Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Filmen/muziek/Youtube

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 mei 2011 17:45

Filmen/muziek/Youtube

Hallo beste orgelvrienden,
ik heb deze topic geopend om eens wat kennis en ervaring (van anderen ;) ) te verzamelen omtrent het filmen van orgelspel, muziek eronder plaatsen en het plaatsen daarvan op Youtube.

Ik zelf film met een camcorder en maak/bewerk dit via "Windows moviemaker" (WMM-bestanden). Het in Hauptwerk opgenomen orgelspel zijn MIDI-bestanden.
- Zijn deze MIDI-bestanden bij de montage van de films eenvoudig te plaatsen ONDER de WMM-filmbestanden?
- Als dit kan, waaraan moeten op Youtube te plaatsen films voldoen?
Gr. Ron.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 14 mei 2011 18:17

Re: Filmen/muziek/Youtube

Weet je zeker dat je als midi bestand opneemt vanuit Hauptwerk?

Om filmpjes mee te maken heb je er niets aan, het geluid zit er niet in. Alleen welke toetsen je hebt ingedrukt.

De rest heb ik nog niet gedaan dus kan ik je niet echt praktijk tips geven.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 14 mei 2011 18:40

Re: Filmen/muziek/Youtube

RonD:
Om de virtuele speeltafel te filmen gebruik ik Camstudio. Let op zet wel het geluid uit. Als je eigen spel wilt filmen via een camcorder, zet ook het geluidopname uit, je hebt hier niks aan. Een combinatie virutel en je eigen spel kan ook maar dan moet je wel heel goed kunnen timen.

Het geluid van je speelafel moet! je via HW opnemen deze komt dan automatisch in een map te staan als wave bestand.

Om het geluid samen te voegen met de beelden kun je wel moviemaker gebruiken. Ik gebruik zelf Imovie, maar daar ben je dan weer een Mac voor nodig.
:idea: :mrgreen: :oops:

Groet
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 mei 2011 19:52

Re: Filmen/muziek/Youtube

Dus "je spelende zelf" met de camcorder opnemen. Met Windows Moviemaker monteren. Volgens mij kan je dan daarna het "filmgeluid uitzetten". En dan het HW-wavebestand (orgelgeluid) eronder "plakken" en uiteraard ervoor zorgen, dat "de vingers en het geluid gelijk lopen". Maar je kunt dit volgens mij zeer nauwkeurig op elkaar afstemmen (in ieder wel met bijv. MP3 bestanden).
Heb ik het als leek zo een beetje goed begrepen en verwoord?

Het uiteindelijke resultaat is dan dus een WMM-bestand. Is dit dan zo op Youtube te zetten, of je daar weer een ander programma voor nodig?
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 14 mei 2011 20:12

Re: Filmen/muziek/Youtube

RonD,
Je hebt het goed verwoord, (laat leek maar weg!).
ik heb verder niet veel ervaring met WMV-bestandjes, maar mijn ervaring is wel dat dit hele kleine bestandjes worden. En je wilt graag het geluid goed laten horen. Dan zou ik maar afstappen van WMV en iets van AVI of beter nog MPEG of quiktime (apple) gebruiken. Je moet in ieder geval een zo hoog mogelijke kwaliteit gebruiken in Moviemaker, dit kun je ook instellen.

Een voorbeeld van een WMV bestandje is:
http://www.youtube.com/watch?v=ISr9tkjF3OI maar daar is geen geluid bij en gemonteerd in Moviemaker.

Youtube verkleint het formaat zowiezo. Als ik een filmpje maak met Imovie en het op Youtube zet bv
http://www.youtube.com/watch?v=UmS3ZCYB1o4

Sla ik hem op met volledige kwaliteit. In dit geval was het filmpje 1000mb of zo, dan maakt Youtube er zelf een veel kleiner formaat van. Maak ik zelf een kleiner bestandje (MB's) dan maakt Youtube hem nog kleiner. En dat gaat dan ten koste van de kwaliteit van het geluid. Het uploaden duurt dan wel een paar uur, maar je kunt wel gewoon met je pd/mac verder werken.

Gewoon even proberen dus, maar sla je filmpje op via een zo hoog mogelijke kwaliteit, dat is in het begin even uitproberen, maar dat komt wel goed denk ik. Je kunt ook een Mac aanschaffen...... Maar dat zal je bedoeling wel niet zijn. ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 mei 2011 11:38

Re: Filmen/muziek/Youtube

Dank je Lubbert.
Je kunt ook een Mac aanschaffen...... Maar dat zal je bedoeling wel niet zijn.

Dat heb jij goed ingeschat. ;)
Ik schaf daar liever een FullHD Camcorder voor aan. 8-) Ik maak nu nog gebruik van een al weer gedateerde camcorder (800.000 pix).
Als m'n pierement klaar is, ga ik daar eerst maar even mee experimenteren en dan met Moviemaker. Ik heb dat - zij het niet proffessionele - programma aardig uitgediept en daar - vindt ik - leuke films mee gemonteerd.
Maar je verhaal is me duidelijk. En als het zover is, zal ik wel met meer vragen komen (als het weer eens niet lukt! :roll: )
Gr. Ron.

Berichten: 65

Geregistreerd: 08 feb 2011 23:15

Bericht 15 mei 2011 21:40

Re: Filmen/muziek/Youtube

zelf gebruik ik Movie Maker, versie 2011. Hier zit ook een knop op waarmee je het filmpje rechtstreeks naar Youtube kan sturen. Het programma geeft dan ook een voorkeurs formaat aan.

Ik zet altijd eerst het geluid uit in Movie Maker. Dan voeg ik het wav bestand van Hw toe. Vervolgens even puzzelen om het gelijk te krijgen. Wat ik dan meestal doe ik dat ik het slot akkoord als referentie neem. Dat vind ik makkelijker als het begin.

Wat betreft MIDI. In HW4 kun je ook als midi opgenomen. Dat kun je niet rechtsreeks in Movie maker gebruiken. Wat je kunt doe is: opnemen in HW met midi. Vervolgens kun je nog wat sleutelen aan de registratie. Dan kun je het opnieuw opnemen en in Wav. Dat kun je gebruiken in Moviemaker.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 mei 2011 22:09

Re: Filmen/muziek/Youtube

zit ook een knop op

Ik ben dat "knopje naar Youtube" nooit tegengekomen, maar ik heb dus een oudere versie (XP).

Dus ik kan straks vanuit Hauptwerk de muziek "in MIDI en in WAVE" opnemen zonder extra programma?
Verder is het me helder. Zoals jij dat knipt en plakt in Moviemaker is me helemaal bekend, alleen ik wist niet "wat je er qua muziek wel of niet "onder kan zetten".
Is toch een kwestie van straks uitproberen.
Bedankt!
Ron.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 16 mei 2011 09:20

Re: Filmen/muziek/Youtube

RonD,
T.z.t. kom ik je wel tegen op youtube..... Tot die tijd veel succes met studeren, wachten (op je speeltafel) :mrgreen: en filmen. :idea:

Groet
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 16 mei 2011 11:35

Re: Filmen/muziek/Youtube

Ja Lub, andere volgorde dus ;)
Wachten, studeren, filmen en dan mogelijk Youtube :roll:
Je ziet het, kheb er zin in, maar er zal eerst nog veel "muzikaal water door de HauptwerkRijn" moeten stromen. ;)
Ron

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com