Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

SIR3 gereleased

Toon actieve onderwerpen


lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 18 maart 2019 19:37

Re: SIR3 gereleased

Ik moest er nooit iets van weten om reverb en plugins te gebuiken , maar sinds ik Altiverb gebruik ben ik helemaal om, gebruik nu geen rear samples meer maar gewoon 2 kanaals plus Altiverb en klinkt beter dan 6 kanaals sets.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 nov 2019 18:47

Re: SIR3 gereleased

lub schreef:Ik moest er nooit iets van weten om reverb en plugins te gebuiken , maar sinds ik Altiverb gebruik ben ik helemaal om, gebruik nu geen rear samples meer maar gewoon 2 kanaals plus Altiverb en klinkt beter dan 6 kanaals sets.


absoluut Lub,
Altiverb is een top programma, wel schreeuwend duur maar hier kan geen andere software tegenop
vooral de quad IR's vind ik erg mooi.
ik gebruik zelf al jaren Altiverb, alleen de front of dry samples laden en het klinkt vele malen beter dan de 6kanaals of gewone surround.
voordeel een normale pc zonder extreme spec,
de setmaker hoeft nog maar 1x een dichtbij opname te maken in de kerk en vervolgens 1 IR maken van de ruimte
als dat ook quadrefonisch gebeurd , dan zal dit HW een boost omhoog geven
je hebt door deze vorm uitstekende opnames rijk aan detail, geen fase vervorming meer tussen kanalen zoals nu onvermijdelijk bij 6 kanaals gebeurd.



de volgende HWxx zal dit hopelijk voor een grotere gebruikersgroep aantrekkelijker gaan maken
m.i is dit de way to go voor hauptwerk
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 01 nov 2019 20:26

Re: SIR3 gereleased

Gebruiken jullie ook geen rear speakers meer? Is het geluid dan net zo ruimtelijk?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 nov 2019 23:39

Re: SIR3 gereleased

Cheesecorner schreef:Gebruiken jullie ook geen rear speakers meer? Is het geluid dan net zo ruimtelijk?


hoi Arjan

jazeker de Rear speaker blijft gewoon, alleen bij de huidige generatie samplesets krijgt deze een eigen stereo sample
wat altijd fase fouten en vertroebeling geeft.

de IR is meerkanaals dus je kan vanuit 1 IR zowel je front als rear speaker voeden als het nodig is, ze hebben ieder hun eigen domein in het geheel.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com