Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Windows 10 Anniversary Update

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 aug 2016 19:09

Windows 10 Anniversary Update

Vanaf de nieuwe Windows 10-versie/Windows 10 Anniversary Update die morgen, 2 aug. 2016, gelanceerd wordt zullen nieuwe kernelmodedrivers niet meer worden geladen, tenzij ze door Microsoft zijn gesigneerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om stuurprogramma's voor videokaarten, geluidskaart en andere hardware.
Dat kan betekenen dat als je oudere ASIO driver gebruikt, deze wel eens niet zou kunnen werken als Microsoft deze niet goedgekeurd heeft. In het algemeen zullen geluidskaartleveranciers die oude audio drivers niet meer ter goedkeuring aanbieden aan Microsoft.

Je kunt 2 dingen doen:
1. geen upgrade uitvoeren (de PC dus nooit met internet verbinden)
2. goede backup (image) maken en het gewoon proberen. Werkt het niet, image terugzetten en dan geldt optie 1.

Ik ben benieuwd wat de (veelal enthousiaste) Windows 10 gebruikers /vnl. gratis upgraders binnenkort nog meer te wachten staat ;)

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 02 aug 2016 19:34

Re: Windows 10 Anniversary Update

Volgens mij kun je ook zonder image een windows 10 anniversary update gewoon terugdraaien na afloop.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 aug 2016 20:40

Re: Windows 10 Anniversary Update

Inderdaad kan terugzetten binnen W10 als je dit binnen een maand na installatie van W10 uitvoert.
Maar het terugzetten wil ook wel eens mislukken (zoek maar eens op internet), waardoor je alles van scratch af aan moet installeren.
Ga voor safe en maak gewoon een image backup.

De Anniversary upgrade kun je niet terugzetten. Microsoft pusht de update/upgrades, installatie verplicht en daar kun je niet onderuit dan alleen de PC niet aan internet te koppelen.
Alleen bezitters van W10 Prof. of Enterprise kunnen ervoor kiezen om de installatie van de Windows 10 Anniversary Update een aantal maanden uit te stellen. Geen afstel.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 02 aug 2016 21:20

Re: Windows 10 Anniversary Update

Als dat zo door gaat staat straks na elke update het forum vol met topics over geluidskaarten die niet meer werken...
De meeste mensen gebruiken immers langere tijd een geluidskaart. Moet je je na elke update maar afvragen of het nog werkt...

Overigens zie je een zelfde trend ook bij andere hardware (Internet of Things, videokaarten). Ondersteuning voor oudere producten neemt steeds sneller af of blijft beperkt tot het hoogst noodzakelijke. Alles om je maar zo snel mogelijk weer nieuwe spullen aan te smeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 aug 2016 17:35

Re: Windows 10 Anniversary Update

Zijn er al forum leden die deze update geïnstalleerd hebben?
Ben benieuwd naar de ervaringen.

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 aug 2016 07:42

Re: Windows 10 Anniversary Update

Ik heb natuurlijk wel snel een image gemaakt; behoorlijk geschrokken ook.....Maar, kan nergens vinden of die update er nu overheen is gegaan......waar is dit te vinden??

HG

Geert

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 aug 2016 07:56

Re: Windows 10 Anniversary Update

Ok, bij instellingen / systeem / info zie ik:

Editie: Windows 10 Home
Versie: 10586.545 volgens Microsoft zou dat na update dan 14393.10 moeten zijn
Build: 1511 idem na update volgens Microsoft : build 1607.

Dus: kennelijk is die update dan niet gedaan, terwijl ik toch dagelijks 10 tot 12 uur via glasvezel aan internet hang......

Ervaringen???

HG

Geert

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 16 aug 2016 12:41

Re: Windows 10 Anniversary Update

Hallo,

Op de site van Microsoft staat "Windows 10 Jubileumupdate is de tweede grote update sinds de lancering van Windows 10. Deze update bevat diverse geweldige nieuwe functies waarvan we weten dat klanten ze graag willen zien. Windows 10 Jubileumupdate wordt automatisch gedownload en geïnstalleerd zodra de update beschikbaar is voor uw apparaat (na de update wordt Windows 10 versie 1607 op uw apparaat uitgevoerd). Wilt u de update nu downloaden? Klik dan op de onderstaande knop op deze pagina."

Zie https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ing_client

M vr grt,
WiBo

Edit 14:52u
Laatst bijgewerkt door WiBo op 16 aug 2016 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 aug 2016 13:48

Re: Windows 10 Anniversary Update

WiBo schreef:Deze update bevat diverse geweldige nieuwe functies waarvan we weten dat klanten ze graag willen zien.

Een quote van Microsoft. :) :)

Maar noem er eens een paar?
Windows 10 was tijdens de lancering nog niet eens af, en dit is een update er van. En nu is het nog niet af.
Maar wat zou je met Cortana i.c.m. Hauptwerk? "Start Hauptwerk" "Start Laurenskerk" "Speel ...."

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 16 aug 2016 14:07

Re: Windows 10 Anniversary Update

Ik overwoog ook even om hem te quoten, van zulke marketingtaal word ik gewoon onpasselijk. Wat een verschrikkelijke onzin zeg. Volgens mij is er niemand die vraagt om steeds meer macht van Microsoft en steeds minder vrijheid van de consument.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 16 aug 2016 14:56

Re: Windows 10 Anniversary Update

MrNhanduc schreef:Ik overwoog ook even om hem te quoten, van zulke marketingtaal word ik gewoon onpasselijk. Wat een verschrikkelijke onzin zeg. Volgens mij is er niemand die vraagt om steeds meer macht van Microsoft en steeds minder vrijheid van de consument.



Geldzucht, machtwellust en eerzucht maakt mensen ziek, ze willen alleen maar meer, maar het gaat ten koste van de goed gelovige consument (en de concurent die wel oog heeft voor de consument).

Als we niet uitkijken kunnen we allemaal van deze ziekte bevangen worden, (de een is er wel gevoeliger voor dan de ander).

Het komt voor in het groot als in het klein (om het maar zo uit te drukken).

Als je ziet op welke zieke wijze reclamemakers bezig daar zijn wordt je er bang van. De meest idiote experimenten worden uitgehaald om maar meer te kunnen verkopen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 aug 2016 16:15

Re: Windows 10 Anniversary Update

Microsoft is natuurlijk een commercieel bedrijf en moet geld verdienen. Omdat Win10 gratis is moeten ze wel via andere wegen geld binnen harken en dat moet wel via de app.store zijn. Net als bijv. de xbox en playstation. Op de verkoop van deze apparaten wordt nauwelijks winst gemaakt maar dat wordt weer gecompenseerd door de games en randapparatuur.
Voor de Hauptwerk gebruikers is deze ontwikkeling gunstig omdat wij een gratis upgrade op het besturings systeem krijgen en (zo schat ik in) niet veel behoefte hebben om onze Hauptwerk computer ook vol te stoppen met apps uit de app store. Als dit verdien concept niet voldoende opbrengt dan is er de kans dat we voor nieuwe upgrades wel gaan betalen.
De tijd zal het leren.

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 aug 2016 17:01

Re: Windows 10 Anniversary Update

Ik vind het op zich prima als Microsoft zn verdienmodel aanpast. Er zijn nou eenmaal bosjes mensen die graag al die telegraaf-gesponsorde "nieuwtjes" en schandaaltjes lezen en van allerlei onnodige aanbiedingen gebruik willen maken.

Maar, zonet moest ik mijn navigatie updaten, en dat bleek uitsluitend via Microsoft Edge te lukken, en toen zag ik, wat een ongevraagde rommel je dan op je scherm krijgt. Gelukkig is het allemaal redelijk te blokkeren, en hoeven we verder geen gebruik van die browser te maken, maar het stuit mij persoonlijk tegen de borst dat dit allemaal zo opdringerig moet, en volgens mij daardoor veel mensen die best wel iets serieuzers zouden willen consumeren daarmee suggereert dat dit de wereld is.
Zo zie je in Windows 10 ook rubriekjes opduiken, zoals bijv "muziek" en daar vind je dan weer hoofdzakelijk schreeuwerige rommel.......

Nouja, zo heb ik dan toch nog een link met ons mooie onderwerp hier op het forum gemaakt. Het moet natuurlijk geen plek worden voor dit soort ontboezemingen, maar soms wil je het even kwijt...........sorry dan!

Berichten: 38

Geregistreerd: 25 maart 2015 19:20

Woonplaats: Woudenberg

Bericht 18 aug 2016 19:42

Re: Windows 10 Anniversary Update

Ik heb de update inmiddels een paar dagen draaien.
Niet echt problemen gehad. Wel een flinke upgrade. Je moet 20G vrije ruimte hebben.
Geen hele bijzondere verbeteringen gevonden. Start menu is iets verbeterd naar mijn mening.

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor deze update, maar je mist er ook niets aan...

Groeten, Edward
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 aug 2016 08:52

Re: Windows 10 Anniversary Update

Gisteren heb ik op werkPC en daarna in beide partities op de Haupwerk PC de verjaardagsupdate van Windows 10 uitgevoerd. Daarna startte hauptwerk netjes op. ASIO driver werkt naar behoren. Ik heb het idee dat Windows nu iets sneller start en reageert. Overigens vertelde het Windows 10 update scherm, dat terugdraaien van de update ook eenvoudig zou zijn geweest.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 sep 2016 21:41

Re: Windows 10 Anniversary Update

Ook nu de update geinstaleerd en alles werkt zonder problemen!

Gr. Jan

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 08 sep 2016 15:24

Re: Windows 10 Anniversary Update

Is de Anniversary update een eigen keuze of doet MS dat ongevraagd ?
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 sep 2016 12:48

Re: Windows 10 Anniversary Update

Hoi Gerr

Dat gaat automatisch als auto update aanstaat.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 sep 2016 22:29

Re: Windows 10 Anniversary Update

'hallo allemaal.
ik had Hw eerst draaien op OS 10 pro. zoals jullie weten werk ik met 1pc met een dualboot met twee verschillende besturingen. dus ook met twee onafhankelijke schijven , namelijk 2 keer M2. Ik vond dat HW niet lekker draaide op win 10 pro, te veel dropouts en clicks. zie mijn eerdere vermeldingen.

Na advies van mijn goede vriend, die bij een orgelmakelaardij werkt. ben ik overgestapt op win 7 pro. mijn drivers geinstalleerd en mijn updates. en vervolgens het internet uitgeschakeld. Tot nu toe nooit geen problemen mee gehad. geen drops of clicks of andere vreemde dingen.

Want meer hoeft windows niet te doen, als je alleen HW draait op een onafhankelijke schijf, verder zit er dan ook niks anders op. geen virusscanners of adobe of andere dingen die mijn os kunnen beïnvloeden dus het hele windows-gebeuren alleen voor HW. Op de andere boot heb ik gewoon os 10 pro draaien met alle toeters en bellen, en al mijn programma's. Nu en dat lijkt mij persoonlijk de beste oplossing.

Groetjes Henk pasterkamp
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 sep 2016 22:57

Re: Windows 10 Anniversary Update

Hoi Henk

Het is natuurlijk fijn om nu een goed werkend systeem te hebben maar ik heb er wel wat bedenkingen bij. Ben je nog wel future proof op deze manier. Het kan best zijn dat de nieuwere Hauptwerk versies windows 7 niet meer ondersteunen?
Of misschien wil je je geluidskaart upgraden en blijkt dat er geen windows 7 drivers ondersteuning meer is en dat zou ook zo kunnen zijn als je VGA kaart kapot gaat en de nieuwe ook alleen de laatste drivers heeft.
Ikzelf heb windows 10 nu goed draaien waarbij ik hem uiteraard getweaked heb en de onnodig ballast eruit gekieperd heb. Nu alles stabiel en probleemloos werkt met een lage latency ben ik toch blij dat ik de upgrade gedaan heb.

groeten Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 17 sep 2016 20:08

Re: Windows 10 Anniversary Update

Gedag Jan.

Ten eerste heb ik nu geen updates nodig, alles is goed. mocht er een nieuwere versie aankomen van HW, en deze draait dan niet onder OS 7, dan kan ik altijd nog weer overstappen op windows 10. deze heb ik gewoon liggen met licentie dus geen probleem. En misschien komt Hauptwerk wel met een eigen besturing, dus geïntrigeerd in een complete versie.

Ik heb dit alles voorbij zien komen van horen en zeggen dat HW daar mee bezig zou zijn. we wachten het wel af.

groetjes henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 04 aug 2017 14:15

Re: Windows 10 Anniversary Update

Loosman schreef:Hoi Henk

Het is natuurlijk fijn om nu een goed werkend systeem te hebben maar ik heb er wel wat bedenkingen bij. Ben je nog wel future proof op deze manier. Het kan best zijn dat de nieuwere Hauptwerk versies windows 7 niet meer ondersteunen?
Of misschien wil je je geluidskaart upgraden en blijkt dat er geen windows 7 drivers ondersteuning meer is en dat zou ook zo kunnen zijn als je VGA kaart kapot gaat en de nieuwe ook alleen de laatste drivers heeft.
Ikzelf heb windows 10 nu goed draaien waarbij ik hem uiteraard getweaked heb en de onnodig ballast eruit gekieperd heb. Nu alles stabiel en probleemloos werkt met een lage latency ben ik toch blij dat ik de upgrade gedaan heb.

groeten Jan


Hoi jan,

Ik heb op een gegeven moment de computer opnieuw geladen incl windows 10. Ik heb wel last van wat stotingen (hick ups oid in de de audio) , Zou je me kunnen zeggen welke kunstgrepen je uitvoert voor dat tweaken en welke ballast gooi je er dan uit?

BVD

Groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 aug 2017 17:39

Re: Windows 10 Anniversary Update

Albert

Installeren van Windows alleen is niet genoeg om probleemloos te kunnen spelen in HW. Je moet instellingen aanpassen. Dat betekent dat je nog een aantal zaken moet uitvoeren.

Martin Dyde noemt er hier een aantal http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?p=121923#p121923

Op ons forum is dit ook vaker ter sprake gekomen.
Jan noemde dit boekje: Glitchfree https://www.cantabilesoftware.com/glitchfree/

De voor HW niet nodige services uitzetten: viewtopic.php?p=28350 , niet alleen het lijst je van Henk maar ook mijn aanvulling daarop even lezen.

Verder moet je O&O ShutUp10 downloaden en runnen op je PC https://www.oo-software.com/en/shutup10.
Dit programma helpt de telemetry van Windows grotendeels om zeep waardoor je PC nagenoeg geen gegevens meer uitwisselt met Microsoft zoals info op tegels e.d. maar ook wat jij op je PC doet.
Kies bij starten van het programma voor 'Voer uit als administrator'.
Ga naar 'Actions' en kies daar 'Apply all settings' (het rode uitroepteken). Alle instellingen worden nu groen, echter 3 - 4 te veel. Deze staan onderin het overzicht bij 'Windows update'. Zet de onderste 3 terug door daar met de linkermuisknop op te klikken. 'Automatic driver updates' kan groen blijven maar mag ook rood worden. In het laatste geval worden drivers ook geupdate, hetgeen soms een PC driver probleem kan geven.

Nu, je kunt je hier morgen denk ik wel mee "vermaken".
Als je wilt testen, moet je eerst de PC restarten zodat aangepaste instellingen ook actief worden.
Eerste taak is dan polyfonie goed afregelen bij jouw grootste orgel en dan zou het audioprobleem over moeten zijn.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 04 aug 2017 20:01

Re: Windows 10 Anniversary Update

Super bedankt Evert Jan,

Inderdaad wel even genoeg huiswerk :D

Groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 aug 2017 20:03

Re: Windows 10 Anniversary Update

Hoi Albert

Het probleem kan ook in de bios instelling zitten.
Het is belangrijk dat de processor continue op de zelfde kloksnelheid blijft.
Probeer in de bios eens intel speedstep en turbo speed technology uit te zetten.
Bij mij werkte dit heel goed.

Je kan ook services uitzetten al schijnt dat in win10 niet meer zo nodig te zijn als in andere windows versies omdat de meeste services op handmatig staan en pas opstarten als er om gevraagd wordt.
Superfetch is in ieder geval een service die vaak cpu spikes laat zien in de cpu monitor van Hauptwerk, die zou ik zeker uitschakelen mocht die op automatisch staan.

Succes met het verder tweaken.

Gr Jan
Volgende

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com