Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe sampleset Katwijk

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 29 okt 2017 18:58

Nieuwe sampleset Katwijk

Orgelvrienden,

Ik hoorde van middag dat men in de late en nachtelijk uren bezig is om het van der Heuvelorgel in Katwijk te samplen.

Als Kattukker gaan ik deze natuurlijk aanschaffen.

Gr. Henk

https://nl.wikipedia.org/wiki/Orgel_van_de_Nieuwe_Kerk_in_Katwijk
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 29 okt 2017 23:31

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Alleen jammer van de akoustiek. Nogal droog, meen ik mij te herinneren.
Maar dan hebben we nog Sir2 :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 30 okt 2017 07:49

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Hallo Henk,

Weet jij ook welke sampleset bouwer?

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 30 okt 2017 09:35

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Jaap380 schreef:Alleen jammer van de akoustiek. Nogal droog, meen ik mij te herinneren.
Maar dan hebben we nog Sir2 :lol:


Als ik de filmpjes op YouTube zo beluister heb je dat sir2 niet nodig hoor.. ;)

Is een mooi orgel! Nu maar hopen dat de set net zo mooi gaat worden

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 okt 2017 10:28

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Ik begreep dat Voxus dit aan het opnemen is.

Gr. Marien
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 30 okt 2017 10:37

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

mariendewilde schreef:Ik begreep dat Voxus dit aan het opnemen is.

Gr. Marien


Maar.....
Die hebben in 2013 al een demo van het orgel van Dudelange op CB gezet ... En die is nog steeds niet te koop..(toch?)
Hoe lang zou het dan gaan duren voordat dit orgel beschikbaar komt? Gaat misschien wel 10 jaar duren?
(en wanneer dudelange?)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 okt 2017 10:39

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

mariendewilde schreef:Ik begreep dat Voxus dit aan het opnemen is.

Gr. Marien



Kwalitatief niets mis mee
Alleen Je moet wel een jaar of 4-6 geduld hebben :oops:

Als Voxus deze ook daadwerkelijk opneemt, want volgens mij hangt er ook nog een zweem rondom de Evangelische Lutherse kerk in den Haag


Maar goed als beide kloppen komt er nog genoeg mooi spul op termijn vrij....
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 30 okt 2017 11:01

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Hallo Henk,

Weet jij ook welke sampleset bouwer?

Mvg,
Paul.


Ga het navragen

Gr. Henk

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 okt 2017 11:03

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

anco.marijs schreef:
mariendewilde schreef:Ik begreep dat Voxus dit aan het opnemen is.

Gr. Marien


Maar.....
Die hebben in 2013 al een demo van het orgel van Dudelange op CB gezet ... En die is nog steeds niet te koop..(toch?)
Hoe lang zou het dan gaan duren voordat dit orgel beschikbaar komt? Gaat misschien wel 10 jaar duren?
(en wanneer dudelange?)



Als het goed is zie bericht in CB zou Dudelange einde van het jaar gereed moeten zijn

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/27514
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 30 okt 2017 12:44

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Inderdaad.. Voxus doet de sampling van het orgel.

1 klavier is reeds gedaan nog 3 weken voor dat alles is opgenomen.

Release: Volgend jaar.

Gr. Henk

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 okt 2017 12:53

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Release: Volgend jaar.

vertel ;) , vertel ;) , Henk wat is er aan de bedrijfsvoering veranderd? ;) ;)

1 jaar over een groot 4 klaviersorgel is gemiddeld de doorloop tijd bij SP, en die heeft vaak wat meer arbeids potentieel dan Voxus

maar wellicht hebben ze versterking gekregen
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 30 okt 2017 12:58, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2017 12:57

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

En de oude kerk Delft en grote kerken in Tiel en Apeldoorn??
Extra mensen in dienst??

Ik denk eerder dat het eerder een privé actie is (Voxus/Mixtuur) tbv/iov Marco den Toom. Dan kan hij gewoon thuis e.e.a. voorbereiden ipv steeds daarvoor naar Katwijk te rijden.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 30 okt 2017 13:13

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Release: Volgend jaar.

vertel ;) , vertel ;) , Henk wat is er aan de bedrijfsvoering veranderd? ;) ;)

1 jaar over een groot 4 klaviersorgel is gemiddeld de doorloop tijd bij SP, en die heeft vaak wat meer arbeids potentieel dan Voxus

maar wellicht hebben ze versterking gekregen


Deze info uit directe bron van het orgel commitee. Verder heb ik geen info over 't een en 't ander.

Henk

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 okt 2017 17:10

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Evert-Jan schreef:Ik denk eerder dat het eerder een privé actie is (Voxus/Mixtuur) tbv/iov Marco den Toom. Dan kan hij gewoon thuis e.e.a. voorbereiden ipv steeds daarvoor naar Katwijk te rijden.


De spijker op de kop! Evangelisch Luthersekerk Den Haag ook door Voxus. Met Dudelange als basis is dat het nieuwe samengestelde Mixtuur orgel voor Marco. Info rechtstreeks van MdT.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 30 okt 2017 17:56

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Wat zou dit set, als het uitkomt, eventueel toevoegen aan de nu beschikbare sets?

De speeltafel is wel indrukwekkend als je daar speelt, vind ik, maar is het orgel qua klank nu zo'n buitengewoon instrument?

Een feit is in ieder geval dat het veel te groot is voor de kerkzaal!

Het zou zo maar kunnen zijn dat je met de sampleset thuis een voller werk kunt spelen dan in de kerk.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2017 18:31

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Peter schreef:Wat zou dit set, als het uitkomt, eventueel toevoegen aan de nu beschikbare sets?

Inderdaad, er zijn al 5 Cavaillé-Coll orgels beschikbaar in kerken met een betere akoestiek.
En Dudelange is hun eigen concurrent voor deze set, als hij al publiekelijk gemaakt gaat worden.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 okt 2017 21:15

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Ik ken het orgel eigenlijk niet, maar ik heb begrepen dat, hoewel het in CC-stijl gebouwd is, het toch weer een heel eigen klankconcept van vd Heuvel betreft.

Dus als je een representant zoekt van de Frans-Romantische stijl, dan voegt dit orgel inderdaad waarschijnlijk niet zoveel toe. Maar als je altijd al een vd Heuvel hebt willen bespelen, tja...

Ik zou vooral heel geinteresseerd zijn in het orgel van de St Eustache. Maar deze Katwijkse reus maakt me ook benieuwd.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2017 22:43

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

josq schreef:Ik ken het orgel eigenlijk niet, maar ik heb begrepen dat, hoewel het in CC-stijl gebouwd is, het toch weer een heel eigen klankconcept van vd Heuvel betreft.

Als je daarover wat meer wilt weten kun je hier 2 artikelen downloaden: http://vandenheuvel-orgelbouw.nl/en/about-us/philosophy.html.
Het 2e is alleen in het Engels, dus niet voor iedereen weggelegd. Maar met het eerste heb je het 2e ook in grote lijnen te pakken.
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 02 nov 2017 00:12

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Nogal pretentieus om juist nu te komen met Katwijk. Het orgel in Tiel was al lang geleden door Voxus toegezegd, maar er wordt verder niet meer over gesproken en is dus ook nog niet af. Ik heb gehoord dat Voxus ook het Meere-orgel in Epe opgenomen zou hebben, maar verder nog niets daarover bekend.
Dudelange is anno 2017 nogal overdone omdat je daar zeker +64 Gb. aan geheugen voor moet hebben wil je het een beetje willen bespelen. Wie heeft dat ? En komt nu Katwijk daar ook nog eens bij. Ook daar zitten de meesten niet op wachten lijkt me. Erg bijzonder dit verhaal, het kan haast niet anders dan dat Voxus dag en nacht bezig is om al deze toegezegde orgels af te krijgen, maar dat lijkt me sterk...
Laatst bijgewerkt door koschinski op 02 nov 2017 00:23, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 02 nov 2017 00:19

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

"Pretentieus" lijkt me niet het goede woord omdat Voxus zelf met geen woord rept over opnames van Den Haag, Katwijk, Epe, ... "Overambitieus" zijn ze waarschijnlijk wel als alle geruchten kloppen, en met het oog op het onbepaalde uitstel van Tiel.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 02 nov 2017 09:32

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Marketingtechnisch zou het m.i. onverstandig zijn om Tiel nog te publiceren: die set bevindt zich in het segment waarin Hauptwerk.nl steeds betere kwalitèit`levert (tweeklaviers Hollandse vroegromantische orgels: sinds Apeldoorn is met o.a. Heusden en Zeist m.i. een stijgende lijn merkbaar). Vraag is ook daar wat Tiel nog toevoegt.

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 02 nov 2017 12:10

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Mensen, mensen, wat zijn we weer buitengewoon uitgesproken. Welke verplichtingen heeft een samplemaker naar ons als gebruikers als het gaat om op welke termijn uitbrengen van samples, de snelheid of de marketing er om heen? Geen enkele! Waarom dan niet gewoon rustig afwachten?
Ik snap echt wel dat je graag iets nieuws wilt, maar dan op voorhand al allerlei conclusies. Waarom is +64GB een probleem? Een financieel probleem misschien, maar technisch gezien geen enkel probleem...
Kortom, laten we nu die ongenuanceerde meningen eens achterwege laten en vol spanning afwachten wat er in HW-land nog allemaal voor moois te wachten staat! :lol: :lol:

Groet,
Marien

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 nov 2017 14:07

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Marien,
Wat rustig afwachten betreft heb je geheel gelijk, een setmaker heeft wat dat betreft geen verplichting naar een gebruiker.
Alleen het moet geen lijdzaam afwachten worden

wat ik storend vind is dat je als set maker iets op je site zet, en vervolgens er weer afhaalt
Dan weer een ander orgel introduceert en vervolgens na die melding je toekomstige klanten ruim 4,5 jaar laat wachten, op een mogelijke release datum.welke ook nog niet zeker is.

Qua persoon achter voxus geen kwaad woord, maar ik heb wel mijn twijfels over de zakelijke kant van dit bedrijf.

bouw in stilte een mooie set, maar ga niet jaren van tevoren iets melden, dat vind ik persoonlijk vreemd
Maar goed wellicht ben ik iets te ongeduldig wat dat betreft.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 02 nov 2017 16:37

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Wijze woorden Marien!!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 03 nov 2017 00:27

Re: Nieuwe sampleset Katwijk

Is René Nijsse niet gewoon aan het intoneren?

klavierbediening.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com