunnen aansturen. Hauptwerk is daar niet voor ingericht (een audio bewerkingsprogramma zou dat wel kunnen). Als het enabled is, is de vertraging in de audiokaart (latency) ook groter. Zie blz. 22 van de handleiding.
Deze dus weer aanvinken.

2)
Als je op het tabblad "About" kijkt, wat is dan het versienummer van de driver?

3)
En inderdaad wat Jeroen schrijft, geeft even merk en type nummer van je Firewire kaart in de PC aan ons door!

4)
Verder: heb je ook draadloos netwerk aan je PC zitten en is deze actief? Dan deze uitzetten omdat deze zeer grote invloed heeft op het HW-audiogedrag van je PC. Kies voor uitschakelen van de driver en niet voor het contact via het draadloosnetwerk verbreken.

5)
We kunnen nog een test uitvoeren om te kijken of de geluidskaart de samplerate van HW wel volgt door een 16 bit sampleset te laden.
Deze sampleset ( http://www.jeuxdorgues.com/jeux-d-orgues-2-stiehr-mockers/?lang=en ) is 16 bits en lekker klein. Even downloaden en installeren en dat op het Hardware tab kijken of daar nu 44000 staat.
LET OP: Dus niet eerst de nieuwe waarde instellen in de audiointerface en dan de sampleset laden maar de sampleset laten en dan pas in de audiointerface op de hardware tab kijken of deze nu 44000 aangeeft (deze zou automatisch zichtbaar worden als de sampleset geladen is).
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Vorige

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com