Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 12 sep 2016 19:58

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Ik zou zeggen, eerst moeten de demo-opnamen hetzelfde klinken als de samples bij gelijke setup en instellingen.


Dat lijkt me ook, maar dan moeten wel alle parameters die van invloed zijn genoemd worden.

In de start van dit topic ging het over een waas over de opnames op CB en de demo's op de site van SP. Zoals ik al schreef hoor ik die waas niet bij mijn instellingen van het set.

Daarom schreef ik eerder: Of alleen demo's te plaatsen waarbij nog niets gedaan is met de sliders. met daaraan toegevoegd dat ook de dB's per kanaal op 0 staan. Je kunt op die manier denk ik een soort standaard creëren die betrouwbaar is.
Laatst bijgewerkt door Peter op 12 sep 2016 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 sep 2016 20:08

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Gert is nu ook bezig met demo's aan het uploaden

hier nog maar eens naar luisteren


maar net als de Basse de Trompette dat moet er toch vanaf kunnen spetteren? het blijft zo omfloerst
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 sep 2016 20:19

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Peter schreef:
Ik zou zeggen, eerst moeten de demo-opnamen hetzelfde klinken als de samples bij gelijke setup en instellingen.


Dat lijkt me ook, maar dan moeten wel alle parameters die van invloed genoemd worden.

In de start van dit topic ging het over een waas over de opnames op CB en de demo's op de site van SP. Zoals ik al schreef hoor ik die waas niet bij mijn instellingen van het set.

Daarom schreef ik eerder: Of alleen demo's te plaatsen waarbij nog niets gedaan is met de sliders. met daaraan toegevoegd dat ook de dB's per kanaal op 0 staan. Je kunt op die manier denk ik een soort standaard creëren die betrouwbaar is.



ben ik met jee eens Peter

maar zolang ik zelf geen set heb, ben ik gebonden aan de geluids voorbeelden, en die maken me niet bepaald warm.

ik weet niet of jij iets op CB kan plaatsen, waarbij alleen de stereo front kanalen klinken?

dit geeft misschien een geheel andere kijk op de set
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 12 sep 2016 20:38

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Ha JW,

ik weet niet of jij iets op CB kan plaatsen, waarbij alleen de stereo front kanalen klinken?


Dan moet je dacht ik een account hebben, en dat heb ik niet. Ook kan ik op dit moment geen tijd vrij maken om een opname te maken.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 sep 2016 20:45

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

waar ik zelf totaal geen verstand van heb is de stemming
1/6 meantone stemming

kan dit nog van invloed zijn op het (ontbreken van)sprankelende geluid??

maar aan de andere kant zou de cd opname dan ook bedompt moeten klinken
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 12 sep 2016 21:30

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Ik heb sinds zaterdag deze set en moet zeggen dat hij de werkelijkheid akelig benaderd! Zojuist een paar tracks nagespeeld van de cd “Een voorbedacht lied” van de VOGG. Daar staan de registraties bij vermeld, dus dat is exact na te spelen.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 12 sep 2016 22:21

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Ik zal zo een opname op CB zetten met alleen front-samples.
Is eigenlijk iets te haastig in elkaar gestudeerd dus vergeef me de fouten. Ik zal de midi er bij doen, dan kan het evnetueel met meer andere instellingen vergeleken worden.

[Update} staat inmiddels hier: http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/22083

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 sep 2016 22:42

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

ajongbloed schreef:Ik zal zo een opname op CB zetten met alleen front-samples.
Is eigenlijk iets te haastig in elkaar gestudeerd dus vergeef me de fouten. Ik zal de midi er bij doen, dan kan het evnetueel met meer andere instellingen vergeleken worden.

[Update} staat inmiddels hier: http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/22083



klinkt al veel beter , dus kan je wel stellen dat de front samples in orde zijn
maar wat vertroebeld het totaal dan is dat het rear of de diffuus als dat erbij gemixt word
BTW mooi gespeeld


ik zie nu pas op het overzicht van Gert dat hij het orgel omschrijft als Barok/romantisch
dit romantisch verwijst denk ik naar het bovenwerk neem ik aan??
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 12 sep 2016 22:54

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Ja, het bovenwerk is later bijgebouwd (begin 19e eeuw). Al zou ik het zelf niet romantisch noemen, eerder laat (oké, heeeel laat) Barok.

Nu ik toch bezig ben, zal ik de midi nog een keer opnemen, nu met de achter samples er bij.

[update] staat inmiddels hier: http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/22084
Laatst bijgewerkt door ajongbloed op 12 sep 2016 23:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 sep 2016 22:56

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

ajongbloed schreef:Ja, het bovenwerk is later bijgebouwd (begin 19e eeuw). Al zou ik het zelf niet romantisch noemen, eerder laat (oké, heeeel laat) Barok.

Nu ik toch bezig ben, zal ik de midi nog een keer opnemen, nu met de achter samples er bij.



geweldig dan lost dat wellicht een "nevel" op :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 sep 2016 23:04

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

ajongbloed schreef:Nu ik toch bezig ben, zal ik de midi nog een keer opnemen, nu met de achter samples er bij.
Midi heeft geen invloed op front of rear samples. De eerder geplaatste midi file kan ook in een omgeving van front en rear worden afgespeeld en dan als WAV (surround) worden opgenomen.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 12 sep 2016 23:11

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Evert-Jan schreef:
ajongbloed schreef:Nu ik toch bezig ben, zal ik de midi nog een keer opnemen, nu met de achter samples er bij.
Midi heeft geen invloed op front of rear samples. De eerder geplaatste midi file kan ook in een omgeving van front en rear worden afgespeeld en dan als WAV (surround) worden opgenomen.


Excuus voor mijn onduidelijke formuleren, maar dat bedoelde ik ook.
Ik heb de midi-opname van de eerste opnamesessie nog een keer afgespeeld, nu met de rear-samples er bij ingemixed (slider op 86) en daar dan het geluid weer van opgenomen. En daar dan weer een mp3 van gemaakt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 sep 2016 13:43

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

even op de operatie tafel

ik heb de front sample genomen en de diffuus

ik laat ze beide op het zelfde punt starten

ze eindigen beiden ook nagenoeg gelijk m.u.v. de galmstaart maar dat is logisch

maar nu kijk naar punt A. front en diffuus start gelijk
test.jpg


het einde is m.u.v de galmstaart ook nagenoeg in orde B.
test1.jpg


maar nu komt het vreemde nadat ik dus even om e.e.a uit te sluiten dus de front en diffuus op Tijd gezet heb
start de pedaal toon niet gelijk deze komt dan later in de diffuus wat op zich verklaarbaar zou zijn, maar niet als ze qua start en einde synchroon lopen.

kijk een naar onderstaande

de rode lijn geeft het start signaal van de bijkomende pedaal toon het geel om cirkelt slaat dan ook wat groter uit qua curve
maar omdat nogmaals de start gelijk is zou in het diffuus het pedaal op exact dezelfde Tijd moeten beginnen en dat gebeurd niet....................................................................daar verschuift de gele cirkel naar een later tijdstip
test2.jpg


heel vreemd maar als dit zo ook nog eens met de Rear gebeurd ook als is het op micro seconden dan vind er al automatisch een versmering plaats, en gaat de set daarom zo omfloerst klinken??

ik weet niet of er iemand cooledit heeft?? hier kan je veel nauwkeuriger mee werken en analyseren
om uit te sluiten dat Audacity niet een realistisch beeld weergeeft
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 sep 2016 14:54

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

hey Jan Wim

Ik zie dat de grafiek op 44100Hz staat i.p.v. 48000Hz ? Dat begrijp ik niet helemaal?
Ik denk toch dat het variabel perspectief geen positieve invloed heeft op het geheel en een versmering van het geluid geeft.
Voor mij is dit de reden dat ik terughoudend ben geworden om bij SP te kopen. Als extra verkoop argument is dit bij mij in ieder geval niet aangeslagen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de toegenomen geheugen gebruik en verminderde polyphonie.
Misschien is het een leuk experiment om eens een stukje op CB te zetten met alleen de (dry) front samples zonder diffuse samples er bij te mengen en dan via reaper wat galm toevoegen. dan eens kijken hoe de reacties zijn.


Groet jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 13 sep 2016 15:15

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

JAn-Wim, en Jan,

Met alle respect, je moet toch wat voorzichtig omspringen met analyses op ene Wave editor ( zelf gebruik ik oa WaveLab van Steinberg).

Grafisch tonen zaken vaak wat anders kwa interpretatie. Denk bv aan het verschil in lineaire of logarithmische presentatie van audio-levels.

Ik mis ook nog even de horizontale tijdschaal ( of kijk ik niet goed?).

Je vraagt je ook af, hoe heeft die samplemaker dat dan allemaal afgeregeld. Ik bedoel dus, als het Midi note-on binnenkomt, start hij dan alle samples tegelijk en zitten er standaard dan tijdverschuivingen in, en zo ja, op welke toegepaste luidsprekerafstanden tov de speler is dat dan afgeregeld he.......

En als ik dat dan zo overzie ( helaas met te weinig info hierover dus toch ff voorzichtig met konklusies.........haha) dan ben ik toch blij dat er nog ENIGE konkurrentie is op kwaliteitsniveau ( de professor natuurlijk, alsmede Prospectum).

Dat mixen van een 6 kanaals surround vind ik ook een te verfoeien methode. Ik zou dan liever in het front OF alleen de drogere, OF alleen de meer ruimtelijk geplaatste samples willen weergeven, evt aangevuld met wat ingehouden rear-samples vanuit een andere positie.

Soms denk ik, dat in feite de beste luisterpositie is, in het midden tussen de front en rear speakers. Maar dat is vaak pracktisch moeilijk te realiseren omdat de meesten hun console toch tegen een muur hebben staan.......

Nouja, binnenkort toch weer een sampleset van NL bodem heb ik begrepen; het blijft fascinerend. En gelukkig hoeven we niet telkens een neiuwe set verplicht aan te schaffen.........

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 sep 2016 15:55

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Loosman schreef:hey Jan Wim

Ik zie dat de grafiek op 44100Hz staat i.p.v. 48000Hz ? Dat begrijp ik niet helemaal?
Ik denk toch dat het variabel perspectief geen positieve invloed heeft op het geheel en een versmering van het geluid geeft.
Voor mij is dit de reden dat ik terughoudend ben geworden om bij SP te kopen. Als extra verkoop argument is dit bij mij in ieder geval niet aangeslagen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de toegenomen geheugen gebruik en verminderde polyphonie.
Misschien is het een leuk experiment om eens een stukje op CB te zetten met alleen de (dry) front samples zonder diffuse samples er bij te mengen en dan via reaper wat galm toevoegen. dan eens kijken hoe de reacties zijn.


Groet jan


Ha Jan,

de grafiek staat op 44100 omdat denk ik dit zo uitgelezen word van CB, voor de goede orde dit is een wavebestand van CB

en inderdaad ik zelf blijf ook worstellen met de 6-kanaals, fase verschuiving/ e.d.

maar goed technisch zou dit toch te corrigeren moeten zijn lijkt mij? in de set zelf

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 sep 2016 15:59

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

geert01 schreef:JAn-Wim, en Jan,

Met alle respect, je moet toch wat voorzichtig omspringen met analyses op ene Wave editor ( zelf gebruik ik oa WaveLab van Steinberg).

Grafisch tonen zaken vaak wat anders kwa interpretatie. Denk bv aan het verschil in lineaire of logarithmische presentatie van audio-levels.

Ik mis ook nog even de horizontale tijdschaal ( of kijk ik niet goed?).

Je vraagt je ook af, hoe heeft die samplemaker dat dan allemaal afgeregeld. Ik bedoel dus, als het Midi note-on binnenkomt, start hij dan alle samples tegelijk en zitten er standaard dan tijdverschuivingen in, en zo ja, op welke toegepaste luidsprekerafstanden tov de speler is dat dan afgeregeld he.......

En als ik dat dan zo overzie ( helaas met te weinig info hierover dus toch ff voorzichtig met konklusies.........haha) dan ben ik toch blij dat er nog ENIGE konkurrentie is op kwaliteitsniveau ( de professor natuurlijk, alsmede Prospectum).

Dat mixen van een 6 kanaals surround vind ik ook een te verfoeien methode. Ik zou dan liever in het front OF alleen de drogere, OF alleen de meer ruimtelijk geplaatste samples willen weergeven, evt aangevuld met wat ingehouden rear-samples vanuit een andere positie.

Soms denk ik, dat in feite de beste luisterpositie is, in het midden tussen de front en rear speakers. Maar dat is vaak pracktisch moeilijk te realiseren omdat de meesten hun console toch tegen een muur hebben staan.......

Nouja, binnenkort toch weer een sampleset van NL bodem heb ik begrepen; het blijft fascinerend. En gelukkig hoeven we niet telkens een neiuwe set verplicht aan te schaffen.........

HG

Geert


ha Geert,

natuurlijk heb je gelijk dat het niet volledig is.
alleen ik probeer een verklaring voor het gedrag te zoeken, dit kan niet alleen ontstaan door fase problematiek

vandaar ook mijn vraag dat als iemand een profesionele wave editor heeft of die eens een analyze zou kunnen maken.

want stel dat de door mijn afgebeelde verschuiving er daad werkelijk inzit, dan mag er toch wel een mailtje richting SP, niet om te zeuren
maar om een "defect" te benoemen, wat feitelijk de taak is van een Beta tester.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 sep 2016 17:08

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Op verzoek 3 plaatjes in Audition, waarbij de bovenst front is en de onderste diffuse only
- het begin
- rondom 5 sec.
- het einde

Ik heb het volume fors verhoogd zodat je de geluidsgolven duidelijk ziet. Aan het einde wordt deze daardoor iets overstuurd, maar nu is wel duidelijk dat beiden gelijk tijdig eindigen
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 14 sep 2016 11:40

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Loosman schreef:Persoonlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik de latere sets van Jiri anders vind klinken dan zijn oudere sets.
Toen ik de 6kanaals set Brasov van SP had aangeschaft heb ik naar Jiri gemailed dat de set mij tegenviel en dat ik hem niet lekker vond klinken. Jiri antwoorde mij dat waarschijnlijk het soort orgel mij niet zo goed lag o.i.d. en dat zou natuurlijk ook kunnen maar toch hoorde ik in deze set iets dat mij niet beviel.!
Het Rotterdams 6kanaals transept orgel heb ik ook ( mooi orgel) en die speel ik uitsluitend met 100% front diffuse en de rears omdat ik ook hier het mixen van front en diffuse voor mijn oren niet bevredigend vind. Maar hier kan ik mee leven omdat de diffuse samples toch redelijk gedetailleerd zijn.

Groet Jan

Ha Jan, ik heb zojuist maar een apart topic gestart voor de 6-kanaalstechniek, zie viewtopic.php?f=2&t=2487. Ik zie er allerlei voordelen in, maar die kunnen we beter daar bespreken samen met de eventuele bezwaren.

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 14 sep 2016 19:28

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Voor wie het nog niet had opgemerkt, Jiri heeft een demo beschikbaar gesteld.
Zie: http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/top-selection/zutphen-virtual-organ-model/zutphen-surround-software-sample-set.html

bert

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 14 sep 2016 20:17

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Ik heb nu met drie instellingen een aantal opnames gemaakt:
- alleen Front-diffuse: 128-1
- standaard mix instelling: 64-64
- mix Front-direct met Rear: 1-128

zie: http://pcorgan.com/SampleSets1643Zutphen.html

Voor opnames (en hoofdtelefoonspel) neig ik er naar om de versie met alleen Front-diffuse het mooiste te vinden.
In huis met speakers de derde versie: Front direct + Rear.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 14 sep 2016 22:36

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Inmiddels is het demosampleset uit met 4 registers van het rugwerk. Ik ben benieuwd, morgen maar eens downloaden.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 16 sep 2016 11:29

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Eerste indruk van het demosampleset: de diffuse samples geven een zeer helder klankbeeld (ik bedoel, het klinkt absoluut niet wollig ofzo), terwijl de directe samples - die natuurlijk wat luider en gedetailleerder zijn - de akoestiek nog steeds heel goed laten horen.

Of er bij de tongwerken en mixturen een sprankeling mist, tja , daar kan ik niks over zeggen want die bevat het demoset helaas niet.

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 21 sep 2016 23:05

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Voor degene die deze set hebben en net als ik een pc met 32 GB: Jiri geeft als tip alles in 16 bit en de direct samples truncaten. Wat ik heb gedaan is:

Alle “gewone” registers in 20-bit
De bovenwerk tremulant registers in 16-bit
De gewone tremulant registers niet laden
Bijgeluiden in 16-bit.

Als je de tremulant dan op artificial zet, pakt hij bij hoofdwerk en rugwerk de hauptwerk tremulant en bij het bovenwerk werkt nog steeds de opgenomen tremulant.

Berichten: 7

Geregistreerd: 26 aug 2013 16:19

Bericht 13 okt 2016 19:31

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Hallo,

Ik heb de discussie hier gelezen en er met Jiri over gesproken.

Dit is wat hij zegt:

"So, after all, I can conclude, that it may be fault of my own
impression: I indeed lowered the inner equalizer of Hauptwerk by about
1.4-2.5 dB in high frequencies, because on my testing setup (even
headphones and also speakers), the sample set was too bright and cold
for my ears - it may be, that as I am getting older and older, I am
becomming overly sensitive to high frequencies and I try to avoid them!
And unfortunately nobody from my beta-testers gave me any hint about
this possible problem (I suppose that many people do not like too bright
organ sound as me)."

Verklaart het een en ander, denk ik :)

Groeten,
Pieter
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com