Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk-computer.com

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 31 okt 2015 00:52

Hauptwerk-computer.com

Beste mensen,

al enige tijd heb ik een advertentie op marktplaats staan voor het bouwen van een Hauptwerk-pc op maat. Dit is voortgekomen uit mijn interesses (orgel/Hauptwerk en daarnaast computer hardware). Ik heb, voordat ik op dit idee kwam, af en toe een pc gebouwd (onder andere voor het beamteam van de kerk en voor een particulier) of onderhouden (ontstoffen, soft-/malware opruimen). Daarvoor heb ik toen ook een advertentie gezet. Dat leverde echter veel views, maar bijzonder weinig reacties op. Logisch, want voor een internet pc kun je ook prima in een winkel terecht.

Voor Hauptwerk kan dat niet/nauwelijks, en dus heb ik een gerichte advertentie geplaatst op marktplaats. Dat hele proces was best interessant, ik was erg benieuwd of ik überhaupt reacties zou krijgen in de kleine Hauptwerk markt. Het aantal verzoeken dat ik heb gehad en heb mogen uitvoeren heeft me toch verbaasd en ik heb er veel plezier aan beleefd. Ik heb verschillende mensen blij kunnen maken met een nieuwe pc. In enkele gevallen werd mij gevraagd om de pc thuis af te leveren en meteen alles aan te sluiten. Soms een hele puzzel en gedoe met drivers (MIDI-USB kabels uit het XP tijdperk....), maar erg leuk en leerzaam om te doen en meteen een mogelijkheid om eens te kijken hoe verschillende mensen een Hauptwerk opstelling hebben gemaakt. Ik heb zelf bijvoorbeeld een stereo opstelling, voor het eerst surround horen (en ook nog eens uit fatsoenlijke speakers) was toch wel een eye-opener (of eigenlijk een ear-opener).

Omdat ik er veel plezier aan beleef heb ik gekeken naar mogelijkheden om beter vindbaar te worden. Marktplaats is een prima platform, maar niet iedereen zoekt daar. Daarom heb ik nu ook een website gelanceerd. Dat ging toch minder makkelijk dan gedacht en vooral het verfijnen van de layout gaat nog wel wat tijd kosten. De website zal zeker nog veranderen qua uiterlijk en indeling, het is nog niet zoals ik het in gedachten heb.

De website is te vinden op http://www.hauptwerk-computer.com. Ik ben daarnaast aan het uitzoeken of het nuttig is om 'officieel' te gaan, dat wil zeggen KvK inschrijving en BTW nummer aanvragen. Dat heeft z'n voor- en nadelen. Ik denk dat de voordelen wel opwegen tegen de nadelen en dat ik het dus ga doen. Dan kan ik bijvoorbeeld BTW-facturen sturen (die vraag heb ik al meerdere keren gehad).

Hoewel ik het dus wat groter probeer aan te pakken, zie ik mezelf niet als een 100% commerciële partij. Daarvoor is de omvang van het werk te klein, ik zou er nooit van kunnen leven en de prijzen zijn er ook niet naar. Ik zie het meer als een buitengewoon interessante hobby die ik naast mijn vaste baan kan uitvoeren en die daarnaast een kleine bijverdienste oplevert (waarvan ik een deel kan gebruiken om mijn opstelling stap voor stap wat te verbeteren). Het doel was en blijft om service en advies op maat te bieden.

Alle feedback is welkom!

Hartelijke groeten
Pim

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 31 okt 2015 13:45

Re: Hauptwerk-computer.com

Fantastisch initiatief! Ook n pc heeft een eindig leven, dus best kans dat ik nog eens bij je terecht kom

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 31 okt 2015 15:27

Re: Hauptwerk-computer.com

En alvast een puntje feedback: ik denk dat 500 GB SSD + 1 TB harde schijf vol gaat lopen wanneer je bijvoorbeeld alle demo/combinatiesets hebt, 10-15 sample sets en caches van meerdere HW-configuraties. Om echt ruim te zitten heb je naar mijn inschatting 4TB nodig.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 31 okt 2015 22:25

Re: Hauptwerk-computer.com

Dank voor je reactie Jos!

Om op je opmerking in te gaan, het zijn maar voorbeeld configuraties, als jij 4 TB wilt dan krijg je 4 TB ;) .
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 31 okt 2015 23:38

Re: Hauptwerk-computer.com

Ik weet dat het lastig is maar het is misschien een idee om op je site bij de verschillende configuraties wat voorbeelden te noemen van samplesets die erop kunnen draaien.
Computers e.d. heeft mijn interesse ook, maar ik merk dat er toch veel mensen zijn die er echt totaal geen verstand van hebben.

Succes
Bram

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 11 nov 2015 15:58

Re: Hauptwerk-computer.com

Dag Bram,

bedankt voor je suggestie, ik ben zeker van plan nog meer 'content' toe te voegen. Het is wel een uitdaging om de website overzichtelijk en leesbaar te houden, dit is nog niet zo eenvoudig heb ik gemerkt.

Overigens wil ik nog twee pagina's toevoegen, één met wat korte achtergrond informatie (niet te veel want dat is al genoeg te vinden) en één met nieuwsberichten. Daarop wil ik af en toe een bericht plaatsen met hardware-gerelateerd nieuws wat relevant is voor Hauptwerk gebruikers. Zoals de nieuwe BX200 SSD's van Crucial, lekker goedkoop maar zoals blijkt uit de reviews, in dit geval duurkoop.
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 11 nov 2015 20:06

Re: Hauptwerk-computer.com

Interessant Pim, ik blijf je site met belangstelling en interesse volgen.

Enne.. nu we toch commercieel bezig zijn, als je "groter" wordt en een boekhouder/administratiekantoor nodig hebt...
Eén pb-tje is genoeg.

Groet,
Bram

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 11 nov 2015 21:47

Re: Hauptwerk-computer.com

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 06 dec 2017 21:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 13 nov 2015 03:05

Re: Hauptwerk-computer.com

Peter schreef:
josq schreef:Ik denk dat het vollopen wel mee zal vallen, of misschien als je verzamelaar bent?

In de nu bijna 6 jaar dat ik met Hauptwerk bezig ben leert de praktijk dat er ongeveer 2 of 3 sets overblijven waarop regelmatig gespeeld wordt. (Dat is niet alleen mijn persoonlijke ervaring)


Misschien ben ik dan een verzamelaar. Heb nu een jaar of 4 Hauptwerk. Natuurlijk speel ik niet alles even vaak, maar soms vind ik het geweldig leuk om een heel stel (demo)sets langs te gaan. Zoveel verschillende klankconcepten...

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 07 jan 2016 21:52

Re: Hauptwerk-computer.com

Beste mensen,

omdat de wintersale voorbij is, heb ik een 'special' samengesteld. Om maar eens een indruk te geven van wat er zoal mogelijk is in een compacte maar stijlvolle behuizing.

http://hauptwerk-computer.com/?page_id=92

Het is de bedoeling om een paar keer per jaar een special te publiceren naast de overige nieuwsberichten.

Groeten
Pim

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 06 apr 2016 20:34

Re: Hauptwerk-computer.com

Beste mensen,

de release van Haarlem Surround leek me een mooie gelegenheid voor een nieuwe 'special' :D. Deze pc heeft alles wat nodig is om maximaal van de surround versie in 24-bit te kunnen genieten, waaronder 128 GB werkgeheugen voor het uncompressed laden. Het nieuwsbericht met de specificaties is te vinden via onderstaande link.

http://hauptwerk-computer.com/special-haarlem-bavo-surround-pc/

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 apr 2016 23:32

Re: Hauptwerk-computer.com

Een droom van een pc, met zulke specs. Wat een ijzer... euh samplevreter.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 apr 2016 23:41

Re: Hauptwerk-computer.com

Is dat inclusief de Bavo sampleset ;) ;) ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 apr 2016 23:46

Re: Hauptwerk-computer.com

Uiteraard is tie zonder de sample set :D maar het is frapant hoe snel je weer achter gaat lopen in Hauptwerk land.
Als je up to date wilt blijven dan moet je om de 3 jaar zo'n beetje upgraden.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 07 apr 2016 08:05

Re: Hauptwerk-computer.com

Loosman schreef:Uiteraard is tie zonder de sample set :D maar het is frapant hoe snel je weer achter gaat lopen in Hauptwerk land.
Als je up to date wilt blijven dan moet je om de 3 jaar zo'n beetje upgraden.


Dag Jan,

het is inderdaad zonder de sampleset of een Hauptwerk licentie. Ik heb dat onderaan het bericht voor de zekerheid er bij gezet. De reden is dat veel mensen hun pc upgraden en niet pas beginnen met Hauptwerk. Dan hebben ze al een licentie en samplesets.

Groet,
Pim

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 08 apr 2016 17:03

Re: Hauptwerk-computer.com

Op verzoek is op mijn website nu ook de prijs van de 64 GB versie van het systeem vermeld. Uiteraard wordt hierbij gebruik gemaakt van 4x16 geheugen, zodat later nog uitgebreid kan worden naar 96 of 128.

Groeten
Pim

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 19 sep 2016 19:56

Re: Hauptwerk-computer.com

Dag allemaal,

er zijn weer interessante ontwikkelingen in PC-land. Sinds een jaar zijn de Samsung 950 Pro SSD's verkrijgbaar. Hartstikke snel maar wel erg duur per GB. Daar lijkt nu eindelijk verandering in te komen. Intel komt met de 600p serie, die niet zo snel is als de 950 PRO, maar wel veel goedkoper en nog altijd sneller als een 'gewone' 850 EVO bijvoorbeeld. Plextor brengt de M8Pe uit, bijna net zo snel als de Samsungs maar toch een stuk goedkoper.

Voor meer info check het nieuwsbericht op mijn website.
http://hauptwerk-computer.com/nieuwe-pci-e-ssds-intel-600p-en-plextor-m8-series/

De nieuwe PCI-E NVME SSD's (wat een afkortingen :? , en dan ook nog in een M.2 formfactor...) zijn vanaf nu standaard in mijn systemen (het instapsysteem uitgezonderd).

Update: er zijn juist nog wat reviews uit van de Intel 600p waaruit blijkt dat deze drive wel sneller is dan SATA SSD's, maar bij lange na niet de 950 PRO benaderd. Heb het nieuwsbericht hier iets op aangepast.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 26 apr 2017 20:35

Re: Hauptwerk-computer.com

Dag mensen,

er is weer een nieuwe actie na enige tijd radiostilte. Check het nieuwsbericht via de volgende link:

http://hauptwerk-computer.com/actie-amd-ryzen-hauptwerk/

Het komt er in het kort op neer dat de eerste twee bestellingen voor een 6-core AMD Ryzen Hauptwerk PC vrijwel tegen kostprijs geleverd worden. Dat laatste geldt ook voor meeropties.

AMD heeft weer interessante processors in huis sinds de lancering van Ryzen. Enige nadeel is dat er vooralsnog geen processors uit zijn die 128 GB RAM ondersteunen, voorlopig is 64 GB het maximum. Maar voor de meeste mensen is dat geen beperking vooralsnog.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 09 jun 2017 10:29

Re: Hauptwerk-computer.com

Inmiddels is de pagina systemen op mijn website bijgewerkt en heeft een iets andere layout gekregen. Zo is het nog makkelijker vergelijken. Er staan drie voorbeeld systemen gebaseerd op een Intel processor op en nu ook drie gebaseerd op een AMD processor (de nieuwe Ryzen processors).

De komende tijd is de kans groot dat er weer dingen veranderen, want AMD komt over enige tijd met 16 core processors :o waarbij wel 128 GB RAM mogelijk is, en Intel gaat ook nieuwe procs introduceren. Helaas wordt het wel erg onoverzichtelijk bij Intel (mainstream en high-end gaan door elkaar heen lopen), des te meer reden dus om goed advies in te winnen als u een nieuwe Hauptwerk PC wilt aanschaffen.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 07 okt 2017 13:09

Re: Hauptwerk-computer.com

Het kan niet op dit jaar! (voor mij als hardware liefhebber in ieder geval niet) Intel heeft ook weer nieuwe processors uitgebracht. Normaal is dat vrij saai en voorspelbaar, maar nu krijgen alle lijnen (i3,i5,i7) van het mainstream platform er twee cores bij voor (vrijwel) dezelfde prijs. Vooralsnog zijn de duurdere versies nog slecht leverbaar, waarschijnlijk vanaf november wordt dit beter.

Voor meer info zie het nieuwsbericht en de pagina met voorbeeldsystemen op mijn website.
http://hauptwerk-computer.com/nieuwe-intel-processors-uit/

Er valt in ieder geval wat te kiezen!

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 25 aug 2018 20:45

Te koop MSI X99 moederbord en i7-5820K processor

Te koop een hele mooie set om een pc mee te (laten) bouwen. Namelijk een X99 moederbord en een 6-core processor. Het moederbord kan max. 128 GB RAM geheugen aan, tevens is er een m.2 slot voor een snelle PCI-E SSD. Nieuwwaarde circa 600 euro, nu voor 325. Moederbord is ongebruikt, de processor komt van een derde en is dus wel gebruikt (altijd netjes gekoeld). Deze processors draaien standaard op 3,3 GHz maar kunnen gemakkelijk op 4 draaien. Koeler niet aanwezig (tips natuurlijk wel ;) ).

Zie ook marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1315824909

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 08 sep 2018 10:04

Re: Hauptwerk-computer.com

Bovenstaande set is weg, er is nog wel een los X99A SLI PLUS moederbord.

Daarnaast nu beschikbaar nog 2 hele mooie tweedehands PC's met een nieuwe SSD.
i7 processor, 64 GB RAM, 1 TB HDD, 500 GB SSD, Win 7/10 Pro

Zie ook http://hauptwerk-computer.com/nieuws/

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 31 jan 2019 22:18

Re: Hauptwerk-computer.com

Beste mensen,

vandaag is de nieuwe website gelanceerd! En daarmee ook het nieuwe logo (of beter gezegd: überhaupt een logo :lol: ) en huisstijl. Wat natuurlijk blijft zijn de scherpe prijzen, advies op maat en het streven naar 100% tevreden klanten.

De voorbeeld systemen zijn bovendien weer bij de tijd gemaakt, met vanaf nu standaard geen harde schijf meer voor een nog stillere werking. Daarnaast heb ik een indicatie gegeven welke pc passend is bij welke sets en 4/6 kanaals.

https://hauptwerk-computer.com

Het 'Haarlem' systeem heet vanaf nu 'Ultimate', aangezien Haarlem al lang niet meer de enige set is die belachelijk veel RAM kan gebruiken ;)

Groeten, Pim

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 14 maart 2019 21:15

Re: Hauptwerk-computer.com

Wegens overcompleet/beëindiging testopstelling te koop een RME HDSPE Aio geluidskaart, een interne kaart voor in je PC dus. Break out kabels zijn niet meer aanwezig (voor de snelle reageerder kan ik die nog wel tweedehands erbij regelen, met 2 gebalanceerde uitgangen en MIDI). Deze kaart is qua d/a kwaliteit vergelijkbaar met gewone RME externe kaarten.

EDIT 18-3-2019 inmiddels verkocht

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 21 dec 2019 13:01

Re: Hauptwerk-computer.com

Beste mensen,

ik heb mijn productaanbod weer opgefrist. Ter ere van het uitkomen van Hauptwerk V en de set van Groningen bied ik daarnaast een nieuw systeem aan, namelijk een compacte PC. De afmetingen zijn maar (bxdxh) 26 x 31,4 x 28.

Op een rijtje gezet:
- de standaardbehuizing is iets verkleind, vooral minder hoog (7 cm eraf).
- de prijzen zijn bijgewerkt, de high-end systemen zijn goedkoper geworden.
- nieuw: de compacte PC, nu tijdelijk voor € 1.495,- https://hauptwerk-computer.com/compacte-hauptwerk-pc/.
- de ultimate PC (perfect voor bijvoorbeeld Groningen 8-kanaals) is vernieuwd qua samenstelling en verlaagd in prijs (nu voor € 2.495,-).

Uiteraard blijft maatwerk altijd mogelijk.
Volgende

Keer terug naar Aangeboden door commerciële aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com