Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi naar noten

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 09 dec 2016 00:26

Midi naar noten

Hallo,

Laatst had ik een stuk gestudeerd en gestudeerd en enkele pogingen gedaan tot foutloze opname, totdat ik die bijna had op 1 storend foutje.

Voor dat soort situaties zou ik het plezierig vinden als ik de opgenomen MIDI kon opepen in een programma waar de file als muzieknootjes wordt weergegeven, zodat ik de correctie kan maken.

Wie weet een programma waarmee dat kan. Open source mag natuurlijk. Bedankt voor ieders reactie.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 dec 2016 10:53

Re: Midi naar noten

http://organassist.com, geen open source maar wel gratis.
Heeft ondersteuning voor ca 30 Hauptwerk orgels, maar nog niet de Dom :o .
Maar editten van elke midi file kan zo-wie-zo altijd

Verder Reaper, maar dat kost US $60. Maar dat kan ook veel meer dan alleen midi files editten.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 09 dec 2016 10:57

Re: Midi naar noten

FredM schreef:...Laatst had ik een stuk gestudeerd en gestudeerd en enkele pogingen gedaan tot foutloze opname, totdat ik die bijna had op 1 storend foutje.

Haha. zoooo herkenbaar. Daarom plaats ik ook niets op Contrebombarde. Nooit goed genoeg :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 09 dec 2016 20:40

Re: Midi naar noten

Evert-Jan schreef:http://organassist.com, geen open source maar wel gratis.
Heeft ondersteuning voor ca 30 Hauptwerk orgels, maar nog niet de Dom :o .
Maar editten van elke midi file kan zo-wie-zo altijd

Verder Reaper, maar dat kost US $60. Maar dat kan ook veel meer dan alleen midi files editten.


Organassist vereist dat je het programma aan het orgel hangt. Ik zoek een "off-line programma, waar ik de MIDI-file in kan openen, editen, opslaan en dan weer laden in Hauptwerk.

Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 09 dec 2016 20:49

Re: Midi naar noten

Ik denk dat ik een tool gevonden hebt wat werkt. Ik ga het testen en laat weten of het geschikt is. het is open source:

https://sourceforge.net/projects/midieditor/?source=typ_redirect
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 dec 2016 16:01

Re: Midi naar noten

Ik gebruik het programma qws, http://qws.andrelouis.com. Helaas geen notenweergave, maar dat is voor mij geen probleem. Ik zet hem iig toch even neer.

Berichten: 143

Geregistreerd: 17 maart 2011 14:18

Bericht 04 jan 2017 18:09

Re: Midi naar noten

Het programma Primus kan dat perfect.
Inladen en weer opslaan in midi

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 04 jan 2017 19:42

Re: Midi naar noten

Ik snap nooit, waarom mensen niet gewoon HW als VST in een DAW draaien. Dan ben je in 1 keer klaar.......

Met Reaper bv, heb je dus alles in een. Midi zowel als audio opname, multitracs, FX, allerlei evt extra plug-ins, mixing en filtering (voor subs etc), nagalm, tijd- en evt freq korrekties, EN natuurlijk een prima Midi-editor.

En voor wat betreft Contrebombarde: nmm is dat toch vooral voor mensen die erg goed spelen, zodat je daar meer aandacht en diskussie over de verschillende interpretaties kunt hebben, en is het naar mijn bescheiden mening toch niet zo bedoeld om amateuristisch orgelspel op te posten.........mij zul je daar dus niet zien !! :oops:

Succes met de midi-editing!! leuk werk.

HG

Geert

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 05 jan 2017 19:34

Re: Midi naar noten

Als je toevallig ook nog een linux-machine hebt, is Rosegarden een egoeie midi-editor. Met notenweergave.
http://rosegardenmusic.com
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 21 jan 2017 20:50

Re: Midi naar noten

Beste Geert,

Een goeie vriend van me die net iets eerder dan ik met Hauptwerk begonnen is, wees me op Contrebombarde en ik ben ook gebruiker. Ik heb als absolute amateur er muziek op gezet en ben toch "tot zegen" geweest voor enkele mensen. Er is zelfs iemand in Australie die ongeveer vand ehelft van mijn muziek een playlist heeft gemaakt. En ik ben zeker niet de enige amateur. Zoals Flickr een photo-share website is, zie ik Contrebombarde als Hauptwerk orgelmuziek share website, en velen met me. Maar het staat iedereen vrij hoe om te gaan met Contrebombarde.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com