Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

JaapvG stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 apr 2014 14:17

Re: JaapvG stelt zich voor

Hallo Geert,

Heyligers heeft geen drukpunt, maar je zou ze kunnen aanbrengen.
mvg

André
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 apr 2014 14:20

Re: JaapvG stelt zich voor

Dat zou geweldig zijn Leo!
Ik stuur je wel een mail.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 15 apr 2014 09:43

Re: JaapvG stelt zich voor

Andre,

Wat zijn de mogelijkheden voor het aanbrengen van een drukpunt bij Heyligers (laukhuff) klavieren? Is dit middels een print met van die rubberen dopjes? Ik heb dit nooit gevoelt, maar is dit wat jou betreft een goede nabootsing van een pijporgel drukpunt?

Alvast bedankt.

gr

Gertjan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 mei 2014 18:11

Re: JaapvG stelt zich voor

Even een update van wat ik op deze mooie zonnige dag gedaan heb:
Latten onder de klavieren bevestigd, de bovenplank dieper gemaakt en tot slot de lezenaar geplaatst.
Ik vind hem erg mooi geworden. Met dank aan neef Leo!

De latten onder de klavieren heb ik alvast grijs gebeitst. Het is de bedoeling dat ik hem volgende week helemaal grijs beits.

Ook de onderkant moet nog dichtgemaakt worden en de snoeren weggewerkt.
Ik denk aan een plank (schopplaat) onderin en daarboven een raamwerk met luidsprekerdoek.

En dan een geluidskaart met 4 uitgangen zodat ik mijn andere 2 MFBs kan aansluiten voor het betere surroundwerk.
Als iemand er nog een te koop heeft houd ik mij aanbevolen.
Ik kan bijna niet wachten :lol:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 mei 2014 20:15

Re: JaapvG stelt zich voor

Jaap380, tussen al die ontzettend professionele gelikte kasten, die hier op het forum voorbij komen, vind ik jouw rechttoerechtaan ontwerp er echt uitspringen.....

Ben alleen benieuwd oftie helemaal grijs diezelfde uitstraling nog heeft. Wat ik het mooie vind aan dit soort ontwerpen, is de bescheidenheid, die siert.
Ik heb altijd een btje moeite ermee, dat in die ontzettend fraaie meubels die je vaak ziet, eigenlijk NIX ZIT !!!
Want een PC met wat software, en evt een paar luidsprekers, das niet echt KUNST vind ik.

Waarmee ik geenszins de prestaties van al die bekwame meubelmakers omlaag wil halen hoor!! Tis gewoon maar mijn persoonlijke mening. En men zegt, dat die kasten inspirerend kunnen werken tijdens het spelen.

Voor een Focusrite Saffire met 8 analoge uitgangen en 2 stuks op SPDIF, tevens voorzien van twee apart regelbare koptel uitgangen, en werkend via een Firewire interface, kan je altijd even een pbtje sturen als je geinteresseerd bent.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 mei 2014 20:38

Re: JaapvG stelt zich voor

Geert schreef:Jaap380, tussen al die ontzettend professionele gelikte kasten, die hier op het forum voorbij komen, vind ik jouw rechttoerechtaan ontwerp er echt uitspringen.....


Dank je Geert!
Ik heb het basisidee niet zelf bedacht, dat komt van Johan Kwant. ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 17 jul 2014 12:54

Re: JaapvG stelt zich voor

Geert schreef:... Heb jij over het gehele audiobereik nergens een resonantietje??
Ik heb de vulling van binnen die geheel was uiteengevallen, vervangen door stukken van een dekbed. Prima. Ook moet je volgens mij toch even die kasten ontkoppelen van de ondergrond. Wordt het stukke nbeter van.


Nou Geert,

ik heb ze opengeschroefd maarre.... de vulling bestaat bij mij uit glaswol, wat er nog prima uit ziet. Daar ga ik mijn vingers dus niet aan branden...
En gelukkig geen lekkende elco's of condensators.

Voor de resonanties moet ik dus welllicht ook aan ARC2 geloven...
Ik heb gemerkt en gehoord bij Jan dat het geluidsbeeld daar flink van opknapt. :idea:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 17 jul 2014 22:48

Re: JaapvG stelt zich voor

Clip_44.jpg


Ok Jaap, het lijkt erop, dat jouw MFB,s al eens gerenoveerd zijn. Mooi. Wel even goed ontkoppelen van de ondergrond hoor!

ARC is natuurlijk ideaal. Maar terwijl je nog spaart, is er ook een zeer redelijke "armeluisoplossing".

En dat is gewoon in ReaEQ 1 of 2 bandfiltertjes maken met een hele smalle bandbreedte, met een dip naar behoefte, komt vaak ergens tussen de 6 en 12 dB uit.

Op het gehoor - of anders gebruik je de toongenerator binnen Reaper, dus JS/Synthesis/tonegenerator) bepaal je waar de pieken in je luisterruimte optreden; vaak de eerste reflektie ergens bij 75 Hz, en dan hoor je op de dubbele frekwentie 150 Hz ook nog duidelijk een piekje.
Door nu ReaEQ filtering toe te passen, kan je op het gehoor dat dipje heen en weer schuiven tot hij precies jouw piek cancelt. En dan verder afregelen met de amplitude.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 jul 2014 16:21

Re: JaapvG stelt zich voor

Dankjewel Geert!
Ik ben dol op 'armeluis' oplossingen :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 15 dec 2014 10:38

Re: JaapvG stelt zich voor

Ik heb trouwens mijn speakers op een laag schuimrubber gezet en dat is zo'n wereld van verschil!
Geen resonanties meer!
Ik kan mijn gespaarde geld voor ARC2 nu ergens anders voor gebruiken!
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 dec 2014 20:05

Re: JaapvG stelt zich voor

Wat ook heel goed werkt, die tip kreeg ik nog van Jan-Wim, is dat geperste rubber speul dat ze onder de dakpannen leggen. Ben de naam ff kwijt.

Met schuimrubber moet je opletten of het op termijn niet teveel inzakt. Maar idd, dat scheelt enorm.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 16 dec 2014 01:15

Re: JaapvG stelt zich voor

is dat hetzelfde rubber als dat ze onder tegels op een plat dak leggen? zo ja dan weet ik wel een adresje ;)
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 dec 2014 08:01

Re: JaapvG stelt zich voor

Andre_Kaptein schreef:is dat hetzelfde rubber als dat ze onder tegels op een plat dak leggen? zo ja dan weet ik wel een adresje ;)




Inderdaad tegeldragers voor drainage tegels zijn het , dit zijn vormvaste maar toch poreuze rubber dempings blokjes
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 11 maart 2015 14:18

Re: JaapvG stelt zich voor

het begint weer te kriebelen en ben begonnen mij pas verworven Concaaf Heyligers pedaal geschikt te maken voor reedcontacten. ik heb de kopse kanten van het pedaal gesneld, zodat ik er nu makkelijk een gaatje in kan boren voor de supermagneten. dan een plank met gaatjes voor de reedcontacten. meteen maar de ombouw blank schuren en daarna in de Glitsa.
Als dat gebeurd is, komen de klavieren aan de beurt. Contactstrips plaatsen e.d.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 apr 2015 15:27

Re: JaapvG stelt zich voor

20150402_151722.jpg
Hij speelt weer. Klavieren vervangen door Heyligers staartklavieren, voorzien van contactstrip en een Laukhuff pedaal waarvan ik alleen de bovenzijde van de pedalen heb geschuurd en gelakt met Glitsa parketlak.
Ik wacht nog op de nieuwe pedaalstoppers van Pausch-e.
Heeft iemand een idee voor de ronde plakvilten aan de zijkanten van de pedaaltoetsen? Die zijn bij Pausch erg duur en ik zoek nog een goedkopere oplossing...

De klavieren spelen fijn. Alleen viel het niet mee om 3 identieke klavieren te bemachtigen. Zoals je op de foto kunt zien, zijn de onderste bakstukken afwijkend. Ik zoek hier nog een oplossing voor. Ik dacht zelf aan een opvullatje ertegenaan en dan alle bakstukken afwerken met berkenfineer, zodat het beter bij de kleur van het frame van het orgel past. Ik vind de huidige kleur te groeelig t.o.v. het frame. Ook de bank zou van mij wat minder geel/oranje mogen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 apr 2015 09:41

Re: JaapvG stelt zich voor

Hoi Jaap

Veel speel plezier met je mooie orgel. lekker basic en ook strak, ik kan dat wel waarderen. Ik hoop dat het je inderdaad lukt om de kleuren wat meer naar elkaar toe te krijgen.
Heb je verder nog uitbreidings plannen bijv. zwelpedalen of preset knoppen?

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 apr 2015 10:13

Re: JaapvG stelt zich voor

Ha Jan!

Dankjewel! Ik ben zeker bezig met 2 zwelpedalen. Die zijn al in de maak. Ook ben ik op zoek naar een oplossing voor presets. Het liefst een met een database waarin je de registraties op naam van het muziekstuk kunt opslaan...
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 03 apr 2015 14:30

Re: JaapvG stelt zich voor

Jaap380 schreef: afwerken met berkenfineer,.


Als je toch aan het fineren slaat, dan zou je ook de PC-Kast mee kunnen nemen.
Dat is best te doen, en lijkt me een bijzonder gezicht. Een berkenhouten PC!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 21 dec 2016 22:03

Re: JaapvG stelt zich voor

Goerlitz medium smaakt naar meer, dus mijn orgel vandaag maar geschikt gemaakt voor de volledige versie en een vierde klavier bijgeplaatst.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 23 dec 2016 00:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 21 dec 2016 23:48

Re: JaapvG stelt zich voor

Fraai, zo,n pretentieloze to-the-point oplossing voor het meubel! Das wel wat anders dan die - ook mooi natuurlijk - imitatie pijporgels die je ook nog weleens tegenkomt.

Ik vind vooral dat paar schoenen erg intrigerend......(is dat nu UITGETROKKEN omdat je op je sokken speelt, of juist OM AAN TE TREKKEN als "speelschoenen"......)

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 21 dec 2016 23:59

Re: JaapvG stelt zich voor

geert01 schreef:Fraai, zo,n pretentieloze to-the-point oplossing voor het meubel! Das wel wat anders dan die - ook mooi natuurlijk - imitatie pijporgels die je ook nog weleens tegenkomt.

Ik vind vooral dat paar schoenen erg intrigerend......(is dat nu UITGETROKKEN omdat je op je sokken speelt, of juist OM AAN TE TREKKEN als "speelschoenen"......)

HG

Geert

Haha, dankjewel Geert!
Ik heb ze uitgetrokken omdat ik aan het klussen was. Ik speel eigenlijk zelden op sokken. Meestal pantoffels, maar als ik een pedaalpartij probeer in te studeren, trek ik ze aan. Of als niemand thuis is en ik kan mij lekker uitleven... :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 dec 2016 00:31

Re: JaapvG stelt zich voor

Hoi Jaap

Dat ziet er mooi uit !! veel plezier met Goerlitz.
Maaruh in een ander topic wilde je weinig opvallende rears en nu zie ik daar een paar aardige jongens staan ;)

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 dec 2016 08:38

Re: JaapvG stelt zich voor

Loosman schreef:Hoi Jaap

Dat ziet er mooi uit !! veel plezier met Goerlitz.
Maaruh in een ander topic wilde je weinig opvallende rears en nu zie ik daar een paar aardige jongens staan ;)

Groet Jan

Ja klopt Jan, maar mijn vrouw zeurt nu nergens over dus vind ik het ook prima zo! :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 22 dec 2016 12:30

Re: JaapvG stelt zich voor

Hoi Jaap,

Mooie 4 klavieren en zeker pretentieloze opstelling.
Een uitbreiding met een 4e klavier is bij jouw opstelling stukken eenvoudiger dan bij mij.
Nu kun je ook heel goed de 4-klaviers versie demo van het Marcussen orgel in de Laurenskerk Rotterdam spelen. Heb je dat al geprobeerd ? :D
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 dec 2016 14:50

Re: JaapvG stelt zich voor

Marius55 schreef:Nu kun je ook heel goed de 4-klaviers versie demo van het Marcussen orgel in de Laurenskerk Rotterdam spelen. Heb je dat al geprobeerd ? :D

Ha nee, ik ben mij nog aan het vergapen aan Gorlitz, maar het is zeker een tip die ik ga proberen. Volgens mij zit alleen de chamadetrompet op het vierde klavier?
Het mooiste orgel maak je zelf.
VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com