Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

DoMidi

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 20 nov 2013 20:01

Re: Aankondiging DoMidi

Goed bezig Kwant!

8-)
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 21 nov 2013 21:04

Re: Aankondiging DoMidi

Dag Johan,
Is het t.z.t. ook mogelijk om met twee aparte knoppenblokken (links en rechts) op één extra breed touchscherm te werken ?
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 21 nov 2013 23:08

Re: Aankondiging DoMidi

@GerrGouw
Zover ik op dit moment kan inschatten moet dat geen probleem zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 28 nov 2013 00:38

Re: Aankondiging DoMidi

UPDATE

  • totale herziening weergave controls (gaat nu gelaagd, waardoor betere/meer efficiënte weergave)
  • kleuren kunnen ingesteld worden, inclusief transparantie (dat geeft mooi effect)
  • de meeste instelbare opties zijn nu ingebouwd
  • ook word nu vanuit Hauptwerk afgevangen als er een ander orgel ingeladen is

Nog een hele boel uit te werken en te testen. Ik hoop dat ik eind December een eerste werkbare versie klaar heb.

Afbeelding
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 28 nov 2013 09:38

Re: Aankondiging DoMidi

:D Het komt vast goed!

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 nov 2013 15:30

Re: Aankondiging DoMidi

Mooi project! Als nerd ben ik best benieuwd in welke programmeertaal je dit schrijft.
Het zou mooi zijn als je ook toetsenbordinvoer zou kunnen inbouwen. Registreren met q-w-e-r-t-y, etc.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 28 nov 2013 15:48

Re: Aankondiging DoMidi

Leonard schreef:Mooi project! Als nerd ben ik best benieuwd in welke programmeertaal je dit schrijft.
Het zou mooi zijn als je ook toetsenbordinvoer zou kunnen inbouwen. Registreren met q-w-e-r-t-y, etc.


Programmeertaal: Java (afgeleide van)

Toetsenbordinvoer: Nee (wie weet een volgende versie)
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 02 dec 2013 23:10

Re: Aankondiging DoMidi

Leonard schreef:Het zou mooi zijn als je ook toetsenbordinvoer zou kunnen inbouwen. Registreren met q-w-e-r-t-y, etc.


Bij nader inzien hoeft dit ook niet ingebouwd te worden. Er zijn al wel programma's die het mogelijk maken om via toetsenbord Midi-input te genereren. In Midi-OX is dit bijv. mogelijk. Dan is het vervolgens een aan elkaar knopen van midi-kanaal en note-number.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 dec 2013 10:36

Re: Aankondiging DoMidi

jdkwant schreef:
Leonard schreef:Het zou mooi zijn als je ook toetsenbordinvoer zou kunnen inbouwen. Registreren met q-w-e-r-t-y, etc.


Bij nader inzien hoeft dit ook niet ingebouwd te worden. Er zijn al wel programma's die het mogelijk maken om via toetsenbord Midi-input te genereren. In Midi-OX is dit bijv. mogelijk. Dan is het vervolgens een aan elkaar knopen van midi-kanaal en note-number.


Dank voor de tip.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 dec 2013 12:18

Re: Aankondiging DoMidi

jdkwant schreef:
Leonard schreef:Het zou mooi zijn als je ook toetsenbordinvoer zou kunnen inbouwen. Registreren met q-w-e-r-t-y, etc.


Bij nader inzien hoeft dit ook niet ingebouwd te worden. Er zijn al wel programma's die het mogelijk maken om via toetsenbord Midi-input te genereren. In Midi-OX is dit bijv. mogelijk. Dan is het vervolgens een aan elkaar knopen van midi-kanaal en note-number.


Sterker nog: volgens mij kan Hauptwerk dat standaard al, heb je helemaal geen programma nodig.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 03 dec 2013 13:00

Re: Aankondiging DoMidi

Jan schreef:
jdkwant schreef:
Leonard schreef:Het zou mooi zijn als je ook toetsenbordinvoer zou kunnen inbouwen. Registreren met q-w-e-r-t-y, etc.

Bij nader inzien hoeft dit ook niet ingebouwd te worden. Er zijn al wel programma's die het mogelijk maken om via toetsenbord Midi-input te genereren. In Midi-OX is dit bijv. mogelijk. Dan is het vervolgens een aan elkaar knopen van midi-kanaal en note-number.

Sterker nog: volgens mij kan Hauptwerk dat standaard al, heb je helemaal geen programma nodig.
Jan


Ik voorzie bij deze oplossing (via Hauptwerk, Midi-OX, etc..) nog wel een probleem de "window-focus". Als je in DoMidi een knop aanraakt, dan krijgt DoMidi "focus". Toetsenbordinvoer word dan alleen verwerkt door DoMidi, omdat er op dat moment op dat programma "focus" staat.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 05 dec 2013 23:23

Re: Aankondiging DoMidi

UPDATE

  • layout word per orgel opgeslagen in xml
  • bij inladen nieuw orgel word automatisch bijhorende layout ingeladen
  • via programmeer interface kunnen controls toegevoegd en verwijderd worden
  • ook algemene instellingen instelbaar, zoals weergave fullscreen, tonen cursor & always-on-top
  • speciale tekstcodes voor weergave pijlen, d.m.v. code "[ra]" is bijv. pijl naar rechts

Instellen layout werkt geheel via het toetsenbord. Ik hoop nog een A4-tje te maken met daarop alle instelcodes. Dan zou het instellen goed te doen moeten zijn. De Layout-bestanden (XML) kunnen gemakkelijk uitgewisseld worden onder elkaar.

Afbeelding
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 31 dec 2013 18:21

Re: Aankondiging DoMidi

UPDATE

Ik had gehoopt deze maand nog een zgn. béta release op te kunnen leveren.
Maar, zoals u ziet, dat is helaas niet gelukt.

DoMidi is in principe af, alleen bij het testen kwam ik nog een paar dingen tegen die ik nog even goed moet bekijken.
Ik verwacht dat binnen een week of 2 de béta release klaar is.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 31 dec 2013 19:03

Re: Aankondiging DoMidi

Lijkt dit een beetje op wat ik nu bij Mixtuur zag??
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 01 jan 2014 00:28

Re: Aankondiging DoMidi

Geert schreef:Lijkt dit een beetje op wat ik nu bij Mixtuur zag??


Ja, de uitvoering is alleen heel anders. Wil je meer weten moet je even dit topic vanaf het begin doorlezen.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 16 jan 2014 23:34

Re: Aankondiging DoMidi

Béta versie is klaar!

Download DoMidi béta hier: http://www.donausoft.nl/index.php?page=domidi

In de installatie zit een engelse handleiding, ik hoop binnenkort nog een nederlandse te schrijven.

De proefversie kan geïnstalleerd en naar hartelust geprobeerd worden.
Heel graag hoor ik jullie reacties, eventuele bugs en programmafouten.

In de proefversie is steeds een enkele knop of slider niet beschikbaar. Voor volledig gebruik is een betaalde licentie nodig á Eur 75,=, die kan per mail aangevraagd worden via domidi@donausoft.nl. Dit in verband met de grote hoeveelheid tijd die ik er zakelijk in steek en ik hoop hiermee het product nog lang te kunnen blijven supporten.

Omdat het nu commerciëel word heb ik Gert gevraagd dit Topic te verplaatsen naar het commerciële deel van de website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 17 jan 2014 12:17

Re: Aankondiging DoMidi

Goeie aktie! Dit gaat wellicht een groot succes worden, gezien de behoefte aan minder plaats in nemende en minder omslachtige registratie-hulpmiddelen.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 09 sep 2014 12:38

Aankonding DoMidi 1.0

Binnenkort komt versie 1.0 van DoMidi uit, met daarin...
- mogelijkheid om plaatjes in te stellen als knop, display, label of slider-knop (tekst valt over het plaatje)
- een kleine BUGfix m.b.t. automatische opslag instellingen

Alvast een paar screenshots:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 17 sep 2014 20:26

Re: Aankondiging DoMidi 1.0

Geert schreef:Johan, is dat Domidi concept van jou ook draaibaar onder OSX?? En zouden die USB screens daar ook op draaiend zijn te krijgen??


Voor nu draait het alleen nog maar onder Windows 7 64-bit en Windows 8 (maar dan moet DoMidi wel uitgevoerd worden als Administrator, dat hoop ik opgelost te hebben in 1.0).

Het is geschreven in een afgeleide van Java (platformonafhankelijk), dus wellicht zou OS-X in de toekomst mogelijk kunnen zijn. Maar dan moet ik er eerst maar eens een paar verkocht hebben en ik zou daarvoor sowieso een programmeur moeten raadplegen die ervaring heeft met OS-X applicaties.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 28 dec 2014 01:11

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Het heeft nog even op zich laten wachten, maar versie 1.0 van DoMidi is eindelijk klaar.

Download versie 1.0 hier: http://www.donausoft.nl/index.php?page=domidi

Nieuw in versie 1.0:
1) Mogelijkheid om plaatjes te gebruiken voor knoppen, displays, labels of sliders (tekst valt over het plaatje)
2) Slepen (swipen) om meerdere registers in 1 beweging in of uit te schakelen
3) Schakelfunctie tussen huidige Orgel layout en de Standaard layout
Hierdoor kunnen 2 weergaven (layouts) met knoppen achter elkaar functioneren. Via 1 knop kan geschakeld worden tussen deze weergaven. Hierdoor word met een klein (bijv. 7") scherm veel schermruimte gewonnen en is uiteindelijk minder "scherm" nodig.
4) Kopiëren van styling van de ene knop naar 1 of meerdere andere knoppen
5) Performance verbetering door het bufferen van plaatjes
6) een kleine BUGfix m.b.t. automatische opslag instellingen
7) Installatie verbeterd, nu geschikt voor 64-bit Windows 7 en Windows 8
8) Nederlands handleiding ingevoegd

Vooral het laatste punt werd veel om gevraagd. Download de NL handleiding hier direct:
http://www.donausoft.nl/uploads/domidi/AppManual.NL.pdf

Zie hier de meer uitgebreide Release Notes:
http://www.donausoft.nl/uploads/domidi/release-notes.txt
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 dec 2014 16:45

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Johan, heb jij ook info over die 7 inch schermpjes met USB?? Type, verkrijgbaarheid.
Ik lees daar niets over in de handleiding, of zie ik het over het hoofd??

En dan meteen mijn vraag: als je meerdere schermpjes via een USB hub aansluit, hoe is het dan gesteld met het risico dat bij het opstarten van Windows ineens die schermpjes door Windows door elkaar worden gehaald??

Dit is nl mijn ervaring met de eveneens USB aangesloten 1e generatie Launchpads die nog geen eigen driver hadden...

Dat is ERG irritant....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 29 dec 2014 19:03

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

@Geert

Het programma DoMidi staat in principe los van de schermkeuze. Je kunt DoMidi voor elk soort scherm gebruiken. Op het forum topic van mijn huidige (Laudate) orgel staat al wel redelijk wat info over diverse USB touchscreens met linkjes waar je ze kunt bestellen, zie daarover de volgende post:
http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=7&t=1668&p=19385#p19385

Opstarten met meerdere USB schermen/devices gaat bij mij prima, maar dan wel dat elk scherm/device in een afzonderlijke USB-poort zit aangesloten (niet boven elkaar, maar naast elkaar; USB poorten boven elkaar zitten nl. volgens mij op hetzelfde knooppunt/HUB). Anders kreeg ik "bandbreedte" problemen, met niet werkende touch en vastlopers. De touchscreens en de geluidskaart vereisen kennelijk nogal wat aandacht op de lijn, zodat ze ieder een eigen lijn moeten hebben voor stabiliteit. Misschien heb ik het wel mis, maar anders werkte het bij mij niet goed.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 29 dec 2014 19:27

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Bij DoMidi 1.0 zit ook een vernieuwde standaard layout voor StAnnesMoseley, waarmee je DoMidi dus makkelijk kunt testen zonder eerst een layout te hoeven maken. Zie hieronder de screenshots van de huidige standaard Default layout (hoofdscherm) en de standaard St. Annes Moseley layout...

Afbeelding
Afbeelding

Op beide layouts zie je een blauwe knop, met het label "Organ" en "Menu". Dit is een wisselknop (nieuwe functionaliteit), waarmee je met 1 druk op de toets kunt switchen tussen de Default layout (hoofdscherm) en de Orgel layout. De Default layout (hoofdscherm) kun je dan gebruiken algemene functies, zoals selecteren sampleset, temperament, opnemen, etc.. Hierdoor kun je in de Orgel layout het hele scherm gebruiken voor Registerknoppen en andere orgel-functies die je tijdens het spelen direct nodig hebt. Hierdoor kun je een scherm veel efficiënter indelen en wat mij betreft is een groot sampleset hiermee heel goed bespeelbaar met slechts 2 x 7 inch touchscreen (of bijv. 8" of 10"). Drie touchscreens, zoals ik nu op mijn Laudate heb is dus niet persé nodig.

Heeft iemand vragen over DoMidi, dan hoor ik het heel graag.
Het is qua instellen misschien niet het makkelijkste programma, zeker niet het indelen van een SampleSet layout, maar als het eenmaal draait werkt het perfect. En het is altijd eenvoudiger dan het maken en midificeren van trekstokken of tuimelregisters.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 dec 2014 19:29

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Johan

Het is volgens mij geen bandbreedte probleem dat je de PC - USB aansluitingen naast elkaar moet gebruiken, maar een voedingsprobleem: er mag 500 mA getrokken worden. Zo'n LCD nuttigt 3 W als ik deze site mag geloven http://feelworld.en.alibaba.com/product/467726128-213678441/Displaylink_chip_7_inch_usb_touchscreen_monitor.html

Het probleem zal bij laptopgebruik zoals bij Geert dus nog groter zijn.
Op te lossen door de USB schermpjes op een eigen voedingsadapter aan te sluiten.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 dec 2014 21:01

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Evert-Jan en Johan:

1. Ik werk zowel met de laptop als met de PC. Alle USB gaat via een 10-poorts USB 3.0 HUB met een enorm zware voeding.
Ik ben dus juist afgestapt van het gebruiken van aparte fysieke poorten op de PC cq laptop. Dit heeft ook een praktische reden: ik werk met een automatische USB switch.

2. Dit probleem van foutief benoemde gelijksoortige USB-randapparaten heeft daar niets mee te maken; het is gewoon de kwestie dat deze apparaten volkomen identiek zijn, en geen individuele naam en/of driver bezitten. Het gaat meestal vrij lang goed, en uiteraard moet je nooit de PC opstarten met losgekoppelde launchpad(s); hij moet altijd dezelfde konfiguratie blijven zien tijdens het opstarten.
Maar om de zoveel tijd gaat het een keer mis.

Ik zou dus 4 schermpjes willen toepassen, en die dan via een dedicated HUB met voldoende power aansluiten. Maar ben dus nog steeds huiverig over die identifikatie.
Overigens heb ik jarenlang met jOrgan gewerkt, wat eveneens een Java app is, en ook toevallig een Midi relay software. Mooie app ook. Volgens mij heeft daarom deze DOMidi methode best wel toekomst.

Je zou eigenlijk een apart forum ervoor moeten hebben dat (toekomstige) gebruikers adviseert en motiveert.

OF iemand hier op het forum natuurlijk, die dit eens goed gaat promoten. Is ook goed voor de konkurrentie, wie weet, dat Mixtuur daardoor ook meer aandacht krijgt met zijn schermpjes. Ik wil ook best graag van die uithangborden af, naast mijn klavieren ( bedoeld zijn natuurlijk de launchpads.... :oops: ).
VorigeVolgende

Keer terug naar Aangeboden door commerciële aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com