Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

IR Altiverb i.c.m. Utrecht doordringend

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2018 20:26

Re: multikanaals of IR

prestantt schreef:Zelf heb ik ook wel eens geprobeerd om met een sampleset, bijv. Utrecht galm toe te voegen met altiverb. echter is het bij mij heel doordringend. Uiteraard haal ik wel de galm van de samples zelf eraf. Met het knopje bright wordt het wel minder.
Heb jij hier geen last van Jan-Wim?

Ik moet echt het volume heel laag houden, wil het nog goed klinken. Maar zodra ik het volume iets omhoog zet, is het niet meer ontspannend luisteren zegmaar..


nee dit komt mij onbekend voor, gebruik je wel de juiste IR?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2018 20:49

Re: multikanaals of IR

prestantt schreef:
Jan Wim schreef:
prestantt schreef:Zelf heb ik ook wel eens geprobeerd om met een sampleset, bijv. Utrecht galm toe te voegen met altiverb. echter is het bij mij heel doordringend. Uiteraard haal ik wel de galm van de samples zelf eraf. Met het knopje bright wordt het wel minder.
Heb jij hier geen last van Jan-Wim?

Ik moet echt het volume heel laag houden, wil het nog goed klinken. Maar zodra ik het volume iets omhoog zet, is het niet meer ontspannend luisteren zegmaar..


nee dit komt mij onbekend voor, gebruik je wel de juiste IR?

Voor Utrecht had ik niet de originele IR gevonden. Dus daar had ik iets voor gepakt wat gewoon in de lijst stond van Altiverb.
Maar dat is al een tijd geleden. Binnenkort maar eens goed proberen en uitzoeken.


ik bedoel meer heb je standaard IR's gebruikt je hebt ook de 5.1 variant stereo-quad
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2018 21:12

Re: multikanaals of IR

prestantt schreef:
Jan Wim schreef:ik bedoel meer heb je standaard IR's gebruikt je hebt ook de 5.1 variant stereo-quad

Ja zijn gewoon de standaard IR's meegeleverd van Altiverb. Hoe kan ik zien dat het stereo quad is? Ik zat te zoeken, maar ik zie gewoon heleboel ruimtes/cathedralen/kerken staan. Dan klik ik erop, zie ik stereo en mono. Van deze 2 kan ik verschillende aan klikken. Maar stereo quad zie ik niet er tussen staan. Ik zal morgen eens kijken of ik een screenshot kan plaatsen. Misschien draai ik ondertussen ook niet meer de laatste versie van Altiverb. Ik heb wel Altiverb XL.


oke maar staat XL versie ook op de dongle anders heb je de normale versie7
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2018 21:28

Re: multikanaals of IR

in en uit draaien zal weinig uitmaken
maar ik begrijp dat je dus puur alleen front speakers gebruikt
dan kan je niet de mix op 100% anders zou ook je direct sample beinvloed worden

bij het TIME tabje kan je ook iets uitklappen waar je Direct aan kan vinken hier kan je ook stoeien met dry/wet signaal

je kan het volgende doen
heb je reaper in gebruik?
dan zou je 1 front track kunnen maken voor normaal
en een 2e front track voor je IR
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2018 21:56

Re: IR Altiverb i.c.m. Utrecht doordringend

prestantt schreef:
Jan Wim schreef:in en uit draaien zal weinig uitmaken
maar ik begrijp dat je dus puur alleen front speakers gebruikt
dan kan je niet de mix op 100% anders zou ook je direct sample beinvloed worden

bij het TIME tabje kan je ook iets uitklappen waar je Direct aan kan vinken hier kan je ook stoeien met dry/wet signaal

je kan het volgende doen
heb je reaper in gebruik?
dan zou je 1 front track kunnen maken voor normaal
en een 2e front track voor je IR

Klopt. Gebruik alleen front speakers.
Daar zal ik nog eens naar kijken.
Reaper heb ik zeker.
Maar wat bedoel je voor 1 front track normaal en 1 voor IR?
Ik heb op dit moment, dat Front binnenkomt bij Reaper op HW01/02(dit is dan met een 120ms decay). Deze zet ik door naar een track van Altiverb. Deze processed hem, en stuurt het geluid door naar de eerste output track van Altiverb. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoe deze heet. Dus dan heb ik het originele sample + de IR van Altiverb. Deze stuur ik door naar mijn track van mijn speaker. Deze heeft als output de geluidskaart. Hier kan ik dan eventueel voor het hele geluid een EQ opzetten. Maar deze staat nu niet ingesteld.


als je tijd hebt is een screenshot van reaper misschien wat duidelijker
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 17 dec 2018 17:42

Re: IR Altiverb i.c.m. Utrecht doordringend

je moet de manual nog maar even goed doorlezen, de direct knop is volgens mij voor directe reflecties

ik heb me daar nog niet goed in verdiept
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com