Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

reaper storing

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 10 mei 2017 18:59

reaper storing

Ik heb afgelopen zaterdag Reaper laten installeren om uit te proberen wat ik er mee kan om het geluid wat te egaliseren. Als het goed bevalt, wil ik Arc aanschaffen. Ik heb echter sinds zaterdag om de paar minuten een hick-up in het geluid. Ik kan niet getraceerd krijgen waar het mee te maken kan hebben. heeft iemand dit ook gehad of kan iemand me helpen om het op te lossen?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 mei 2017 21:31

Re: reaper storing

maar waarom zou je ARC gaan kopen als je al Reaper bezit?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 mei 2017 21:47

Re: reaper storing

Treedt het probleem alleen op als je een grote hoeveelheid register open hebt? Dan wordt er waarschijnlijk wat overstuurd (slaat VU meter Reaper niet in het rood)?
Het kan ook zijn dat de polyfonie bijgesteld moet worden. Nu Reaper er ook op staat, is de processorbelasting iets meer geworden. Even kijken in het Audio, MIDI, Performance scherm of de polyfonie niet in het rood komt als je speelt.



@Jan Wim
Is dat een stille uitnodiging om daar langs te gaan voor een meting? :lol:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 mei 2017 22:25

Re: reaper storing

@Evert Jan.
Mmmmm nee niet echt een stille uitnodiging, ik verzuup een beetje in het werk


Maar wat Arc kan , kan reaper ook maar dan gratis,
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 10 mei 2017 22:57

Re: reaper storing

Jan Wim schreef:...Maar wat Arc kan , kan reaper ook maar dan gratis,

In combinatie met REW -bedoel je?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 mei 2017 23:02

Re: reaper storing

Hmm je hebt toch in ieder geval een goede microfoon nodig... die krijg je erbij als je ARC2 bestelt. Of het stukje software dat bij ARC2 behoort tegenwoordig net zo goed door iets gratis vervangen kan worden is nieuw voor me, dus ik ben benieuwd naar de details.

Maar ik neem aan dat KvdS eerst graag een oplossing wil voor de storing die door de installatie van Reaper is opgetreden. Ik ben degene die het voor hem geinstalleerd heb, maar ik had geen tijd om de optimalisatiestappen die Hauptwerk aanbeveelt voor Windows te doorlopen. Ik zal zo eens een linkje naar het document opzoeken.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 mei 2017 23:05

Re: reaper storing

Jaap380 schreef:
Jan Wim schreef:...Maar wat Arc kan , kan reaper ook maar dan gratis,

In combinatie met REW -bedoel je?


ja REW of ARTA REW is geheel gratis , ARTA heeft bij de free versie alleen geen mogelijkheid om bestanden te saven maar als je de filtering eruit losweekt is dit geen probleem

REW is wat beter te begrijpen, omdat het berekenen van de filters automatisch gebeurd
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 mei 2017 23:18

Re: reaper storing

Hier is het linkje naar het troubleshootdocument wanneer je storingen hebt in je audio of MIDI: https://www.hauptwerk.com/clientuploads ... ostics.pdf. Het is wel in het Engels.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 10 mei 2017 23:59

Re: reaper storing

Moet wellicht de Audio Device een tandje minder krap worden ingesteld kwa buffersize??

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 mei 2017 00:14

Re: reaper storing

josq schreef:Hmm je hebt toch in ieder geval een goede microfoon nodig... die krijg je erbij als je ARC2 bestelt. Of het stukje software dat bij ARC2 behoort tegenwoordig net zo goed door iets gratis vervangen kan worden is nieuw voor me, dus ik ben benieuwd naar de details.

Maar ik neem aan dat KvdS eerst graag een oplossing wil voor de storing die door de installatie van Reaper is opgetreden. Ik ben degene die het voor hem geinstalleerd heb, maar ik had geen tijd om de optimalisatiestappen die Hauptwerk aanbeveelt voor Windows te doorlopen. Ik zal zo eens een linkje naar het document opzoeken.



ha Jos,

even offtopic
ik moet een aantal male ARC benoemen, maar je snapt wel dat het niet mijn bedoeling is om ARC in het strafbankje te plaatsen, meer om e.e.a uit te diepen
een microfoon heb je nodig , Laat ik het zo zeggen ARC is nagenoeg geautomatiseerd, en zal voor 90% van de HW gebruikers geen problemen opleveren. omdat de software gebruiks vriendelijk is
Maar de gratis REW maakt een vele male exactere diagnose, deze software wordt door vele audiofielen regelmatig verder uitgebreid, en is van zeer hoog niveau ondanks dat het gratis is
wat in veel betaalde pakketten al ontbreekt is de functie om een impedantie meting te maken
hoe kan je nu een speaker corrigeren zonder de impedantie te meten?
want ook REW,ARC,enz noemt zichzelf wel room correctie!! maar wat wordt er dan aan de ruimte veranderd? niets....
dus blijft het een speaker correctie.

impedantie meten is zeg maar erug.... kort door de bocht een basis check die de huisarts ook doet bij een patient
is er een klacht dan even bloedruk meten, luisteren met de stethoscoop, enz.

ik blijf erbij, niet alle afwijkingen zijn de schuld van de ruimte wat bv ARC niet weet is, waar ligt bv.de afstem frequentie?
ga je daarboven, of juist eronder zitten? beide hebben gevolgen voor het lineair verloop van de frequentie curve
stel dat je daar ergens een dipje hebt zitten, moet er niet aan denken dat gebied dit geboost wordt door software
dus om inzicht te krijgen in het wel en wee van een speaker, moet je iets dieper onder de motorkap duiken.
als je ergens een dip van 12db moet weg boosten die ook niet echt smalbandig is, dan komt als het tegenzit de versterking in ademnood

het fase gedrag kan ARC wel redelijk goed corrigeren ,



maar goed REW is voor de wat meer gevorderde gebruiker, en ARC is gebruiks vriendelijker

Maar ik lees hier veel op het forum ARC,DIRAC,REW

maar wil toch ook Sonarworks (geen aandelen :lol: )onder de aandacht brengen
werkt uitgebreider en beter dan ARC
is zowel als pluggin als standalone te gebruiken
is gratis te proberen
bepaalt zelf de akoestische meetpunten met behulp van sonische signalen , detecteert zelf waar op het moment de microfoon zich bevind, en stuurt je visueel met behulp van een sonisch signaal naar een volgend meetpunt
eveneens met een time signaal wordt de afstand van je luister driehoek bepaalt, dit gebeurd akelig nauwkeurig
en volgens mij buiten REW om het goedkoopst.

ARC http://www.ikmultimedia.com/products/arc/

Sonarworks http://www.sonarworks.com/speakers?utm_ ... Gwodo_sNDw

REW https://www.roomeqwizard.com/

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 mei 2017 01:06

Re: reaper storing

Sonarworks nooit geprobeert maar het lijkt me wel mooie software.
Bedenk wel dat het stereo is en dat je niet zoals met Dirac de timing corrigeert voor zowel rear als front en sub.
Voor de meeste stereo gebruikers is Arc 2 nog steeds perfect omdat het heel gebruiksvriendelijk is en het veel eenvoudiger toepasbaar is als rew. Dat is toch wel een groot voordeel.ook is de prijs met mic. zeer redelijk.
Ik ben zelf redelijk vertrouwd met Reaper maar tot nu toe lukte het mij nog niet om Rew goed draaiend te krijgen.
Je kan wel stellen dat voor de meeste stereo Hauptwerk gebruikers Arc2 perfect werkt en door de gebruiksvriendelijkheid makkelijk toepasbaar is. Heb er in ieder geval vele jaren met plezier meeewerkt.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 mei 2017 06:57

Re: reaper storing

hoi Jan

inderdaad zoals ik al schreef ARC Dirac enz. zijn makkelijk toegankelijk en voor veel HW-ers toepasbaar
het is meer dat de mensen die overwegen om ARC aan te schaffen ook eens kijken naar Sonarworks, beide kampen zijn zoals je terecht schrijft stereo, en zal je zelf het tijds domein moeten aanpassen, maar sonarworks levert een beter eindresultaat t.o.v Arc, is iets goedkoper, en heeft niet de bekende saving bug

maar REW is geen pluggin , dus klopt het dat je deze niet draaiend krijgt in reaper


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 mei 2017 14:10

Re: reaper storing

Hoi Jan Wim

Het moet wel via Reaper lopen omdat in Reaper de kanalen worden gesplitst naar hoog-mid-sub.
Je kan in Motu quemix wel crossovers instellen maar niet kanalen mixen dat kan alleen als je de kanalen in de motu via hardware aansluitingen invoert. Vandaar dat het via reaper moet. Rme had wat dat beterft de mixer software veel beter voor elkaar.
Zijn er al sonarworks gebruikers? Handig dat je hem eerst 2 weken mag uitproberen.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 mei 2017 14:22

Re: reaper storing

Ja klopt Jan sorry voor de spraak verwarring
Ik bedoel met REW niet via reaper dat het progje op zich geen pluggin is
De uitkomst van de correcties moeten uiteraard wel in reaper worden ingevoerd

Gr
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 mei 2017 16:46

Re: reaper storing

topic


staat de latency in Reaper wel het zelfde als de latency van de geluidskaart??
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 11 mei 2017 21:02

Re: reaper storing

dank voor alle reacties. De laatste lijkt me het dichtst bij het probleem te komen maar waar kan ik dat zien?
Geluidskaart is Focusrite Saffire 24 dsp
Ik speel bijv met 1 register en en CPU in HW staat op 1 streepje. Plotseling loopt het op naar het laatste rode streepje, alles kraakt even en daarna zakt het weer terug.

HG
Kees

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 mei 2017 22:04

Re: reaper storing

Als het met 1 register al fout gaat (CPU plotseling in rood), dan is er een ander proces ineens op je PC actief die CPU tijd vreet.
Heeft de persoon die Reaper geïnstalleerd heeft ook nog andere dingen gedaan?

Rechts bovenin het Reaper scherm zie je de bitrate (48 of 44,1 kHz) en de latency staan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 mei 2017 22:06

Re: reaper storing

Hi Evert-Jan, ik was bij KvdS, heb alleen Reaper geinstalleerd, maar ik zag dat er nog een virusscanner actief was. Ben er vanwege beperkte tijd niet aan toegekomen om hem uit te zetten, maar volgens mij is een virusscanner een veelvoorkomende oorzaak van dit soort storinkjes toch?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 mei 2017 22:54

Re: reaper storing

Jos,

Virusscanners en realtime audio zijn geen vrienden.
Misschien ook nog (draadloos) netwerk?

Maar dan moet Kees vroeger ook al last gehad hebben van de virusscanner.
Als de PC alleen voor HW gebruikt wordt, zou ik die virusscanner verwijderen. Daarvoor zijn speciale verwijdertooltjes van de virusleverancier. Even zoeken op internet

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 mei 2017 23:29

Re: reaper storing

Als ik niet voor mijn beurt spreek: ik begreep dat Kees er eerder geen problemen mee had. Maar om Reaper te installeren is de pc een tijdje aan het internet geweest, misschien heeft de virusscanner toen een update uitgevoerd ofzo - in ieder geval heb ik in de gauwigheid een aantal keren het schermpje van de virusscanner weggeklikt toen ik druk bezig was met het configureren van Reaper.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 mei 2017 23:52

Re: reaper storing

Dat lijkt dus toch wel de virusscanner.

Wat je kunt doen de PC terugzetten na een eerder restore point. Dan Reaper opnieuw installerene. EN voor installatie van Reaper hoeft de PC niet aan internet. Je kunt Reaper toch via een USB stick op de OC zetten en dan installeren.

De PC hangt dus niet aan internet. Dan lopen de signature files ook (behoorlijk) achter.
En als de PC alleen voor HW gebruikt wordt, zou ik die virusscanner verwijderen. Download op een andere PC (met virusscanner) en zet die bestanden via USB stick of USB disk over naar de HW PC.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 mei 2017 09:38

Re: reaper storing

Nog een aanvulling:
als je de configuratie bestand van Reaper even op een USB stick zet, kun je na installatie van Reaper deze zo weer terugzetten en in Reaper laden. Ben je snel klaar en hoef je dat niet opnieuw te doen.

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 12 mei 2017 17:37

Re: reaper storing

ik ga eerst de virusscanner uitzetten en kijken wat dat doet.

HG
Kees

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 22 mei 2017 17:36

Re: reaper storing

Als ik de virusscanner uitzet, is er niks aan de hand. Ik ben echter zo'n digibeet dat ik niet kan vinden waar ik hem permanent uit kan schakelen (en pas inschakelen als ik een enkele keer de kabel aansluit op het modem (1 of 2x per jaar max.)
Vind ik hoop ik binnenkort wel iemand voor.

bedankt voor de adviezen.
Overigens denk ik dat ik toch maar het ARC pakket (met instructie) aanschaf want als ik alles wat gepasseerd is n.a.v. mijn vraag raadpleeg, ben ik bang dat ik alles in het 100 gooi als ik dat uit ga proberen.

HG
Kees

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 mei 2017 19:47

Re: reaper storing

En welk "merk" virusscanner heb je?
Volgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com