Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW combineren met vst-plugins

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 dec 2014 20:38

Re: HW combineren met vst-plugins

NU is de verwarring kompleet...bij MIJ tenminste.

Die drie klavieren, gaan die nu mbv 1 stuks Midi-USB interface naar je PC?? Dit heeft verder niets met HW toewijzingen te maken, maar gewoon, HOE de signalen van die klavieren nu de PC binnenkomen.

BV: alles in 1 Midi interface ( had jij niet een GinoMidi met daaraan gekoppelde Midi naar USB interface??). En dan heb je mag ik aannemen bv voor het pedaal ch1, en de klavieren ch2,3,4 ooid??

Voor het te volgen principe maakt het allemaal NIETS uit, maar WEL voor eventuele pinpointing instructions.......dat we dus geen misverstand krijgen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 dec 2014 20:53

Re: HW combineren met vst-plugins

Geert schreef:NU is de verwarring kompleet...bij MIJ tenminste.

Die drie klavieren, gaan die nu mbv 1 stuks Midi-USB interface naar je PC?? Dit heeft verder niets met HW toewijzingen te maken, maar gewoon, HOE de signalen van die klavieren nu de PC binnenkomen.
BV: alles in 1 Midi interface ( had jij niet een GinoMidi met daaraan gekoppelde Midi naar USB interface??). En dan heb je mag ik aannemen bv voor het pedaal ch1, en de klavieren ch2,3,4 ooid??


Ik zie helemaal geen verwaring bij jou :D
Volgens mij snap je het nog steeds heel goed. Het klopt zoals je hierboven beronderstelt.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 dec 2014 21:42

Re: HW combineren met vst-plugins

Geert schreef:OK, Jaap, OPGELOST!!

Ik heb dus expres een 2 man orgel ( Anloo) geladen, waarbij dus het derde klavier nergens aan is toegewezen. Met een 3 man orgel werkt het natuurlijk altijd, vandaar.
Vervolgens ee nteststrip aangemaakt. En dan ee nsend gemaakt vanaf de HW-VST strip naar deze nieuwe strip. En dan ingesteld geen audio, maar wel alle midi events.
HG

Geert



OK Geert,

Het werkt niet. Wel op de 2 manualen van het HW-orgel (of allemaal als ik all midi channels selecteer) maar niet op mn derde manuaal.... Wat zien we over het hoofd?


Wat bedoel je nu, met alle midi kanalen selekteren?/ waar doe je dat dan??

De HW-VST pipeline werkt ( bij mij!!) gewoon als een soort multi-client bridge. De harware interface staat uiteraard aangevinkt bij Console Midi IN. Dan maakt het verder niet meer uit, of je in HW ook nog klavieren hebt toegewezen ( uiteraard heb je datwel gedaan naturulijk); ALLE midi kanalen di in die hardware interface zitten, komen nu gewoon binnen op de Reaper strip van HW naar VST. Jeziet dat ook, omdat bij aanslaan van toetsen er dus een dun rood lijntje in het VU-metertje uitslaat.

Dus dat moet EERST werken. Uiteraard heb je de HW-VST strip in Reaper op Record enabled staan.
Ik testte het nog even: ZELFS ZONDER dat er een sampleset geladen is, komt alle Midi al gewoon binenn in Reaper via die link.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 dec 2014 22:00

Re: HW combineren met vst-plugins

OEI:..Jaap, ik heb even zitten blunderen. Het bleek, dat ik dus mijn orgel-Midi - IN interface in reaper/options/preferences/Midi devices OOK had aangevinkt staan........

DUS: het is HELEMAAL geen eigenschap van de HW-VST interface. Mijn record enable stond gewoon op all midi inputs. Ik baal dat ik je daardoor op het verkeerde been heb gezet. Want de door mij gebruikte Midi interface is gewoon multi-client, zoals we al eerder hadden vastgesteld.

Nu kan jij ook nog even proberen, om, ondanks dat je jouw MIDI interface al in HW hebt toegewezen, of je hem in Reaper OOK nog kunt aktiveren ( alleen de Midi IN).

Dan zou het dus kunnen wekren. If not, dan komt toch 1 van detwee alternatieven in zicht, nl softwarematige Midi loopcable, of een meer-poorts Midi interface met hardware teruglussing.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 dec 2014 23:12

Re: HW combineren met vst-plugins

Geert schreef:...Nu kan jij ook nog even proberen, om, ondanks dat je jouw MIDI interface al in HW hebt toegewezen, of je hem in Reaper OOK nog kunt aktiveren ( alleen de Midi IN).

Dan zou het dus kunnen wekren. If not, dan komt toch 1 van detwee alternatieven in zicht, nl softwarematige Midi loopcable, of een meer-poorts Midi interface met hardware teruglussing.

Ik ga het morgen weer proberen want ik krijg last van een muis-pols....
Bedankt Geert!
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 dec 2014 23:15

Re: HW combineren met vst-plugins

Oja, als je in de strip op I/O klikt kun je in het venster rechtsonder (bij receives) aangeven welke midikanalen je wilt hebben.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 dec 2014 14:32

Re: HW combineren met vst-plugins

OK Jaap, na die stomme blunder van mij, kon ik er ff niet van slapen...

De oplossing is even stom!

JE moet gewoon een 3man orgel laden. Dan dus geen stops trekken op hetderde manuaal, e voila...

Het bewijs gaat hierbij, waar bij je tevens kan zien, dat ik NU in Reaper dus GEEN MIDI IN heb geaktiveerd.......
Resize of Clip_4.jpg

Resize of Clip_5.jpg

HG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 dec 2014 14:56

Re: HW combineren met vst-plugins

Jaap, voor de kompleetheid heb ik nu ook even een extra strip toegevoegd waarop dus de Midi van manuaal 3 binnenloopt; bij mij is dan channel 13.

Zoals je ziet, als ik nu even een stukje opneem, verschijnen de nootjes eveneens op die strip. Daar kan je nu dus mee doen wat je wilt.
Ik stuur er ook vaak de piano mee aan.
Resize of Clip_9.jpg

HG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 24 dec 2014 16:39

Re: HW combineren met vst-plugins

[quote="Geert"]JE moet gewoon een 3man orgel laden. Dan dus geen stops trekken op hetderde manuaal, e voila...[quote]

Zo ver was ik al wel gekomen....
Nouja, dat werkt natuurlijk gewoon, maar ik wilde het ook met een tweeklaviers HW-orgel kunnen doen.
Ik kon overigens mijn midipoort niet tegelijkertijd door HW en Reaper laten gebruiken. HW geeft dan een melding dat hij die poort niet kan openen omdat hij al in gebruik is. Maar dat is het probleem nu niet meer...

Maar nog 1 probleem resteert; als ik met Garritan een ensemble wil gebruiken, gebruikt hij meerdere kanalen, terwijl ik er maar 1 gebruik voor dat klavier. Ik hoor dan slechts 1 instrument. Als ik in reaper alle kanalen op geef, speel ik ook met alle klavieren op de Garritan vst. Snap je 'm?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 dec 2014 19:56

Re: HW combineren met vst-plugins

Ja, dat heb je dan met multitimbrale Midi synthesisers. Die worden dus vaak non-realtime gebruikt voorvhet verklanken van multitrack Midifiles.
Voor realtime playing heb je natuurlijk slechts 1 midikanaal ter beschikking, of, zoals bij een orgel, of een Midi master keyboard met split zones, een paar stuks.

Maar als je al 1 hand en voeten op het orgel in gebruik hebt, blijft er toxh nook niet veel meer over dan een solostemmetje? Of een mooi tapijt violen.....

Na de feestdagen ga ik mij nog eens met de software midi loopcable bezig houden. Maar als je werkelijk veel met Midi wilt gaan doen, is die UM-880 sterk aan te bevelen, nog 2e hands verkrijgbaar.

Fijne dagen gewenst, Jaap!
Vorige

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com