Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Opnemen en Windows 7

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 29 aug 2011 10:34

Opnemen en Windows 7

Sinds enige tijd werk ik met W7 en Hauptwerk wat een goede keus was.
Maar nu heb ik wel een probleem met het opnemen van de orgelmuziek; ik nam op met Audacity, wat met Windows XP geen problemen gaf. Wat ik hoorde werd opgenomen. Helaas werkt Audacity niet op W7, althans, nog niet. Ik neem nu dus op met de record van HW, dat gaat prima; sla het bestand op en bewerk het bestand met Audacity. Een omweggetje dus, maar dat gaat goed. Het probleem is, als ik een droge sample gebruik, waar ik galm aan toevoeg met de geluidskaart E-MU 1616, dan wordt de galm niet weergegeven door de record van HW. Wat ik hoor, wordt dus niet opgenomen. Ik kan dus alleen mijn wet samples opnemen, dat is een beetje jammer, want ik heb ook een paar mooie maar gortdroge orgels. De vraag is: hoe kan ik toch de reverb van de geluidskaart in het bestand krijgen zodat ik opneem wat ik hoor?
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 29 aug 2011 10:54

Re: Opnemen en Windows 7

hallo,
Hier http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Audacity+geluidsbewerkingstaat vermeld dat Audacity wel werkt op Windows 7...
wellicht even de nieuwste versie downloaden? gr Corne
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 29 aug 2011 15:50

Re: Opnemen en Windows 7

Daar werk ik dus mee, maar het probleem is dat Audacity niet rechtstreeks van mijn geluidskaart opneemt op W7, met geen mogelijkheid... zoals wel op Windows XP. Maar dus wel via een bestand werkt op W7 met bovengemelde beperking, geen reverb.
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 29 aug 2011 16:53

Re: Opnemen en Windows 7

Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het te maken heeft met de ASIO drivers van de geluidskaart.
Daar kan Audacity niets mee op dit moment. Het punt is dat alle audio van HW hier over de ASIO gaat...

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 29 aug 2011 17:00

Re: Opnemen en Windows 7

Ik las ergens dat iemand in Reaper opneemt. Vervolgens voegt hij in Reaper aan de droge opname de gewenste galm toe.

Misschien een optie?
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 31 aug 2011 19:06

Re: Opnemen en Windows 7

Hallo Peter
Door jou suggestie op het spoor gezet, ben ik nog eens verder gaan snuffelen op Audacity.
En inderdaad, onder "effecten" zit een mooie reverb: "Gverb" zelf in te stellen op lengte en diepte enz.
Het geeft een droge sample de nodige warmte, diepte en galm precies wat ik zoek.
Bedankt voor het meedenken.

Gerrit.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com