Marius55 schreef:Als is Anco volg
Maak nooit gebruik van correcties met een ARC of een DIRAC-systeem...... Intoneren is nodig om het karakter van de toon hoorbaar te maken. Zelfs in goed opgenomen samples is het karakter van de pijptoon te zwak vastgelegd. Dat komt door het grote verschil tussen het volume in de kerk en de weergave ervan in huis. Het karakter is hoorbaar in de aanspraak van de pijp. Het is de articulatie, het belangrijkste deel van de klank.
Met het intoneren wordt de articulatie naar voren gehaald en dat kan uitsluitend met de Transient en Booster Equalizers
dan is Reaper toch niet wat ik nodig heb. Zou heel graag iets meer met
intoneren van samples willen doen. Ik dacht eerst dat dit met Reaper zou kunnen. Maar waarschijnlijk toch niet, he ?
Als men naar deze site van Boersma kijkt, wordt e.e.a. duidelijk uitgelegd.
http://www.johnboersma.nl/intonatie.htmlEn het is een waarheid als een koe, dat de best opgenomen samples nog intonatie van toon nodig kunnen hebben. Wat ik nu slechts alleen heb gedaan zijn volume-intonaties, meer niet. Wie heeft er ervaring met Transient en Booster Equalizers ? Alle tips zijn welkom...
Op een ander forumtitel hadden we het er al over
( JW:) jouw citaat: Vrijwel elke sample set mankeert iets aan, zowel de gehele registers als sommige tonen, die dan weer te zwak en dan weer (bijna schreeuwend) overheersend zijn.
dat verschijnsel is overduidelijk jouw akoestiek die dit veroorzaakt, dat is geen mankement van samplesets
Als ik nog eens goed met de koptelefoon luister - naar de verschillen in de tonen - komt hetzelfde naar voren. Een mankement van de sampleset kan ik het niet noemen, de verschillen zijn heel verklaarbaar, zie het verhaal van Anco.
ho ho ho.... Marius je gaat dingen verschrikkelijk uit het verband rukken
het citaat die je op naam van Anco plakt is juist een verwijzing naar de site van john boersma, dat is beslist niet het antwoord van Anco zelf.................
inderdaad als je puur gaat intoneren dan heb je aan Reaper niet veel........
maar nu kom ik weer terug bij het verhaal wat ik al eerder heb uitgelegd
als je denkt dat een sampleset een orgel is......... dan kan je gaan intoneren
als je een sampleset als audio bekijkt, wat bereik je dan met intonatie??????
nogmaals een wave bestand is vastgelegd in een sampleset, je kan nooit meer of minder dan wat brightness aanpassen
en je kan volume aanpassen that's all.................
klopt dit niet in de set , dan heb je 2 optie's
1.de setmaker heeft geen kennis van zaken gehad tijdens de montage
2.het orgel is nooit goed geintoneerd geweest naar de ruimte
ga nu eens proberen om een lineaire lijn te krijgen in je weergaveketen,
download de gratis Dirac of Sonarworks versie eens.
draai dat op je pc, en ik durf nu al te beweren dat de intonatie drift verdwijnt als sneeuw voor de zon
als je een A-merk hoofdtelefoon bezit kan je in sonarworks deze ook middels een bestand lineair maken, en het resultaat zal je echt verbazen.
Marius ik weet zelf niet goed wat ik met zo'n intoneer verhaal aan moet??? geluid is beweging, 40Hz zijn 40 trillingen per seconden ect......
wat ga je dan intoneren??????? alle charme die een mens daarom heen verzint is ..................................
hoor je dan geen verschil met een handmatige intonatie methode?? ja zeker dat bestrijd ik ook beslist niet.
maar je zit niet anders te doen dan hoge frequenties te boosten waarom?????
en wat volume aanpassingen waarom????
-omdat je altijd off-axis luister bij een speaker
-omdat je altijd naar akoestische invloed luister bij een speaker
-omdat je altijd last hebt van 1e reflecties
ik had een kleine hoop dat ik via plaatjes het e.e.a duidelijk had uitgelegd eerder in dit topic
maar stel je intoneert een prestant 16v
dan ga je op het gehoor het volume en brightness aanpassen dat is mogelijk
MAAR..................... hoe zorg je ervoor dat
1.het Fase rein klinkt??
2.groupdelay klopt??
3.amplitude klopt??
4.1e reflectie aangepakt wordt??
5.akoestische uitdoving/versterking??
6.Transient klopt??
deze 6 punten moeten kloppen anders is je audio niet inorde, a.u.b hoe kan je die 6 punten ooit oplossen door intonatie?????
er zullen ongetwijfeld mensen zijn die beweren dat bovengenoemde niet nodig is.................
die mensen zien dan tijdens het spelen de speakers transformeren naar pijpen denk ik
ooit stond erop de intoneersite een kreet "HW is geen elektronisch orgel"
nu de beste methode om dat te testen is, versterker en speakers eruit, en speulen maar
niet stekelig bedoeld maar ik wil ermee aangeven, er is geen pijporgel wat we kunnen intoneren
we werken puur met audio die we moeten behandelen in onze eigen omgeving