Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Klavieren omwisselen in midi file

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 18 aug 2012 15:55

Klavieren omwisselen in midi file

Dag,

Misschien kan ik het antwoord op deze vraag ook in de handleiding vinden, maar wellicht is een vraag stellen op het forum sneller;))

Ik heb een tijdje geleden een stuk ingespeeld op Anloo. Als HW heb ik daar manuaal I, als BW manuaal II. Nu wil ik datzelfde stuk opnemen met hetzelfde midifile, maar dan op Arlesheim. Daar is het onderste manuaal RW en het middelste HW. En wat ik ook instel via mijn klavieren, elke keer wordt de partij die op het HW hoort, nu gespeeld op het rugwerk. Waarschijnlijk doe iets fout, maar wat? Hoe kan ik in hauptwerk de instelling van het eigenlijke instrument wijzigen zodat het RW het middelste klavier wordt en het HW het onderste? Of is dat niet mogelijk?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 aug 2012 16:18

Re: klavieren omwisselen

Ja, kan wel, in midi input path! Onder general settings, maar ik kan het voor hw4 niet goed uitleggen, moet ik het zien.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 18 aug 2012 17:31

Re: klavieren omwisselen

Hey,

Bedankt. Ik ga zelf ook even kijken

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 23 aug 2012 02:11

Re: klavieren omwisselen

Eenvoudiger is het om de MIDI-file even aan te passen. Dit kan eenvoudig en snel in Reaper.
Dan heb je gewoon twee midifiles en hoef je Hauptwerk niet steeds aan te passen.
Ik wil het ook wel voor je doen, MIDI files zijn erg kleine bestandjes. Laat maar even weten ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 aug 2012 12:41

Re: klavieren omwisselen

Roland, is er wellicht een kortere weg?/ Ik doe het als volgt in Reaper:

1. Altijd eerst de Midifile saven...
2. Open de Midi-editor.
3. Ga naar Actions/Filter events; vink aan Channel 3.
4. We zien dan uitsluitend nog de noten van kanaal 3 ( = 2e manuaal). Sluit venster "Filter events".
5. Ga naar Actions/Show action list. Scroll omlaag ( lange lijst...) naar Edit: Set events to channel 13 ( = parkeerplaats).
6.Sluit Actions list. Ga opnieuw naar Actions/Filter events; vink aan Channel 2 (=1e manuaal).
7. Ga naar Actions/show action list. Scrool omlaag naar Edit: Set events to channel 3 (dat is wat we willen).
8. Nu nog kanaal 13 terugzetten naar kanaal 2 volgens bovenstaande regeltjes en dat is het dan!
voor de kompleetheid dus:
9. Actions/Filterevents; vink aan channel 13.
10. Actions/Show action list; scrool down naar Edit: Set events to channel 2.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 23 aug 2012 12:57

Re: klavieren omwisselen

Vlgs mij gebruikt CJ Cantabilé...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 24 aug 2012 05:07

Re: klavieren omwisselen

Geert schreef:Roland, is er wellicht een kortere weg?/ Ik doe het als volgt in Reaper:

1. Altijd eerst de Midifile saven...
2. Open de Midi-editor.
3. Ga naar Actions/Filter events; vink aan Channel 3.
4. We zien dan uitsluitend nog de noten van kanaal 3 ( = 2e manuaal). Sluit venster "Filter events".
5. Ga naar Actions/Show action list. Scroll omlaag ( lange lijst...) naar Edit: Set events to channel 13 ( = parkeerplaats).
6.Sluit Actions list. Ga opnieuw naar Actions/Filter events; vink aan Channel 2 (=1e manuaal).
7. Ga naar Actions/show action list. Scrool omlaag naar Edit: Set events to channel 3 (dat is wat we willen).
8. Nu nog kanaal 13 terugzetten naar kanaal 2 volgens bovenstaande regeltjes en dat is het dan!
voor de kompleetheid dus:
9. Actions/Filterevents; vink aan channel 13.
10. Actions/Show action list; scrool down naar Edit: Set events to channel 2.

HG

Geert


Ietwat omslachtig is het wel ja..

1. Open het te wijzigen MIDI spoor in de editor en druk op Ctrl + A
2. Rechts klikken op de geselecteerde nootjes (streepjes) en het kanaal aanpassen.
3. editor sluiten en de hele boel exporteren als MIDI file.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 aug 2012 10:53

Re: klavieren omwisselen

Ok, Roland, dat is dus als je voor ieder midi-kanaal een aparte track hebt opgenomen.

Mijn methode werkt dus als je de inkomende HW-VST-track voor opname gebruikt; je hebt dan natuurlijk alle midi-kanalen in 1 track waardoor dit wel iets meer werk is.

Ik ga toch eens bezien, of het zinvol is, direkt gescheiden sporen op te nemen; bedankt voor je reaktie.

HG

Geert

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 24 aug 2012 12:28

Re: klavieren omwisselen

Geert schreef:Ok, Roland, dat is dus als je voor ieder midi-kanaal een aparte track hebt opgenomen.

Mijn methode werkt dus als je de inkomende HW-VST-track voor opname gebruikt; je hebt dan natuurlijk alle midi-kanalen in 1 track waardoor dit wel iets meer werk is.

Ik ga toch eens bezien, of het zinvol is, direkt gescheiden sporen op te nemen; bedankt voor je reaktie.

HG

Geert


Op het moment dat je de MIDI file opent vraagt Reaper of je de kanalen op aparte sporen wilt weergeven.
Ik ging trouwens wel uit van een MIDI file die is opgenomen met de HW 4 MIDI recorder.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com