Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 4/5 gids nu in “Google” Nederlands

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 12 feb 2013 21:26

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Vandaag is de 100e Nederlandse HW4 gids via WeTransfer verzonden.

De spelregels op een rij:
- Je hoeft geen lid te zijn van dit forum om hem aan te vragen, we zien je natuurlijk wel graag als lid.
- Je mag klant zijn van een commerciële aanbieder.
- Commerciële aanbieders mogen óók aanvragen doen, met vermelding van het mailadres van hun klant.
- Het is NIET de bedoeling, om elkaar onderling een kopie te doen.
- Stuur je mailadres naar gerrgouw (at) gmail (punt) com , als je een download link wilt ontvangen.
- Ik stuur hem via Wetransfer. Je kunt dan de 34 Mb ZIP downloaden met daarin de 4 pdf files.

In een persoonlijke mail heeft Brett Milan toestemming gegeven, om dit als onderlinge, gratis vriendendienst te doen. Het is niet toegestaan om de ZIP op een openbare site te zetten.

Bedankt voor de vele positieve reacties, op dit initiatief.
Het waren veel meer aanvragen dan ik ooit verwachte.
Ook is het handig voor de nieuwkomers, dat Gert het bovenaan gezet heeft, bij het onderwerp Hauptwerk. Gert, bedankt namens de aanvragers.
Uit de reacties is op te maken, dat het aantal HW zelfbouwers veel groter is, dan uit de forumdiscussie blijkt.
Ook het aantal Hauptwerkers dat de 70 gepasseerd is, is hoger dan ik verwachte.

Het woord “gouw” in m’n mailadres geeft soms verwarring, dat staat voor Gouwenaar !
HGroet, Gerrit Schouten uit Gouda

Edit: adres aangepast i.v.m. mailspam.
Laatst bijgewerkt door GerrGouw op 14 jul 2017 08:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 15 aug 2014 15:40

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Voor de HWwerkers die te veel moeite hebben met het engels, en toch de verschillenlijst willen lezen, is de Hauptwerk 4-1-0 Release aankondiging (WordNL) beschikbaar. Hij is NIET taalkundig opgelapt!
Stuur een mail naar gerrgouw (at) gmail (punt) com en je krijgt hem.
Er is ook een begin gemaakt met de complete HW4.1 NL gids. Dat gaat wat langer duren, de download link daarvan hoop ik je dan te mailen als hij klaar is.

Edit 1: 4.1 gids niet meer afgemaakt. Met de 4.0 versie gaat het prima.
Edit 2: adres aangepast i.v.m. mailspam.
Laatst bijgewerkt door GerrGouw op 14 jul 2017 08:51, in totaal 2 keer bewerkt.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jun 2015 19:23

Bericht 03 jul 2015 11:37

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Beste;

Ik heb een mail gestuurd, maar krijg een foutmelding.

Kun je mij die NL van Hauptwerk ook sturen?

[emailadres door moderator verwijderd]

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 03 jul 2015 17:24

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Hij is gemaild Hendrik
Mailadres foutje? Een PM mag natuurlijk ook altijd.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 jul 2017 12:42

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Al ben ik redelijk goed in het Engels, is lezen in mijn moerstaal eenvoudiger, dus houd me aanbevolen: [emailadres door moderator verwijderd]
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 06 jul 2017 22:07

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Beste Fred,

De link zit in je mailbox.
Ja, hij kan nog steeds aangevraagd worden !
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 05 aug 2017 10:23

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Hallo , Gerrit .Dit is een mooie ontwikkeling zeg ,zou graag ook een pdf ontvangen.
Mijn mail adres [emailadres door moderator verwijderd]

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 05 aug 2017 11:55

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Arie, de link zit in je mailbox !
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 1

Geregistreerd: 17 apr 2017 16:32

Bericht 09 aug 2017 15:33

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Hallo , Gerrit, Ik heb ook veel belangstelling en zou dus graag een pdf ontvangen. Mijn mail adres is:
[emailadres door moderator verwijderd]

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 09 aug 2017 19:48

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Ook die van jou is gemaild.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 aug 2017 20:00

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Personen die de HW gids in NL taal aanvragen kunnen dit beter doen door een PM naar Gerrit te sturen.
Dit om spam op het door jouw in deze rubriek geplaatste emailadres te voorkomen!!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 10 aug 2017 22:05

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Evert-Jan,

Het lijkt me beter, dit berichtje en de aanvraag berichtjes er geheel uit te halen.
Die sneeuwen we werkelijke boodschap te veel onder.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 aug 2017 23:09

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Gerrit

Ik pas inhoudelijk geen berichten van anderen aan. Daarom heb ik alles hierboven ook laten staan.
Nu heb ik de mailadressen toch maar verwijderd. De berichten zelf heb ik wel laten staan zodat dit topic voor nieuwe forumleden dan beter zichtbaar is (komt bovendrijven bij 'active topics').

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 09 dec 2017 19:48

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Gelukkig, is er nu sinds begin december 2017, een ECHT Nederlands Hauptwerkhandboek beschikbaar !!

Geen gebrekkige vertaling van de orginele engelse handleiding, maar een heldere uitleg van Hauptwerk en veel zaken rondom Hauptwerk worden erin behandeld.
Een heel praktisch boek in een ringband, zodat het gemakkelijk bij de hand is, tijdens het oplossen van problemen en het instellen van Hauptwerk.

Dit is de link naar het onderwerp op het PCorgan forum www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=8&t=2945 met de bestel info in het begin van dat topic.

Als je óók nog de Google vertaling van de orginele engelse handleiding wilt hebben, kan dat nog steeds, gratis, door een mailtje te sturen naar gerrgouw [at] gmail [punt] com
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 20 apr 2018 10:07

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

hallo
ik wil graag de nederlandse versie hebben inpdf bestan.....graag toesturen naar [emailadres door moderator verwijderd].
ik heb soms wat moeite met het engels van hauptwerk. hoop dat het met de nederlandse versie beter gaat.
groet h van schaik
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 20 apr 2018 10:52

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Wat denk je van : viewtopic.php?f=8&t=2945
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 20 apr 2018 21:37

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Ja Teun, Hauptwerk is niet alleen een orgelspeel hobby, maar je moet ook weleens even tijd nemen om een berichtje helemaal uit te lezen hé ;)
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 21 apr 2018 09:53

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Tja, als het onder kop 'Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands' staat ???!!! :(
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 01 jun 2019 08:39

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Beste Hauptwerkers,

De zo mooie Hauptwerkhandleiding van Evert-Jan blijkt per heden (juni 2019) uitverkocht.

Voor het geval je echt niet met de engelse handleiding overweg kan, wil ik als tijdelijke oplossing de google vertaalde via Wetransfer aan je mailen.

Zie verderop in de berichten over een en ander.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 jun 2019 10:48

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Eind maart j.l. heb ik het laatste boek weggestuurd en dat betekent dat de voorraad op is. Ik zal van deze versie geen boeken meer bij laten drukken omdat
• de bestellingen in de laatste maanden 1 stuks per week waren maar er waren ook weken met geen enkele bestelling. De oplage voor een nieuwe druk is te laag om deze te rechtvaardigen, mede gezien de volgende 2 punten.
• er gewerkt wordt aan versie 5 van Hauptwerk. De software-ontwikkelaar van Hauptwerk, Martin Dyde, is al ruim een jaar niet meer op het Engelstalig forum actief en ook voor technische problemen is er op moment weinig support. Wanneer die versie (eindelijk) uit komt weet ik niet. Deze zomer?
• eigenlijk wil ik Hauptwerkbezitters geen boek meer over versie 4 verkopen als versie 5 "binnenkort" gaat verschijnen. Niet dat het boek over versie 4 dan waardeloos geworden is; zeer veel dingen zullen hetzelfde werken.

Als Hauptwerk versie 5 uitgekomen is, wil ik het boek updaten en dan uitbrengen. Er komt dus een vernieuwd boek uit. Tot die tijd werkt een google vertaalde versie goed voor hen die de Engelse taal niet machtig zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 01 jun 2019 13:57

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Evert-Jan schreef:Eind maart j.l. heb ik het laatste boek weggestuurd en dat betekent dat de voorraad op is. Ik zal van deze versie geen boeken meer bij laten drukken omdat ...
... Als Hauptwerk versie 5 uitgekomen is, wil ik het boek updaten en dan uitbrengen. Er komt dus een vernieuwd boek uit. Tot die tijd werkt een google vertaalde versie goed voor hen die de Engelse taal niet machtig zijn.

Ondanks dat ik weet dat je de voorkeur geeft aan een papieren versie zou ik toch willen pleiten voor een PDF versie van het boek.
Mijn grootste probleem met de papieren versie is dat er geen CTRL-F functie in zit ;) Ik zou graag met de PDF op m'n iPad op de orgelbank kunnen zitten en zo 'problemen' oplossen of dingen opzoeken.
Neemt niet weg dat ik blij ben met je papieren versie, want zo heb ik toch een aantal dingen kunnen verhelpen en leren omgaan met HW.

Gr. Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 jun 2019 14:36

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Willem

er komt geen PDF versie.

Maar ik zou wel graag van je willen weten welke CTRL F woorden/termen/enz. ontbreken in de index en/of inhoudsopgave.
Dan kan ik die ook toevoegen.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 01 jun 2019 15:50

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Evert-Jan schreef:Willem

er komt geen PDF versie.

Maar ik zou wel graag van je willen weten welke CTRL F woorden/termen/enz. ontbreken in de index en/of inhoudsopgave.
Dan kan ik die ook toevoegen.

Die heb ik zo 1 2 3 niet, maar een zoek functie naar alle woorden in het bestand werkt veel gemakkelijker dan een index.
Daarnaast blijft voor mij overeind staan dat zo'n boek ter hand nemen terwijl je op de orgelbank zit veel lastiger is dan je iPad op de lessenaar hebben ;)

Maar ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen met je eerste zin :)

Gr. Willem

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 14 dec 2019 07:03

Re: Hauptwerk 4/5 gids nu in “Google” Nederlands

Eef heeft de Engelse handleiding HW5 via google vertaalt naar het nederlands. Het is wel een beetje 'bijzonder' nederlands, waardoor het er niet altijd eenvoudig op wordt...

Hij staat nu op PCorgan: HauptwerkInstallationAndUserGuide 5.0 NL.pdf

Eef bedankt!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 maart 2020 11:59

Re: Hauptwerk 4 gids nu in “Google” Nederlands

Evert-Jan schreef:Eind maart j.l. heb ik het laatste boek weggestuurd en dat betekent dat de voorraad op is. Ik zal van deze versie geen boeken meer bij laten drukken omdat
• de bestellingen in de laatste maanden 1 stuks per week waren maar er waren ook weken met geen enkele bestelling. De oplage voor een nieuwe druk is te laag om deze te rechtvaardigen, mede gezien de volgende 2 punten.
• er gewerkt wordt aan versie 5 van Hauptwerk. De software-ontwikkelaar van Hauptwerk, Martin Dyde, is al ruim een jaar niet meer op het Engelstalig forum actief en ook voor technische problemen is er op moment weinig support. Wanneer die versie (eindelijk) uit komt weet ik niet. Deze zomer?
• eigenlijk wil ik Hauptwerkbezitters geen boek meer over versie 4 verkopen als versie 5 "binnenkort" gaat verschijnen. Niet dat het boek over versie 4 dan waardeloos geworden is; zeer veel dingen zullen hetzelfde werken.

Als Hauptwerk versie 5 uitgekomen is, wil ik het boek updaten en dan uitbrengen. Er komt dus een vernieuwd boek uit. Tot die tijd werkt een google vertaalde versie goed voor hen die de Engelse taal niet machtig zijn.

Direct na het uitkomen van Hauptwerk 5 heb ik besloten om toch het huidige boek over Hauptwerk 4.2.1 in bijgewerkte vorm te laten drukken. En dat is voor de kerst 2019 nog gebeurd.

Drie redenen daarvoor:
- er zijn te grote verschillen tussen Hauptwerk 4 en 5 betreffende de audioconfiguratie en het toewijzen van registers aan de audiokanalen. Dit en de audioconfiguratie in Hauptwerk 4 valt niet in 1 boek te beschrijven. Het is totaal verschillend.
- niet iedereen wil overgaan naar Hauptwerk 5 en wil dus bij het oude blijven.
- een Free edition is in Hauptwerk 5 niet meer beschikbaar, waardoor zij, die Hauptwerk gratis willen blijven gebruiken of gedurende een langere tijd willen uitproberen, tot versie 4.2.1 'veroordeeld' zijn.

Intussen had ik het huidige Hauptwerk 4 boek al met 6 pagina's uitgebreid met een verdere optimalisatie van de PC i.c.m. Windows 10. Ook is op een aantal plaatsen in het boek, n.a.v. vragen van gebruikers van Hauptwerk, e.e.a. verduidelijkt. Dit boek is sinds 20 december 2019 weer te koop.

Als je Hauptwerk 4.2.1 wilt blijven gebruiken, dan kan dit boek je van dienst zijn.
Voor meer informatie, zie https://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?p=33612#p33612

Als je Hauptwerk V gebruikt, dan vind je in dit boek de betreffende informatie.
Zie viewtopic.php?p=44854#p44854
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com