Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GO - GrandOrgue

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 jan 2013 19:45

GO - GrandOrgue

GrandOrgue is een gratis alternatief voor Hauptwerk.
GrandOrgue is de opvolger van het programma MyOrgan.

Onderstaande links zijn inmiddels achterhaald.
Nu kan Grand-Orgue hier gedownload worden: https://github.com/GrandOrgue/grandorgue/releases en kies dan de versie voor jouw PC: Windows, Linux, Mac, Arm.

Gratis sample sets worden o.a. hier genoemd: viewtopic.php?f=14&t=4710

Duits GO forum: https://mps-orgelseite.de/home/forum/


GrandOrgue is te downloaden vanaf: http://sourceforge.net/projects/ourorgan/

(Gratis) samplesets voor GrandOrgue: http://sourceforge.net/p/ourorgan/sampl ... le%20Sets/

Duits forum over GrandOrgue: http://grandorgue.seeyoo.net/viewforum.php?f=4

Ik heb geen verstand van GrandOrgue, wie kan meer informatie geven?
Wat zijn voordelen en nadelen t.o.v. Hauptwerk?


Edit 2023-04-03: web links geactualiseerd
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 09 jan 2013 22:27

Re: GrandOrgue

Diepe zucht.... :oops:

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jan 2013 22:30

Re: GrandOrgue

Ik heb even snel wat ingetikt/gekopieerd.

Eigenschappen nu:
- draait onder Windows en diverse soorten Linux
- Audio multi channel
- 16bit 48khz, 24bit 44.1khz, 24bit 48khz, and 24bit 96khz sample sets
- voicing features per register/toets
- in English, maar ook in andere talen mogelijk (nu alleen Zweeds en Frans geimplementeerd)
- pitchcontrol
- Support for multiple loops, multiple samples per note en multiple sample releases
- velocity
- Resizable organ screens
- Unicode support
- support for sampled tremulants
- MIDI control for Organ Tuning
- Send MIDI signals when Activating and Deactivating Stops
- a piston that activates a percussion sample (a toe piston that activates a cymbal or triangle or a cymbelster)

bezig met
- reverb middels IR's

Todo (genoteerd op wensenlijstje):
- zwelkast tone modeling
- new temperaments in ODF file
- Optional tracker action noises

Aantal opmerkingen:
- Men gebruikt in het GO programma bibliotheken van wxWidgets (Cross-platform C++ GUI Framework).
- De ODF file is gebaseerd op een uitgebouwde .organ file uit Hauptwerk 1.
- Documentatie is slecht (deel helpfiles); dit omdat niemand het "doet". Voor starters niet altijd geschikt (een forum helpt dan wel)
- Hauptwerk sampelsets kunnen niet in GO ingeladen worden omdat de ODF's niet compatible zijn.
- Foto realistische registerpanelen en consoles heb ik nog niet gezien
- open source, ontwikkeling (in vrije tijd) door 2 programmeurs.

Instructie video's: http://www.youtube.com/channel/UCMqMMhJ ... 2GA/videos
Forums:
- http://sourceforge.net/p/ourorgan/discussion/962124/
- http://www.magle.dk/music-forums/electr ... al-organs/
- http://grandorgue.seeyoo.net/viewforum.php?f=4

Op dit moment zijn er geen multi-release samplesets, die door leveranciers kant en klaar worden aangeboden. Wel zijn er gebruikers, die HW sampelsets ombouwen zodat ze in GO geladen kunnen worden (bijv. Rotterdam Dry).

Ik heb zelf geen GO meer, maar houd de ontwikkelingen wel in de gaten. Heb vroeger wel met GO geëxperimenteerd.
Bovenstaande is geen uitputtende lijst, die 100% dekkend is. Graag aanvullen.

Evert-Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jan 2013 22:31

Re: GrandOrgue

Lubbert schreef:Diepe zucht.... :oops:
Geef dan ook even aan waarom.
Dit ook ivm de info op je eigen site: http://www.softart.nl/hauptwerk/ ("Hartelijk welkom op de website voor Hauptwerk Virtuele pijporgels maar ook Myorgan/Grandorgue v02. Voor beginnende en gevorderde gebruikers.")
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 09 jan 2013 22:53

Re: GrandOrgue

Evert-Jan:

Dat is voor mij alweer zo''n 6 jaar geleden dat ik Myorgan tegenkwam op internet.... En ik wist totaal niet wat je er mee kon. Een jaar later was ik eruit en dacht dit is het einde, hier kan niks tegenop. Maar toen kende ik Hauptwerk nog niet! :oops: Nu in 2013 ben ik dik tevreden met HW 4 en probeer ik mensen de stap Myorgan/Grandorgue over te slaan en gelijk door te gaan naar HW. Maar dat lukt me niet altijd. De meeste mensen willen helaas niet luisteren en gaan zich eerst verdiepen in Grandorgue "zo makkelijk programma, werkt altijd".

Vandaar mijn zucht...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jan 2013 23:23

Re: GrandOrgue

Tweede keer verhaal in moeten tikken omdat je 3 berichten wegwaren en ik een reply deed op een niet meer bestaand bericht. ZUCHT .............
Ik zet daarom alleen mijn conclusie van mijn verhaal neer.


Lubbert schreef:Evert-Jan:

Dat is voor mij alweer zo''n 6 jaar geleden dat ik Myorgan tegenkwam op internet.... En ik wist totaal niet wat je er mee kon. Een jaar later was ik eruit en dacht dit is het einde, hier kan niks tegenop. Maar toen kende ik Hauptwerk nog niet! :oops: Nu in 2013 ben ik dik tevreden met HW 4 en probeer ik mensen de stap Myorgan/Grandorgue over te slaan en gelijk door te gaan naar HW. Maar dat lukt me niet altijd. De meeste mensen willen helaas niet luisteren en gaan zich eerst verdiepen in Grandorgue "zo makkelijk programma, werkt altijd".

Vandaar mijn zucht...
Lubbert,

Mensen besparen door GO gebruiken, dan scheelt het de gebruiker 580 euro (HW adv) en 150 (Windows). probleem blijft de verkrijgbaarheid van kwalitatief goede samplesets.

Als je wilt, dat mensen de stap Myorgan/Grandorgue overslaan, moet je het niet meer op je site zetten.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 09 jan 2013 23:37

Re: GrandOrgue

Evert-Jan,

je bespaart naar mijn mening helemaal niks, je schaft samplesets aan die alleen geschikt zijn voor Grandorgue. HW samplesets bespelen in HW 4, ben je snel mee aan. Windows ben je toch nodig en van HW kun je ook de free-edition downloaden, kost je niks en daarmee kun je naar mijn mening heel veel meer mee dan met Grandorgue. Ik wil nog wel iets verder gaan: de betere demo's voor HW 3 of 4 zijn al beter dan de beste HW1-samplesets.

Grandorgue is een mooi programma als je niet in aanraking komt met HW. Is mijn ervaring tenminste.

Mijn website is voor beginners, de meeste beginners komen binnen via Grandorgue of Myorgan. De inhoud over Myorgan en grandorgue wordt echter niet meer bijgewerkt. Ik krijg nog wel regelmatig vragen over deze 2 programma's en probeer mensen wel op weg te helpen met meestal het advies niet te veel tijd te investeren in Grandorgue of Myorgan.

Ps. er ging iets mis met het toevoegen van mijn vorige posting. De website was ook even niet bereikbaar.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jan 2013 23:55

Re: GrandOrgue

Jammer dat mijn ingetikt verhaal nu weggevallen is. Want nu reageer ik terwijl die punten wel genoemd waren.

Daarom in het kort enkele punten alsnog.
Ik denk dat GO over een jaar of 2 op het zelfde niveau als HW is.
Verkrijgbaarheid goede samplesets voor GO is een probleem (had ik al geschreven). En inderdaad: de SP demo's zijn beter dan de HW1. Maar als zo'n sampleset wordt omgebouwd naar GO, wil ik wel eens een (blinde) luistertest doen (nu, eind dit jaar of later).

GO kost niets, Linux ook niet. En de sampleset mag groter zijn dan de gratis HW versie beperking (1,5 GB). In Duitsland heeft iemand Rotterdam-Dry omgebouwd voor GO. Dit draait wel in GO maar niet in gratis HW.

Lubbert schreef:je schaft samplesets aan die alleen geschikt zijn voor Grandorgue.

Samplesets die je koopt voor HW draaien ook alleen maar in HW. :lol: :lol:

Ik heb geen GO, dus je hoeft mij niet te bekeren.
Wat betreft je website: ik vind het hinken op 2 gedachten. De gratis HW versie promoten en GO er afhalen, zoals je ook hierboven aangeeft. Waarschijnlijk krijg je nu door GO/Myorgan wel meer bezoekers ;) ;)

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 jan 2013 09:54

Re: GrandOrgue

Hoi Allemaal,

Ik volg met veel belangstelling de ontwikkeling van Grand Orgue, hoewel nog maar voor een week. Ik ben erg gecharmeerd van het odf-format, het is bijna een koud kunstje om een eigen sampleset te bouwen, en het ziet er grafisch naar ik me heb laten vertellen nog niet eens zo slecht uit ook. Het scheelt voor mij dat het grafische gedeelte geen rol speelt natuurlijk. Ik ben ook erg blij met de keuze voor WX-Widgets, zoals ik al in een ander topic heb aangegeven is QT qua toegankelijkheid met schermleessoftware echt een ramp, het enige waar ik nu hulp voor nodig heb is muisklikken op de registers/klavieren om miditoewijzingen te doen, maar dat is prima te overleven.

Een restrictie die ik nog wel zie is dat je geen samples vanuit GO kunt pannen om een windlade-effect te bouwen, dat doe ik nu door de waveforms naar links en rechts te pannen. Levert met mono-samples dus wel gelijk een verdubbeling op omdat je stereo samples moet maken. Mono is de boel, zeker met dry samples, echt levenloos. Tenzei ik iets over het hoofd zie is dit dus niet mogelijk vanuit GO.

Persoonlijk geloof ik niet dat GO over 2 jaar op het niveau van HW is. Ik heb daarvoor teveel ervaring met programmeerprojecten in de vrije tijd. Er hoeven maar familiesituaties tussen te komen en alles ligt ineens stil.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 10 jan 2013 10:25

Re: GrandOrgue

Ook hier dezelfde mening toegedaan wat betreft tijd-pad ontwikkelingen haupwerk vs Grandorgue,

Een goed bedrijf gebruikt de licentie-inkomsten natuurlijk om door te blijven ontwikkelen en zo "de eventuele concurrent" voor te zijn. Interessant voor Milan zou een onderhoudscontract-constructie kunnen zijn, waarbij de aanschafkosten om laag kunnen, maar de gebruiker een bedrag voor service en onderhoud betaalt. Dus ook recht op updates & eventueel een echte helpdesk o.i.d.

Desalniettemin moet men niet "in het algemeen" Grandorgue in een hoek zetten als niet bruikbaar zijnde omdat "deze maar overgeslagen moet worden".

Iedereen bepaalt zelf waarvoor hij kiest. Wel kun je in het algemeen stellen dat je meer digitale vingertjes moet hebben om met GrandOrgue uit de voeten te kunnen. Heel leuke ontwikkeling natuurlijk dat men recente sample-sets aan de praat aan het maken is voor GrandOrgue! Dit houdt de visie van Hauptwerk/Milan ook scherp. Monopolie is nooit goed op software gebied.

Ondergetekende spreekt echt uit ervaring, werkzaak bij een software-leverancier vanaf de MTS(dat is nu 12 jaar). Ook wij hebben als bedrijf met vergelijkbare discussies te maken.
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 10 jan 2013 10:51

Re: GrandOrgue

Waarom een groep voor GrandOrgue?
Omdat het gratis is?
Dat is Hauptwerk ook!
En de kwaliteit van het geluid is dan vele malen beter.

Ik begrijp werkelijk niet waarom er hier gediscussieerd moet gaan worden over een volstrekt achterhaald product; vergelijkbaar met Hauptwerk 1 uit 2006.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 10 jan 2013 13:15

Re: GrandOrgue

Ik begrijp werkelijk niet waarom er hier gediscussieerd moet gaan worden over GrandOrgue
Twee redenen:
1. Omdat ik wil dat PCorgan onafhankelijk is.
Even cru gezegd: Je ziet soms bij mensen die Apple-producten aanbidden dat er niets buiten Apple is.
Hetzelfde komt voor bij kerkverbanden, er is niets goeds buiten het eigen kringetje.
Hetzelfde komt voor bij muziekkeuze, enz, enz,
Dat wil ik dus niet, ik houd er niet van om oogkleppen op te hebben.
Volgens stem jij hiermee in.

2. Je moet GrandOrgue niet vergelijken HauptwerkProf, maar met met HauptwerkFree. Is GrandOrgue ook dan een slechte keus?

volstrekt achterhaald product
We zullen zien of dat uit de discussie blijkt...

Maar je hebt geluk: Ik kwam erachter dat 'Technische vragen' ook veel items bevat over Reaper, Cantabile, Audacity etc.
De groep GrandOrgue ga ik daarom maar iets 'breder' maken:

Software: GrandOrgue, Reaper, Cantabile, Audacity etc
GrandOrgue, Reaper, Cantabile, Audacity, Capella en andere muziek gerelateerde software.

I.p.v. Technische vragen wil ik ook nog maken:

Computers voor Hauptwerk
Computers, processors, (SSD)schijven, (touch)screens, operating systems, enz.

Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk
Speakers, Subwoofers, hoofdtelefoons, geluidskaart/MIDI interface, enz.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2013 13:26

Re: GrandOrgue

Leonard schreef:Een restrictie die ik nog wel zie is dat je geen samples vanuit GO kunt pannen om een windlade-effect te bouwen, dat doe ik nu door de waveforms naar links en rechts te pannen. Levert met mono-samples dus wel gelijk een verdubbeling op omdat je stereo samples moet maken. Mono is de boel, zeker met dry samples, echt levenloos. Tenzei ik iets over het hoofd zie is dit dus niet mogelijk vanuit GO.
Leonard,
misschien dat je de instructiefilmpjes even moet bekijken.
Bijv. http://www.youtube.com/watch?v=o5idBBIx0GM over multi channel audio output configuration in GrandOrgue.
Als ik daar zo kijk is alles in te stellen, ook per windlade.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2013 13:32

Re: GrandOrgue

denouden schreef:Een goed bedrijf gebruikt de licentie-inkomsten natuurlijk om door te blijven ontwikkelen en zo "de eventuele concurrent" voor te zijn. Interessant voor Milan zou een onderhoudscontract-constructie kunnen zijn, waarbij de aanschafkosten om laag kunnen, maar de gebruiker een bedrag voor service en onderhoud betaalt. Dus ook recht op updates & eventueel een echte helpdesk o.i.d.

Bij HW zitten .X updates in de aanschafprijs. Dat geldt ook voor service. Men gebruikt daar het forum voor maar ook rechtstreekse vragen worden beantwoord. Opgestuurde logfiles worden geanalyseerd.
Dus ongemerkt (!!) heb je er al voor service betaald.
Het is aan HW om sneller nieuwe releases, die korter op elkaar volgen, te genereren, want dan alleen genereert dit voor hun meer inkomsten. Nu komt 1x in de 2-3 jaar een mainrelease (HW 3.0 in 2007 en HW 4.0 in 2011).

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2013 13:42

Re: GrandOrgue

Anton Heger schreef:Waarom een groep voor GrandOrgue?
Omdat het gratis is?
Dat is Hauptwerk ook!

HW is gratis maar met beperkingen (o.a. 1,5 GB sampleset, alleen stereo, geen mogelijkheid om per stem de voicing bij te stellen, enz.)
GO heeft die beperkingen niet.

Anton Heger schreef:En de kwaliteit van het geluid is dan vele malen beter.

Jouw mening is ook al gauw gevormd, volgens mij alleen op de term GO.
Misschien dat je je eerst even moet verdiepen in de ACTUELE status van GO.
Zie ook hierboven:
- Audio multi channel
- 16bit 48khz, 24bit 44.1khz, 24bit 48khz, and 24bit 96khz sample sets
- voicing features per register/toets
- Support for multiple loops, multiple samples per note en multiple sample releases
- velocity
Het is dat ik geen GO geïnstalleerd heb en ook geen goede GO sampleset heb, anders wil ik met jou nog wel eens een blinde test doen door 2 WAV files op internet te zetten van hetzelfde orgel en de zelfde samples; mag jij raden wat uit welk product komt.

Anton Heger schreef:Ik begrijp werkelijk niet waarom er hier gediscussieerd moet gaan worden over een volstrekt achterhaald product; vergelijkbaar met Hauptwerk 1 uit 2006.
GO is ontstaan uit MyOrgan 1.06, dat weer is ontstaan uit HW 1.02.
Je conclusie is m.i. wel heel kort door de bocht. GO is wel degelijk verder dan HW 1.x (laatste kende bijv. geen multiple releases, draait niet onder Linux, enz.) Heb even geen zin om mijn handleiding van versie 1.0 op te zoeken voor meer voorbeelden.

Natuurlijk: HW 4.0 heeft een grote voorsprong op GO V 0.306, maar je schiet toch m.i. GO te snel plat.
Laatst bijgewerkt door Evert-Jan op 10 jan 2013 13:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 10 jan 2013 13:45

Re: GrandOrgue

Ha Evert-Jan,

ok, dat van die sub-versies wist ik niet, dan zou wat mij betreft een 4.x versie met Reverb mogelijkheid een hele leuke uitbreiding zijn, daar zag ik jouw ook al over reageren in een ander topic.
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2013 13:48

Re: GrandOrgue

denouden schreef:Ha Evert-Jan,

ok, dat van die sub-versies wist ik niet, dan zou wat mij betreft een 4.x versie met Reverb mogelijkheid een hele leuke uitbreiding zijn, daar zag ik jouw ook al over reageren in een ander topic.
In HW 4.1 (waar het in zou komen) zit het niet in; men heeft dit laten vallen. Brett heeft dit al gemeld op het Engelse forum
Zelf verwacht ik dit in versie 5.0 (kun je er weer lekken voor betalen).

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2013 13:52

Re: GrandOrgue

Gert schreef:Maar je hebt geluk: Ik kwam erachter dat 'Technische vragen' ook veel items bevat over Reaper, Cantabile, Audacity etc.
De groep GrandOrgue ga ik daarom maar iets 'breder' maken:

Software: GrandOrgue, Reaper, Cantabile, Audacity etc
GrandOrgue, Reaper, Cantabile, Audacity, Capella en andere muziek gerelateerde software.

Gert

ik zou GO als aparte groep houden en daarnaast een groep "Audio gerelateerde software" (dus Reaper, Cantabile, Audacity, Capella, enz.)

GO is toch iets anders dan een audio editor en zou houd je beter overzicht per groep GO en "Audio gerelateerde software"
Die "Audio gerelateerde software" heeft niet alleen iets met GO te maken maar kan ook gebruikt worden bij HW

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 jan 2013 17:37

Re: GrandOrgue

Evert-Jan schreef:
Leonard schreef:Een restrictie die ik nog wel zie is dat je geen samples vanuit GO kunt pannen om een windlade-effect te bouwen, dat doe ik nu door de waveforms naar links en rechts te pannen. Levert met mono-samples dus wel gelijk een verdubbeling op omdat je stereo samples moet maken. Mono is de boel, zeker met dry samples, echt levenloos. Tenzei ik iets over het hoofd zie is dit dus niet mogelijk vanuit GO.
Leonard,
misschien dat je de instructiefilmpjes even moet bekijken.
Bijv. http://www.youtube.com/watch?v=o5idBBIx0GM over multi channel audio output configuration in GrandOrgue.
Als ik daar zo kijk is alles in te stellen, ook per windlade.


Dank, dit heldert een hoop op. Dus een kwestie van meerdere audiogroepen maken en de juiste pijpen aan de juiste audiogroep hangen voor c- en cis-lade simulatie.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 10 jan 2013 18:06

Re: GrandOrgue

ik zou GO als aparte groep houden en daarnaast een groep "Audio gerelateerde software" (dus Reaper, Cantabile, Audacity, Capella, enz.)

GO is toch iets anders dan een audio editor en zou houd je beter overzicht per groep GO en "Audio gerelateerde software"
Die "Audio gerelateerde software" heeft niet alleen iets met GO te maken maar kan ook gebruikt worden bij HW
Ik ben het er mee eens dat het wat anders is. Op het hele forum (Totaal aantal berichten 9872 • Totaal aantal onderwerpen 812 • Totaal aantal leden 337) was er tot nu toe geen onderwerp over GrandOrgue. Om er dan nu gelijk een groep voor te maken vind ik dan wat voorbarig.

Als blijkt dat er genoeg onderwerpen komen over GrandOrgue ga ik er alsnog een aparte groep voor maken.
We zullen afwachten of er behoefte aan is.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 jan 2013 19:35

Re: GrandOrgue

Ik denk dat we aan één topic voorlopig genoeg hebben, er lijken weinig hauptwerkers serieus geinteresseerd te zijn in Grand orgue, waarom zouden ze ook.

Berichten: 1

Geregistreerd: 14 feb 2013 14:26

Bericht 19 feb 2013 21:57

Re: GrandOrgue

Hallo Hauptwerkers,

Ik heb geen Hauptwerk, maar GrandOrgue, en het bevalt mij uitstekend!
Ik heb een programmaatje geschreven dat mij in staat stelt om in 10-30 minuten (afhankelijk van het orgel) een ODF file voor GrandOrgue te maken, gebaseerd op de xml file van Hauptwerk (vnl SonusParadisi).
De kwaliteit is identiek, want de wav-files zijn identiek! Het lijkt me stug dat iemand het verschil hoort...

Groet, GrandOrgueUser
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 19 nov 2013 22:13

Re: GrandOrgue

Evert-Jan, waar jij toch altijd weer de energie vandaan haalt om zo uitgebreid te diskussieren hier.....

Ik merk op, dat hier mensen die zelf een geldelijk belang hebben bij het verkopen van HW-achtige produkten, wel eens een ietwat gekleurd beeld schetsen.

Daarnaast krijg ik soms weleens kromme tenen van het gemak, waarmee op het forum over allerlei nogal kostbare orgel-uitrusting wordt gesproken.

Ja, als je van alles gewoon het duurste aanschaft, en je laat het evt ook nog voor je inrichten, dan speelt het meteen als een tierelier! Dan hoef je ook niet hier op het FORUM te akteren........

Maar ik kan jullie zeggen, dat het een meer bevredigende uitdaging is, om met minder investering toch tot telkens betere resultaten te komen. Maar ja, daar verdient men dan wel minder aan....

Hulde voor de mensen die met software zoals GO, jOrgan etc, en vaak met heel veel geduld en inzet voor het maken van samples, bezig zijn met deze hobby die wij allemaal zo met liefde aanhangen.

HG

Geert

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 31 dec 2013 10:36

Re: GrandOrgue

Het lijkt me handig om de onderwerpen over GrandOrgue in de titel met 'GO - ' te laten beginnen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 jun 2014 17:10

Re: GrandOrgue

GrandOrgueUser schreef:Hallo Hauptwerkers,
Ik heb een programmaatje geschreven dat mij in staat stelt om in 10-30 minuten (afhankelijk van het orgel) een ODF file voor GrandOrgue te maken, gebaseerd op de xml file van Hauptwerk (vnl SonusParadisi).

Groet, GrandOrgueUser


Beste GrandorgueUser,

kun je ook een GO-ODF maken van bijvoorbeeld het Zurek orgel?
Dat zou ik helemaal geweldig vinden!


Jaap
Het mooiste orgel maak je zelf.
Volgende

Keer terug naar Grand-Orgue

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com