Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Freeverb + Savihost

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 10 maart 2011 14:01

Freeverb + Savihost

Beste orgelvrienden,
Weet iemand hoe ik het nagalmprogramma Freeverb en Savihost op mijn pc,s geinstalleerd krijg.Ik ben nu al een paar dagen aan het otteren maar zonder succes.Er staat wel een hele beschrijving op http://www.virtual-organs.nl ,maar dat werkt niet echt.Ik heb 1 pc met Windows XP Pro 32 bits,en een pc met Windows 7 Ultimate 64 bits.

vr.gr:Jan.
Laatst bijgewerkt door Janv op 10 maart 2011 15:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 maart 2011 15:12

Re: Freeverb + Savihost

Jan

Ik heb even op de site van virtual organs gekeken en daar staat:
Onderstaande werkt op dit moment niet meer of niet correct.
Voorlopig zoeken we het in de updates van drivers en/of de updates van Windows.
We doen ons best om tot een oplossing te komen.
Heeft u tips? Laat het ons even weten...


Misschien kun je meer in detail aangeven waar het stuk loopt, dan kan een ander je misschien helpen.
Of wacht op HW 4, die heeft een verbeterde VST configuratie + stap voor stap handleiding.

Evert-Jan

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 10 maart 2011 18:00

Re: Freeverb + Savihost

Jan,

Misschien is het programma Reaper iets voor je. Ik gebruik het al een tijd naar volle tevredenheid. Eerst met XP, nu met W7. Samen met Sir2 een latency van 0.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 10 maart 2011 21:53

Re: Freeverb + Savihost

Beste Evert-Jan en Peter,
Ik gebruik Hauptwerk en GrandOrgue,GrandOrgue omdat ik veel best dure HW-1 sample sets heeft,natuurlijk kun je die in Hauptwerk 3 importeren,maar dan zijn de tremulanten niet meer om aan te horen.Dus wil ik GrandOrgue er zeker bij houden.Ik heb met ASIO4ALL de latency voor 100% opgelost,maar.....dat gaat ten koste van de orginele accoustic,alle orgels klinken heel erg direct,er komt dankzij mijn geluidskaart(SB audigy zs)wel een galm achteraan,maar toch.En dat moet op te lossen zijn neem ik aan.Wat op http://www.virtual-organs.nl word beschreven is de vertaling van Graham Goode,maar dat gaat echt niet op,ook niet in GrandOrgue.Om de naam van Jack te veranderen in de het beginnen in....werkt niet,krijg direct een fout melding.Savihost in uitgepakte vorm moet ook een andere naam krijgen,maar zoals beschreven,savihost.exe heb ik nog nooit gezien in de uitgepakte versie.En dan moet je die samples downloaden van verschillende kerken qua nagalm,die vervolgens opslaan,maar waarin dan.Ik neem aan dat die ergens in savihost terecht moeten komen en in het programma Freeverb.Dat mooie scherm met die schuifjes heb ik nog niet gezien.Ik snap er geen biet meer van.Ik weet wel dat onder Windows 7 de hele Jack connection kit alleen maar meer!!!vertraging geeft.Bij het aanslaan van een akkoord komt het akkoord pas een seconde daarna tot leven.Dus ik denk dat ik hier weing aan heb.Voorlopig speel ik wel via ASIO4ALL,en de extra nagalm is nog ff een droom ben ik bang voor.Ik moet er ook nog bij vermelden dat ik mijn orgel pc,s pertinent niet op internet heeft aangesloten,dus alles doe ik via een zware USB stick,moet verder ook niet uitmaken neem ik aan.Ik hoor graag van jullie,er zijn denk ik best wel wat pc en software giganten onder ons.

vr.gr:Jan.
Laatst bijgewerkt door Janv op 10 maart 2011 22:57, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 maart 2011 22:50

Re: Freeverb + Savihost

Jan

We kunnen met dit misschien wel doorgaan maar op de site van virtual organ staat dat het niet werkt. Maar misschien een (kleine) poging wagen.

Ik heb even het originele verhaal van Graham opgezocht http://www.sa-virtualorgans.co.za/GrandOrgueWindowsReverb.htm
Daar wordt ook gesproken van Jack versie 1.9.5. Er is echter 1.9.6 uit ( http://jackaudio.org/node/30 en de download op http://www.grame.fr/~letz/jack-1.9.6.tgz.
Bestand ophalen en in de windows directory staat het setup programma (Jack_v1.9.6_setup.exe).
Ik zou eerst de oude versie even deinstalleren en de snelkoppeling op de desktop weggooien en dan deze installeren.
Maak een nieuwe shortcut "Jack portaudio" op de dekstop en via rechtermuisknop / eigenschappen een regel wijzigen zoals beschreven:
# Ga nu naar het bereaublad en klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling "Jack PortAudio", en selecteer dan "Eigenschappen"
# U ziet dan bij de regel staan: Beginnen in: "C:\Program Files(x86)\Jack v1.9.5". Verander deze regel in:
# "C:\Program Files\Jack v1.9.6\jackd.exe" -R -S -d portaudio -p 512 -d "ASIO::ASIO4ALL v2"
# Voor 64 bits systemen de moet de regel veranderd worden in:
"C:\Program Files (x86)\Jack v1.9.6\jackd.exe" -R -S -d portaudio -p 512 -d "ASIO::ASIO4ALL v2"


De freeverb3 VST is afhankelijk van de PC en van 32 of 64 bits Window. Je het beiden op verschillende PC's dus let op welke je download.
Ik heb de SAVI host gedownload en daarin zeker de SAVIhost.exe file. Waarschijnlijk staan bij jouw de windows bestandsextenties uit voor de bestanden en zie je alleen SAVIhost.
Het blijkt dat dat niet lukt bij jou. Ik heb dit gedaan en als bijlage bijgevoegd (160K)

De galm wav files downloaden en in een tijdelijke directory zetten.
Vervolgens Reverb opstarten en dan die WAV files importeren (staat op http://www.virtual-organs.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=71&lang=en onder het ena laatste plaatje

Ik laat het hier even bij om te kijken hoever je komt

Evert-Jan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 10 maart 2011 23:01

Re: Freeverb + Savihost

Beste Evert-Jan,
bedankt vast voor je tips,ik ga het morgen direct uitproberen.Je hoort nog wel van mijn bevindingen.

vr.gr:Jan.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 11 maart 2011 14:57

Re: Freeverb + Savihost

Evert-Jan schreef:Jan

We kunnen met dit misschien wel doorgaan maar op de site van virtual organ staat dat het niet werkt. Maar misschien een (kleine) poging wagen.

Ik heb even het originele verhaal van Graham opgezocht http://www.sa-virtualorgans.co.za/GrandOrgueWindowsReverb.htm
Daar wordt ook gesproken van Jack versie 1.9.5. Er is echter 1.9.6 uit ( http://jackaudio.org/node/30 en de download op http://www.grame.fr/~letz/jack-1.9.6.tgz.
Bestand ophalen en in de windows directory staat het setup programma (Jack_v1.9.6_setup.exe).
Ik zou eerst de oude versie even deinstalleren en de snelkoppeling op de desktop weggooien en dan deze installeren.
Maak een nieuwe shortcut "Jack portaudio" op de dekstop en via rechtermuisknop / eigenschappen een regel wijzigen zoals beschreven:
# Ga nu naar het bereaublad en klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling "Jack PortAudio", en selecteer dan "Eigenschappen"
# U ziet dan bij de regel staan: Beginnen in: "C:\Program Files(x86)\Jack v1.9.5". Verander deze regel in:
# "C:\Program Files\Jack v1.9.6\jackd.exe" -R -S -d portaudio -p 512 -d "ASIO::ASIO4ALL v2"
# Voor 64 bits systemen de moet de regel veranderd worden in:
"C:\Program Files (x86)\Jack v1.9.6\jackd.exe" -R -S -d portaudio -p 512 -d "ASIO::ASIO4ALL v2"


De freeverb3 VST is afhankelijk van de PC en van 32 of 64 bits Window. Je het beiden op verschillende PC's dus let op welke je download.
Ik heb de SAVI host gedownload en daarin zeker de SAVIhost.exe file. Waarschijnlijk staan bij jouw de windows bestandsextenties uit voor de bestanden en zie je alleen SAVIhost.
Het blijkt dat dat niet lukt bij jou. Ik heb dit gedaan en als bijlage bijgevoegd (160K)

De galm wav files downloaden en in een tijdelijke directory zetten.
Vervolgens Reverb opstarten en dan die WAV files importeren (staat op http://www.virtual-organs.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=71&lang=en onder het ena laatste plaatje

Ik laat het hier even bij om te kijken hoever je komt

Evert-Jan


Evert-Jan,
het lukt van geen meter,ben nu al heel de dag bezig,alleen al om de regel te veranderen in Jack Portaudio,geeft telken aan dat het ongeldig is.Ik geef het op.Ga wel wat anders proberen.Toch hartelijk dank voor je inspanning.

vr.gr:Jan.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 maart 2011 18:33

Re: Freeverb + Savihost

Jan

dat is toch copieren en plakken?
Dit staat er al in dat desktop ikoontje : "C:\Program Files\Jack v1.9.6\jackd.exe" KOm daar verder niet aan.

Kopieer onderstaande regel en plak dat daar achter nadat je achter de de tekst '.......jack.exe" een spatie getikt hebt
-R -S -d portaudio -p 512 -d "ASIO::ASIO4ALL v2"

Geen return meenemen in de kopieerslag.
Windows gaat kijken of het programma in die directory bestaat. Als je daar niet aan geweest bent zoals boven beschreven dan is die geldig en dus goed

Heb je geen internet op je orgelPC, kopieer dan het verhaal vanuit de browser in notepad en neem het via een USB stick mee naar je orgel.

Alternatief is nog enige (??) maanden geduld voor Hauptwerk versie 4

Gr.

Evert-Jan

Nog even een aanvulling: de regel met de directorienaam blijft ongewijzigd (beginnen in); alleen de bovenste regel aanpassen

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 16 maart 2011 19:23

Re: Freeverb + Savihost

Evert-Jan,
Ik heb een Behringer accoustic aangeschaft.Ik was het gedoe met Freeverb goed beu.Ik heb/had alles werkende maar er kwam een geluid uit mijn orgelinstallatie,net een Hammond met heel veel overdrive.Ik ben niet van plan om HW-4 aan te schaffen.Ik ben dik tevreden met HW-3 basic en Grandorgue 0.2.Nogmaals bedankt voor je reacties.

groet:Jan.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 maart 2011 21:19

Re: Freeverb + Savihost

Jan

bedankt voor de update. Met een externe unit vang je 2 vliegen in 1 klap: Zowel HW als GO hoeven niet ingesteld/confonfigureerd te worden.

Evert-Jan

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com