Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

SMSL AD18 Digitale versterker

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 jun 2017 07:59

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Je kunt naast de ASIO4ALL driver ook de ASIo driver van de geluidskaart blijven gebruiken voor bepaalde kanalen zoals je koptelefoon. Dus e.e.a. gemixt.

Maar het was de intentie om de geluidskaart te gaan vervangen door digitale versterkers via USB en met een ASIO driver vanwege kostenreductie

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 24 jun 2017 11:00

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Nog een kleine update.
Tot nog toe had ik alleen kleine registraties in kleine sample sets uitgeprobeerd. Even de mogelijke ontdekking uitstellen dat grote registraties in grote sample sets wellicht te veel zouden zijn voor de twee AD18's op USB in combinatie met ASIO4ALL :P

Gisteren toch maar de Bavo geladen om een opname te maken van een Kauffmann stuk met forse plenum-registratie. En het blijkt zonder enige hickup of verstoring te werken. Phew, opluchting! :)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 jun 2017 12:48

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

ajongbloed schreef:Nog een kleine update.
Tot nog toe had ik alleen kleine registraties in kleine sample sets uitgeprobeerd. Even de mogelijke ontdekking uitstellen dat grote registraties in grote sample sets wellicht te veel zouden zijn voor de twee AD18's op USB in combinatie met ASIO4ALL :P

Gisteren toch maar de Bavo geladen om een opname te maken van een Kauffmann stuk met forse plenum-registratie. En het blijkt zonder enige hickup of verstoring te werken. Phew, opluchting! :)



de missie is dus geslaagd Auke!!
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 26 jun 2017 23:11

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Rest mij nog wel de vraag wat voor speakers je nu aan de Denons hebt hangen...? (dan hebben we het plaatje compleet) :D
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 27 jun 2017 07:38

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Jaap, het zijn geen Denons maar SMSL AD18.
Voor zover ik weet zijn JanWim en EvertJan nog bezig met de Denons want deze gingen nog niet vloeiend.. (ben benieuwd hoe dat loopt ;) )

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 27 jun 2017 08:48

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Inderdaad, geen Denons.

En de boxen die ik heb, zullen de harten hier ook niet sneller doen kloppen. Als front speakers heb ik twee hele oude Richard Allens (30-35 jaar oud). Als rear speakers heb ik twee Bose boxjes.

Er moet wat te verbeteren overblijven. Al vind ik de voor-luidsprekers niet gek klinken. Dat zal ook wel gewenning zijn, ik luister er tenslotte al 30 jaar naar.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 jun 2017 09:20

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

ajongbloed schreef:Inderdaad, geen Denons.

En de boxen die ik heb, zullen de harten hier ook niet sneller doen kloppen. Als front speakers heb ik twee hele oude Richard Allens (30-35 jaar oud). Als rear speakers heb ik twee Bose boxjes.

Er moet wat te verbeteren overblijven. Al vind ik de voor-luidsprekers niet gek klinken. Dat zal ook wel gewenning zijn, ik luister er tenslotte al 30 jaar naar.



Nou ......er kunnen toch nog wel mooie exemplaren tussen zitten bij mijnheer Richard
Ik weet niet welk type je hebt maar bv de Pavane en de Flamenco mk3/mk2 resp. 3weg of 2weg, Als ze nog rode conusranden hebben dan is dit nog origineel,
vaak is het filter niet meer optimaal
Natuurlijk kunnen ze niet de hedendaagse driver techniek bezitten, maar het zijn zeker geen slechte speakers
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 27 jun 2017 21:48

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Op het plaatje achterop staat "Richard Allen RA8". En nog de vermelding dat ze 8 Ohm zijn; maar dat vermoeden had ik al van de naam ... ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 jun 2017 11:51

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

ajongbloed schreef:Op het plaatje achterop staat "Richard Allen RA8". En nog de vermelding dat ze 8 Ohm zijn; maar dat vermoeden had ik al van de naam ... ;)

Dat lijken mij geen verkeerde speakers hoor... BBC monitor speakers. Ze passen vast in het rijtje Rogers, en Kef. Ik zou het advies van JW opvolgen en kijken of een andere condensator in het filter verbetering geeft. Voor de prijs hoef je het niet te laten...
Maar dat is meer iets voor liefhebbers van audio dan uitvoerend musici :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 jun 2017 12:32

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Jaap380 schreef:
ajongbloed schreef:Op het plaatje achterop staat "Richard Allen RA8". En nog de vermelding dat ze 8 Ohm zijn; maar dat vermoeden had ik al van de naam ... ;)

Dat lijken mij geen verkeerde speakers hoor... BBC monitor speakers. Ze passen vast in het rijtje Rogers, en Kef. Ik zou het advies van JW opvolgen en kijken of een andere condensator in het filter verbetering geeft. Voor de prijs hoef je het niet te laten...
Maar dat is meer iets voor liefhebbers van audio dan uitvoerend musici :lol:



je kan inderdaad kijken of het filter nog Oke is, beetje recap is niet zo erg moeilijk, meestal is loshalen van het filter een grotere uitdaging als deze niet direct achter de conus zit.

beetje spelen met het overname punt kan ook nog transparantie verhogend werken
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 jun 2017 15:14

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Jan Wim schreef:...beetje spelen met het overname punt kan ook nog transparantie verhogend werken
Maar dat betekent solderen, luisteren. Solderen, luisteren en weer solderen en luisteren :roll: of bedoel je de crossoverfrequentie van de sub? Ik neem tenminste aan dat je die niet vanaf de SMSL AD18 kunt instellen.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 jun 2017 15:17

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Jaap380 schreef:
Jan Wim schreef:...beetje spelen met het overname punt kan ook nog transparantie verhogend werken
Maar dat betekent solderen, luisteren. Solderen, luisteren en weer solderen luisteren :roll:


kan eenvoudiger 1x meten-1x solderen ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 28 jun 2017 20:54

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Ik moest maar niet gaan schroeven en solderen. Dan weet ik vrij zeker dat ik binnenkort weer alleen met koptelefoon kan spelen, omdat de luidsprekers gesloopt zijn....

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 jun 2017 21:16

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

ajongbloed schreef:Ik moest maar niet gaan schroeven en solderen. Dan weet ik vrij zeker dat ik binnenkort weer alleen met koptelefoon kan spelen, omdat de luidsprekers gesloopt zijn....



:lol: :lol: nou dat valt wel mee hoor, trouwens als ik je orgelspel beluister bezit jij toch echt Fingerspitzengefühl Auke.......
dus een beetje solderen moet jouw zeker wel lukken
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 12 jul 2017 17:59

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Nog een update, zij het dat het eigenlijk niet op dit forum hoort... Voor de Reaper-kenners onder ons zal het waarschijnlijk geen verrassing zijn. Voor mijzelf was het een leuke ontdekking. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

Reaper kan ook films afspelen, en heeft geen moeite met films waarvan het geluid in 5.1 is geëncodeerd. En omdat Reaper zo enorm flexibel is, kun je het geluid overal naar toe sturen. Een setup voor Hauptwerk met voor- en achterboxen en eventueel een subwoofer is zo omgetoverd tot een surround-film-setup.
Mijn Hauptwerkcomputer is tevens de computer voor alle andere zaken. Er staat één monitor op het orgel, en één op mijn bureau. Op mijn bureau staan de boxen die voor Hauptwerk als achterkanaal dienen, op het orgel staan de boxen die voor Hauptwerk als voorkanalen dienen. Voor films heb ik een project gemaakt die kanalen 1-2 van het filmgeluid naar de boxen op mijn orgel stuurt. Voor film zijn dat dan de achterkanalen. Kanelen 3-4 van het filmgeluid gaan naar de boxen op mijn bureau. Kanaal 5 van het filmgeluid is eigenlijk bedoeld voor de middenspeaker, Die heb ik niet, dus die gaan ook naar de boxen op mijn bureau. En kanaal 6 is voor de subwoofer. Die heb ik voorlopig ook niet, dus die stuur ik naar de boxen op het orgel. Als ik ooit een subwoover heb, dan is het binnen Reaper in een mum van tijd aangepast.

En voilà, films kijken in surround.
Wat een leuk programma, dat Reaper. Nu kijken of ik ook muziek over vier boxen afgespeeld krijg.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 13 jul 2017 07:52

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

ajongbloed schreef:Wat een leuk programma, dat Reaper. Nu kijken of ik ook muziek over vier boxen afgespeeld krijg.


Met foobar kun je mbv rearoute muziek afspelen via reaper.

hans

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 13 jul 2017 14:34

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

hans schreef:Met foobar kun je mbv rearoute muziek afspelen via reaper.
hans


Dank voor de tip. Dat werkt inderdaad. Niet helemaal zonder kraak en tik (zoals bij Hauptwerk en films wel), maar dat krijg ik met wat tweaken van instellingen er misschien nog wel uit.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jul 2017 15:14

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Bij Foobar wel de Asio uitgang geïnstalleerd?
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 13 jul 2017 20:04

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Ja, ik heb de ASIO-plugin er bij geinstalleerd. En bij instellingen het vinkje geplaatst bij 'gebruik 64-bit drivers' zodat ReaRoute zichtbaar werd.
Maar het geluid tikt. Mogelijk doe ik iets verkeerd met bitrates. Ik moet in Reaper het project instellen op 44,1kHz omdat anders foobar weigert muziek af te spelen.
En als het niet lukt is er geen man over boord. Het belangrijkste (Hauptwerk) werkt geweldig via Reaper met de twee USB-versterkers. Het film kijken in surround een leuke bonus. Nu met muziek nog bezig zijn is meer omdat ik het prutsen leuk vind, dan omdat ik echt wil dat het werkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jul 2017 21:11

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

En als je Reaper even overslaat en Foobar rechtstreeks aan de ASIO drivers van je versterker koppelt?

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 14 jul 2017 09:25

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Evert-Jan schreef:En als je Reaper even overslaat en Foobar rechtstreeks aan de ASIO drivers van je versterker koppelt?


Dan is het gedrag vooralsnog voor mij chaos. Soms geluid op de ene set boxen, dan op de andere en dan weer op de koptelefoon. BInnen foobar kan ik geen channel mapping aanmaken. ASIO4ALL staat dan als 'not connected' weergegeven. Terwijl foobar ondertussen wel over één van de mogelijke uitgangen staat te spelen.
Iets in de samenwerking tussen foobar en ASIO4ALL gaat niet lekker. Of wellicht is het de combinatie met twee USB-versterkers die foobar in de war maakt. Een voorzichtige veronderstelling is dat foobar helemaal niet gemaakt is om een stereosignaal over twee stereo-uitgangen tegelijk af te spelen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jul 2017 11:12

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Ik kan een 32 bits audio file van HW storingsvrij afspelen in Foobar. Dat is dus stereo en gaat via de ASIO driver van mijn geluidskaart naar mijn (stereo) boxen.

Het gaat bij jou tussen Foobar en ASIO4ALL mis. Wat daar achter zit (USB versterkers of een geluidskaart) maakt niet uit. Dat is alleen interessant voor de ASIO4ALL driver en dat werkt.
Met Reaper gaat het wel goed, behalve dan de tikken. Misschien komt dat dan omdat je PC toch nog niet goed genoeg voor audio geoptimaliseerd is.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jul 2017 16:33

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Aanvulling: je kunt natuurlijk ook het audio buffer in Asio4All of Reaper veel groter zetten. Het is immers geen realtime audio. Waarschijnlijk is het probleem dan over.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 15 jul 2017 10:03

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

Over eén stereo-uitgang afspelen vanuit foobar, direct over ASIO4ALL, is geen probleem. Zolang ik in het ASIO-paneel maar aangeef welke uitgang (koptelefoon of één van de twee versterkers) beschikbaar is, is het ook 100% zeker waar het geluid er uit komt. Het afspelen over meerdere uitgangen tegelijk lukt niet. Het geluid gaat meestentijds wel naar één van de beschikbare uitgangen toe, maar het is onvoorspelbaar waar het geluid dan uit komt. Wat vanuit Hauptwerk wel lukte en vanuit Reaper nog veel beter.

Ik heb inmiddels ontdekt dat de hikjes in Reaper iets met sample rate te maken hebben. Als ik een mp3 encodeer met 48kHz, speelt die over de keten foobar-Reaper-asio4all probleemloos en, vooral, storingsvrij af over alle drie de beschikbare uitgangen. Maar een 'gewone' 44,1kHz mp3 geeft hikjes, ook wanneer ik het Reaper-project instel op 44,1kHz. Buffers vergroten helpt niet. Als ik, terwijl foobar als over Reaper speelt, de projectinstelling verander van 44,1kHz naar 48kHz zijn de hikjes weg. Maar dan klinkt de muziek te hoog.

Is er een manier om foobar zijn uitgangssignaal tijdens het spelen naar 48kHz te transcoderen? Ik heb er al even naar gezocht, maar heb er nog niets over kunnen vinden.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jul 2017 10:55

Re: SMSL AD18 Digitale versterker

ajongbloed schreef:Is er een manier om foobar zijn uitgangssignaal tijdens het spelen naar 48kHz te transcoderen? Ik heb er al even naar gezocht, maar heb er nog niets over kunnen vinden.

Dit is er niet. Alleen offline (dus niet realtime) in batch.

En als je het probeert met 16 en 32 bits WAV files opnames? Heb je dan hetzelfde probleem met hikjes?
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com