Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HauptwerkForum dag

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 mei 2013 00:18

Re: HauptwerkForum dag

Peter schreef:Eén en ander op een rijtje (sommige zaken zijn eerder al door anderen geschreven):

- op vrijdagavond is de HW opstelling in de kerk afgeregeld met het sampleset van Velesovo Dry en het set van Anloo. Dit met de C100 speakers en de versterker die zaterdagmiddag in de consistorie stond. De droge samples gaven in de mooie akoestische ruimte een zeer realistisch en natuurlijk klankbeeld.
De organist van de kapel heeft dit bevestigd bij het spelen op het set van Anloo waarvan hij het originele orgel goed kent. Alleen is de akoestiek in Dordrecht langer.

- ook op vrijdagavond is de HW opstelling in de consistorie afgeregeld met de C30 speakers en dezelfde versterker. De beschikbare samplesets gaven hier een mooi rustig klankbeeld ondanks de stoffering van zware vloerbedekking en gordijnen.

De Kapel:
- de planning was om op zaterdagmorgen de opstelling in de kerk af te regelen met de versterker en speakers van de speakerbouwer met het sampleset Velesovo Dry. Jammer genoeg was de heer Backus in het verkeer opgehouden en daardoor aan de late kant. Een optimale afregeling was helaas niet te realiseren voor 12.30 uur. Achteraf is het natuurlijk makkelijk te zeggen dat dan de kapel wat later open moest, maar dat is niet gebeurd. Toch werd een alleszins acceptabele geluidsweergave gerealiseerd.

- ik had verschillende samplesets op de PC staan. Door één of meerdere enthousiaste hauptwerkers is er op enig moment, zelf was ik even niet aanwezig, het sampleset van de Laurenskerk in Rotterdam geladen wat absoluut niet geschikt is voor een ruimte in de Trinitatis kapel. Nog minder was er met dit set iets afgeregeld. Volgens mijn moet dit direct te horen zijn geweest, maar blijkbaar luistert niet iedereen hetzelfde.

- de afsluitende bespeling aan het einde van de middag met het sampleset van Caen was de persoonlijke keuze van Dr. Wolfram Syré. Tijdens de bespeling is het "hoog" nog bijgesteld, wat eerder zo'n 10-15 dB geknepen was. Ook was het set niet afgeregeld in de ruimte.

De consistorie:
- in deze rijkelijk gestoffeerde ruimte konden de speakers die voor de klankafstraling wanden nodig hebben, op een gegeven moment op zaterdagmiddag geen goede weergave meer geven. In de ruimte van ik schat zo 3,5 x 5,5 meter stonden en zaten af en toe wel 10 of meer personen!

Door bovenstaande zaken mee te nemen in een beoordeling van de klankweergave in de kapel en de consistorie zal wellicht een ander beeld ontstaan.

Diegenen die de opstelling bij mij thuis gehoord en ervaren hebben, zullen kunnen bevestigen dat een geweldig gedetailleerde, rustige, natuurlijke weergave gerealiseerd kan worden met de verschillende uitvoeringen van de rondstralers. Bij twijfel, overtuig uzelf!

Dit even over de mooie en ik denk waardevolle Hauptwerkmiddag in Dordrecht met een les voor mij om in de toekomst dit anders aan te pakken.


Zoals Peter hierboven heeft aangegeven hadden er op de HW-dag een aantal dingen beter gekund. Jammer...maar helaas! Is niets meer aan te veranderen. De dag is voor wat betreft ons als organisatoren prima geslaagd, zeker als we de vele reacties zien. Elkaar ontmoeten, beter leren kennen, ervaringen en enthousiasme voor een hobby delen en veel muziek! De locatie en de sfeer waren prima! Ik hoop dat mensen die mogelijk teleurgesteld zijn in bepaalde verwachtingen, zoals weergave van geluid/samplesets, de moeite willen nemen om nog eens een "prive"-afspraak met Peter Murre van CMO te maken. Ben er van overtuigd dat ze dan toch een ander oordeel vormen.
Ben benieuwd wie de handdoek oppakt en de volgende dag gaat/gaan organiseren ;)

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 17 mei 2013 15:42

Re: HauptwerkForum dag

Hallo allemaal,

Nog even nagenieten van de Hauptwerkforumontmoetingsdag (3x woordwaarde :-) )?

http://www.pcorgan.com/HWdagfotos.rar

Via bovenstaande link is een rar bestand te downloaden met de foto's van de fotograaf die hij heeft gemaakt tijdens de HW-dag.
Ik heb de bestanden wat moeten verkleinen omdat het anders een beetje te gek werd (heb bijna 1 Gig aan foto's).
Mocht je van een bepaalde foto een betere versie willen hebben dan moet je me maar even een PB-tje sturen met vermelding van fotonummer en je e-mail adres.

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 17 mei 2013 19:21

Re: HauptwerkForum dag

ligt het aan mij of zijn de meeste foto's nogal geel!?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 mei 2013 19:29

Re: HauptwerkForum dag

Nee, dat is hier ook!
Het lijkt er soms wel avond ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 17 mei 2013 20:21

Re: HauptwerkForum dag

Kees Hoekman schreef:Nee, dat is hier ook!
Het lijkt er soms wel avond ;)


Lijkt in ieder geval zonniger dan bij mij in Werkendam momenteel :? :x
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 aug 2017 18:50

Re: HauptwerkForum dag

Goedenavond allemaal,

ik heb met groot plezier de reactie's gelezen van deze geslaagde dag toen Hwforumdag werd gehouden.
ook de foto's waren heel leuk, om te bekijken, ik herkende een paar forumleden.

Maar dit was bijna 4 jaar geleden, Ahum jullie voelen hem al misschien aankomen.
Zou het misschien leuk zijn om dit nogmaals te doen ?

Ik ben zelf geen organisator, maar als er interesse is, ik weet niet of dat mogelijk is ,dit zou ik moeten vragen, maar als ik de Bethelkerk met het meere orgel zou kunnen krijgen :oops: :? voor zo'n dag
Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen, maar zou het niet leuk zijn om nog eens zo'n leuke dag te organiseren

Groetjes Henk.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 13 aug 2017 21:28

Re: HauptwerkForum dag

Leuk idee!
Het mooiste orgel maak je zelf.
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com