Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

IPAD en TouchOSC vervolg

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 21 jan 2015 17:40

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Ik had het vroeger ook op een Mac draaien en dan moest je volgens mij eerst nog onder Audio/midi configuratie van OS X zelf de Bridge activeren. Dat moest dan na elke reboot, dus werkt niet echt handig.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jan 2015 17:59

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Gert Jan

bedankt voor de tip. Ik heb de virtuele MIDI poort (IAC driver) aangezet en HW ziet deze poort wel.
Het probleem zit dus in de Bridge software.
Ik heb bij info nog even de rechten gewijzigd voor alle gebruikers in Read & Write ipv Read only; geen verschil.
Even de releases van de software, waarmee getest is:
- OS: Yosimite V 10.10.1 (nieuwste versie dus)
- TouchOSC Bridge: V 1.2, dd 18 mei 2013; is een actuele download
Eigenaar van de Mac gaat er nog een email aan wagen voor de vraag om een update ..............


@Maarten: Ik heb in de Audio/midi configuratie van OS X geen mogelijkheid gevonden om de Bridge te activeren. Je moet gewoon op het icoontje op de desktop klikken en dan runt de Bridge. En omdat de persoon de Mac ook voor andere zaken gebruikt, is dat geen probleem. Ook HW moet handmatig opgestart worden nadat de Bridge is opgestart.

Berichten: 20

Geregistreerd: 05 jan 2017 21:08

Bericht 16 jun 2017 21:38

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Goedenavond,

Ik ben vandaag aan het prutsen geweest met TouchOSC en mijn Samsung S7. Dit is wel een klein scherm, maar de komende tijd speel ik nog even met HW-free en Laurenskerk demo (ik laadt ongeveer 8-10 registers, dus dit is net te doen op mijn telefoon).

Ik heb met Toucheditor wat testje gedaan. De TouchOSC bridge is ook geïnstalleerd en verbonden. Ik krijg alleen geen midi-signaal binnen in HW (en ook niet in Midi-OX). Onderstaande foto's geven het menu op mijn telefoon weer.

Weet iemand waar ik de oplossing moet zoeken?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jun 2017 00:14

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Zie je in HW ook de bridge staan in menu General settings --> MIDI ports en dan tab "MIDI IN ports"?
Op de regel van 'Bridge' en in de kolom IN moet een vinkje staan.

Verder moet de bridge als eerste opgestart worden en daarna HW, zodat HW de bridge software kan "zien". Andersom opstarten gaat nooit werken.

Berichten: 20

Geregistreerd: 05 jan 2017 21:08

Bericht 20 jun 2017 09:37

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Evert-Jan,

die stappen had ik al doorlopen, maar ik kreeg het niet werkend. Heb alles opnieuw geïnstalleerd en hij doet het nu wel.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com