Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1912/2002 Stahlhuth/Jann orgel, Dudelange (78/4+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 03 jun 2013 23:51

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Gaaf filmpje van Laure Dermaut, ze speelt echt geweldig goed! Op vrijdag 2 augustus speelt ze een concert in de Grote Kerk in Breda, waar ook Van Hulse op het programma staat. De opname van de cd is door mij gemaakt, ook het filmpje.

Hier nog een ander mooi stukje in Dudelange: http://www.youtube.com/watch?v=JDWZb_jbv1I
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 jun 2013 00:27

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Marien, echt reuze bedankt voor die Breda-tip. Hij staat op de kalender, en ik ga zeker komen.

Ik zit raar in mekaar; enerzijds vind ik het zeer bevredigend, dat ik Ebersmunster op mijn laptopje speel, met inclusief console slechts 50 Watt energieverbruik, en wat een fraai geluid, en kleine ecologische footprint!!
En ben ik nogal sceptisch tav al die monsterPC-lieden.....

Anderzijds valt niet te ontkennen, dat bv die Dudelange gewoon onmisbaar is in het orgelrepertoire ( als je tenminste kunt spelen, haha)

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 jun 2013 00:39

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Toevallig een van mijn favoriete stukjes....en ik kan het ook spelen! ( want makkelijk).

Jouw registratie doet mij toch weer denken aan mijn vakantie-ervaring in Ripon Cathedral ( GB) vorig jaar, waar ik geheel ontredderd tot tranens geroerd achterbleef toen de organist aldaar dat prachtige instrument aan mij demonstreerde.........

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 jun 2013 16:14

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Ik vind het altijd fijn als de samplesets fysiek ook aansluiten op mijn eigen orgel. Ik heb twee sets die fysiek groter zijn dan mijn 3klaviers Johannus nml. Pab 5 klav. En Zwolle 4 klav. Alhoewel je alles kunt koppelen vind ik het op de een of andere manier nooit prettig spelen, maar dat zal wel aan mij liggen. Wat dat betreft denk ik dat ik toch eerder voor Ladegast ga dan voor Dudelange.
Ik hoor toch wel enige aarzeling bij Geert komen? Toch een Porsche achtige PC.? Als je groene stroom gebruikt dan is de ecologische footprint te verantwoorden? Maar ik denk dat deze discussie dan wel afdwaalt.

Groet Jan

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 05 jun 2013 17:24

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Dudelange is eigenlijk een 3-klaviers orgel met een chamadewerk wat op alle klavieren is te koppelen. Op het echte orgel hebben ze daar een 4e klavier voor gemaakt, maar daar speel je zelden op. Als ik er speel dan schuif ik de lessenaar naar voren en naar beneden zodat het 4e klavier niet te spelen is. Wel zit de lessenaar wat dichterbij, wat wel zo prettig is.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 jun 2013 21:59

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Bedankt nog voor die extra uitleg, Marien; was ook wel op de stoplist te zien vond ik.

inmiddels heb ik alle concertdata van Laure in mijn systeem gezet. Op de Gentse feesten is zij ook vertegenwoordigd.
Daar heb ik zowieso goede herinneringen aan, omdat mijn zoon en schoondochter aldaar gestudeerd hebben.
En die CD die moet men zeker aanschaffen.......De Belgen doen het nog niet zo slecht!

HG

Geert

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 02 dec 2013 14:35

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Hier bijna 2 uur durende video van het orgel van Dudelange: http://www.youtube.com/watch?v=RLxjTtOeK2g
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 dec 2013 15:14

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Maar wanneer komt tie nou!
De mannen van Voxus weten op handige wijze de spanning langzaam op te bouwen :D :D
Moeten we net als met Tholen lang wachten of kan ik hem nog op het verlang lijstje van de goedheiligman zetten :lol:
In ieder geval ben ik na enige tijd op Tholen spelen zo overtuigd geraakt van de kwaliteit van de Voxus sets dat ik denk ik wel overstag zal gaan als Dudelange uitkomt.

Groet Jan

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 02 dec 2013 17:40

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Loosman schreef:Maar wanneer komt tie nou!
De mannen van Voxus weten op handige wijze de spanning langzaam op te bouwen :D :D
Moeten we net als met Tholen lang wachten of kan ik hem nog op het verlang lijstje van de goedheiligman zetten :lol:


De goedheiligman van dit jaar kan het niet meer meenemen. Maar zet hem alvast op het lijstje voor volgend jaar. Wie weet is de Sint je gunstig gezind. :D

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 dec 2013 17:44

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Marien schreef:
Loosman schreef:Maar wanneer komt tie nou!
De mannen van Voxus weten op handige wijze de spanning langzaam op te bouwen :D :D
Moeten we net als met Tholen lang wachten of kan ik hem nog op het verlang lijstje van de goedheiligman zetten :lol:


De goedheiligman van dit jaar kan het niet meer meenemen. Maar zet hem alvast op het lijstje voor volgend jaar. Wie weet is de Sint je gunstig gezind. :D


o...... dus in het uiterste geval nog 368 dagen wachten, begin alvast maar met afstrepen Jan op de kalender ;)

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 02 dec 2013 18:15

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Misschien kunnen we Tiel op het verlanglijstje zetten !

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 02 dec 2013 20:09

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Hans B schreef:Misschien kunnen we Tiel op het verlanglijstje zetten !


Ook Tiel neemt de Sint dit jaar niet mee. Dit jaar Sint overslaan en volgend jaar dubbel vieren zou mijn ongevraagd advies zijn. :shock:

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 02 dec 2013 20:46

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

:o Wie zou er dan met dat mooie nieuwe orgel uitkomen in Dec.?( Apeldoorn)
Uit het schrijven van SP kan je uitmaken volgens mij dat hij ook niet meer met een nieuwe orgel uitkomt in 2013.
Het wordt allemaal wel spannend.
Ik slaap er gewoon slecht van :cry:
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 dec 2013 20:50

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

pedro schreef::o Wie zou er dan met dat mooie nieuwe orgel uitkomen in Dec.?( Apeldoorn)
Uit het schrijven van SP kan je uitmaken volgens mij dat hij ook niet meer met een nieuwe orgel uitkomt in 2013.
Het wordt allemaal wel spannend.
Ik slaap er gewoon slecht van :cry:
Pete



Pete Schreef: "Ik slaap er gewoon slecht van :cry:

Dit is een bijwerking van het HW virus :lol: :lol: :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 dec 2013 20:59

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Mocht de Sint onverhoopt volgend jaar verboden worden i.v.m. racisme etc. dan neem ik er ook wel genoegen mee als het onder de kerstboom wordt gelegd ;)

Groet Jan

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 02 dec 2013 21:24

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Of zouden ze ons een beetje voor de gek houden?
Veel beloven,weinig geven,doet de gek van vreugde leven.

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 03 dec 2013 16:28

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Ja,Jan,het zijn allemaal bijwerkingen van de HW virus.
Ik vindt dat ik ook vergeetachtig wordt de laatste tijd.Ik denkt dat het komt dat ik hele dagen iets over Hauptwerk in mijn achterhoofd heb zitten.Vorige week deed ik haast diesel in mijn bezine tank inplaats van gewone bezine.( de slangen hangen namelijk naast mekaar bij de bezine pompen hier).Een maand geleden zat ik in de kerk en toen zag ik ineens dat ik twee verschillende schoenen aan had. :oops:
Toch zegt de dokter dat het geen dementie is.
Ik heb ook niet zoveel zin meer om op visite te gaan tegewoordig.1 keer in de 2 weken is goed.En dan wil ik om half tien al weer naar huis om nog even orgel te spelen.
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 dec 2013 17:53

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

pedro schreef:Ja,Jan,het zijn allemaal bijwerkingen van de HW virus.
Ik vindt dat ik ook vergeetachtig wordt de laatste tijd.Ik denkt dat het komt dat ik hele dagen iets over Hauptwerk in mijn achterhoofd heb zitten.Vorige week deed ik haast diesel in mijn bezine tank inplaats van gewone bezine.( de slangen hangen namelijk naast mekaar bij de bezine pompen hier).Een maand geleden zat ik in de kerk en toen zag ik ineens dat ik twee verschillende schoenen aan had. :oops:
Toch zegt de dokter dat het geen dementie is.
Ik heb ook niet zoveel zin meer om op visite te gaan tegewoordig.1 keer in de 2 weken is goed.En dan wil ik om half tien al weer naar huis om nog even orgel te spelen.
Pete

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 dec 2013 18:37

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Hoi Pete

Mijn vrouw moppert ook wel eens als ik wat afwezig ben "je zit zeker weer met je hoofd bij dat orgel" zegt ze dan.
Dus zeer herkenbaar allemaal, toch wel wat nare bijwerkingen geeft dat Hauptwerk virus :) :)

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 03 dec 2013 20:33

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

pedro schreef:Wie zou er dan met dat mooie nieuwe orgel uitkomen in Dec.?( Apeldoorn)
Pete


Dat is Sygsoft Holland.

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 03 dec 2013 21:00

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Ja,Jan,ik weet het,ik weet het .Ik maak het ook allemaal mee.
Ik moet zelfs voor dat ik ga spelen eerst afspreken hoe laat dat ik moet komen eten ofschoon ik maar 5 meter van de tafel zit te spelen.
Als ik eenmaal aan het spelen ben hoor ik niks anders meer :)
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 04 dec 2013 00:47

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Hallo Jan,

Ik zag dat nog niemand op je bericht had gereageerd, ook niet verwonderlijk want bijna alle vragen die je stelt zijn schijnbaar een groot geheim (per sampleset producer afhankelijk). Een tip van de sluier (en dan praat ik voor mezelf):
* Het te sampelen orgel is een persoonlijke keuze: bijvoorbeeld van een orgelbouwer die nog niet eerder is 'gedaan'.
* De opnames vinden bij voorkeur 's nachts plaats om bijgeluiden te voorkomen.
* Het onderhandelen over het aandeel voor de kerk is vaak geen vanzelfsprekendheid, maar wordt eventueel wel overlegd. Er moet immers in beginsel toestemming zijn om het orgel op te mogen nemen.
* De daadwerkelijke opnames duren ongeveer een uur per register, eventueel langer.
* De gebruikte apparatuur houd men angstvallig geheim... ;) Microfoons zijn vaak van de merken Neumann, Schoeps of DPA, met daarbij hoogwaardige microfoonvoorversterkers. De opnames geschieden digitaal.
* Het bepalen van de juiste microfoonpositie is proef ondervindelijk. Dat is eigenlijk nog het meeste werk.
* Er wordt veel gefilterd per pijp, waarbij het doel is om het originele karakter van de pijp overeind te behouden. 'Slechte' pijpen worden in de meeste gevallen vervangen door andere. Eventueel wordt er ook digitaal 'bij geintoneerd' mochten er in het 'echt' onwenselijke verschillen bestaan.
* Het gebruik van de nabewerking /editing software verschilt per leverancier en details hierover zijn ook 'geheim'.
* De layout wordt geproduceerd aan de hand van specifieke software of een combinatie van programma's. Ik denk dat het ontwikkelen van een goede fotorealistische weergave van de speeltafel bijna net zoveel werk is als het nabewerken van samples. Er zijn bijvoorbeeld veel specifieke xml-coderegels nodig om de klaviatuur te definieren. Ik weet inmiddels dat de grafische ontwikkeling van mijn aankomende Gradussen sampleset bijna 3 weken werk is. En dat is nog best snel....
* Het commercieel op de markt zetten is een kwestie van marketing. Het is immers puur business.
* De dongle updates worden inderdaad geregeld via MDA, evenals het encrypten van de set. Een producer kan aangeven dat zijn set met een dongle moet worden beveiligd en vanaf dat moment lopen de updates via MDA. Een producer is geregistreerd bij MDA en hij heeft een persoonlijke ID bij MDA. Vandaar ook dat MDA alles snel kan regelen.

Dus veel geheimen die een ieder voor zich houdt. Maar het blijft een feit dat het erg....erg veel werk is wil je een goed resultaat bereiken. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Groet, Danny

Loosman schreef:Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe sampleset producers te werk gaan?

1: Hoe komen ze tot de keus van het te sampelen orgel?
2: Hoe maken ze contact met de kerk/ organist, gaan ze onderhandelen over een prijs of krijgt een kerk een deel van de winst? Gaan ze eerst proef spelen?
3: Hoe gaan ze opnames maken? Doen ze dat snachts? I.v.m. Verkeers geluiden. Wat voor apparatuur gebruiken ze?
4: hoe bepalen ze de posities van de microfoons? Gaat dat proefondervindlijk?
5: hoe lang zijn ze meestal bezig met opnames?
6: hoe gaat het verder met het bewerken? Wat voor software gebruiken ze en wat wordt er gecorrigeerd / gefilterd aan samples bijv. Ruis of wind geluid. Wordt er veel geïntoneerd of juist niet?
7: hoe komt de layout tot stand van de console. Etc
8: hoe gaat het dan verder met het commercieel op de markt zetten?
9: hoe gaat het dan richting Milan audio i.v.m. Dongle updates.

Zomaar eens wat vragen waar ik wel nieuwsgierig naar ben?
Niet dat ik van plan ben zelf zoiets op te zetten :!: :!:

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 dec 2013 10:56

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Hoi Danny

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ben een stuk wijzer geworden. Ik was altijd al nieuwsgierig hoe de sample set producers te werk gaan.

Groeten Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 04 dec 2013 11:29

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

@gjschipper; met welke sample komt Sygsoft..? (kan ik die op t lijstje schrijven voor in mn laarsje)

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 04 dec 2013 11:49

Re: Toekomstig sampleset Voxus: concert orgel Dudelange (78/

Loosman schreef:Mocht de Sint onverhoopt volgend jaar verboden worden i.v.m. racisme etc. dan neem ik er ook wel genoegen mee als het onder de kerstboom wordt gelegd ;)

Groet Jan


Tja, als dan de kerstboom al niet verboden is.

Groet,

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com