Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

voor Hammondliefhebbers

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 nov 2013 13:52

voor Hammondliefhebbers

B4enVB3.jpg
Jaren terug kocht ik van Native Instruments de B4. Die emulatie was al beter dan mijn originele Hammond B3000 console.
Deze wordt inmiddels niet meer verkocht.

Nu heb ik van Genuine Soundware hun VB-3 VST pluig-in aangeschaft; kost slechts E 50,-
Dit is echt een aanrader; allerlei aspecten van de originele Hammond B3 plus Leslie zijn hier wel zeer overtuigend gerealiseerd. het werkt met physical modelling, waarbij alle 91 toonwielen in real-time worden ge-emuleerd.

Op bijgaand plaatje zie je, dat ik beiden tegelijk kan bespelen; ik pas dan een kleine verstemming toe voor een nog groter choruseffect. Maar dat is meer een grapje. Wel kan je zo je derde klavier leuk gebruiken voor wisselen van sound.

Ben benieuwd of er op dit forum ook mensen zijn, die - naast het klassieke orgelspel - ook graag eens een blues ofzo spelen; het kan ook voor gospel natuurlijk, als het geestelijk moet zijn...!

HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 29 nov 2013 16:07

Re: voor Hammondliefhebbers

[quote="Geert"]
B4enVB3.jpg
Jaren terug kocht ik van Native Instruments de B4. Die emulatie was al beter dan mijn originele Hammond B3000 console.
Deze wordt inmiddels niet meer verkocht.

Ben benieuwd of er op dit forum ook mensen zijn, die - naast het klassieke orgelspel - ook graag eens een blues ofzo spelen; het kan ook voor gospel natuurlijk, als het geestelijk moet zijn...!

Oh ja , krijg je zon heeeeeerlijk Amerikaans al dan niet tenenkrommend effect :lol: :lol: ;)
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 27 jul 2017 16:11

Re: voor Hammondliefhebbers

Hoi Geert,

Ben ook Hammond liefhebber.

Was vergeten dat ik B4 II ook had.. ff rommelen en speel nu weer mijn oude Harry Stoneham muziek op de Johannus!
Nu nog ff uitvinden hoe ik de rotator switch kan programeren op mijn presets. Ga ff kijken of er een handleiding te vinden is.

Vr. gr.

Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 27 jul 2017 22:54

Re: voor Hammondliefhebbers

Hallo,

Ik ben zelf helemaal gek op het hammond geluid.
Ik kan er zelf alleen helemaal niks van :lol: :lol: .
Voor mijn gevoel zitten de kerktoonsoorten mij teveel in de weg.
De B3 van NI heb ik ook al een jaar of 4 op mijn computer
Een aantal jaren geleden Cory Henry ontdekt, op YouTube,
zo gaaf.
https://youtu.be/qLDKGbhr5Ps

https://youtu.be/bnga4_LIr34

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 28 aug 2017 17:47

Re: voor Hammondliefhebbers

Wat leuk, Jochum, om te zien dat op dit forum NOG iemand die Cory Henry zo goed vindt......Hij speelt rustig een heel nummer met alleen een heel kleine registratie zonder effecten op het lower manual........zo zie je dat zelfs in de wereld van popmuziek het (Hammond)orgel nog steeds aardig meetelt.

Ik heb zelf de boel nu apart staan, een HW-opstelling en apart daarvan de XK5. Dat speelt NOG weer fijner......
Resize of Rotation of DSC_0079.JPG

HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 aug 2017 18:59

Re: voor Hammondliefhebbers

ha Geert,

zo te zien heb je al een aardig complete muziekstudio, je kan alle soorten en smaken muziek wel ergens op kwijt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 28 aug 2017 21:01

Re: voor Hammondliefhebbers

Voor de kompleetheid, Jan Wim, de 2 andere opstellingen er ook maar even bij. Helaas heb ik last van wat "overshoot"; sommige synthesisers staan op zn kant omdat er geen plek meer is, en we zijn pas al verhuisd; je moet ergens toch ophouden...........

Resize of _DSC8229.JPG


Resize of P8120082.JPG


HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com