Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Haarlem surround

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 14 apr 2016 17:56

Re: Haarlem surround

Ok, Hans! Zelf uitproberen is altijd het beste voor de leercurve. Wel zijn er nog een aantal valkuiltjes voor toepassing bij HW, die je dan niete direkt ziet.

Ja, groene hart is prima hoor......ik ben zelf geboren in zeg maar het centrum van het groene hart en kom er nog regelmatig.

HG

geert

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 22 apr 2016 20:01

Re: Haarlem surround

Heren,

Ik heb een uitdaging. Ik heb de sampleset aangeschaft en ik heb er gelijk een USB stick bij besteld, dat ik makkelijk hoef ik niet te downladen. Echter na een aantal dagen wachten toch maar gestart met downloden, wat opviel is dat er 2 RAR extenties waren en de rest R01, R02 enz. Bij het installeren zag ik alleen de RAR bestanden die in heb getracht te installeren, echter dat gaf een foutmelding (heb niet onthouden welke maar ging over disc 1 enz). Op advies van Voxus heb ik getracht een update te doen van Hauptwerk, echter ook een foutmelding die ik nu heb opgeslagen zie onderstaand. Resultaat is dat ik lang heb gewacht op de set maar nog niet kan installeren.

Checksum error in Disk1\InstData\Resource1.zip
Unexpected end of archive

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast dank voor de moeite, Arie

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 apr 2016 20:21

Re: Haarlem surround

Dit is een foutmelding t.g.v. het installeren van de HW update.
Betekent dat de gedownloade file niet goed is en die moet je opnieuw downloaden.
Daarna de checksum testen. Dit kan met Winmd5
Download dit programma vanaf http://winmd5.com. Uitpakken en direct runnen.
De update van de HW website selecteren en controleren met de MD5 waarde van de Update: 22b78f02e4d3f35992bf9a52531bc4ab
Als dit klopt, dan HW update installeren.

Daarna kun je pas Haarlem installeren

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 22 apr 2016 20:39

Re: Haarlem surround

Hallo Evert-Jan,

Heb test gedaan klopt niet met wat je aangeeft. Opnieuw gedownload, weer andere waarde ook niet zoals jij aangeeft. Hoe krijg ik de juiste?

Gr. Arie

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 apr 2016 21:28

Re: Haarlem surround

Arie

je moet daarvoor Firefox gebruiken en de add-on DownloadThemAll https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/downthemall/. Bij downloaden kun je dan aangeven dat je het via DownloadThemAll of DTA One Click (de eerste is om meerdere files tegelijk selecteren) wilt downloaden
Je kunt ook Chrome gebruiken.
Als je IE gebruikt, gaat het ALTIJD fout. IE kan geen grote bestanden downloaden.

Zolang de MD5 checksum niet klopt met de opgegeven waarde (die komt trouwens van de de download pagina http://www.downloadhauptwerk.com/win ), heeft installeren van de update geen zin.

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 23 apr 2016 17:13

Re: Haarlem surround

Heren,

Dank het is gelukt. Ik heb nog een vraag; ik kan de slider nergens vinden. Deze zou moeten zitten op het tabblad control..... IDEE?

Gr. ARIE
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 23 apr 2016 17:37

Re: Haarlem surround

Daar zit hij ook aan de rechterkant op het scherm.
Je kunt hem trouwens ook koppelen aan een zwel pedaal.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 23 apr 2016 18:44

Re: Haarlem surround

Ja, maar waar in deze tab te vinden dan??
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 23 apr 2016 19:03

Re: Haarlem surround

hier een screenshot:

Afbeelding

Of heb je toevallig de oude versie geïnstalleerd? Alleen de surround versie heeft de slider.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 23 apr 2016 20:11

Re: Haarlem surround

Foutje verkeerde orgel geïnstalleerd....
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 23 apr 2016 20:37

Re: Haarlem surround

:lol: :lol: :lol:

Jij blij dat het aan jezelf ligt. Anders zou de sound ook zo tegenvallen als je denkt dat je de surround versie al aan het bespelen bent. Ik heb er zelf veel plezier mee en vindt het een geslaagde set. Ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn deze avond.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 23 apr 2016 21:37

Re: Haarlem surround

Heb nu de juiste versie. Deze klinkt ook 10 keer beter dan de vorige versie. Moet alleen alles weer opnieuw instellen en dat vind ik al zo,n irritante klus...
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 14 mei 2016 12:35

Re: Haarlem surround

Beste Hoofdwerkers,

na een lange periode van veel vriendelijke vragen waar de surround versie bleef en daarna wat technische instellingen vragen ben ik wel benieuwd hoe de set nu door de gebruikers beleefd wordt.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 14 mei 2016 18:44

Re: Haarlem surround

mbouwheer schreef:Ik heb de surround set nu een week in huis na een half jaar de eerste versie te hebben bespeeld. En ik vind het een hele mooie set geworden. Ruimtelijk maar met behoud van detail. Iets wat bij de dom utrecht en in mindere mate bij laurens rotterdam enigsins mist. Het is een goed gelukte kopie van het origineel.

Wel vind ik de menging van front en surround niet helemaal optimaal. Maar dat is waarschijnlijk op te lossen met nog wat experimenteren met de inregeling van het geluid.
Ik heb hem nu over drie kanalen (hoofdwerk en rugwerk, bovenwerk, en surround) lopen.
Als ik een mixdown maak van surround naar front dan mengt het al beter.

De registers onderling missen soms wat dynamiek. Je moet behoorlijk wat registreren om meer of minder body te krijgen maar dat is op het echte orgel ook het geval.

Al met al een plezierige set.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 16 mei 2016 13:40

Re: Haarlem surround

Sluit mij hier volledig bij aan.
Een zeer geslaagde set.
Mooie duidelijke frontsamples en in de rear een mooie galm.
Front 6 kanaals multichannel + 2 kanalen rear.
Achter 2 kanalen rear.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 20 mei 2016 19:06

Re: Haarlem surround

Bach opnames Leo Terlouw op Haarlem
In aflevering 16 heeft Leo Terlouw mooie opnames gemaakt op de nieuwe (surround) sampleset van Haarlem.
Hij geeft ook een aardige toelichting:
... De laatste weken ben ik druk bezig geweest met experimenteren met de surround-versie, de verhouding front- en rear-samples moet ingesteld worden ... Na veel wikken en wegen heb ik de verhouding front- en rear-samples ingesteld op 1 : 2. Ik heb gekozen voor zoveel mogelijk akoestiek zonder dat er al teveel details verloren gaan. ...

Lees en luister op: http://pcorgan.com/LuisterBachLeoTerlouw.html
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 mei 2016 22:06

Re: Haarlem surround

Heb deze set vandaag geïnstalleerd en ik kan alleen maar beamen dat dit een zeer mooie en bekwaam gesampelde set is.
Mooie akoestiek en goed gedefinieerde front samples. Het was het wachten waard.
Complimenten aan de mannen van Voxus.

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 22 mei 2016 11:37

Re: Haarlem surround

Hoeveel RAM neemtie Jan, als je alleen de frontsamples laadt?? 16 en 20 bits

Veel plezier ermee....kan je zo,n btje tot Mendelssohn komen met het te spelen repertoire?? Of zou een stukje Franck ook nog wel gaan??

Groeten,

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 mei 2016 12:43

Re: Haarlem surround

Hoi Geert.

Ik heb de gehele set geladen in 24 bit compressed en alle exta sounds in 16 bit en ik houd dan 1,5 gb over.
M.b.t. de stereo versie weet ik het niet, maar ik verwacht dat alleen de stereo versie (front alleen) wellicht te droog is als je er niet wat van de rear bij kan voegen. En dan zit je toch aan 64 gb. vast tenzij je zelf wat galm toevoegt met Reaper.
Mendelssohn gaat zeker. Zeker als je bedenkt dat Jos van der Kooy een hele cd met Mendelssohn heeft opgenomen in de Bavo. Franck heeft mij nooit zo bekoort en waarschijnlijk kan je dan beter Caen gebruiken.
Als ik van de week wat tijd heb wil ik de stereo versie wel eens laden, om te kijken hoeveel ram je nodig hebt?

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 23 mei 2016 14:37

Re: Haarlem surround

Bedankt, Jan!!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 mei 2016 23:35

Re: Haarlem surround

Hoi Geert

Om nog even op je vraag terug te komen.
Ik heb de front samples van de surround set ingeladen in 20 bit en de geluiden in 16 bit. De rear niet geladen en dan kom ik uit op 26 gb.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 25 mei 2016 13:54

Re: Haarlem surround

Maandagavond om 22:30 de Haarlem Sampleset via de site besteld.
Dinsdagmiddag lag de keurig verpakte USB stick al in de brievenbus.
De dongle-update was ook met een kwartier geregeld!
Prima service dus bij Voxus!

Gisterenavond de set natuurlijk direct geïnstalleerd. Helaas was mij extra bestelde 32GD nog niet binnen, dus ontkwam ik niet aan alles 16 Bits installeren. Maar zelfs dan al maakt de set indruk op me. Je waant je écht in de Bavo!

Ik snap de hier eerder gemaakt opmerkingen over het vinden van de juiste balans tussen front en rear. Zelf vind ik dat de set maar erg weinig rear nodig heeft om mooi te klinken. Misschien maar zo'n 25% op de slider, anders gaat het toch wat ten kosten van helderheid en duidelijkheid.

De komende dagen het orgel verder verkennen, en hopelijk snel updaten zodra de (GB's binnen zijn) naar 24bits.
Als dat draait, en ik heb wat meer ervaring met het orgel, zal ik mijn bevindingen nog wel eens delen.
Maar voor nu: ik voel me een gelukkig mens met deze set!
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 03 jun 2016 09:15

Re: Haarlem surround

Lang naar uitgekeken maar sinds deze week heb ik ook de Bavo surround sampleset op mijn orgel laten installeren (24 bits) door Mixtuur. Wat een fantastisch geluid! Alles lijkt gewoon uit mijn Eminent DCS 325 te komen (wat niet waar is natuurlijk). Bij de plenumregistratie met tongwerken maar ook uitkomend met de Sexquialter (evt. met Cornet) hoor je toch heel duidelijk de Bavo-sound.

Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 03 jun 2016 09:29

Re: Haarlem surround

Het is geweldig om op deze sample-set te spelen. Het gevoel is ongeveer hetzelfde als toen 40 jaar geleden bij ons thuis een Harmonium werd geplaatst ;) of toen ik bij familie op een Solina mocht spelen...!


vriendelijke groet,
Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 03 jun 2016 10:38

Re: Haarlem surround

Beste Jan Wim,

Barokmuziek speel ik inderdaad ook graag (Bach he). Maar zeker ook Mendelssohn, Widor, Vierne, noem maar op. En af en toe Jan Zwart, Asma, etc. Het gekke is dat ik bijvoorbeeld Vierne ook prima vind klinken op niet-Franse orgels, zelfs zonder zwelwerk. Misschien komt het omdat ik opgegroeid bent met de orgelconcerten van Asma. Die schuwde niet om volop romantische werken op een groot 18e eeuws orgel te spelen. En dat vond ik werkelijk geweldig!

Theo Jellema heeft dit voorjaar een Frans-romantisch programma op het Müller-orgel in Leeuwarden, bijvoorbeeld met werken van Widor. Helaas heb ik niet kunnen luisteren maar ik ken het orgel wel en kan me goed voorstellen dat het mooi klinkt.

Muziek van Asma en Zwart vind ik overigens prima klinken in de Bavo (8-4-3 sound met tremulant op BW en de Cornet en tremulant op het RW).

Ieder zijn smaak :).

Peter
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com