Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

toevoegen van galm

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 29 feb 2012 16:08

Bericht 01 maart 2012 10:57

toevoegen van galm

Wie kan me helpen,
Ik ben sinds kort bezig met Hauptwerk. Ter kennismaking heb ik een freeversion van Hauptwerk gedownload en geÏnstalleerd op een laptop. Met een externe geluidskaart (presonus) en een midikabel um-one aangesloten op een synthesizer om een indruk te krijgen van het programma en de mogelijkheden. Met de beperking van een syntheziser als speeltafel, ben ik enthousiast over het resultaat. Al met al zoeken wat past en daarna hoe verder.
Momenteel probeer ik galm toe te voegen via het programma cantabile lite en een freeverb programma om in cantabile te gebruiken. Daarvoor moet je dan apart weer samples van galm laden in freeverb.
Dat werkt uiteindelijk en geeft ook een heel behoorlijk resultaat.
Nu probeer ik aan de St. Anne Mosley galm toe te voegen maar dat lukt niet.
Bij het Oosterwijwerd orgel lukt dat wel. Je laad een gewenste nagalm en Oosterwijtwerd klinkt daar dan ook mee. Bij St Mosley is dat niet het geval. Op de laptop hoor je wel de gewenset galm, maar zodra je een toets aanraakt verdwijnt de geladen galm.
Ik las in het forum dat er iemand een dergelijk probleem had en de galm op een andere plek dan 0 heeft geladen en dat werkt. In mijn geval werkt dat ook niet.
Kan iemand mij een suggestie aan de hand doen wat ik zou kunnen doen om St Anne Mosley toch met wat galm te spelen. Ea erg droog op deze manier.
Daarnaast zou ik graag van gebruikers willen weten wat hun ervaringen zijn met een set aktieve Tannoy speakers (501a reveal) in combinatie met een Magnat Subwoofer.
Ik maak nu gebruik van alleen de Tannoy speakers en dat klinkt naar mijn idee redelijk, maar wel wat scherp in hoogte. Voegt een subwoofer daar substantieel iets aan toe of maakt dat al met al niet zoveel uit.

Alvast mijn dank voor suggesties en antwoorden
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 01 maart 2012 11:51

Re: toevoegen van galm

Een sub voegt uiteraard mooi laag toe, maar de Tannoy's blijven scherp is mijn luisterervaring. Zit er geen -xdb treble knop op die tannoy's?
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 maart 2012 12:00

Re: toevoegen van galm

Over speakers: Als je al goede speakers in gebruik hebt, en je gaat ook een kwaliteits-sub installeren en hem goed afstellen, dan is het grappige, dat het klankbeeld dat je al had, gewoon hetzelfde blijft. Alleen het hele lage laag zeg maar, dat meer een gevoels- dan een geluidsindruk maakt, komt er dan bij.

Verder is, als je tenminste de main-speakers via het filter van je sub laat lopen, er de mogelijkheid, om je main-speakers dus wat te ontlasten van het laag via een hoogdoorlaatfilter. Dit komt de totale dynamiek ten goede.

Omtrent Cantabile-Light: ik snap wel dat mensen daar mee willen beginnen, omdat het gratis is, maar er zijn beperkeingen waarover op dit forum ook is te lezen.

Voor $ 60,- heb je de nieuwste versie van Reaper in huis, waar gewoon VEEL meer mee kan, en wat ook kwa installatie goed is beschreven in de HW-documentation.

Als je ziet, wat je inversteert in PC, samplesets, en luidsprekers, dan is het deze investering dubbel en dwars waard.

Je kunt dan met gemak een 10-kanaals weergave-installatie managen dmv de mixerstrips in Reaper, er van alles aan toevoegen of juist verwijderen, etc etc.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 maart 2012 14:32

Re: toevoegen van galm

Rolandrs9 schreef:Ik las in het forum dat er iemand een dergelijk probleem had en de galm op een andere plek dan 0 heeft geladen en dat werkt. In mijn geval werkt dat ook niet.

Zie topic viewtopic.php?f=4&t=444 aan het eind. Ik denk dat er in dit Freeverb een softwarebug zit. Als je 0, 1, enz. vult met de 5 wav files van de virtual-organs site, dan valt de tekst steeds weg. Begin je van onderaf aan te vullen, dan niet.

@Geert: Je kunt met de gratis Cantabile-lite en mbv Freeverb experimenteren bij stereo samplesets en een eenvoudige set speakers/speakeropstellingen. Reaper heeft voor dit soort opstellingen en de kleinere orgels (Oosterwijwerd, Mijdrecht, Anloo) veel te veel toeters en bellen en kan beter ingezet worden voor meerkanaals speakeropstellingen.
Cantabile-lite en Freeverbis is wel een leuke opstap om met galm te experimenteren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 maart 2012 14:42

Re: toevoegen van galm

Ok Evert-Jan, dat lijkt me logisch. Natuurlijk is Reaper ook voor de wat minder grote installaties erg geschikt, en ik vind het ook best gebruiksersvriendelijk.

Wat WEL een belangrijk punt is, ook als je voor het eerst gaat experimenteren, is, dat de convolution plug-in van goede kwaliteit is...... en ook nog wat afregelmogelijkheden biedt.

Zo ben ik erg gecharmeerd van de mogelijkheid om een initial delay van zeg 70 milliseconden in te stellen, waardoor de doorzichtigheid een stuk kan worden verbeterd.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 maart 2012 14:48

Re: toevoegen van galm

Geert schreef:de convolution plug-in van goede kwaliteit is.
De eerlijkheid gebied te zeggen dat deze nog boven de $60 komt.

Berichten: 4

Geregistreerd: 29 feb 2012 16:08

Bericht 02 maart 2012 10:57

Re: toevoegen van galm

Met dank voor de suggesties.
Ik heb de galmsample geplaatst op de 9e plek bij freeverb en dat werkt inderdaad. Met dank.
Voor wat betreft de reactie op de subwoofer en de speakers deel ik mijn eigen ervaring. Ik vind de Tannoy speakers te scherp en twijfel nu ook of ik daar wel mee door ga Misschien beter om op zoek te gaan naar een betaalbaar alternatief. Ik lees wat over Philips MFB speakers. Dat zou betaalbaar zijn en een goed alternatief.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 03 maart 2012 00:01

Re: toevoegen van galm

Ik ben best een volhouwer om iets te proberen,maar dat geklooi met cantabile e.d en freeverb had ik helemaal gehad,ik heb van Behringer de midifex 800 er tussen gezet met daar achter een mixer/mengpaneel,helemaal top.De midifex heeft instelmogelijkheden te over voor elk type kerk en theaterorgel,kosten€50,00.

Jan.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com