Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geluidopnames bewerken

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 33

Geregistreerd: 18 feb 2011 11:50

Woonplaats: Puttershoek

Bericht 04 mei 2011 14:52

Geluidopnames bewerken

Bij een opname in hauptwerk wordt het geluidsfragment weggeschreven als WAV file.
Als ik een WAV file omzet in MP3 ervaar ik 2 problemen:
1. Het totaal volume is zachter en moet de volumeknop zover worden verhoogd dat er veel ruis bijkomt
2. Bij meer volume in het muziekstuk krijg ik vervorming bij het afspelen in MP3 file.

Is er een programma te downloaden waarbij het WAV file wordt omgezet in MP3, terwijl het volume wordt verhoogd en toch geen vervorming bij het afspelen plaats vindt?

Wie heeft er ervaring met opnemen / omzetten (b.v. t.b.v. CD of op stick)

Groet
Hans de Graaf

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 mei 2011 20:40

Re: Geluidopnames

hans

je geeft iets te weinig info om je probleem op te lossen, nl. welk programma gebruik je?

je andere vragen:

Voor een audio Cd kun je Audacity gebruiken (is freeware) als geluidseditor. Je kunt dit downloaden vanaf http://audacity.sourceforge.net/
Je kunt rustig de Audacity 1.3.13 (Bèta) versie kiezen; ddeze werkt prima.
De website is ook nederlandstalig.
Je kunt files ook als MP3 opslaan. Je moet dan nog een encoder naladen, maar ook dat staat op die website duidelijk beschreven.

Branden van een audioCd gaat met ImgBurn ( http://www.imgburn.com/ ). Een Nederlandse vertaling is beschikbaar, maar moet apart gedownload worden.
Maar er ziin ook andere gratis prg's; zie hier http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... d+branden/

Let op dat je op een audioCD 16 bits wav files moet zetten. Ook moet je de stiltes voorafgaand en als afsluiting van de opname wegsnijden. Er kan max 800 MB aan wav files op een audioCD.

Evert-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 04 mei 2011 22:47

Re: Geluidopnames

ik gebruik Itunes van Apple. Daarmee kun je ook wave omzetten naar Mp3 en omgekeerd.

Je kunt ook een cd branden met Itunes direct met wave's, houd wel rekening met maximaal 800 Mb. of 80 minuten O ja (heel belangrijk) Itunes is gratis! :mrgreen: :roll:

Nog even dit waarom wil je perse Mp3, de wave's die je opneemt met HW zijn heel goed, alleen een beetje groot naar mijn idee maar wel een goede kwaliteit.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2011 00:01

Re: Geluidopnames

Er zijn meer grote programma's zoals Nero die dit kunnen.
Ik raad Itunes af vanwege de aanslag op je systeembronnen van je PC (je PC wordt al snel traag gevonden)
Het installatiebestand van Itunes is 77 MB groot, de door mij genoemde prg zijn resp. 8 en 2 MB groot
Geinstalleerd is Itunes vele malen groter
En of Itunes een WAV file kan bewerken zoals een specifieke geluidseditor dan kan, vraag ik mij af. Kan Itunes VST plugins aan?

En een zeer goede MP3 player is foobar2000 (ook gratis). Deze kan trouwens ook WAV omzetten naar (bijna) elk ander audioformat. Ook daar heb je geen Itunes voor nodig.
Avatar gebruiker

Berichten: 33

Geregistreerd: 18 feb 2011 11:50

Woonplaats: Puttershoek

Bericht 05 mei 2011 08:10

Re: Geluidopnames

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie.
Ik ga er mee aan de slag.

Groet

Hans
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 05 mei 2011 10:07

Re: Geluidopnames

Ik zou Audacity aanraden. Daar werk ik ook mee en dat bevalt me uitstekend!

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com