Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Programma om via midi een Windows .bat te starten?

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 07 okt 2011 21:50

Programma om via midi een Windows .bat te starten?

Ik ben op zoek naar een programma waarmee je via midi een windows commandline kan aansturen.
Ik herrinner me dat zoiets bestaat, maar weet niet meer waar ik dat kan vinden.

Ik heb namelijk in Patchmix twee configuraties: een voor hoofdtelefoon en een voor speakers.
Deze configuraties kan ik via commandline starten, maar eigenlijk wil ik dat met knopjes vanaf mijn orgel aansturen.

Wie kan me helpen?

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 08 okt 2011 15:47

Re: Programma om via midi een Windows .bat te starten?

Dat is mogelijk met Bome's Midi Translator (http://www.bome.com/products/miditranslator)

In de outgoing tab van een translator entry kun je als action type 'execute file' kiezen en de betreffende bat file selecteren. Je kunt zelfs parameters meegeven op basis van het input MIDI bericht.
bome-translator-entry.png


Gratis alternatief voor wanneer je handig bent met scripten: met MIDI-OX kun je zelf in C++, VB, of iedere taal die COM interfaces ondersteund, scripts maken. Dat gebruik ik zelf om presets van mijn geluidskaart te laden en een status display aan te sturen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 08 okt 2011 18:27

Re: Programma om via midi een Windows .bat te starten?

Pieter,
bedankt!
Nu moet ik weg, maandag wil ik het proberen.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 10 okt 2011 20:43

Re: Programma om via midi een Windows .bat te starten?

Pieter, bedankt voor tip!
Inderdaad heeft de 'normale Bome's MIDI translator' een handige commandline starter. Maar E 59,- vond ik eigenlijk iets teveel voor deze functionaliteit.
Maar het kan ook gratis: Er is namelijk ook een 'Classic Bome's MIDI translator', daarmee kun je niet rechtstreeks een commandline starten, maar wel een 'key stroke' (bijv. F1, F2, etc) starten.
Omdat je ook in Windows aan een snelkoppeling een 'sneltoets' (bijv. F1, F2, etc) kunt koppelen, werkt het prima!
vrgrt,
Gert

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 11 okt 2011 21:47

Re: Programma om via midi een Windows .bat te starten?

Mooi dat het gelukt is! Uiteindelijk beleef je toch de meeste lol aan een creatieve oplossing waarmee je ook nog eens centen op zak houdt.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com