Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sonarworks

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 feb 2018 20:59

Re: Sonarworks

Bucanier schreef:ik laat me niet kisten. REW draait, moest alleen een paar versies terug Java draait. hoppa zo doen we dat en Sonar draait. nu wachten op de licensie en de meet mic

Ik bewonder je doorzettingsvermogen Henk!
Maar waarom wil je nu REW aan de praat hebben, als je toch met Sonarworks gaat werken?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 03 feb 2018 21:34

Re: Sonarworks

Ik denk dat je REW kunt zien als de thermometer, daar stel je dus de diagnose mee, en Sonarworks (of vergelijkbaar) als het medicijn, want daar los je het probleem mee op. Nu kun je met Sonarworks e.d. ook wel een beetje de diagnose stellen, maar ik denk dat REW de meeste details geeft.

Zelf heb ik ARC2, dat gebruik ik daadwerkelijk ook voor correctie. Maar REW is heel leuk om mee te spelen en meer te leren over de problemen van je setup.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 feb 2018 23:50

Re: Sonarworks

josq schreef:Ik denk dat je REW kunt zien als de thermometer, daar stel je dus de diagnose mee, en Sonarworks (of vergelijkbaar) als het medicijn, want daar los je het probleem mee op. Nu kun je met Sonarworks e.d. ook wel een beetje de diagnose stellen, maar ik denk dat REW de meeste details geeft.

Zelf heb ik ARC2, dat gebruik ik daadwerkelijk ook voor correctie. Maar REW is heel leuk om mee te spelen en meer te leren over de problemen van je setup.



zo kan je het stellen Jos, wel is het zo dat REW zowel diagnose als medicijn kan maken
alleen het medicijn rolt er als een recept uit, je moet het dan nog zelf maken.
en daar is correctie software vaak beter en veel sneller in.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 apr 2018 12:02

Re Sonarworks

Hans B schreef:Zat me wel af te vragen of het een licentie is die aan je PC wordt gekoppeld, als dat zo is heb je een probleem wanneer je een nieuwe PC neemt.
En ik heb zelf een goede meetmicrofoon, of deze met Sonarworks werkt moet ik ook nog uitzoeken.
Ook wil ik eerst de demoversie testen, het kan nog wel even duren.


Dag Hans,

volgens mij kun je gewoon weer de code invoeren en kun je op je nieuwe PC Sonarworks gebruiken. je kunt de vraag ook even stellen (in het Engels) op de site van Sonarworks.

Wat betreft je eigen microfoon; (als je zelf een calibratiefile hebt) dit staat er op de site:

You can use any omnidirectional condenser measurement microphone.
Please note that we will not be able to consult the calibration outcome if you are not using an individually calibrated microphone.
Also it is possible to use ARC, ECM8000, EMM-6 and other microphones, just keep in mind that for the most accurate results we highly recommend using a microphone with available individual calibration data*.
ARC, ECM8000, EMM-6 generally aren't sold with individual calibration, so they are not best for precise measurements (usually problems with frequencies above 8 kHz), but will get the job done to some extent.
USB measurement microphones are not supported and will not work correctly with the measurement software due to word clock issues.
If you have your microphone's frequency response data, please refer to this article to find out how to make it compatible with the Reference measurement app.
*We cannot provide a calibration file for third party microphones, please contact the manufacturer of the microphone for more information.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 18 apr 2018 19:07

Re: Sonarworks

Hans B schreef:
ajongbloed schreef:
Hans B schreef:
Als ik het ga aanschaffen, kies ik waarschijnlijk voor Sonarworks, misschien zijn er meer geïnteresseerde kunnen we een gezamenlijke aanschaf doen.


Hallo Hans,

Ik ben wel geïnteresseerd om mee te doen.

Gr.,
Auke


Dat is goed ik heb nog een geïnteresseerde.

Zat me wel af te vragen of het een licentie is die aan je PC wordt gekoppeld, als dat zo is heb je een probleem wanneer je een nieuwe PC neemt.
En ik heb zelf een goede meetmicrofoon, of deze met Sonarworks werkt moet ik ook nog uitzoeken.
Ook wil ik eerst de demoversie testen, het kan nog wel even duren.



Mijn vraag:
Ik heb een vraag over het licentiebeleid. Als ik het programma op een pc heb geïnstalleerd en een pc wordt vervangen.
Kan ik Sonarworks vervolgens opnieuw op de nieuwe pc installeren?


Antwoord:
Bedankt voor je bericht! Natuurlijk, maar in dit geval zal ik je licentie moeten overdragen. Laat het me weten als je het nodig hebt.

Licentie is gekoppeld aan koper en PC. Dat betekent als ik de software niet aanschaf, maar wel een licentie van iemand koopt en mijn PC vervangt, degene die de software op naam heeft staan een nieuwe licentie voor mij moet aanvragen.
Dat vind ik wel een lastig iets.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2018 19:20

Re: Sonarworks

het werkt ongeveer net zo als een sampleset licentie, je moet dan soms ook iets overdragen.

ze zijn inmiddels bij SW achter de schermen een User gedeelte aan het optuigen , het wordt uit eindelijk de bedoeling dat de eigenaar straks zelf dit soort zaken moet kunnen regelen .
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2018 19:31

Re: Sonarworks

Dit er is niet juist.
Een sample set licentie draait (maar) op 1 PC. Sonarworks kan op 3 verschillende PC's draaien.
Een sample set licentie is overdraagbaar naar een nieuw eigenaar, maar de Sonarworks licentie ..........

Ik denk dat het nooit de bedoeling is dat je 3 licenties op 3 verschillende lokaties bij 3 verschillende "eigenaren" mag draaien. Immers, dan zouden ze gewoon 1/3 van de prijs kunnen berekenen ipv de huidige prijs.
En er is maar 1 eigenaar geregistreerd bij Sonarworks: degene die betaalt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2018 19:50

Re: Sonarworks

Evert-Jan schreef:Dit er is niet juist.
Een sample set licentie draait (maar) op 1 PC. Sonarworks kan op 3 verschillende PC's draaien.
Een sample set licentie is overdraagbaar naar een nieuw eigenaar, maar de Sonarworks licentie ..........

Ik denk dat het nooit de bedoeling is dat je 3 licenties op 3 verschillende lokaties bij 3 verschillende "eigenaren" mag draaien. Immers, dan zouden ze gewoon 1/3 van de prijs kunnen berekenen ipv de huidige prijs.
En er is maar 1 eigenaar geregistreerd bij Sonarworks: degene die betaalt.


Evert-Jan
ik heb ze ooit een mail gestuurd of de licentie op 3 verschillende (pc)locaties mag draaien, dit was geen probleem
zelfs tijdens de registratie "leest" de software andere ip adressen dit is geen probleem.

het lijkt me legaal , anders hadden ze lijkt mij wel bezwaar gemaakt tegen mijn voorstel per mail

Matīss (Sonarworks)
Nov 14, 12:33 EET
Hey! Jan Wim

Thanks for reaching out! I've checked our database, and your Reference 4 Studio permanent key can still be used on two systems (xxx-xxxx-xxxx-xxxx).(sleutel heb ik vervangen door xxx)

Can you try the offline activation, described in this article, should the online not work?
Best regards,
Matiss K.

dus volgens mij koop ik 1 licentie die je vervolgens op 3 pc's mag plaatsen
na mijn eigen activatie schrijft Matiss dat ik nog op 2 sytemen met dezelfde sleutel mag registreren.
zowel online als offline registratie werkt op verschillende locaties
ze hebben geen bezwaar gemaakt tegen het feit dat ik via verschillende locaties de software activeer


dus ik hoop niet dat ik me via deze constructie schuldig maak aan illegaal verspreiden van software :oops:

dit is nog een antwoord op mijn vraag wat er gebeurd als ik na een crash een compleet nieuwe install moet doen
dan zou ik door mijn 3 licenties heen gaan!

Matīss (Sonarworks)
Nov 15, 08:25 EET
Hey! Jan Wim


Well, if that would be the case, then just reach out to us and we'll just reset the activation count - we would never require you to make another purchase in this case, that would be just wildly inappropriate on our part!

Also, just a little secret - we are working on an online, account based licence management so you'd be able to do all of those things yourself, whenever you feel like it. But that's to come in near future.
Best regards,
Matiss K.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2018 19:58

Re: Sonarworks

Er is maar 1 persoon geregistreerd bij Sonarworks, de licentiehouder. Die heeft de software aangeschaft en betaald. En m.i. is het de bedoeling dat alle PC's dezelfde eigenaar hebben. En dan is die software ook overdraagbaar naar een ander persoon en dat wordt dan als zodanig geregistreerd bij Sonarworks.

Bijv. Norton Antivirus kun je kopen voor 1 PC of voor 3 PC's. Niet dat die 3 PC's van je familie of collega's over Nederland verspreid staan maar in het eigen gezin. En bij bijv. mobiele abonnementen is ook zo'n contructie.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2018 20:32

Re: Sonarworks

Evert-Jan schreef:Er is maar 1 persoon geregistreerd bij Sonarworks, de licentiehouder. Die heeft de software aangeschaft en betaald. En m.i. is het de bedoeling dat alle PC's dezelfde eigenaar hebben. En dan is die software ook overdraagbaar naar een ander persoon en dat wordt dan als zodanig geregistreerd bij Sonarworks.

Bijv. Norton Antivirus kun je kopen voor 1 PC of voor 3 PC's. Niet dat die 3 PC's van je familie of collega's over Nederland verspreid staan maar in het eigen gezin. En bij bijv. mobiele abonnementen is ook zo'n contructie.



maar zelfs verschillende ip adressen zijn toegestaan, het klopt er is maar 1 eigenaar, ik ben bang dat dit een dik grijs gebied is, bij SW hebben ze niet verteld dat het verboden is om op verschillende locaties met verschillende sub-eigenaren te registreren.

zal eens kijken of op de site nog wat beschreven staat omtrent deze kwestie
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 18 apr 2018 20:49

Re: Sonarworks

Ik probeer de 21 dagen versie te installeren.
Sonarworks komt met een melding;
2018_04_18_20_44_16_Security_Update_issue_on_Windows_7_Sonarworks_FAQ_Internet_Explorer.jpg


Mijn versie: windows 7 SP1.
Ben een beetje terughoudend om updates te draaien, in het verleden is het wel eens mis gegaan.

Heeft iemand ervaring ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2018 21:28

Re: Sonarworks

https://sonarworks.zendesk.com/hc/en-us ... -Windows-7

Men geeft niet aan welke security update er nodig is. Je kunt er dus niets over zeggen, ook personen die dit probleem ook al tegen gekomen is.
Het is dus slikken of stikken: deze update installeren of geen Sonarworks op jouw PC.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 18 apr 2018 22:03

Re: Sonarworks

Evert-Jan schreef:https://sonarworks.zendesk.com/hc/en-us/articles/115004676333-Security-Update-issue-on-Windows-7

Men geeft niet aan welke security update er nodig is. Je kunt er dus niets over zeggen, ook personen die dit probleem ook al tegen gekomen is.
Het is dus slikken of stikken: deze update installeren of geen Sonarworks op jouw PC.


Ik wil mijn PC niet aan het internet hebben.
Maar ik ben er achter, https://www.microsoft.com/nl-NL/download/confirmation.aspx?id=46148
KB3033929: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen

Alleen staat het programma vast op "Preparing Reference 4 Installer".

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2018 22:12

Re: Sonarworks

Klopt dat Sonarworks blijft hangen bij installeren. De patch betreft verbetering in controle op de ondertekening van een te installeren programma.

Je moet de Windows update downloaden op een andere PC:
https://www.catalog.update.microsoft.co ... =KB3033929

en neem dan de de onderste: "Security Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB3033929)" en klik op de download knop en kies dan voor opslaan.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 19 apr 2018 20:52

Re: Sonarworks

Evert-Jan schreef:Klopt dat Sonarworks blijft hangen bij installeren. De patch betreft verbetering in controle op de ondertekening van een te installeren programma.

Je moet de Windows update downloaden op een andere PC:
https://www.catalog.update.microsoft.co ... =KB3033929

en neem dan de de onderste: "Security Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB3033929)" en klik op de download knop en kies dan voor opslaan.


Kan de demo nog niet installeren, het programma staat vast op "Preparing Reference 4 Installer".

Kreeg dit antwoord van Sonarworks,
Hey Hans,

Are you able to run updates on your computer? At least Service pack 2 should be installed together with security update. KB security update only can be found and downloaded here.

Het updaten van SP1 kom ik niet uit. Misschien dat ik de PC een keer aan internet koppel, maar moet eerst uitzoeken welke services ik heb uitgeschakeld, netwerk staat uit.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 apr 2018 21:02

Re: Sonarworks

Hans

je geeft aan dat je Windows 7 SP1 hebt
Dan staat SP1 toch al op je PC?

Je hoeft alleen een W7 - SP2 te downloaden. En dat kun je op een andere PC doen.
Zie hier waar je e.e.a. moet ophalen: https://answers.microsoft.com/en-us/win ... e1e883051e

En heb je KB3033929 nu wel of niet geïnstalleerd voordat je Sonarworks opnieuw probeerde te installeren?

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 19 apr 2018 21:41

Re: Sonarworks

Evert-Jan schreef:Hans

je geeft aan dat je Windows 7 SP1 hebt
Dan staat SP1 toch al op je PC?

Je hoeft alleen een W7 - SP2 te downloaden. En dat kun je op een andere PC doen.
Zie hier waar je e.e.a. moet ophalen: https://answers.microsoft.com/en-us/win ... e1e883051e

En heb je KB3033929 nu wel of niet geïnstalleerd voordat je Sonarworks opnieuw probeerde te installeren?


Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd, ook KB3033929. ( PC opnieuw opgestart ) Sonarworks komt weer met de melding dat windows geüpdate moet worden. Als je dat doet en de link overneemt in m'n laptop kom je op de KB3033929 uit.
Lijk erop dat Sonarworks het niet accepteert.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 apr 2018 22:33

Re: Sonarworks

Als je zowel SP2 als KB3033929 geïnstalleerd hebt en de foutmelding blijft komen, dan verwacht Sonarworks nog meer updates. Omdat moeilijk te achterhalen is welke, ben je zowat verplicht de PC aan internet te koppelen.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 apr 2018 23:06

Re: Sonarworks

Evert-Jan schreef:Als je zowel SP2 als KB3033929 geïnstalleerd hebt en de foutmelding blijft komen, dan verwacht Sonarworks nog meer updates. Omdat moeilijk te achterhalen is welke, ben je zowat verplicht de PC aan internet te koppelen.


ik had hetzelfde probleem, hoppa op het internet downloaden die updates, internet weer uitgezet , en draaien met sonar, niet zo bang zijn er gebeurd niks.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 20 apr 2018 10:56

Re: Sonarworks

Bucanier schreef:
Evert-Jan schreef:Als je zowel SP2 als KB3033929 geïnstalleerd hebt en de foutmelding blijft komen, dan verwacht Sonarworks nog meer updates. Omdat moeilijk te achterhalen is welke, ben je zowat verplicht de PC aan internet te koppelen.


ik had hetzelfde probleem, hoppa op het internet downloaden die updates, internet weer uitgezet , en draaien met sonar, niet zo bang zijn er gebeurd niks.


Moet alleen weer uitzoeken welke services er aangezet moet worden, ik heb er een deel uitgezet i.v.m. optimalisatie van de PC.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 apr 2018 11:44

Re: Sonarworks

Hans B schreef:Moet alleen weer uitzoeken welke services er aangezet moet worden, ik heb er een deel uitgezet i.v.m. optimalisatie van de PC.

Ja, dat is dan wel weer herkenbaar lastig. Gewoon proberen of het lukt. Zoniet, kun je alle services op default (standaard) terugzetten, updates draaien en dan weer optimaliseren met het HW-boek er bij...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 apr 2018 13:17

Re: Sonarworks

Je kunt die services gewoon uit laten staan. Alleen de Windows update service moet je wel aan zetten als die uitgezet is.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 23 apr 2018 21:12

Re: Sonarworks

Krijg netwerk kaart niet aan de praat, geeft code 10.
Maar anders opgelost, ik had nog een Wifi-usb stick, deze werkt.

Van Sonarworks had ik al een code gekregen voor offline installatie, maar deze is voor een online registratie.
De offline installatie gaat wel goed.
Na internet verbinding even de Trial versie geprobeerd te installeren, geeft aan dat de windows update al geïnstalleerd was, daarna kon ik wel de Trial-versie installeren.

De 21-dagen versie werkt.
Gelijk maar de metingen uitgevoerd met een Presonus PRM meetmicrofoon.
Kan deze ook goede metingen doen met Sonarworks ?

Ik kan nog niet met hard volume testen, maar de eerste indruk is wel goed.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 apr 2018 21:56

Re: Sonarworks

Gelijk maar de metingen uitgevoerd met een Presonus PRM meetmicrofoon.
Kan deze ook goede metingen doen met Sonarworks ?


PRM is ongecalibreerd dus er zijn meet/correctie afwijkingen
de eigen SW heeft een uniek calibratiebestand om deze afwijkingen te corrigeren.

maar goed ook een ongecalibreerde microfoon i.c.m correctiesoftware geeft meer voldoening dan zonder enige correctie
dus je wint altijd
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 25 apr 2018 16:34

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:
Evert-Jan schreef:Er is maar 1 persoon geregistreerd bij Sonarworks, de licentiehouder. Die heeft de software aangeschaft en betaald. En m.i. is het de bedoeling dat alle PC's dezelfde eigenaar hebben. En dan is die software ook overdraagbaar naar een ander persoon en dat wordt dan als zodanig geregistreerd bij Sonarworks.

Bijv. Norton Antivirus kun je kopen voor 1 PC of voor 3 PC's. Niet dat die 3 PC's van je familie of collega's over Nederland verspreid staan maar in het eigen gezin. En bij bijv. mobiele abonnementen is ook zo'n contructie.



maar zelfs verschillende ip adressen zijn toegestaan, het klopt er is maar 1 eigenaar, ik ben bang dat dit een dik grijs gebied is, bij SW hebben ze niet verteld dat het verboden is om op verschillende locaties met verschillende sub-eigenaren te registreren.

zal eens kijken of op de site nog wat beschreven staat omtrent deze kwestie


Ik was nog niet gerust of het wel legaal is om de licentie te delen. Dus toch maar de vraag aan Sonarworks gesteld.
zie antwoordt van Sonarworks ( vertaling google )

Bedankt voor het contact! Natuurlijk kun je je software op 3 verschillende apparaten installeren en maakt het niet uit wie het is, of welk e-mailadres wordt gebruikt om te activeren. Dus ja, je kunt het delen met je vrienden, geen probleem! Laat het me weten als je nog andere vragen hebt!
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com