Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

welke klavieren?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 19 mei 2017 13:59

welke klavieren?

Goedemiddag beste orgel liefhebbers.
Ik ben bezig om weer een mooi twee klaviers
Orgel te gaan bouwen. Ik heb mijn eerste orgel inmiddels verkocht en ga nu voor een klein orgeltje. Wie weet wat voor klavieren je kan gebruiken ik vind helaas geen hyligers klavieren meer. Iemand een idee welk oud orgel ook goede klavieren heeft voor hauptwerk.

Bedankt alvast.
Gr Hendrik
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 19 mei 2017 15:18

Re: welke klavieren?

Dag Hendrik,

Als je over voldoende vrije tijd beschikt en een echte klusser ben deze klavieren gewoon zelf maken, er zijn tekeningen en ondersteuning genoeg op dit forum!
Je krijgt er ook een kik van als je op je eigen klavieren speelt.

Succes!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 mei 2017 21:49

Re: welke klavieren?

[quote="Hromkes"....Ik heb mijn eerste orgel inmiddels verkocht en ga nu voor een klein orgeltje....[/quote]
Ha Hendrik, ik wordt nieuwschierig naar je eerste orgel (foto's ) en ben benieuwd wat voor "klein orgeltje"je in gedachten hebt?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 21 mei 2017 07:41

Re: welke klavieren?

Hallo Hendrik,

Ik heb 3 heyligers klavieren liggen. Het is mij niet goed gelukt om alles te midificeren. Echter heb ik bij het onderste klavier geprobeerd ruimte te frezen voor duimpistons, dat is niet heel netjes gebeurd. (een freesmachine is blijkbaar niet aan mij besteed) er zitten ook contactstrips bij, die heb ik bij Andre Bovenschen besteld destijds. Ik heb er zelf wel redelijk wat geld voor uitgegeven dus ik wil ze niet voor niets wegdoen. Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een berichtje. (Bakstukken zijn overigens grijs geschilderd).

Hartelijke groet,

Daan

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com