Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Beste Hauptwerk koptelefoon

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 19 jul 2016 20:49

Beste Hauptwerk koptelefoon

Hallo,

Wie heeft goede tips of advies betreft geschikte hoofdtelefoon voor Hauptwerk systeem??

Mijn audioinstallatie betreft interne onboard geluidskaart met Philips voorversterker met bijbehorende AH587 MFB boxen (75W) en Hauptwerk gewoon stero klinkt al super. De hobbykamer waar ik het systeem heb staan, grenst aan de buren. Dus 's avonds laat kan ik niet vol draaien. En de MFB boxen die klinken goed door, hoewel ze met dikke rubber blokken gedempt zijn.
Voor mijn muziekluisteren heb ik zeer naar tevredenheid de on-ear Koss PortaPro koptelefoon. Maar op het hauptwerk systeem heb ik twee problemen:
1. heel triviaal: de kabel is met ca. 1 m veel te kort, dus moet ik een verlengkabel regelen, of betere koptelefoon.
2. Bij de lage tonen komt de muziek indringend door. Het zijn normaliter de tonen die in de ruimte relatief naast geluid ook zekere druk leveren. Ik kan natuurlijk nog met bass/treble en low-filter werken. Maar misschien ligt het aan de koptelefoon. Gewone CD-muziek klinkt namelijk prechtig vol. Transparante treble en warme bas.

Bedankt voor jullie reactie,
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 22 jul 2016 11:35

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Wat een 'goede' hoofdtelefoon is, is volgens mij best voorkeur-/smaakgebonden.
Ik gebruik zelf een AKG K-701 en ben daar tevreden mee.
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 22 jul 2016 19:38

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Ik heb de AKG M240MK2, doet het ook perfect

Bartmans :D
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 22 jul 2016 20:33

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Ik heb sinds een paar jaar AKG 701, die bevalt me veel beter dan de Sennheiser en de Creative die ik daarvoor had.

Omdat ik orgelspeel in de huiskamer heb ik ook een AKG K550. Dit is een gesloten hoofdtelefoon. Hierdoor hoor je omgevingsgeluiden minder goed (wat handig is als er 3 kinderen in de huiskamer zijn...)
Het nadeel van de gesloten hoofdtelefoon vind ik dat de ruimtelijkheid minder goed is dan de AKG 701. Je hoort bij de AKG 550 wel iets meer detail.

Op de site van organartmedia.com wordt de AKG 712 aanbevolen ( http://organartmedia.com/en/hardware.html )
Volgens mij zou dit een verbeterde versie moeten zijn van de AKG 701.

Heel misschien vraag ik deze voor mijn verjaardag.....

Maar het is moeilijk, ieder oor is iets anders gewend. zelf vind ik de basweergave van de AKG 550 en 701 erg rustig in mijn oren klinken.

(Ik woon in Almere.... als je ze wilt uitproberen, dan mag dat natuurlijk altijd)

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 23 jul 2016 09:34

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Nog een tip voor diegenen - zoals ik - die iets gehoorverlies hebben ( ouderen hebben sowieso al plm 20 dB gehoorverlies):

Let dan ook op de elektrische eigenschappen in samenhang met het maximaal bereikbare vermogen.

De AKG K 550 bijvoorbeeld, heeft een SPL van 114 dB en kan max 200 mW verwerken, waarbij hij dan plm 118 dB produceert.

De impedantie is slechts 32 ohm, hetgeen betekent, dat hij bij volle uitsturing slechts 2,5 Volts eff nodig heeft, watdusdoor veel koptel versterkers of desnoods gewoon een audio vs geleverd kan worden.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 jul 2016 00:19

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Afgelopen weekend heb ik Beyer Dynamic DT990 en DT1350 kunnen testen. De DT990 volded nog minder dan mijn huis, tuin en keuken hoofdtelefoon bij mijn ipod, een Koss Portapro (wat overigens voor zijn prijs een super headphone is). De Koss koptelefoon heeft een te korte kabel en mist een stukje dynamiek. Wel prima voor allerlei muziektypes maar niet hauptwerk audio uit de MFB Boxen-voorversterker. De DT1350 klinkt super!!
Maar het is een DJ koptelefoon, on-ear en dus op minder comfortabel. Nu hoop ik een Beyer Dynamic T70 of T90 te kunnen testen
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 25 jul 2016 13:31

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Zoals hier al is gezegd, erg persoonlijk allemaal. Ik vond de 1350 wat minder transparant in het hoog, vergeleken met een K 550 of HD 598, maar hij heeft weer WEL een enorme outputlevel!

DeT 70 en T 90 hebben mooie specs; 127 resp 125 dB max output level.

Daarbij is alleen de T70 ( closed) ook als 32 ohm versie verkrijgbaar; de T 90 ( open) is alleen in 250 0hm.

Voor de T 90 zul je dus moeten kijken, waar je die op aansluit, aangezien hij dus 7 Volts eff nodig heeft voor volle uitsturing. Dat kan lang niet elke audio device leveren. Hij wordt dan ook aanbevolen voor aansluiting op een home audio systeem.

NB: een versterker die 7 volts eff moet leveren, moet dus over een voedingsspanning beschikken van minimaal 20 volts DC....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 jul 2016 23:05

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Hallo Geert,

Ik heb voor mijn MFB boxen de voorversterker http://www.mfbfreaks.com/motional-feedback/hifi-apparatuur/voorversterkers/22ah270/

Uitgangsimpedantie: Luidsprekers & hoofdtelefoon 8-600 Ohm.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 26 jul 2016 09:20

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

die Fred! Mooie spullen die Philips vroeger maakte..Helaas volkomen ongeschikt voor de huidige eisen en het sterk verbeterde bronmateriaal!
De Intermodulatievervorming is 1%, dwz dat je dus som- en verschilprodukten hoort op een niveau van 40 dB onder het geluidsniveau en dat is - weet ik uit eigen bouw-ervaring - zonder meer zeer storend hoorbaar. Omdat je nl bij een orgel, als je twee toetsen indrukt met een fluitkarakter ( dus weinig boventonen) direkt vooral de verschilprodukten enorm hoort.
Dus bv 1000Hz en 1200 Hz dan hoor je 200 Hz erbij komen.
De reden dat dit niet opvalt bij algemene mujziek is, dat je daar bijna nooit alleen twee konstante sinustonen hoort.

Als wij nu het schema bekijken, wordt het ook direkt duidelijk waarom dit zo is, want het eindtrapje is gewoon met twee complementaire transistortjes zonder ingewikkelde biasvoorzieningen, maar gewoon met een stel diodes om de cross-over vervorming wat te drukken. Zo wordt dit tegenwoordig echt niet meer gedaan......

En: last but not least: de koptel aansluiting. Daar zie we een serieweerstand van 120 Ohm. Die zou dus verkleind moeten worden als je daar een 32 Ohm koptel op wilt aansluiten want je verliest daar zomaar 15 dB in.
Tenslotte is de specificatie voor het uitgangsniveau plm 1 Volt, hetgeen de standaardwaarde is voor voorversterkers.
Echter heb je zoals ik al schreef, voor bv de Beyerdynamic 250 Ohm series met 200 mW max vermogen dus een spanning van 7 Volt nodig.

Leve de koptel versterkers zou ik zeggen, of een goede ( 2e hands) 40 Watt audio versterker........

Clip.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 26 jul 2016 22:29

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Beste Geert, Ik ben niet zo electronisch onderlegd. Ik ben van origine fysicus en electronica was mijn slechtste vak. Als ik een 40W versterker zou kopen, kunnen daar wel gewoon de MFB Boxen op?

En waarom 40 en niet 20W of 100W? Misschien domme vraag. Maar ik houd me altijd aanbevolen voor goede adviezen. En tips. Zo las ik dat bijvoorbeeld een FocusRite DAC ook niet genoeg power levert voor sommige koptelefoons.

Overigens Hauptwerk hardware adviseert AKG K712 Maar als de bron waar de koptelefoon aanhangt zo belangrijk is, hoe kun je dan de goede combi vinden?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 26 jul 2016 23:12

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Wie o wie heeft goed advies voor goede koptelefoonversterker of sterao amplifier met koptelefoonuitgang waar 8-300Ohm koptelefoons het goed op doen? Of kiezen voor de Beyer Dynamic T70 (zonder te beluisteren/testen?) De AKG K712, die aanbevolen wordt door HW Hardware heeft impedantie van 62Ohm. Zou dat wel kunnen? De Beyer Dynamic T70p heeft impedantie van slechts 32 Ohm.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 27 jul 2016 10:34

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Ok, Fred, het is allemaal erg eenvoudig in feite.

Een koptelefoon die 200 Mw maximaal mag hebben en een impedantie van 250 Ohm heeft, die vraagt dus een spanning van de wortel uit P maal R is dus wortel 0,2 maal 250 = 7,07....Volts.
Een vermogensversterker die bijvoorbeeld 40 Watt in 8 Ohm kan leveren, die levert dus een uitgangsspanning van
wortel P maal R is dus de wrotel uit 40 maal 8 = 17,88.. Volts.

Dat is dan dus ruim voldoende voor die koptelefoon. Dit kan je dus met allerlei andere impedanties en maximaal benodigde vermogens zelf uitrekenen.

Nu is er een addertje onder het gras: Bijna alle vermogensversterkers hebben een serieweerstand opgenomen in de aansluiting naar de koptelefoon. Dit is o.a. gedaan om kortsluiting bij het insteken te vermijden, en ook voor enige aanpassing. Dit is meestal in de orde van een paar honderd Ohm, vaak 330 Ohm om precies te zijn.
Hierdoor raken wij bij een 250 Ohm koptel pl, 6 dB kwijt ofwel de halve spanning. Dus dan blijft er voor deze koptel in het bovenstaande rekenvoorbeeld van die 17,8 Volts nog plm 9 Volts over.

Zaols je ziet, past dus een 250 Ohm koptel met een max vermogen van 200 Milliwatt uitstekend op een versterker van plm 40 Watt, want die levert dan altijd nog plm 9 volts terwijl 7 Volts nodig zijn.

Dit heeft dus allemaal NIETS met de benodigde spanning voor uitsturing van de MFB,s te maken. Die spanning wordt immers gewoon geleverd door je Audio Device.

Helaas: Ook DAAR is nog een addertje onder het gras: van de meestal symmetrisch aangeboden uitgangsspanning van een Audio Device gebruikt de MFB slechts de HELFT, omdat hij geen symmetrische ingang heeft ( dit in tegenstelling tot de betere Studio Monitoren). Dat betekent, dat in veel gevallen de MFB,s niet volledig uitgestuurd kunnen worden.........

De door mij ten zeerste aanbevolen monitoren van Adam hebben dus zowel een symmetrische als ook ene asymmetrische ingang, waarbij dit spanningsverlies dus is gekompenseerd.
Verdder hebben deze monitoren een eigen vinding band-tweeter, die ene 4 keer zo groot afstralend oppeervlak heeft als vergelijkbare speakers.

Dus als je ooit eens van je MFB,s genezen raakt, is dat een heel goede overweging.

Tenslotte zou ik nog even op je koptel gedachten willen ingaan:
A. Dus een versterker van een gerenommeerd merk ( Sony, enz enz) gewoon tweede hands kost plm E 50,-. daar kan kwa prijs/prestatie geen enkele dedicated koptel vs tegenop.

B. De T 70 heeft weliswaar 32 Ohm , maar dat is dus een verwaarloosbaar voordeel als je hem uitsluitend gaat gebruiken achter een versterker ( dus niet op een iPod ofzo).

En dus is de afweging beter te maken tussen een gesloten type en een open type !!!! (dus tussen meestal betere basweergave en meestal meer transparantie).

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 27 jul 2016 13:56

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Hallo Geert, dank voor je uitvoerige uitleg. Ik heb gisteravond naast natuurlijk ook uurtje, anderhalf uur spelen me verder verdiept in reviews, test reports over allerlei koptelefoons. En ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer, al komt de AKG K712 Pro vaak als super uit de bus en nooit een slechte recentie. Ik zou graag eens een AKG K712 willen beluisteren. Maar met de webwinkel van tegenwoordi zou ik niet weten waar ik voor een luistertest terecht kan.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 27 jul 2016 14:52

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 27 jul 2016 17:52

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Hier wat alternatieve versterkers zomaar ff op marktplaats gekeken. Ik zouzelf die Sony STR serie aanbevelen; vaakziter naturulijk ook een afst bed bij is wel zo gemakkelijk. Het fijne van zo,n vs is, dat je dus ook nog wat kunt afregelen betr de laag en hoog.

Vaak zal het dan een surround bak zijn, dat is natuurlijk verder niet belangrijk.

Voor open systemen is de AKG 712 niet verkeerd natuurlijk. Alleen als je erg veel van zware bassen houdt ( ik speel bv ook Hammond jazznummers) dan kom je iets tekort.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... =lr&pos=30

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... e=lr&pos=1

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... e=lr&pos=4

DEZE IN HELMOND: die SONY STR apparaten zijn zeer degelijk dat kan je ook al aan het gewicht zien!!

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... =lr&pos=11

HG en succes met je zoektocht; je kunt dus die vs gewoon met een paar cinch ( tulp) Y-stukjes parallel zetten aan je audio device uitgangen. Maar als je meerdere kanalen hebt kan je natuurlijk ook een aparte koptel mixdown maken.

Al snel kom je dan wellicht op Reaper uit, mijn grote aanrader voor HW-ers die meer willen.

HG

Geert

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 jul 2016 23:26

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

@Fred:

Ik heb indertijd een AKG701 gekocht. Geen spijt van overigens. De keus heb ik gemaakt vanwege de positieve reviews, zowel geluidskwaliteit als draagcomfort.
Na verloop van tijd blijken nog wat minpuntjes die niet te wijten zijn aan de AKG: Het uitgangsvermogen van mijn audiodevice is eigenlijk te weinig om de AKG goed aan te sturen en het tweede is dat de AKG een open koptelefoon is.
Dat heeft als nadeel dat er aan de buitenzijde best veel 'herrie' hoorbaar is, maar dat omgevingsgeluid (TV bijv.) ook binnen de schelpen hoorbaar is, hetgeen leidt tot verhoging van het volume en dat is weer slecht voor je gehoor.
Ik ben nu op zoek, overigens zonder de 701 te willen verkopen, naar een gesloten koptelefoon, waarbij mijn blik gericht is op een AKG550, ook ditmaal gebaseerd op de positieve reviews.

Mijn advies aan jou zou zijn, kies eerst of je gaat voor een open of gesloten koptelefoon. Probeer na aanschaf eerst of het vermogen misschien ook voldoende is om je koptelefoon aan te sturen en kijk daarna of je een losse audioversterker of een hoofdtelefoonversterker aanschaft.

Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 28 jul 2016 11:06

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Hoewel hier op het forum de 550 ook als iets minder transparant is ervaren, ben ik er zelf uitermate tevreden over en is het mijn standaard orgel-koptelefoon.

De opmerkingen van Jan over de 701 kloppen, objektief gezien, alhoewel velen er zeer tevreden over zijn.

Deze meneeer is uitermate deskundig, en kraakt ook vaak produkten terecht af, geen meeloper dus:

http://www.innerfidelity.com/content/wo ... L1vfZke.97
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 28 jul 2016 12:45

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Ik zit ook te denken aan de gesloten Beyerdynamic T70p of the Custom One Prop Plus. Het liefst zou ik ze een voor een willen beluisteren. Vroeger had je in iedere stad wel een HIFI zaak waar dat mogelijk is. Tegenwoordig niet meer.

En Geert, bedankt voor de links van je zoekwerk. Als ik zo'n versterker gebruik, waar sluit ik dan mijn MFB boxen op aan? Of een mini-jack splitter op de geluidskaart waarbij een kabel naar de 22AH 270 met MFB Bozen gaat en een kabel naar de Sony STR met koptelefoon. Zou ik voor een AKG 550 koptelefoon ook een versterker nodig hebben? Voor de Beyerdynamic T70p namelijk niet bijvoorbeeld. En ook de Beyerdynamic DT1350 klonk prima, aangesloten op de voorversterker. Alleen was het comfort voor mij als brildrager te slecht.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 28 jul 2016 15:19

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Ik draag ook een bril, de AKG hoofdtelefoons (701, 712 en 550) zijn daar prima mee te combineren.
Sinds een paar dagen heb ik nu ook de AKG 712. Maar die moet nog beter worden ingespeeld voordat ik er echt iets over durf te zeggen.

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 28 jul 2016 20:15

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Welke Audio Devie gebruik je, Fred?? Daar hangt het vanaf, welke koptel je er met succes op kunt aansluiten.

Wel grappig, dat de 712 dus idd een bass boost van 3 dB heeft, waarmee men toch toegeeft dat de 701/2 daarin wat tekort kwam. Verder vermoed ik weinig verschillen.
Hij heeft 3,5 volts nodig voor volle uitsturing en levert bij plm 20 milliwatt ( = 1 Volt) 105 dB SPL. Bij volle uitsturing is dit plm 115 dB. Impedantie 62 Ohm.

http://www.head-fi.org/products/akg-k71 ... iews/12714

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 28 jul 2016 22:23

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Wat het beste is is persoonlijk.

Zelf gebruik in de AKG601, de voorlopert van de 701 enzo.
Open systeem : als de telefoon dan gaat of er staat iemand aan de deur dan hoor ik het tenminste.
Nadeel: De basweergave is minder, transparantie is fabelhaft. Maar zoals ik net hier lees is de 712 inmiddels geboost, dus dat is dan een verbetering.

Success met kiezen. Beter een niet geheel optimale keuze dan doormodderen met niks. Hak door die knoop.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 jul 2016 09:24

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Heeft er iemand ervaring met de Bowers & Wilkins P7 of the Beyerdynamic T70p?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 29 jul 2016 09:44

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Read for yourself, I would say:

http://www.innerfidelity.com/content/su ... MJ4yLCu.97

Withdrawn mid-range.....colouring.......etc etc.

Ofschoon een hele mooie koptelefoon, en dus idd van een zeer gerenommeerde speakerbouwer, zou ik persoonlijk zonder eerst uitgebreid te beoordelen met een daartoe geschikte sampleset, toch niet snel met deze fabrikant in zee gaan, omdat gewoon AKG, Sennheiser en Beyerdynamic veel meer ervaring in dit veld hebben opgebouwd, en kunnen voortborduren op voorgaande succesmodellen bij het verfijnen van hun produkten.

HG

Geert

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 29 jul 2016 14:26

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

geert01 schreef:omdat gewoon AKG, Sennheiser en Beyerdynamic veel meer ervaring in dit veld hebben opgebouwd, en kunnen voortborduren op voorgaande succesmodellen bij het verfijnen van hun produkten.

HG

Geert



Misschien hierbij nog tot te voegen Grado (Labs). Kost wat, maar heb je ook wat (denk ik)

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 jul 2016 15:24

Re: Beste Hauptwerk koptelefoon

Jan Wim schreef:buiten het technische vlak om daar is Geert superieur in, speelt er m.i nog iets anders n.l

Fred schreef: Mijn audioinstallatie betreft interne onboard geluidskaart


ik wil je totaal niet ontmoedigen Fred, maar je bent nu een beetje op zoek naar een dure Hoofdtelefoon.

terwijl je geluidskaart niet in verhouding staat?(onboard)

natuurlijk vind ik net als jij als je iets koopt moet je naar kwaliteit kijken, anders kost het uiteindelijk 2x zoveel

maar als je niet de intentie hebt om ook je geluidskaart aan te pakken, dan zou ik niet voor de duurste hoofd telefoon gaan.


ik wil je met dit bericht nogmaals niet ontmoedigen, gewoon eerlijk zeggen zoals het is.


zie het maar als een zolder isoleren

de aangebrachte isolatie is in orde(isolatie lees hoofdtelefoon)
terwijl het dakkapel enkel glas heeft(enkel glas lees onboard geluidskaart)

dus er geld uitgegeven aan de isolatie, maar die kan maar deels werken omdat het enkel glas tegenwerkt.

gr

JW

Hallo Jan, Het is niet de bedoeling om de koptelefoon aan de onboard geluidskaart te hangen maar aan de voorversterker dier er aan hangt. Als ik daar de Beyerdynamic DT1350 op aansluit, dan klinkt het fantastisch. Dus de hoofdtelefoon moet een impedantie hebben onder ca. de 80 Ohm en dan klinkt het goed. Overigens heb ik ook reviews gelezen waarbij de klasse hoofdtelefoon aan een redelijk prijzige Focusrite DAC hing. In de PC heb ik alleen nog PCIex2 connector voor interne geluidskaart of Firewire kaart om externe geluidskaart op aan te sluiten.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Volgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com