Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GO - storing bij opnemen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 17

Geregistreerd: 18 feb 2011 20:33

Bericht 17 jun 2014 21:14

GO - storing bij opnemen

Dag,

Sinds kort ben ik aan het experimenteren met GrandOrgue. Ik gebruik al een tijdje hauptwerk free in combinatie met een aantal free samplesets, waaronder Oude Pekela en Wildervank. Met name de laatste set ben ik erg over te spreken, vooral vanwege het heldere geluid en de akoestiek.

Nu is het zo als ik wil opnemen vanuit GrandOrgue dat ik ongeveer om de 2 seconden een soort storing/tik in het geluid krijg. Dit is erg irritant. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ligt dit bijv. aan de processorkracht? Of aan iets anders? MIjn configuratie is een i5 -processor (quad -core) met 4 GB intern geheugen. Ik laad de samples in 20 bit, maar ook als ik ze in 16 bit laad, blijf ik de storing (tijdens het opnemen) houden.

Met vriendelijke groet,

Arjan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jun 2014 22:15

Re: GO - storing bij opnemen

Beide genoemde samplesets zijn 16 bit. Dus laden in 20 bit zou niet kunnen
De i5 processor lijkt mij krachtig genoeg.
De tik betekent een hikup in audioverwerking. En omdat het in de opname gebeurt, wordt het veroorzaakt tijdens wegschrijven naar de HD. Heb je een virusscanner actief?

Berichten: 17

Geregistreerd: 18 feb 2011 20:33

Bericht 18 jun 2014 07:25

Re: GO - storing bij opnemen

Hoi, ik heb geen virusscanner draaien. Wel een remote desktopverbinding... Overigens valt mij op dat er bij het afspelen van de opname weer niets te horen is van de storing. Overigens hoeft het volgens mij niet aan de configuratie te liggen, omdat ik het bij het opnemen vanuit hauptwerk niet heb. Het lijkt dus aan GO te liggen.

Groeten Arjan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 jun 2014 10:32

Re: GO - storing bij opnemen

Dat lijkt idd een GO probleem

Ik zou dit op het Duitse (GO) forum melden, daar is ook de ontwikkelaar actief en hij lost problemen snel op of geeft je een hint hoe te handelen als het geen software bug is.
http://mps-net.de/orgel/seite/include.php?path=forumscategory&catid=41

Keer terug naar Grand-Orgue

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com