Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Programma om Bladmuziek te maken

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 11 dec 2012 11:34

Programma om Bladmuziek te maken

Wie heeft er ervaring met het maken van bladmuziek? Is het mogelijk om dit via MIDI te doen en dit om te zetten naar notenschrift of moet het echt balk voor balk worden ingespeeld

Er is al een topic op het forum. Eigenlijk ben ik vooral opzoek naar ervaringen met de betreffende programma's.

Berichten: 7

Geregistreerd: 10 nov 2012 00:00

Woonplaats: Maastricht

Bericht 13 dec 2012 21:07

Re: Bladmuziek maken

Beste Andre,

Je kunt musescore hiervoor gebruiken, dat is in het Nederlands te bedienen. Het is gratis en je kunt de muziek ook goed vormgeven nadat je het hebt ingespeeld. Een andere goedkope oplossing is noteworthy. Die kan midi in notenschrift omzetten, ook met twee balken tegelijk. Je moet er dan nog wel aan sleutelen.

Links: http://www.musescore.org en http://Www.noteworthysoftware.com.

Jeroen
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 dec 2012 22:57

Re: Bladmuziek maken

Waarschijnlijk is ieder klavarscribo speler er mee bekend. Voor klavarspelers kan je met het programma klavarscript (gratis te downloaden), midi files overzetten naar klavarscribo. Heb zelf enige malen midi files van Bach er mee overgezet, werkt perfect.

Groet Jan

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 14 dec 2012 18:12

Re: Bladmuziek maken

Ben zelf fervent gebruiker van lilypond (gratis). 't Is misschien wat onwennig dat je de noten e.d. zelf in een teksteditor moet invoeren, maar het resultaat is erg goed. (Bestaan overigens wel gui-frontends.)
mvg,
bert

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 13 dec 2013 12:48

Re: Programma om Bladmuziek te maken

Ik gebruik zelf ook lilypond met Frescobaldi voor de grafische invoer. Dit heeft voor zover ik weet nog geen midi input, maar je kunt inderdaad gewoon noten schrijven. Vooral voor mensen met een beetje programmeerervaring is dat wel prettig. Ik was zelf al bezig om de 358 (onder jongere organisten ook wel 538) harmonisatiemethode te implementeren, waarbij je voor een becijferde melodielijn de andere notenbalken kunt genereren. Dit ligt momenteel weer even stil. Misschien leuk voor in de vakantie.

Berichten: 54

Geregistreerd: 29 mei 2012 10:36

Bericht 13 dec 2013 12:58

Re: Programma om Bladmuziek te maken

Hier nog een enthousiaste lilypond (+Frescobaldi) gebruiker.
Wellicht een beetje off-Topic, maar ik heb laatst nog een leuke website ontdekt waar je lilypond files kan downloaden: http://www.mutopiaproject.org/
Als alternativ voor zelf bladmuziek te maken :-)
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 13 dec 2013 15:23

Re: Programma om Bladmuziek te maken

Er is nog een mogelijkheid, als je de output van musescore niet helemaal goed vindt. In musescore zit een mogelijkheid om naar lilypond te exporteren. Dan kun je de finished touch met lilypond doen. Het mes snijd dan aan twee kanten: De invoer mogelijkheden van Musescore en de betere print mogelijkheid van lilypond.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 dec 2013 16:16

Re: Programma om Bladmuziek te maken

Ik kende lilypond nog niet. Ga me er zeker eens uitgebreid in verdiepen, daar mijn doelgroep specifiek genoemd wordt in de introductie
Zelfs blinde gebruikers kunnen voorleessoftware gebruiken voor het schrijven van LilyPond-bestanden – een onmogelijke taak in grafisch-gebaseerde muziekprogramma’s.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 13 dec 2013 19:16

Re: Programma om Bladmuziek te maken

Ik gebruik Sibilius 7 een zeer compleet programma, helaas niet gratis maar heel gemakkelijk is het om de noten in te voeren. http://www.sibelius.com/products/sibelius/7/index.html

Vroeger gebruikte ik Cubase van Seinberg maar ben overgestapt op Sibilius.

Willem.

Berichten: 143

Geregistreerd: 17 maart 2011 14:18

Bericht 18 feb 2014 02:10

Re: Programma om Bladmuziek te maken

Er is maar 1 programma het beste en dat is Primus
Als vakmusicus werk ik al jaren met dit fantastische nederlandstalige programma.
Hier kan je echt alles mee.
Grote voordeel is dat alles zo simpel werkt. Geen ingewikkelde handelingen.
Heb er zelfs mijn hele koraalboek met 150 psalmen mee gemaakt.

Uiteraard ook met vele andere programma's geexpirimenteerd Finale, Sibelius, Score Perfect, Capella
Maar er kan maar 1 winnaar zijn en dat is toch echt PRIMUS !!!!!!

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com