Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Meer VST kanalen in reaper

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 29 sep 2018 18:28

Meer VST kanalen in reaper

Vraag....

Ik heb een MOTU audio express met 4 analoge uitgangen: volgens de achterkant zijn 1 en 2 main en 3 en 4 line out.
Ik heb 2 Adam t7v speakers en een versterker met 2 passieve speakers eraan.
Nu wil ik alle 2 de speakerparen afzonderlijk kunnen bedienen in reaper, dat krijg ik echter niet voor elkaar...
Ik heb reeds in Hauptwerk 2x een VST link aangemaakt, helaas komen deze al niet afzonderlijk in Reaper binnen. Wie helpt me op weg??
Hartelijk dank alvast...
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 sep 2018 19:51

Re: Meer VST kanalen in reaper

Harm schreef:Vraag....

Ik heb een MOTU audio express met 4 analoge uitgangen: volgens de achterkant zijn 1 en 2 main en 3 en 4 line out.
Ik heb 2 Adam t7v speakers en een versterker met 2 passieve speakers eraan.
Nu wil ik alle 2 de speakerparen afzonderlijk kunnen bedienen in reaper, dat krijg ik echter niet voor elkaar...
Ik heb reeds in Hauptwerk 2x een VST link aangemaakt, helaas komen deze al niet afzonderlijk in Reaper binnen. Wie helpt me op weg??
Hartelijk dank alvast...


Harm je moet per kanaal een aparte strip maken in reaper(dat is het makkelijkst) en dan via het knopje ROUTING het juiste hw kanaal toewijzen.

reaper vb.jpg
mijn versie kan iets afwijken t.o.v de nieuwste versie


als je er niet uitkomt kan ik je volgende week wel helpen, je huis woont niet ver weg ;)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 29 sep 2018 20:02

Re: Meer VST kanalen in reaper

Ha Jan-Wim,

Heb ik geprobeerd maar niet alle kanalen worden zichtbaar in Reaper... Misschien heb ik in Hauptwerk een fout gemaakt, of... de master uitgang kan niet apart van de line uitgang werken.
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 29 sep 2018 20:06

Re: Meer VST kanalen in reaper

Ik heb een redelijk bevredigende oplossing waarmee ik het weekend wel overleef ;)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 okt 2018 10:29

Re: Meer VST kanalen in reaper

Harm schreef:Ik heb een redelijk bevredigende oplossing waarmee ik het weekend wel overleef ;)

Klinkt niet geheel overtuigend enthousiast....
Ik heb in Reaper een strip voor front en een strip voor Rear.
In HW moet je 2 audiogroups aanmaken (front en rear) en die toewijzen aan Asio Motu 1-2 resp. 3-4. (+ een mixdown voor koptelefoon)
Ben je al zover?
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 01 okt 2018 10:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 01 okt 2018 10:39

Re: Meer VST kanalen in reaper

Jaap380 schreef:
Harm schreef:Ik heb een redelijk bevredigende oplossing waarmee ik het weekend wel overleef ;)

Klinkt niet geheel overtuigend enthousiast....
Ik heb in Reaper een strip voor front en een strip voor Rear.
In HW moet je 2 audiogroups aanmaken (front en rear) en die toewijzen aan Asio Motu 1-2 resp. 3-4.
Ben je al zover?


Daar wringt 'm de schoen al. Ik krijg in Reaper geen 2 VST-links binnen...

De line out spreekt in de main ook door. Mute je in reaper de main dan klinkt de line nog door de adams, wat niet de bedoeling is. De adams geven nu 2 kanalen tegelijk door. Ik denk dat het komt omdat in de motu de main niet fysiek kan gescheiden worden van de line out.
Laatst bijgewerkt door Harm op 01 okt 2018 10:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 okt 2018 10:42

Re: Meer VST kanalen in reaper

Harm schreef:
Jaap380 schreef:
Harm schreef:Ik heb een redelijk bevredigende oplossing waarmee ik het weekend wel overleef ;)

Klinkt niet geheel overtuigend enthousiast....
Ik heb in Reaper een strip voor front en een strip voor Rear.
In HW moet je 2 audiogroups aanmaken (front en rear) en die toewijzen aan Asio Motu 1-2 resp. 3-4.
Ben je al zover?


Daar wringt 'm de schoen al. Ik krijg in Reaper geen 2 VST-links binnen...

Dat hoeft ook niet. 1- VST link zou voldoende moeten zijn, maar dan wel vierkanaals 1-4.
Of je moet Reaper opnieuw installeren en dan Rearoute aanvinken. Dan lukt het zeker.
Dan stuur je vanuit HW Front naar Asio Rearoute 1-2 en Rear naar Asio Rearoute 3-4
Vanuit Reaper geef je dan vanuit de Front-strip een hardwareoutput Motu 1-2 (Main) en Rear naar Motu analog 3-4 .
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 01 okt 2018 11:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 okt 2018 10:51

Re: Meer VST kanalen in reaper

Zie hier: http://motu.com/products/motuaudio/audi ... tudio.html

Waarschijnlijk moet je in Cuemix kanaal 3-4 gaan monitoren. Let op: alleen in tabblad output kijken!
Misschien mbv dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=48vYfBl3DaU (vanaf minuut 5:00 )
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 01 okt 2018 12:19

Re: Meer VST kanalen in reaper

Er zijn een aantal stappen:
* Audio outputs en audio output groups instellen in Hauptwerk
* Vertellen welke kanalen en instellingen van je geluidskaart gebruikt moeten worden in het Preferences-scherm van Reaper, alsmede de map waarin de Hauptwerk VST link staat
* 1 Hauptwerk VST link (meer kan niet/werkt niet) instellen via insert -> virtual instrument on new track. Deze voegt 32 kanalen/tracks toe, overeenkomstig de nummering van de Audio Outputs in Hauptwerk.
* In elk van de gebruikte tracks, master send uitschakelen en hardware outputs en evt andere sends instellen
* Afhankelijk van je geluidskaart, in de software van je geluidskaart instellen welke kanalen van je DAW (Reaper is de DAW) doorgestuurd worden naar welke speakers

ReaRoute gebruiken kan ook, maar is voor zover ik kan zien een complicatie die je niet nodig hebt voor Hauptwerk. Wel voor sommige andere programma's, zoals FooBar, waarmee je CD's kunt afspelen.

Welk van deze stappen lukt op dit moment niet?
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 01 okt 2018 14:31

Re: Meer VST kanalen in reaper

Ik denk dat het in Hauptwerk al fout gaat. Met audio groups heb ik nog nooit gewerkt...
Morgenmiddag ga ik effe verder kijken. De behulpzaamheid is i.i.g. groot hier ;)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 okt 2018 15:48

Re: Meer VST kanalen in reaper

Harm schreef:Ik denk dat het in Hauptwerk al fout gaat. Met audio groups heb ik nog nooit gewerkt...

ooo, dan hoef je ook geen youtubefilmpjes over Cuemix te gaan kijken hoor. (Het is toch een waardeloos gebruiksonvriendelijk programma).
Wat dat betreft is het maken van audio outoputgroups een stuk eenvoudiger. Maar zeker noodzakelijk om surround te kunnen spelen.
Vergeet niet om daarna ook je sampleset opnieuw te laden en de rear samples aan de Rear-oudio-outputgroup toe te wijzen.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 01 okt 2018 17:47

Re: Meer VST kanalen in reaper

Jaap380 schreef:
Harm schreef:Ik denk dat het in Hauptwerk al fout gaat. Met audio groups heb ik nog nooit gewerkt...

ooo, dan hoef je ook geen youtubefilmpjes over Cuemix te gaan kijken hoor. (Het is toch een waardeloos gebruiksonvriendelijk programma).
Wat dat betreft is het maken van audio outoputgroups een stuk eenvoudiger. Maar zeker noodzakelijk om surround te kunnen spelen.
Vergeet niet om daarna ook je sampleset opnieuw te laden en de rear samples aan de Rear-oudio-outputgroup toe te wijzen.


Maar... dan werk je niet meer via Reaper toch?
Ik nam aan dat je alleen onder Hauptwerk bij Audio outputs een VST-link moest maken.
Daarna ga je verder in Reaper... toch?
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 02 okt 2018 16:46

Re: Meer VST kanalen in reaper

josq schreef:Er zijn een aantal stappen:
* Audio outputs en audio output groups instellen in Hauptwerk
* Vertellen welke kanalen en instellingen van je geluidskaart gebruikt moeten worden in het Preferences-scherm van Reaper, alsmede de map waarin de Hauptwerk VST link staat
* 1 Hauptwerk VST link (meer kan niet/werkt niet) instellen via insert -> virtual instrument on new track. Deze voegt 32 kanalen/tracks toe, overeenkomstig de nummering van de Audio Outputs in Hauptwerk.
* In elk van de gebruikte tracks, master send uitschakelen en hardware outputs en evt andere sends instellen
* Afhankelijk van je geluidskaart, in de software van je geluidskaart instellen welke kanalen van je DAW (Reaper is de DAW) doorgestuurd worden naar welke speakers

ReaRoute gebruiken kan ook, maar is voor zover ik kan zien een complicatie die je niet nodig hebt voor Hauptwerk. Wel voor sommige andere programma's, zoals FooBar, waarmee je CD's kunt afspelen.

Welk van deze stappen lukt op dit moment niet?



Jos en anderen, ik ben eruit.
De master/parent send vinkjes stonden aan. Bovendien stonden de kanalen naar elkaar te verwijzen in Reaper. Ook de VST-link kanaal bevatte outputs. Heren, allen hartelijk dank voor het meedenken! :)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 okt 2018 19:14

Re: Meer VST kanalen in reaper

Dat is mooi Harm!
Heb je nu wel outputgroups gemaakt in HW?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 02 okt 2018 19:19

Re: Meer VST kanalen in reaper

Jaap380 schreef:Dat is mooi Harm!
Heb je nu wel outputgroups gemaakt in HW?


Niet gedaan Jaap. M'n "rears" staan naast m'n orgel. Aix heeft geen rear opname en om Utrecht met rears mooi weer te geven heb ik te weinig RAM. Ik ben aangenaam verrast over de helderheid van de Adams en voor mij is de Tantaluskwelling verleden tijd. :lol:
Nodig wat aan m'n Spring Song gaan doen :D
Met vriendelijke groet,
Harm

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com